Stránka 6 z 8

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2017 09:30
od aquila
Tak tak , cesta po senec mala but aspon v parametrochbako II/502 do jura

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2017 10:06
od Vlados
http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=22417

D1 4+4, I/61 2+2 a R1 2+2 do BA je rovnaké ako kysucké megalomanstvo (stará a nová jednotka + D3 2+2) :roll:

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2017 10:18
od PK
Pokial si pamatam tak podla posledneho scitania aut bol pomer pri Trnave 30.000 od Ziliny a 30.000 z R1 od Nitry. Na D1 TT - BA to bolo 60.000. (Pristavny 100.000)
Ak by bola spravena rychlostna cesta Sered, Senec, BA drviva vacsina z tych 30.000 aut by sla po nej. Vysledok o 30.000 menej aut na D1, 3 pruhy by bohato stacili na roky.
O 30.000 aut menej na useku obchvatu Zlate Piesky - Galvaniho. Pocitovo by bolo v BA ovela menej aut.

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2017 11:16
od Vlados
R1 do BA síce nie je tak stará téma ako rozšírenie I/61 ale stará je... potom prišli kolektori popri D1, následne D1 4+4. Mali by sme ustáliť koncepciu rozvoja cestnej siete a nie ju meniť, väčšinou vždy iba doplňaním o ďalšie cesty. R1 bolo vhodné riešenie k D1 2+2, keby už existovalo nikto by neriešil rozširovanie D1.

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2017 11:36
od i15
D1 sa plánuje na 4+4, takže táto RC bohužiaľ stráca zmysel. Preložka 572-ky samozrejme môže byť

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2017 12:09
od fh
Tak osempruh na D1 plus štvorpruh od Serede do BA je celkom dosť....to už skôr tú R1 a na D1 spraviť šesťpruh s normálnym odstavným pruhom.
Len tu sa nejačí, že aquila, že je to luxus :lol: a že plus ešte bude D4.

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2017 12:31
od PK
Osem pruhov na D1 je momentalne uplna zbytocnost. 3+3 funguju dobre aj v najvyssej premavke na nich nevznikali kolony z prilis velkej intenzity. Najblizsie k tomu hadam boli stvrtky a piatky z BA pred TT. To sa uz vedla exitov premavka zhustovala.
Jazdim D1 3+3 denne a moj dojem je, ze odstavne pruhy prakticky nechybaju. Drviva vacsina pokazenych odstavenych aut to da do bezpecnostneho zalivu. Ak sa pritrafi nejake pokazene auto medzi, tak sa zablokuje jeden pruh a obchadza sa. Nie je ziadny rozdiel ked sa zrazia auta v lavom pruhu a treba ich obchadzat, alebo pokazi auto v pravom a treba ho obchadzat. Ked sa uz pred prekazkou vytvori suvisly rad zipsujucich sa aut tak je to relativne bezpecne.
Nasobne nebezpecnejsie su auta stojace v kolonach na exitoch do Vajnor, na Staru Senecku, na Senec...
Priepustnost ciest v BA zo Zlatych Pieskov je mizerna, nestiha ani terajsie 3+3, 4+4 budu zbytocne. Mozno pomoze D4, ale to je dost loteria.
Nazyvat stvorpruh luxusom je dost odvazne. V sucasnosti by to mal byt uplny standard na cesty prvej triedy, vypadovky z mesta uplna samozrejmost. Terigat sa za Aviou 60km/h to su roky 80te - 90te...

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2017 12:49
od fh
No želám ti aby si nemal poruchu mimo odstavneho ostrovčeka. O osem pruhu je už rozhodnuté a ako to bude s cestou od Serede na Senec a BA ešte stále nie je jasné
.

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2017 13:18
od Vlados
Ako som kedysi napísal, tak sme radšej mohli zjednosmerniť existujúcu D1, (bez úprav by tam boli 4 pruhy a po rekonštrukcii by ich mohlo byť až 5). Pre opačný smer by sme najskôr postavali novú cestu, hoc vtedy len 3 pruhy s možnosťou rozšírenia na 4. Následne by mohla ísť existujúca D1 po jazdných pásoch do rekonštrukcie. Žiadne mosty ponad D1 by sa nemuseli búrať a ani komplikovane rozširovať tie na D1. Celkovo by sme ušetrili peniaze, nervy a nehody. Toto je už v passé. (Samozrejeme samotnej BA by to nepomohlo.)

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2017 14:56
od mikeBoss
i15 napísal:D1 sa plánuje na 4+4, takže táto RC bohužiaľ stráca zmysel. Preložka 572-ky samozrejme môže byť


Ako pre koho - z Nitry keď idem tak je to obchádzka cez D1 a robím hm cez 20km navyše.

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2017 15:58
od michaelse
mna teda tych 20km navyse vobec neobtazuje ked si pomyslim kolko by predlzenie R1 po Ba stalo a tiez tu trasu jazdim velmi casto, uplne az zasnem ze niekto dokaze pozadovat dalsiu rychlostnu cestu na svoje cestovanie ked v tej trase uz dialnicne spojenie davno existuje,to je tych 20km navyse taka zavratna vzdialenost? jednak sa bude D1 rozsirovat na 4+4 pruhy aj ked dokonca este ani 3+3 kapacitne zvlada,treba vyriesit problemovu krizovatku D1/R1 ktora kapacitne nepostacuje,presnejsie odbocenie na BA,tma by mala byt samostatna vetva,krizovatka s D4 trocha uberie aut z lievika pred BA
Nitrania by skor mali spisat peticiu za postavenie zeleznice na trnovec nad vahom a nie snivat otom aby mali kratsiu cestu o trapnych 20 km,ta zeleznica by bola velka konkurencia pre dialnicu do BA lebo aj koridor z BA na nove zamky sa bude robit na minimalne 160km/h

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2017 16:27
od DrX
R1 po BA rozhodne cim skor treba. Tych 20km to neusetri len Nitranom, ale v podstate vsetkym minimalne z 4 krajov (NR, BB, PO, KE), ktori pouzivaju R1 na cestu do BA. Skoda, ze sa to nerobi miesto rozsirovania D1ky.

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2017 16:31
od aquila
po rozsireni D1 co i len na 3+3 straca R1 most pri bratislave - vlckovce akekolvek opodstannie, mozno tak v roku 2050 .. ked budu dostavana nielen zakladna siet, ale aj R2, R7 aspon ako prelozky jedniciek , ako aj prelozky na I/51 a az potom mozno teoreticky uvazovat nad nejakou R1 most pri bratislave - vlckovce/sered

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2017 16:34
od Vlados
1. Toto je už neskoro. Rozširovanie D1 je takmer na spadnutie, aj keď len v určitej časti. Príprava predĺženia R1 by trvala ešte roky.
2. Pre vodičov z východu je určite prioritnejšie čokoľvek na východnej R2 ako predĺženie R1.

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2017 18:56
od michaelse
DrX napísal:R1 po BA rozhodne cim skor treba. Tych 20km to neusetri len Nitranom, ale v podstate vsetkym minimalne z 4 krajov (NR, BB, PO, KE), ktori pouzivaju R1 na cestu do BA. Skoda, ze sa to nerobi miesto rozsirovania D1ky.

noo a potrebuju bezpodmienecne z tych vzdialenych krajov usetrit trapnych 20km?? netreba ani rozsirenie D na 4+4 nieto este toto predlzenie R1,ked uz tak radsej ako to spomenul aquila ,staru senecku 2+2 a potiahnut to na I62 po sered a bude lacna 4prudovka

v niektorych krajoch je velky deficit v budovani obycajnych obchvatov na jednickach a mi tu snivame o nepotrebnom predlzeni R1 pritom vobec nevyuzivame moznosti sucastnej infrastruktury a moznosti morednizacie a skapacitnenia,
v zapadnych krajinach keby nejake predlzenie R1 spomenul tak si zatukaju na celo,kedze paralelana D1 este nema vycerpanu kapacitu a vedlajsie cesty na senec alebo na pezinok tak ci tak potrebuju rozsirenie
mne to pride podobne rozhadzovanie penazi ako megalomanske parametre D3(samozrejme D3 je iny level )

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2017 19:24
od DrX
Ako som napisal, malo sa to robit miesto rozsirovania D1. A dosiahlo by sa vela pozitivnych efektov. Ale suhlasim, ze v dnesnej situacii by to nemalo byt skor, nez dokoncena napr. R2 ZV-KE. A tiez povazujem za uplne dostacujucu nahradu tu I62, ak by sa robila. Problem ale je, ze nic z toho sa robit nejde, lebo jednoducho vsetky peniaze sa tlacia len do naokolo-blizsie D1. A urobit cokolvek, co by skratilo cestu z vychodu na zapad a neslo by po D1, to je zo Ziliny zakazane.

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2017 06:11
od Laco
mikeBoss napísal:
i15 napísal:D1 sa plánuje na 4+4, takže táto RC bohužiaľ stráca zmysel. Preložka 572-ky samozrejme môže byť


Ako pre koho - z Nitry keď idem tak je to obchádzka cez D1 a robím hm cez 20km navyše.


toto ma dostalo. este ze sedim... ze 20km navyse...

1. naozaj je to 20? mas to prepocitane z nejakych studii? 20 sa mi zda vela. mimochodom, ked uz p[ocitas, spocitaj aj kolko km urobi Kosican navyse ked ide do BA cez PO a RK a ZA/BB oproti variantu keby siel juhom. :)
2. keby to aj bolo 20, no a co? na SK su tisice dolezitejsich usekov co treba porobit. za cenu toho nezmyselneho predlzenia by sa mohla postavit polovica z nich. ide najma o obchvaty obci na tranzitnych tahoch, potom na vsetkych jednotkach, dvojkach atd podla intenzity. toto keby sa spravilo ako prve, zistilo by sa, ze ziadne extra dialnice navyse netreba. krasny priklad z regionu je I/61 BA-SC. keby sa tato cesta potiahla ako 2+2 s MUK a obchvatmi, osadila by sa MPR 110, dnes by o predlzeni R1 nikto ani nesnival. nebodaj keby sa 4 pruhy potiahli az po Sered. Keby boli takymto sposobom riesene vsetky jednotky, na Slovensku by nebol problem. a to uz mohlo byt za cenu niektorych "megalomanskych" predrazenych projektov.

Tvojim systemom by sme dospeli nakoniec do stadia, ze by bolo nutne spojit vsetky vacsie mesta priamou dialnicou... :)

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2017 07:15
od Čavo
Je to navyše 9km, keď porovnávaš I/61+I/62 s D1+R1 BA-Zlaté piesky - Sereď. Aspoň tak to mám porovnané podľa môjho tachometra. Keďže R1 majú ťahať na Vlčkovce, tak by to predpokladám ušetrilo ešte menej (nákres čo som videl bol zvlnený viac ako I/62). Jednoznačne to bolo navrhované ako náhradná cesta (paralelná) pre D1, keď na nej bude nejaký problém, nie ako skrátenie cesty od NR.
Podľa mňa rozšírenie na 2+2 a na vyťaženejších križovatkách MÚK určite bude dlho postačovať. Len škoda, že sa to neriešilo skôr ako rozšírenie D1. Pomohlo by to teraz.

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2017 06:37
od luboslavko
Už je známy variant? Podľa toho čo je vykolíkované z D4 (od križovatky Most pri Bratislave) to vyzerá na hnedý variant. Samozrejme za predpokladu, že budúca R1 by sa realizovala v identickom priestore ako dnes vykolíkovaný "obchvat Mostu pri Bratislave".

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2017 22:12
od jarino
MDV SR preložilo na posúdenie technickú štúdiu Hodnote za peniaze.
Odhadované náklady: 581 miliónov eur

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2017 08:20
od aquila
keby sa zlomok tych penazi dal na zkapacitnenie I/61, I/62, bolo by lepsie .. lebo tento usek je ozaj zbytocny ..

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2017 08:29
od pohodak
mat tie penazie tak sa da rozsirit I/61, I/62, II/503, porobit obchvaty na II/502 a Severna tangenta a bude to mat radovo vyssi efekt na plynulost dopravy v BA kraji

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2017 13:13
od Milos
S tou cenou, atakujúcou 14 mil./km NA ROVINE si niekto z ľudí strieľa.. Podobne ako na R2 Moldava - Košice. Nehovoriac o tom, že zmysel by to malo jedine na Váhovce

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2017 15:39
od mikeBoss
Laco napísal:
mikeBoss napísal:
i15 napísal:D1 sa plánuje na 4+4, takže táto RC bohužiaľ stráca zmysel. Preložka 572-ky samozrejme môže byť


Ako pre koho - z Nitry keď idem tak je to obchádzka cez D1 a robím hm cez 20km navyše.


toto ma dostalo. este ze sedim... ze 20km navyse...

1. naozaj je to 20? mas to prepocitane z nejakych studii? 20 sa mi zda vela. mimochodom, ked uz p[ocitas, spocitaj aj kolko km urobi Kosican navyse ked ide do BA cez PO a RK a ZA/BB oproti variantu keby siel juhom. :)
2. keby to aj bolo 20, no a co? na SK su tisice dolezitejsich usekov co treba porobit. za cenu toho nezmyselneho predlzenia by sa mohla postavit polovica z nich. ide najma o obchvaty obci na tranzitnych tahoch, potom na vsetkych jednotkach, dvojkach atd podla intenzity. toto keby sa spravilo ako prve, zistilo by sa, ze ziadne extra dialnice navyse netreba. krasny priklad z regionu je I/61 BA-SC. keby sa tato cesta potiahla ako 2+2 s MUK a obchvatmi, osadila by sa MPR 110, dnes by o predlzeni R1 nikto ani nesnival. nebodaj keby sa 4 pruhy potiahli az po Sered. Keby boli takymto sposobom riesene vsetky jednotky, na Slovensku by nebol problem. a to uz mohlo byt za cenu niektorych "megalomanskych" predrazenych projektov.

Tvojim systemom by sme dospeli nakoniec do stadia, ze by bolo nutne spojit vsetky vacsie mesta priamou dialnicou... :)


Tak tebe sa to zdá vtipné, mne nie. Nitra okrem R1 nemá žiadne spojenie s BA. Skús ísť vlakom z Nitry... takže tých trápnych 20km by pomohlo a nielen Nitre.

A nebavme sa o peniazoch - okolo Žiliny sa vyhádzalo toľko peňazí a ešte sa vyhádže na cesty aj železnicu.

Re: R1 Most pri Bratislave - Vlčkovce

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2017 19:24
od michaelse
tych 20 km je taka kratka uspopora ze je az bezvyznamna a nema vyznam momentalne nad niecom takym uvazovat
uz len v tom ohlade je tych 20 km zbytocnych ze slovensko este vela ciest potrebuje postavit po celom slovensku a nitra uz roky ma dostatocne dialnicne spojenie do BA

kedze spomynas zeleznicu tak treba co najskor rozmyslat a pracovat nad novou tratou na trnovec cim by nitra ziskala rychlejsie spojenie do centra BA ako cesta autom po R1,takze velmi slusna alternativa pre cestnu dopravu
v prvom rade treba prestavat a skapacitnit krizovatku D1/R1 ,ta je v plnej premavke uz takmer nebezpecna a D1 od senca bude o par rokov 4+4,bude hadam aj obchvat BA postaveny o 4 roky takze cesta Nitra-BA bude vybavena,mozno este 3 pruh na R1 bude treba a myslim ze to nebude trvat velmi dlho kym im to na NDS dojde
a o peniazoch sa treba bavit lebo to nieje ziady relevantny argument ze pri ziline sa rozhadzovalo a rozhadzuje tak mozeme aj tu, lebo bolo by hlupe opakovat tie chyby ktore uz niekde urobili