R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod rastislav5 » 21. Sep 2020 13:57

devil napísal: to ze sliezske vojvodstvo je velke a husto zaludnene nie je dokaz ze jazdi vela aut do budapesti.
Cim viac obyvatelov, tym viac aut. A aj do Budapesti. A nejde len o sliezke vojvodstvo, ale aj Lodzske a dalsie.




Nezavadzam, najrychlejsia trasa je po D1 a cez Galantu, Salu a Kolarovo 332km a 3:48, ved si o tej trase sam pisal vo svojom vcerajsom prispevku https://www.google.sk/maps/dir/%C5%BDil ... 497912!3e0


rastislav napísal:Nie je prekrucanie faktov, ze z 2091 pouzivatelov fora cca 800 neprispelo ani raz a cca 300 len raz, takze kto moze od nich ocakavat hlasovanie v ankete? Podobne ako pouzivatelia figuruju viaceri ako napr. kaviarista, kanky ci sezbrzni, ktori toto forum nenavstivili uz mnoho rokov a mozno uz ani neziju, tak kto od nich moze ocakavat hlasovanie? Je preto nerealne ocakavat nadpolovicnu ucast volicov a samozrejme takouto optikou si uplne bezproblemovy moderator. Miesto spochybnovania ankety by si sa ale mal zamysliet nad tym, preco taka anketa vobec vznikla a minimalne nevyzyvat inych, aby zacali u seba, ked ty To nedokazes.
devil napísal: ani pri referende sa nehladi ze jeho predmet niekoho zaujima alebo nie. a tam mas dokonca ustavne pravo a tu 2091 uzivatelov sa ZAREGISTROVALO. je jedno ci prispievaju staci ze sem chodia len citat. takych je strasne vela. ze ich nepovazujes za plnohodnotnych clenov je zase len tvoj nazor nic viac. anketa vznikla preto lebo moje nazory sa niekomu nepacia a ich mentalita a ego nevie zniest ze niekto ako ja je moderator.

Ked sa uz odvolavas na referenda, pozri sa aj dalej ako je Slovensko, vo viacerych aj vyspelych statoch nie je kvorum v referende pozadovane https://en.wikipedia.org/wiki/Referendums_by_country . Mas pravo si vysvetlovat, ze anketa vznikla len preto lebo sa Tvoje nazory niekomu nepacia. Ignorujes teda nazor 48 ludi. Ale potom nevyzyvaj inych aby zacali od seba. Preco by to mali robit, ked ich na to vyzyva ovela menej ludi ako Teba, presnejsie jednotlivec menom devil. Nemaju oni ovela vacsi narok mysliet si, ze to robis kvoli tomu, ze sa Ti ine nazory nepacia?

A este sa vratim k Tvojej "ironii", ked si napisal "a samozrejme zbytocny je usek dargov-pozdisovce, namiesto toho sa predsa mohol npr. stavat obchvat MT."
Ked si pred rokom napisal, ze obchvat kostian nad turcom je OK (co je sucastou obchvatu Martina), https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 57#p216557 tiez to bola ironia? Alebo menis nazory podla toho, ako Ti vyhovuje?
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod okorec » 21. Sep 2020 14:36

devil napísal:
To: devil ... LoL :D To sú aké argumentačné premety... Čiže keď pôjde auto cez Šturec do Žiliny, tak nepôjde po R3 okolo MT ale pôjde cez mesto, lebo do Zvolena je to z Teplíc kratšie cez Kremnicu.
noze kolko aut z toho "ohromneho" poctu 2.500 aut na sturci pojde dalej ako MT ? a to vysehradne stale nechapem...akoze auta od n. pravda ci prievidze pojdu do ZA cez martinsky obchvat ? :lol:

Si OK? Ako fakt, nemáš teplotu alebo tak? Že z PD do ZA cez MT. To si v zdraví nemohol napísať.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod devil » 21. Sep 2020 16:06

ja sa len pytam. a pytam sa uz niekolkokrat ze aka cast zo sturca, vysehradneho ci hornej stubne prejde na buducu R3, takisto aka cast tranzitu z polska/bp. argumenty nikde len konstatovania ze "mnoho vozidiel" tadial tranzituje. ja nie som som v dokaznej nudzi. dokazovat by mal ten kto R3 obhajuje.... v PO sa to riesilo a vysli nie prilis lichotive cisla co sa potom vsemozne upravovalo. doveryhodne to teda nebolo. a to PO je na tom objektivne horsie.

Cim viac obyvatelov, tym viac aut. A aj do Budapesti. A nejde len o sliezke vojvodstvo, ale aj Lodzske a dalsie.

aha, a to plati aj 200-300 km dalej ?? to si budapestou alebo sliezskom mozeme pomoct pri presadzovani prakticky ktorejkolvek cesty. nebudeme brat do uvahy intenzity niekde v strede trasy cize intenzity ako tak "ocistene" od lokalky ale tie najvyssie na vstupoch do miest a prehlasime ich za tranzit. a nejake prieskumy smerovania nebudeme robit vobec. najvtipnejsie je vraj M2 dalej od vacu cize 30+ km "netreba" aj ked tam na prvy phlad vidiet 2-3-4 nasobne intenzity ako okolo stubne. opat dvojaky meter ako vysity.

Nezavadzam, najrychlejsia trasa je po D1 a cez Galantu, Salu a Kolarovo 332km a 3:48, ved si o tej trase sam pisal vo svojom vcerajsom prispevku https://www.google.sk/maps/dir/%C5%BDil ... 497912!3e0

tak prepac ale nejakych 10 minut pri 70 km NAVIAC nie je alternativa. to by si naozaj vyskusal ???? a to mas v linku akurat prejazdnu SA a hlavne plne prejazdnu M1 co su ine intenzity ako D1 na povazi. skus ist 130 ked je plna.... to ze vyse 80 km ides po cestach I. ale hlavne II. tr. (ktovie v akom stave) nie je uplne koser s tym ze pises "po D1". takze prepac, asi sa nezhodneme a neverim ze toto je alternativa ktora v sucasnosti konkuruje trase cez ZV.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod okorec » 21. Sep 2020 16:52

Ok, tak ti to napíšem polopatisticky, keď to inak nevieš pochopiť. Predstav si bod A - Príbovce a bod B - križovatka D1xR3. Všetka doprava, ktorá sa do bodu A dostáva z horských prechodov Šturec, Kremnické Bane a Vyšehradné, a z turčianskych obcí južne od bodu A, a ktorá z bodu B pokračuje cez Strečno alebo cez Kraľovany, alebo do priemyselných objektov a obcí severne a východne od MT, a tiež analogicky v opačnom smere B - A, by využívala úsek R3 obchvat MT a nešla by cez mesto.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod rastislav5 » 21. Sep 2020 21:01

devil napísal: najvtipnejsie je vraj M2 dalej od vacu cize 30+ km "netreba" aj ked tam na prvy phlad vidiet 2-3-4 nasobne intenzity ako okolo stubne. opat dvojaky meter ako vysity.

Ja nespochybnujem M2 od Vacu po nase hranice pri Sahach a ked to Madari postavia, budem len rad. Ako ale trasovat nadvazujucu rychlostnu cestu na Slovensku? Podla poslednej studie je pouzitim rovnakej metodiky cena Sahy-Hronsky Benadik 0,876 mld eur, zatial co cena Sahy - Budca pri Zvolene az 2,229 mld eur tzn. dva a pol krat viac. https://www.ndsas.sk:8443/%C5%A0tRe%20R ... %A0ahy.zip Uz aj toto cislo hovori, kadial by malo byt trasovane severo-juzne prepojenie

takze prepac, asi sa nezhodneme

Skusim inak a zacnem tym, na com sa zhodneme:
rastislav5 napísal:To si niekto skutocne mysli, ze kamion, ktory ma rovnaku maximalnu rychlost na dialnici aj na ceste prvej triedy pojde z Polska cez Zilinu a v Martine z D1 neodboci zrekonstruovanou cestou na Kremnicu a Zvolen, ale bude pokracovat az do Ivachnovej, aby sa popod Donovaly dostal do Zvolena? Cca 30 km naviac? Aby prekonal vacsiu nadmorska vyska doliny Barborina pri Korytnici ako horsky priechod Kremnicke Bane? Comprehensive TEN-T namiesto Core TEN-T? Narodny park Nizke Tatry namiesto Turcianskej kotliny? 17 km tunelov namiesto 3 km (Korbelka+Biely Potok+Osada+Korytnica+Hradiste vs. Remata)? 2,3 mld eur namiesto 903 milionov? Vobec nerozumiem, na co treba este dalsiu studiu.
devil napísal:na toto naozaj netreba.


Ak teda podla UHP su prioritou (c. 3,4 a 8 ) zostavajuce useky D3, pravdepodobne sa skor ci neskor postavia. Ak je podla UHP prioritou (c.11) severo-juzne prepojenie, asi aspon nejake jeho casti sa skor ci neskor postavia. Zhodli sme sa, ze kamiony z D3 smerujuce do Zvolena nebudu vyuzivat dlhsiu trasu BB-RK, aj keby bola prebudovana na rychlostnu cestu. Naco potom vobec uvazovat o takej rychlostnej ceste? To zakazeme kamionom prejazd Turcom a prikazeme im prejazd nasim narodnym parkom? Aj z tohto je jasne, kadial by malo byt trasovane severo-juzne prepojenie. Mame jediny dialnicny hranicny priechod s Polskom, tak trasovanie severo-juzneho prepojenia rychlostnou cestou by nan malo asi nadvazovat (ibaze by sme chceli, aby tranzitujuce kamiony najazdili na nasom uzemi co najviac kilometrov :-( a obtazovali hlukom a splodinami co najvacsie uzemie - najlepsie narodny park).
No a ked uz ta stredna a juzna cast R3 ma byt dokoncena, tak cim sa ma zacat? No asi tym, kde je najvacsia intenzita, najvacsie zdrzania a najviac dotknutych obyvatelov, co su obchvaty. A najvacsim mestom na R3 je ktore? Martin. Tzn. je potrebne prioritne budovat jeho severo-juzny obchvat. Pomerne jednoducha stavba po poliach, CBA vyjde vyborne. Tym ale nechcem povedat, ze severo-juzny obchvat Ruzomberka netreba budovat, naopak. Mozno na zaciatok stacia 2 pruhy (aj Martinu), ale aj Ruzomberok obchvat potrebuje.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod devil » 22. Sep 2020 08:24

Ja nespochybnujem M2 od Vacu po nase hranice pri Sahach a ked to Madari postavia, budem len rad. Ako ale trasovat nadvazujucu rychlostnu cestu na Slovensku? Podla poslednej studie je pouzitim rovnakej metodiky cena Sahy-Hronsky Benadik 0,876 mld eur, zatial co cena Sahy - Budca pri Zvolene az 2,229 mld eur tzn. dva a pol krat viac. https://www.ndsas.sk:8443/%C5%A0tRe%20R ... %A0ahy.zip Uz aj toto cislo hovori, kadial by malo byt trasovane severo-juzne prepojenie
a co tak tak lucenec-siatorska bukovinka. 25 km cesty aj pri pripadnych vyssich km nakladoch bude stat menej ako 70 km pri hrone. a spomina sa aj v prioritach ako alternativa. takze ak ideme cestou co najnizsich nakladov tak nie je o com. aj ideme cestou co najpriamejsieho tahu tak sahy. sturovo nema navrch vlastne v nicom.

navytazenejsi severojuzny tah je E75. to nema nic spolocne s nasou temou. dalsi je E77 a dalsi je E371 sa vola tusim. SK-PL hranica je limitovana 3 (slovom len tromi) prechodmi pre tazke NA. tieto 3 prechody by mali mat prisluchajuce nadvazne cesty. stiahnut celu ND na D3 je fyzicky nemozne to je nehorazna obchadzka. na opacnej strane na madarskej hranici mas 10 prechodov na ND. podla tejto teorie okrem rajky a milhosti nic netreba lenze ked NA pojdu desiatky km navyse (a ver tomu ze pojdu lebo cielen su rozne) tak tie splodiny tam garantovane budes mat po celej krajine. takze ano kamiony budu jazdit aj cez narodne parky. a ked raz bude otvoreny mnisek tak budu ste viac a to aj cez vernar a certovicu. praveze netreba mat vzdusne zamky o koncentracii dopravy na jeden s-j tah ale treba to rozlozit na viac. a nebudeme suhlasit ani s cim treba zacat. zacat treba tam kde doprava najviac obtazuje ludi a to je tam kde ide cesta cez hlavne namestia ako krupina a sahy a nie "medzizony" ako martin a zvolen. co sa tyka RK tak to sa priznam ze tomuto som sa doteraz nevenoval takze zatial sa nevyjadrujem.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Kvík » 22. Sep 2020 09:47

To je síce všetko pravda, ale nijak to neodporuje tomu, že R3 pôjde popri Hrone a Krupina a Šahy dostanú "len" obchvat a preložku cesty I. triedy.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 264
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod rastislav5 » 22. Sep 2020 21:26

devil napísal: a co tak tak lucenec-siatorska bukovinka. 25 km cesty aj pri pripadnych vyssich km nakladoch bude stat menej ako 70 km pri hrone. a spomina sa aj v prioritach ako alternativa. takze ak ideme cestou co najnizsich nakladov tak nie je o com.

Ale je o com. Ved preco neist este vychodnejsie az na Kosice/Milhost? (Skalite-Zilina-Kosice-Milhost-Miskolc-Budapest) Tam potrebujeme zacat este menej kilometrov za vyrazne nizsie naklady. Ze to vsetci budu obchadzat cez Sahy alebo Sturovo? Podobne ako bude vacsina obchadzat aj Siatorsku Bukovinku. Alebo Komarno. Okrem toho je Siatorska Bukovinka obklopena uzemiami NATURA 2000, takze hranicny priechod by musel byt vedeny pomerne dlhym tunelom. Ale pre mna za mna, ak sa s Madarmi dohodneme, tak aj Komarno aj Siatorska Bukovinka, aj ked zatial to najrealnejsie vyzera na Sturovo. Nic to ale nemeni na tom, ze kamiony z D3 nebudu cestou na juh obchadzat Turiec, takze stredna cast severo-juzneho prepojenia by mala viest popri Martine, ktory aj preto potrebuje obchvat (zrekonstruovana byvala betonka dalej na juh bude postacovat este dlho)

devil napísal:a nebudeme suhlasit ani s cim treba zacat. zacat treba tam kde doprava najviac obtazuje ludi a to je tam kde ide cesta cez hlavne namestia ako krupina a sahy a nie "medzizony" ako martin a zvolen. co sa tyka RK tak to sa priznam ze tomuto som sa doteraz nevenoval takze zatial sa nevyjadrujem.


Tak si pozrime intenzity podla posledneho scitania:
Krupina 9733
Sahy 10279
Martin/Kostany 18874
Ruzomberok 16268
UHP uvadza ako kriteria nielen obtazovanie ludi (hlukom a emisiami), ale napr. aj usporu casu, znizenie nehodovosti, znizenie spotreby pohonnych hmot a prevadzkovych nakladov vozidiel. Napr. uspora casu je vacsia tam, kde je viac zapch a viac aut cakajucich v zapchach a to je vo vacsich mestach v Martine (54168 obyvatelov) a Ruzomberku (26558), nie v Krupine (7912) cu Sahach (7219).

Ak by bolo UHP dosledne, tak napr. obchvat Martina by malo zaradit medzi prvu skupinu priorit s naplnenou kapacitou siete (viac ako 85%, tabulka 9). Vacsie intenzity ma len
Turany-Hubova 21949
Zilina Brodno-Kysucke Nove Mesto 21743
Poprad-Huncovce 21488

Ostatne useky uvedene v prioritach (tabulka 9) maju podla posledneho scitania nizsiu intenzitu.
Levice obchvat 17367
Huncovce-Kezmarok 17095
Oscadnica-Cadca Bukov 15053
Lipniky-Kapusany 14625
Kysucke Nove Mesto-Oscadnica 14186

Martin sa zrejme medzi priority z pohladu vytazenia siete dostal len nedopatrenim resp. tym, ze je uz zahrnuty v severo-juznom spojeni.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod devil » 23. Sep 2020 12:32

Ale je o com. Ved preco neist este vychodnejsie az na Kosice/Milhost? (Skalite-Zilina-Kosice-Milhost-Miskolc-Budapest) Tam potrebujeme zacat este menej kilometrov za vyrazne nizsie naklady. Ze to vsetci budu obchadzat cez Sahy alebo Sturovo? Podobne ako bude vacsina obchadzat aj Siatorsku Bukovinku. Alebo Komarno. Okrem toho je Siatorska Bukovinka obklopena uzemiami NATURA 2000, takze hranicny priechod by musel byt vedeny pomerne dlhym tunelom. Ale pre mna za mna, ak sa s Madarmi dohodneme, tak aj Komarno aj Siatorska Bukovinka, aj ked zatial to najrealnejsie vyzera na Sturovo. Nic to ale nemeni na tom, ze kamiony z D3 nebudu cestou na juh obchadzat Turiec, takze stredna cast severo-juzneho prepojenia by mala viest popri Martine, ktory aj preto potrebuje obchvat (zrekonstruovana byvala betonka dalej na juh bude postacovat este dlho)

nie je mozne tahat RC na kazdy hranicny prechod ale zaroven nie je mozne zakazovat kamionom cesty I. tr. a prechody len tak svojvolne. sme v EU, mame mat otvorene hranice a obmedzovat co najmenej, budme radi ze s madarskom aj ceskom mame niekolko prechodov pre ND, zial s polskom to tak nie je. nikdy nebude ziadny hranicny prechod taky dominantny ako kuty alebo cunovo takze cely CORE koridor sever-juh je len ciara na mape. takisto kamiony cez donovaly alebo certovicu nebudu chodit naokolo len preto ze si to niekto praje. termin 2030 pre CORE dodrzany tak ci tak nebude to vieme uz dnes. takze nie je o com

neviem ci su tam nejake uzemia natura 2000 ale CHKO s druhym stupnom ochrany zacina cca od obce s. bukovinka a asi 1,5 km ide cez CHKO
https://sk.mapy.cz/zakladni?x=19.814247 ... 1067360174

toto je pri obci
https://www.google.sk/maps/@48.1768357, ... 312!8i6656
a toto pri hranici
https://www.google.sk/maps/@48.172309,1 ... 312!8i6656

cize siroke pasy polnohospodarskej pody. to na chranene uzemia nevyzera ani nahodou. takze ziadne dlhe tunely tam v zasade netreba. takze ked chces vybrat sturovo musis dokazat v com je vyhodnejsie postavit 70 km RC ako 25 km RC.

UHP uvadza ako kriteria nielen obtazovanie ludi (hlukom a emisiami), ale napr. aj usporu casu, znizenie nehodovosti, znizenie spotreby pohonnych hmot a prevadzkovych nakladov vozidiel. Napr. uspora casu je vacsia tam, kde je viac zapch a viac aut cakajucich v zapchach a to je vo vacsich mestach v Martine (54168 obyvatelov) a Ruzomberku (26558), nie v Krupine (7912) cu Sahach (7219).
obtazovanie ludi hlukom a emisiami je vyssie tam kde je viac ludi pri ceste, a v centre siah a krupiny sa pohybuje urcite viac ludi ako v kostanoch alebo na martinskom obchvate. obchody, skoly, ci urady atd. tam je zaroven vyssie nebezpecenstvo najma kvoli chodcom. to uz mas niekolko dovod v prospech takychto obchvatov. a tiez skody na sukromnom majetu - budovach ktore trpai tym auta chodia doslova par krokov od tychto budov. mozno raz sa par ludi rozhodne podat zalobu na stat ze kvoli STATNEJ ceste maju skody. a to bude lahke dokazovanie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Vlados » 23. Sep 2020 15:11

devil napísal:nie je mozne tahat RC na kazdy hranicny prechod...

máš recht, RC ako kategória od 1.4. neexistujú :lol:
s tým riešením pri Bukovinke by som bol opatrný... v Maďarsku (Somoskőújfale a čiastočne aj Salgótarjáne) novú cestu nie je kde umiestniť. nemám chuť sa naťahovať.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod cPalo » 23. Sep 2020 17:03

rastislav5 napísal:
Tak si pozrime intenzity podla posledneho scitania:
Krupina 9733
Sahy 10279
Martin/Kostany 18874
Ruzomberok 16268
UHP uvadza ako kriteria nielen obtazovanie ludi (hlukom a emisiami), ale napr. aj usporu casu, znizenie nehodovosti, znizenie spotreby pohonnych hmot a prevadzkovych nakladov vozidiel. Napr. uspora casu je vacsia tam, kde je viac zapch a viac aut cakajucich v zapchach a to je vo vacsich mestach v Martine (54168 obyvatelov) a Ruzomberku (26558), nie v Krupine (7912) cu Sahach (7219).



nechcem vám do toho moc zasahovať, ale 19tis v 50tis meste na prevažne 4prudovke je menšia záťaž ako 10tis. v Krupine (8tis) na jednej ceste pre celú Krupinu.
Intenzity vo veľkých mestách sú automatický vyššie ako v mestečkách, ale najdôležitejšie je, že je to možno na 90% cieľovou dopravou a v takom prípade ti obchvat moc nepomôže, treba zkapacitniť (v prípade takej Krupiny by si musel búrať celé mesto).
Druhá vec je, že v prípade Krupiny by obchvat možno využilo pár 100viek áut. ;)
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod rastislav5 » 23. Sep 2020 21:18

devil napísal:termin 2030 pre CORE dodrzany tak ci tak nebude to vieme uz dnes. takze nie je o com

Opat je o com. Je rozdiel, ci budeme meskat dva roky alebo 10 rokov.

devil napísal:neviem ci su tam nejake uzemia natura 2000

Na slovenskej strane je SKCHVU003 Cerová vrchovina-Porimavie http://www.sopsr.sk/natura/img/chvu/mapy/SKCHVU003.jpg a SKUEV0357 Cerová vrchovina.
Na madarskej strane je HUBN20063 Karancs https://www.mme.hu/natura-2000-teruletek/hubn20063
Smernica o biotopoch v skratke hovori: "v pripade zavazneho negativneho vplyvu stavby na NATURA 2000, pokial existuje iny variant, ma sa realizovat taky, ktory ma mensi negativny vplyv" A taky variant existuje: tunel.

devil napísal: obchody, skoly, ci urady atd. tam je zaroven vyssie nebezpecenstvo najma kvoli chodcom.

Napr. v Kostanoch nad Turcom je na jednej strane krizovatky skola, na druhej strane vacsina domov a zeleznicna stanica, viac tu: https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 02#p211002

cPalo napísal: 19tis v 50tis meste na prevažne 4prudovke je menšia záťaž ako 10tis. v Krupine (8tis) na jednej ceste pre celú Krupinu.

Ak by sme takto isli dalej, tak 10 tis. aut v Krupine (8tis obyvatelov) by bola mensia zataz ako 5 tis. aut v dedine s 1300 obyvatelmi a to by zasa bola mensia zataz ako 2,5 tisica aut v obci s 200 obyvatelmi atd. az by sme sa dospeli k tomu, ze najlepsie je stavat obchvaty pre par domov pri ceste.

Poprad ma 51 tisic obyvatelov a v prioritach (tabulke 9) je na 4. mieste, Levice maju 33 tis. obyvatelov a v tabulke v prioritach su na 6. mieste, tak nevidim dovod, preco by tam nemohol byt aj Martin alebo Ruzomberok.

4 prudovka v Martine ma dlzku 3,8 km. Planovany obchvat ma dlzku 13,9 km
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod devil » 24. Sep 2020 07:38

Opat je o com. Je rozdiel, ci budeme meskat dva roky alebo 10 rokov.
do 2032 cele CORE nedame a je jedno ci budeme meskat 15 rokov alebo 20 rokov alebo este viac. a je zaujimave ze CORE je tak zazracne nieco ze nevadia ani intenzity. pri R2 je 8.000 aut nic na R3 sme castokrat hlboko pod 5000 s tym ze mozno nikdy nebude ani len 10k ale obtazujeme sa nejakym uletenym terminom.

Ak by sme takto isli dalej, tak 10 tis. aut v Krupine (8tis obyvatelov) by bola mensia zataz ako 5 tis. aut v dedine s 1300 obyvatelmi a to by zasa bola mensia zataz ako 2,5 tisica aut v obci s 200 obyvatelmi atd. az by sme sa dospeli k tomu, ze najlepsie je stavat obchvaty pre par domov pri ceste.
ano ked bavime o dedine s 1300 obyvatelmi cez hlavnu ulicu tak to tak presne je. to je nieco ako viglas, zvolenska slatina alebo mytna. tam prejde viac aut na obchvat ako okolo xy miest. ..... tam je obchvat naozaj vyuzivany vacsinou aut co v mestach nie je. v dedine s 200 obyvatelmi mas max. nejake male potraviny alebo vobec nic a ruch chodcov je minimalny....niektore veci si proste treba uvedomit a zohladnit, toto ziadna EIA ani excelovske tabulky nevedia vypocitat.

Poprad ma 51 tisic obyvatelov a v prioritach (tabulke 9) je na 4. mieste, Levice maju 33 tis. obyvatelov a v tabulke v prioritach su na 6. mieste, tak nevidim dovod, preco by tam nemohol byt aj Martin alebo Ruzomberok.
tie excel tabulky su nanic. Poprad ? ved ma dialnicu zapad-vychod. ma PP nejaky vyznamny tranzit sever-juh ?? ja sa pytam kde je NR ?? tam mas I/64 na NZ co je najvyznamnejsia cesta sever-juh v celom nitrianskom kraji. a je I/65 Martin-TR-sasovske p. vyznamnejsia ako I/64 NR-NZ-KN. na papieri mozno ale realne asi tazko.

Na slovenskej strane je SKCHVU003 Cerová vrchovina-Porimavie http://www.sopsr.sk/natura/img/chvu/mapy/SKCHVU003.jpg a SKUEV0357 Cerová vrchovina.
a vsimol si si ze cesta a zeleznica su mimo a ze vdaka obci je vynaty velky priestor ??

Napr. v Kostanoch nad Turcom je na jednej strane krizovatky skola, na druhej strane vacsina domov a zeleznicna stanica, viac tu: https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 02#p211002

tam ano ale v MT mas pri ceste priemyselnu zonu a nie hlavne namestie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod cPalo » 24. Sep 2020 18:59

rastislav5 napísal:
cPalo napísal: 19tis v 50tis meste na prevažne 4prudovke je menšia záťaž ako 10tis. v Krupine (8tis) na jednej ceste pre celú Krupinu.

Ak by sme takto isli dalej, tak 10 tis. aut v Krupine (8tis obyvatelov) by bola mensia zataz ako 5 tis. aut v dedine s 1300 obyvatelmi a to by zasa bola mensia zataz ako 2,5 tisica aut v obci s 200 obyvatelmi atd. az by sme sa dospeli k tomu, ze najlepsie je stavat obchvaty pre par domov pri ceste.

Poprad ma 51 tisic obyvatelov a v prioritach (tabulke 9) je na 4. mieste, Levice maju 33 tis. obyvatelov a v tabulke v prioritach su na 6. mieste, tak nevidim dovod, preco by tam nemohol byt aj Martin alebo Ruzomberok.

4 prudovka v Martine ma dlzku 3,8 km. Planovany obchvat ma dlzku 13,9 km

Za prvé, písal som o 90% cieľovej dopravy a taký čas je obchvat nonsens.
Za druhé, zabúdaš na parametre cesty, ak v dedine 200 obyvateľov je cesta široká 2m, tak potom áno, 2,5.tis áut je tam enormná záťaž ;) A ako už písal devil, obchvat tam spraví z 2,5tis tak 30 áut v dedine ;) to má zmysel väčší :idea:
Za tretie, ja osobne nepíšem o výhodností obchvatu Krupiny, lebo aj tam je cieľová doprava veľká.

ps: Aj D3 netreba ako som tu už viackrát písal kvôli lokálnej križovatke, lebo tá križovatka tam ostane a lokálka je tam tiež percentuálne veľká. Situáciu treba riešiť pre lokálku lokálne. A nie len tam.
D3 nám treba kvôli obchodu s PL a Ostravskom. Preto je dôležitá. Lokálka nezvykne kvôli 15km platiť 50€. ;)
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod milan_KM » 25. Sep 2020 06:57

A samozrejme tá lokálka čo jazdí 15km sú všetko sviatoční vodiči, čo vytiahnu fabku 2x do roka. Nenechaj sa vysmiať dobre vieš, že ak máš auto a sú v okolí využiteľné diaľnice (čo v ZA kraji a okolí sú), tak dať 50€ je smiešny peniaz. V dnešnej dobe je důležitý čas a nie 50€ za 365 dní.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Vlados » 25. Sep 2020 07:14

Ak neplatí v BA a okolí, že dôležitejší čas, tak určite nebude ani na Kysuciach. Prečo tak silou mocou trvajú na zachovaní existujúceho polprofilu ako nespoplatnenú cestu prvej triedy?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod rastislav5 » 25. Sep 2020 07:39

Devil, cPalo, obtazovanie ludi je len jednym z parametrov, ktore vstupuju do vypoctu, ci je obchvat prioritny. Ako pise UHP, tento parameter je primarne odvodeny od poklesu cien nehnutelnosti pri ceste ci z pridanej hodnoty cloveka pre spolocnost. Ale cim su dedina a intenzity mensie, tym je aj sumarny pokles takychto skod mensi.

Su tu aj dalsie parametre ako uspora casu, spotreba paliva atd., ktorych sumarne vyjadrenie klesa s poctom aut. Navyse v mestach su casto semafory, kde sa spotrebuje viac paliva na zrychlovanie a aj splodiny su vacsie, podobne ako casova strata.

V skratke, ak by sme mali neobmedzeny rozpocet, nemam voci vasim argumentom namietky, ale kedze mame obmedzeny rozpocet, musime si ekonomicky vybrat, kolkym obyvatelom a autam pomozeme obchvatom. Maximalizujeme prinosy kazdeho vynalozeneho eura. A takto vychadzaju ako prioritnejsie vacsie mesta a vacsie intenzity. Ak by sme peniaze pouzili na mensie obce a mensie intenzity, peniaze na odstranenie vacsich dopravnych problemov pre viac zasiahnutych ludi/aut by nam chybali.

devil napísal:do 2032 cele CORE nedame a je jedno ci budeme meskat 15 rokov alebo 20 rokov alebo este viac.

Praveze to nie je jedno, lebo takymto pristupom vlastne hovoris, ze kazde posunutie o 5 alebo viac rokov je OK a nemusi sa to postavi nikdy. Naco by sa ale potom EU obtazovala s nejakymi koridormi, zamestnavala stovky uradnikov, koordinovala trasovanie medzi krajinami a davala terminy, ak by to bolo jedno? EU ma nastroje, aby zavazky Slovenska boli vymozitelne, napr. konanie na sudnom dvore EU voci clenskemu statu s naslednymi financnymi sankciami, obmedzenie fondov len na CORE network atd.

rastislav5 napísal:Na slovenskej strane je SKCHVU003 Cerová vrchovina-Porimavie http://www.sopsr.sk/natura/img/chvu/mapy/SKCHVU003.jpg a SKUEV0357 Cerová vrchovina.
devil napísal:a vsimol si si ze cesta a zeleznica su mimo a ze vdaka obci je vynaty velky priestor ??

A Ty si si precital ako presne idu hranice tohto uzemia NATURA 2000 https://www.zakonypreludi.sk/zz/2008-30 ? Ano, sucasna obec, cesta a trat je vynata, ale hadam nemyslis vazne tahat rychlostnu cestu ponad obec (ktora je dlha 2,6 km) ? Naco tu potom derieme klavesnice v diskusii o obchvatoch?

rastislav5 napísal:Napr. v Kostanoch nad Turcom je na jednej strane krizovatky skola, na druhej strane vacsina domov a zeleznicna stanica, viac tu: https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 02#p211002

devil napísal:tam ano

Ak tam ano, tak to musi byt aj obchvat Zabokriek, ktore su spojene s Kostanmi https://www.google.sk/maps/@49.0288893, ... 312!8i6656 a uz si v trase planovaneho useku Martin-Rakovo, pre jednoduchost nazyvany obchvat Martina, takze ak ano v Kostanoch, tak ano obchvat Martina
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod devil » 25. Sep 2020 11:30

Devil, cPalo, obtazovanie ludi je len jednym z parametrov, ktore vstupuju do vypoctu, ci je obchvat prioritny. Ako pise UHP, tento parameter je primarne odvodeny od poklesu cien nehnutelnosti pri ceste ci z pridanej hodnoty cloveka pre spolocnost. Ale cim su dedina a intenzity mensie, tym je aj sumarny pokles takychto skod mensi.
ano cim je dedina mensia. ale my sa bavime o dedine s 1000-2000 obyvatelmi co moze mat aj do 2 km suvislej zastavby tak to vacsie cislo ako meste kde cesta ide pri menej domoch lebo zvacsa su to priemyselne objekty. servisy, velkoobchody pravaze su pri hlavnej ceste to su vyznamne ciele zdrojovej/cielovej dopravy. btw. tych par domov je praveze radola alebo oskerda a nie krupina alebo sahy. cize tam cesta pomaha ludom viac ako obchvat MT alebo D3.

Su tu aj dalsie parametre ako uspora casu, spotreba paliva atd., ktorych sumarne vyjadrenie klesa s poctom aut. Navyse v mestach su casto semafory, kde sa spotrebuje viac paliva na zrychlovanie a aj splodiny su vacsie, podobne ako casova strata. V skratke, ak by sme mali neobmedzeny rozpocet, nemam voci vasim argumentom namietky, ale kedze mame obmedzeny rozpocet, musime si ekonomicky vybrat, kolkym obyvatelom a autam pomozeme obchvatom. Maximalizujeme prinosy kazdeho vynalozeneho eura. A takto vychadzaju ako prioritnejsie vacsie mesta a vacsie intenzity. Ak by sme peniaze pouzili na mensie obce a mensie intenzity, peniaze na odstranenie vacsich dopravnych problemov pre viac zasiahnutych ludi/aut by nam chybali.
ked mam obmedzeny rozpocet tak postavim obchvat KA a siah a dalsie prelozky ako sarissky stiavnik a batka, obchvaty inych miest a pod. a nie plne profily dialnic D3 a R3 a DOKOPY pomozem vyrazne viac ludom. HzP moze aj pri prelozkach pomoct este o nieco skresat naklady a bude to idealne riesenie.

Praveze to nie je jedno, lebo takymto pristupom vlastne hovoris, ze kazde posunutie o 5 alebo viac rokov je OK a nemusi sa to postavi nikdy. Naco by sa ale potom EU obtazovala s nejakymi koridormi, zamestnavala stovky uradnikov, koordinovala trasovanie medzi krajinami a davala terminy, ak by to bolo jedno? EU ma nastroje, aby zavazky Slovenska boli vymozitelne, napr. konanie na sudnom dvore EU voci clenskemu statu s naslednymi financnymi sankciami, obmedzenie fondov len na CORE network atd.
a ked mame koridory aj s 3.000 autami tak ich ich budeme stavat len preto ze boli zaradene do CORE ?? hlavne ze tu citame ako je 8.000 aut na R2 malo. CORE by malo byt reprezentativny koridor co nema problem prejst cez kriteria. a povedzme si na rovinu to R3 nesplna v ziadnom variante. obmedzenie fondov uz vyzera celkom realne. kohezny fond - dojna krava pre dialnice sa vraj vyrazne zmensi tak vlastne "problem solved". ibazeby veris tomu ze stat za vlastne postavi suvisly tah R3 pri tych intenzitach.

A Ty si si precital ako presne idu hranice tohto uzemia NATURA 2000 https://www.zakonypreludi.sk/zz/2008-30 ? Ano, sucasna obec, cesta a trat je vynata, ale hadam nemyslis vazne tahat rychlostnu cestu ponad obec (ktora je dlha 2,6 km) ? Naco tu potom derieme klavesnice v diskusii o obchvatoch?
ja som radsej naklikal na google aby som sa presvecil ci je to tak ako si pamatam ze tam su pri ceste polnohospodarske polia kde sa zmesti cesta. mozno nie je to v suvislej dlzke ide mi len o tom aby som preukazal ze tam netreba suvisly dlhy tunel.

Ak tam ano, tak to musi byt aj obchvat Zabokriek, ktore su spojene s Kostanmi https://www.google.sk/maps/@49.0288893, ... 312!8i6656 a uz si v trase planovaneho useku Martin-Rakovo, pre jednoduchost nazyvany obchvat Martina, takze ak ano v Kostanoch, tak ano obchvat Martina
to si si popridaval. :lol:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod rastislav5 » 25. Sep 2020 20:26

devil napísal:btw. tych par domov je praveze radola alebo oskerda a nie krupina alebo sahy. cize tam cesta pomaha ludom viac ako obchvat MT alebo D3.

UHP si to zjavne nemysli minimalne co sa tyka D3, kedze Sahy obchvat ma nizsiu prioritu 16 a useky D3 vyssie priority 3,4 a 8.

devil napísal:ked mam obmedzeny rozpocet tak postavim obchvat KA a siah a dalsie prelozky ako sarissky stiavnik a batka, obchvaty inych miest a pod. a nie plne profily dialnic D3 a R3

Prosim Ta kto tu ide stavat plne profily R3? Este aj obchvat Martina staci polprofil

devil napísal:ibazeby veris tomu ze stat za vlastne postavi suvisly tah R3 pri tych intenzitach.

Opat. Aky suvisly tah? Zrekonstruovana cesta juzne od Martina nebude vyzadovat ziadnu R3 este mnoho rokov.

devil napísal:ja som radsej naklikal na google aby som sa presvecil ci je to tak ako si pamatam ze tam su pri ceste polnohospodarske polia kde sa zmesti cesta. mozno nie je to v suvislej dlzke ide mi len o tom aby som preukazal ze tam netreba suvisly dlhy tunel.

Naklikat na google nestaci, tam nemas hranice NATURY 2000. Pozri sa radsej na oficialnu stranku Natury https://natura2000.eea.europa.eu/, zvacsi si okolie Siatorskej Bukovinky
Zaujimave ale je, ako zrazu obhajujes trasovanie cez Siatorsku Bukovinku, pricom pred nedavnom si este pisal:
devil napísal:ale teraz vazne, zase tu trasujete riesenia ktore nie su alternativou, nikto nepojde z polska ale ani zo ZV do BP cez siatorsku bukovinku ani keby sa nepostavil ani obchvat KA.

https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 12#p190412

devil napísal:aj sturovo aj s. bukovinka su blizsie naokolo.

https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 21#p211221

Takze zda sa ze opat menis nazory podla toho ako Ti vyhovuje, nie si konzistentny alebo Ti to je dokonca jedno a mas len nutkavu potrebu diskutovat bez ohladu na to, ze obhajujes raz jeden a druhy raz opacny nazor.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod devil » 26. Sep 2020 09:16

UHP si to zjavne nemysli minimalne co sa tyka D3, kedze Sahy obchvat ma nizsiu prioritu 16 a useky D3 vyssie priority 3,4 a 8.
zeby preto lebo za CORE sa zohladnuje este zvlast ? nieco ako zolik v kartach. plus ako som pisal nezohladnuju sa zle parametre cesty inych usekov co ich automaticky posuva nizsie v prioritach. + na dialnicu ma prejst pausalne 80 percent aut co je na kysuciach tazko predstavitelne pri ponechanej kvalitnej I/11.

Prosim Ta kto tu ide stavat plne profily R3? Este aj obchvat Martina staci polprofil
to sme zase pri tom ze kolko aut budeme mat na buducom obchvate. pozri si presovsky smerovy prieskum z 2015, pri intenzitach 16.-18.000 (podobne ako MT) mal byt tranzit okolo 30 percent (velkoryso nepocitam 14 percent od sabinova). cize intezity 4-6.000 aut na obchvate MT. mozno kvoli priemyselnym parkom 6.000 ale stale hlboko pod 10k. to potom mi pripada viac prinosne postavit cestu hoci pre 3.000 aut aby z toho 1.000-1.500 kamionov odislo z hlavnej ulice a hlavneho namestia mesta.

Zaujimave ale je, ako zrazu obhajujes trasovanie cez Siatorsku Bukovinku, pricom pred nedavnom si este pisal:
vobec nie. riesil si ako argument ze sturovo bude lacnejsie ako sahy a preto som pisal ze bukovinka bude zase lacnejsia ako sturovo. ty presadzujes sturovo ktore nie je ani najlacejsie ani naobsluznejsie ani najpriamejsie a "opomenul si" bukovinku ktora v tomto nehra do karat :wink:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod rastislav5 » 26. Sep 2020 10:36

Ale kdeze. Ja opakovane pisem, ze najdolezitejsia nie je cena ale to, na ktorom bode sa dohodneme s Madarmi.
rastislav5 napísal:Ale pre mna za mna, ak sa s Madarmi dohodneme, tak aj Komarno aj Siatorska Bukovinka

rastislav5 napísal:Ale najdolezitejsie je dohodnut sa s Madarmi a tahat rychlostne cesty z oboch stran do rovnakeho bodu, v opacnom pripade sa zhorsi navratnost investicie v oboch krajinach.

rastislav5 napísal:Ja nechcem silou mocou postavit najlacnejsie riesenie, uprednostnujem to, na ktorom sa dohodneme s madarskymi susedmi. Ak sa dohodneme na drahsich Sahach, budem to akceptovat rovnako ako keby sme sa dohodli na lacnejsom Sturove.

rastislav5 napísal:Nespochybnujem Bukovinku, ved aj historicka zeleznica Rakusko-Uhorska na mape od lorenca viedla z Budapesti cez Siatorsku Bukovinku dalej cez Turiec na Kysuce.

rastislav5 napísal:Ci Sahy, ci Sturovo, dolezite bude, na com sa podari dohodnut s Madarmi

rastislav5 napísal:Ja som za vsetky prepojenia s Madarskom, cez Krupinu, cez Sturovo aj cez Lucenec, kde je to len par km, lebo to pomoze zaostavajucemu juznemu Slovensku.


Naopak, Ty si o Siatorskej Bukovinke vyhlasoval, ze nie je alternativou v severo-juznom prepojeni a ze je to blizsie naokolo, ze ma vyrazne nedostatky a zrazu to uz neplati.
devil napísal:ale teraz vazne, zase tu trasujete riesenia ktore nie su alternativou, nikto nepojde z polska ale ani zo ZV do BP cez siatorsku bukovinku ani keby sa nepostavil ani obchvat KA

devil napísal:aj sturovo aj s. bukovinka su blizsie naokolo.

devil napísal:Aj Bukovinka aj Štúrovo majú výrazne nedostatky ktoré nechcete vidieť.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod devil » 26. Sep 2020 11:58

a ja opakujem ze este vela rokov ziadnu dohodu nepotrebujeme lebo 1) nebudu peniaze na suvisly tah 2) nebude potreba suvisleho tahu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod devil » 26. Sep 2020 12:24

Naopak, Ty si o Siatorskej Bukovinke vyhlasoval, ze nie je alternativou v severo-juznom prepojeni a ze je to blizsie naokolo, ze ma vyrazne nedostatky a zrazu to uz neplati.
ale plati, je to blizsie naokolo. ale u nas si viem predstavit ze to bude napriek tomu alternativa ktoru zvolia. ved som tu postol ked to riesili s madarmi.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod rastislav5 » 27. Sep 2020 06:02

Dohodu potrebujeme, aby sa mohla zacat seriozna priprava, vieme, ze na Slovensku trva vela rokov.
Pred dohodou s Madarskom mozme kvoli intenzitam budovat suvisly tah v smere od Polska, s ktorym uz dohoda existuje: Celu D3, Visnove a obchvat Martina, ktore budu potrebne pri akejkolvek dohode s Madarskom. Zrekonstruovana betonka investicie este roky potrebovat nebude a pri dalsich juznejsich usekoch by sme mali pockat na dohodu, ktorym smerom sa vydat. Obchvat Siah, Krupiny a Ruzomberka by na dohodu tiez nemal cakat.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod devil » 27. Sep 2020 08:55

obchvat MT "kvoli intenzitam" si zase pridal. ake intenzity omg.... ja si myslim ze ziadnu presnu dohodu netreba, nevieme co bude o x rokov tak by sme nemali predbiehat veci a uzatvarat dohodu ktora sa moze ukazat ako chybna. madari svoje cesty stavat budu lebo na rozdiel od nas intenzity maju, v pripade 21 ju uz maju hotovu po mesto. chybat im bude vo vsetkych 3 pripadoch len posledny kus pred hranicou. my to robime presne naopak. postavil sa most cez dunaj ale o obchvate komarna sa len hovorilo a o obchvate novych zamkov ani to nie. namiesto seriozneho planovania zlepsovania konkretnych tahov mame ad-hoc obchvaty a excel tabulky. tak ako D3 najskor sa riesili useky ktore netreba a potom tie co treba. a este aj megalomansky. madari ale ani poliaci nemaju problem zmiernovat parametre.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.