R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod rastislav5 » 23. Jún 2017 14:42

Obavam sa, ze toto je riesenie len pre trojpruhove tunely, kde je dost miesta pod vozovkou. Teoreticky by prva rura mohla byt trojpruhova a bez dodatocnej unikovej rury, ale pochybujem, ze by sa usetrilo 40%, lebo objem vytazenej horniny z trojpruhovej rury je viac ako 2 krat vacsi ako z dvojpruhovej rury
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Lorenc » 23. Jún 2017 16:23

1. Uz v sucasnom neekologickom variante ma rychlostna cesta BB-RK stat 1,8 mld eur, nie 1 mld ako uvadzas, co potvrdil minuly tyzden minister dopravy https://www.rtvs.sk/radio/archiv/1175/687043 , minutaz 17:26


1,8 mld je sadzobníková cena. Tak ako to bolo pri obchvate BA ktorý mal stáť podobnú sumu. Nakoniec je polovicu nižšia.
1mld ktorú používam je zámerná a verím, že finálna.

2. Sucasna platna EIA pretlacena pocas ministrovania Lubomira Vazneho (znameho o.i. analyzou PPP, kde bolo preukazane falsovanie https://dennikn.sk/8767/analyza-sfalsov ... otrestana/ ) , vedie krizom cez nas najvacsi narodny park Nizke Tatry. Aj Ty ako zastanca R1 tu na fore navrhujes ekologickejsie varianty, ktore nevedu narodnym parkom, preto bude potrebna nova EIA


Nová EIA sa robí v najspornejšom úseku Korytnica-D1.

3. Aj keby sa niekto snazil stavat podla starej EIA, tato je sudne lahko napadnutelna, pricom argumenty dava dalsia EIA na rovnaku trasu, ktora sice bola zastavena, ale v popise zmien odovodnuje, preco je nutna nova EIA (napr. uz povodna EIA predpokladala korekciu v oblasti genofondovej plochy Vrch Mostenica, nesuhlas Statnej ochrany prirody, zasah do NATURA 2000 atd.) https://www.enviroportal.sk/eia/dokument/246364 str. 3 a dalsie


To je len farizejské. Varianty v predošlom posudzovaní boli početné. Tento variant je to najvhodnejšie, čo sa zatiaľ nakreslilo. Vstupuje a vystupuje na hranici ochranného pásma NAPANT-u.

4. V nedavno zverejnenej EIA na Korbelka sa v odovodneni zaverecneho stanoviska pise, ze podla Smernice o biotopoch, "v pripade zavazneho negativneho vplyvu stavby na NATURA 2000, pokial existuje iny variant, ma sa realizovat taky, ktory ma mensi negativny vplyv" http://www.enviroportal.sk/eia/dokument/258883 str. 141 dole
5. Existuje samozrejme ekologicke riesenie, ktore by sa vyhlo NAPANTu a NATURE 2000, podla starsieho stanoviska ministerstva dopravy https://www.etrend.sk/trend-archiv/rok- ... ovaly.html by to bol bazicky tunel v dlzke asi 17 km (plus dalsie tunely od Liptovskej Osady az po D1)


Super 17km poďme nato môžeme to navŕtať jedným TBM aj so železnicou. Ale škoda času.

6. Taketo ekologicke riesenie by si vyzadovalo obrovske investicie, ovela viac ako sucasnych 1,8 mld a este ovela viac ako porovnatelny variant cez Turiec . Pri sucasnom tlaku na setrenie (napr. obchvat Presova R4) a existencii Hodnoty za peniaze je taketo riesenie z financneho hladiska tazko priechodne


O tom, čo povie hodnota za peniaze nič nevieme. R1-tka vyjde bezproblému hlavne skrz problémy Turany-Hubová, ktoré odstavujú aj R3 MT-TR.

7. Trasovanie z Bystrice do Ruzomberka by znamenalo, ze Bystrica by so Zilinou boli dve najblizie krajske mesta, ktore nemaju priame (co najkratsie prepojenie), co by obe obchodne a hospodarsky znevyhodnovalo (Kosice Presov vzdusna vzdialenost 32 km maju, Nitra Trnava vzdusna vzdialenost 38 km maju, Trnava Bratislava vzdusna vzdialenost 44 km majú, Bystrica Zilina vzdusna vzdialenost 62 km BY NEMALI, Trencin Zilina vzdusna vzdialenost 63 km maju)


To sú argumenty, ktoré má BB dávno premyslené. Im ide o Krakow a Budapešť nie o nejaké spojenie so Žilinou, ktorá je na podružnej vetve Ferdinandky. A pri pohybe cez Šturec je to len 25% intenzít so 100%. Tento vzťah je takmer irelevantné posudzovať v tomto priestore ako smerodajný. ZA-BB iste treba trasovať v RK cez Martinček, aby boli tieto mestá prepojené. Aj z hľadiska železnice je preferovaný jeden smer. Nikomu z Oravy Liptova a Spiša to nieje na osoh. A na druhej strane nič by sa nestalo ani Martinu ani Žiline keby rýchliky chodia z BB cez Rk do ZA.

8. Pokial ide o uzemne plany, R1 BB-RK je v rozpore s uzemnym planom VUC Zilinsky kraj https://www.enviroportal.sk/eia/dokument/98980 str. 23, naopak R3 BB-ZA je v uzemnom plane VUC Banskobystricky kraj ako jeden z variantov http://www.uzemneplany.sk/upn/vuc-bansk ... icky-navrh


To je len lokálna politika Žiliny.

9. Uzemne rozhodnutie alebo stavebne povolenie akehokolvek tunela konciaceho v Korytnici budu pravdepodobne blokovat Zilinske urady, lebo Korytnica uz patri do Zilinskeho samospravneho kraja


Technicky riešiteľné. Opäť len lokálna politika Žiliny.

10. Preto by sa mali Bystrica a Zilina dohodnut, v opacnom pripade bude proces na dlho zablokovany k skode oboch miest. Zilina ma pritom lepsie vyjednavacie argumenty, lebo sa moze dohodnut s Trencinom a potiahne R3 do Handlovej, ktora patri do Trencianskeho kraja. Naopak, akykolvek tunel z Bystrice bude koncit v Zilinskom kraji.


To je absolútne vymyslený scenár, nepodložený žiadnou minimálne politickou vôľou.
Už bolo povedané, zvážiť zotrvanie Oravy a Liptova v ZA kraji. Ak sa neprestane s tými politicko-úradníckymi výmyslami o obmedzovaní rozvoja zo strany Kysuc a Žiliny tak ku tejto tenzii VÚC prirodzene dôjde.

11. Aj ked primator Martina Hrnciar vplyv na NDS nepotvrdil http://www.historiadialnic.sk/news/ako- ... -dialnice/, ak by tam vplyv bol, je vylucene, aby sa rozvijal variant R1, ked Hrnciar dlhodobo podporuje R3 http://www.zask.sk/sk/aktuality/archiv/ ... ticie.html


Pokiaľ Hrnčiar nepôjde diskutovať s Noskom a nezhodnú sa, že kašleme vám na Ružomberok, chceme sa spojiť cez Turček, tak nech si podporuje aj lanovku na Martinky.

12. Po dostavani Visnoveho sa cast vychodo-zapadnej dopravy, ktora este jazdi cez Donovaly, presunie na severnu trasu. Pri dokoncovani R2 sa zasa cast dopravy presuva na juznu trasu. No a po vcerajsom otvoreni D3 sa cast dopravy z Donovalov presuva aj na horsky priechod Sturec resp. Kremnicke bane po rekonstrukcii


Môže byť, ale je tam keby nad keby, viď čo sa robí z Turanmi-Hubová. Ako poznám dopravu na tomto úseku kamióny si plánujú skôr nočné a večerné jazdy. Víkendoví turisti dtto. To tí čiarkári nezaznamenajú.

Toto je mnozstvo argumentov, a je len miziva pravdepodobnost, ze sa R1 BB-RK nezablokuje na ziadnom z nich (lepsie povedane miziva pravdepodobnost, ze vsetky argumenty vyjdu v prospech R1 sucasne)

A čo sa týka aj 2 pruhové TBM má dole únikovú cestu viď Korbeľka variant TBM.

http://www.tarosi.sk/new/portfolio
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 26
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod rastislav5 » 23. Jún 2017 21:49

Zareagujem len na niektore z tych nezmyslov, co si sem napisal:
Lorenc napísal: 1,8 mld je sadzobníková cena. Tak ako to bolo pri obchvate BA ktorý mal stáť podobnú sumu. Nakoniec je polovicu nižšia. 1mld ktorú používam je zámerná a verím, že finálna.

Takze sa tym ani netajis, ze zamerne (asi aby trasovanie vyzeralo priechodnejsie) uvadzas nizsiu cenu, v ktoru "veris", co na tom, ze minister dopravy uvadza cenu vyssiu, vsak? Obavam sa vsak, ze politici, ktori pretlacia takyto bezohladny variant nebudu brat ohlad ani na setrenie verejnymi prostriedkami (skor naopak, vyuziju prilezitost), ako sa to udialo naposledy na D3, kde vysledna cena o 20% prekrocila odhadovanu cenu. V tom pripade budeme radi, ak to bude stat len 1,8 mld. eur a nie 2,2 mld. eur.
Lorenc napísal: Nová EIA sa robí v najspornejšom úseku Korytnica-D1.

Najspornejsi je usek Slovenska Lupca - Korytnica. Platna EIA hovori o 3 kilometrovom tuneli Kozi chrbat, ktoreho severny portal je umiestneny uprostred narodneho parku! Len polovica trasy cez narodny park vedie tunelom, zvysok dolinou Barborina od cca km 13,3 po cca km 14,4 vedie priamo prisne chranenym uzemim. Pozri obr. 1. na https://www.enviroportal.sk/eia/dokument/80724 alebo album_page.php?pic_id=5681 , kde NAPANT siaha az k ceste I/59. A to uz nehovorim o tom, ze trasa vedie aj chranenym uzemim europskeho vyznamu Natura 2000. Trasa Korytnica - D1 nevedie narodnym parkom, "iba" uzemim Natura 2000, preto je usek Slovenska Lupca - Korytnica najspornejsi (vedie aj krizom cez narodne aj europske chranene uzemia). Ale aj trasovanie chranenym uzemim Natura 2000 staci na to, aby bolo toto trasovanie zamietnute, kedze sme sa vstupom do EU zaviazali uzemia Natura 2000 chranit a existuje alternativa nezasahujuca uzemie Natura 2000 (napr. dlhsim tunelom ked uz nechces pocut o trasovani cez Turiec). Z pohladu Natura 2000 nemoze byt v Korytnici umiestnena vobec ziadna MUK, ta moze byt az v Liptovskej Osade resp. dalej smerom k Ruzomberku.

Lorenc napísal: Tento variant je to najvhodnejšie, čo sa zatiaľ nakreslilo. Vstupuje a vystupuje na hranici ochranného pásma NAPANT-u.

Nezmysel, hlupost, neznalost alebo klamstvo. Vyber si, co sa Ti najviac hodi. Pozri predchadzajuci bod, odkazy na dokumenty alebo radsej celu platnu EIA z roku 2010: https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... omberok-d1

Zopakujem este raz podstatu: sucasny variant R1 BB-RK vedie krizom cez nas najvacsi narodny park a krizom cez europske chranene uzemia Natura 2000. Da sa urobit aj ekologicke trasovanie, ale to bude stat ovela viac.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Lorenc » 24. Jún 2017 13:33

Takze sa tym ani netajis, ze zamerne (asi aby trasovanie vyzeralo priechodnejsie) uvadzas nizsiu cenu, v ktoru "veris", co na tom, ze minister dopravy uvadza cenu vyssiu, vsak? Obavam sa vsak, ze politici, ktori pretlacia takyto bezohladny variant nebudu brat ohlad ani na setrenie verejnymi prostriedkami (skor naopak, vyuziju prilezitost), ako sa to udialo naposledy na D3, kde vysledna cena o 20% prekrocila odhadovanu cenu. V tom pripade budeme radi, ak to bude stat len 1,8 mld. eur a nie 2,2 mld. eur.


Dobre vieme, že na Slovensku je chaos ohľadom cien a používa sa to na politické účely a mediálnu masáž. Raz sa použije sadzobníková a inokedy tendrovaná. A unreal cifrovanie neprospelo ani D3 ani niektorým úsekom D1 nakoniec to zaplatíme všetci. Nds- ka by mala mať špeciálne oddelenie, ktoré bude vyhodnocovať ceny za km na už postavených úsekoch v určitej náročnosti a toto číslo by malo byť uvádzané v zátvorke za sadzobníkovou ako predpokladaná hodnota za úsek. Okrem tunela Hradište, ktorý navrhujem TBM poloprofil tak cena by nemala presiahnuť 900 mil.

Najspornejsi je usek Slovenska Lupca - Korytnica. Platna EIA hovori o 3 kilometrovom tuneli Kozi chrbat, ktoreho severny portal je umiestneny uprostred narodneho parku! Len polovica trasy cez narodny park vedie tunelom, zvysok dolinou Barborina od cca km 13,3 po cca km 14,4 vedie priamo prisne chranenym uzemim. Pozri obr. 1. na https://www.enviroportal.sk/eia/dokument/80724 alebo album_page.php?pic_id=5681 , kde NAPANT siaha az k ceste I/59. A to uz nehovorim o tom, ze trasa vedie aj chranenym uzemim europskeho vyznamu Natura 2000. Trasa Korytnica - D1 nevedie narodnym parkom, "iba" uzemim Natura 2000, preto je usek Slovenska Lupca - Korytnica najspornejsi (vedie aj krizom cez narodne aj europske chranene uzemia). Ale aj trasovanie chranenym uzemim Natura 2000 staci na to, aby bolo toto trasovanie zamietnute, kedze sme sa vstupom do EU zaviazali uzemia Natura 2000 chranit a existuje alternativa nezasahujuca uzemie Natura 2000 (napr. dlhsim tunelom ked uz nechces pocut o trasovani cez Turiec). Z pohladu Natura 2000 nemoze byt v Korytnici umiestnena vobec ziadna MUK, ta moze byt az v Liptovskej Osade resp. dalej smerom k Ruzomberku.


Platná EIA z 2010 dala podmienky, z ktorých vznikol v štúdii 2015 nový variant 8,3km tunela. Ak viac menej rešpektujem ochranné pásma tak územie európskeho územia NATURA 2000 je podídené tunelom od A po Z.
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... -korytnica
Jedinná polosporná úsečka vo vtáčom území je v doline Barborina, kde oproti minulému variantu odstránili z údolia násypy a trasa je vedená estakádou. Ale to je aj tak irelevantné, lebo takéto isté vtáčie územie je aj na stúpaní na Donovaly. Hlavne dolina Barborina je poznačená 2x400 KV takže sa tu hrať na totálnu a nevšeobecnú ochranu nieje namieste. MÚK Korytnica je čiastočná križovatka na potrebné smery.

Zopakujem este raz podstatu: sucasny variant R1 BB-RK vedie krizom cez nas najvacsi narodny park a krizom cez europske chranene uzemia Natura 2000. Da sa urobit aj ekologicke trasovanie, ale to bude stat ovela viac.


To je celé zavádzajúce tvrdenie.
Ad Revúcka dolina. Keď si prečíta človek projekt 2015 a vyhodnotenie celého trasovania tak sa očakáva zlepšenie oproti súčasnému stavu. A to si myslím, že je fakt. Lebo výskyt zvierat v údolí okolo Revúcej, ktoré sú ohrozené dopravou a naopak je vysoký. Tzn. že ako koľvek sa snaži niekto proti vybudovaniu segregovanej cesty s ekoduktami a mostami škodí a ohrozuje prírodu a turistický ruch a obyvateľstvo, lebo doprava tu je prítomná vo vysokej miere a ani byrokratickou politikou ju neodstrániš. Jedine boľševickým vysídlovaním, o ktorú sa snažili komanči v RK, čo sa im čiastočne podarilo.

Ad Korytnica - L.Osada Tento úsek bol tiež prepracovaný podľa byrokratického ekologizovania variant červený s rozšírením 1 /59 aj na úkor bývalého telesa trate, po ktorom dnes vedie cyklokorytnička. Bez problémov by som to navrhol na úpätie Veľkej Fatry nad riečku Korytnicu ako bolo v tyrkysovom variante.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 26
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod rastislav5 » 24. Jún 2017 15:54

rastislav5 napísal: Takze sa tym ani netajis, ze zamerne (asi aby trasovanie vyzeralo priechodnejsie) uvadzas nizsiu cenu, v ktoru "veris", co na tom, ze minister dopravy uvadza cenu vyssiu, vsak? Obavam sa vsak, ze politici, ktori pretlacia takyto bezohladny variant nebudu brat ohlad ani na setrenie verejnymi prostriedkami (skor naopak, vyuziju prilezitost), ako sa to udialo naposledy na D3, kde vysledna cena o 20% prekrocila odhadovanu cenu. V tom pripade budeme radi, ak to bude stat len 1,8 mld. eur a nie 2,2 mld. eur.
Lorenc napísal:
Dobre vieme, že na Slovensku je chaos ohľadom cien a používa sa to na politické účely a mediálnu masáž. Raz sa použije sadzobníková a inokedy tendrovaná. A unreal cifrovanie neprospelo ani D3 ani niektorým úsekom D1 nakoniec to zaplatíme všetci. Nds- ka by mala mať špeciálne oddelenie, ktoré bude vyhodnocovať ceny za km na už postavených úsekoch v určitej náročnosti a toto číslo by malo byť uvádzané v zátvorke za sadzobníkovou ako predpokladaná hodnota za úsek. Okrem tunela Hradište, ktorý navrhujem TBM poloprofil tak cena by nemala presiahnuť 900 mil.

Takze uz len 900 mil :-). Ak to takto pojde dalej, tak este niekolko Tvojich prispevkov a budeme mat cely usek zadarmo :-). Ale teraz vazne, kto tu robi masaz? Ja citovanim ministra dopravy alebo Ty uvadzanim vymyslenych tendrovych cien, ked tender este neprebehol?

rastislav5 napísal: Najspornejsi je usek Slovenska Lupca - Korytnica. Platna EIA hovori o 3 kilometrovom tuneli Kozi chrbat, ktoreho severny portal je umiestneny uprostred narodneho parku! Len polovica trasy cez narodny park vedie tunelom, zvysok dolinou Barborina od cca km 13,3 po cca km 14,4 vedie priamo prisne chranenym uzemim. Pozri obr. 1. na https://www.enviroportal.sk/eia/dokument/80724 alebo album_page.php?pic_id=5681 , kde NAPANT siaha az k ceste I/59. A to uz nehovorim o tom, ze trasa vedie aj chranenym uzemim europskeho vyznamu Natura 2000. Trasa Korytnica - D1 nevedie narodnym parkom, "iba" uzemim Natura 2000, preto je usek Slovenska Lupca - Korytnica najspornejsi (vedie aj krizom cez narodne aj europske chranene uzemia). Ale aj trasovanie chranenym uzemim Natura 2000 staci na to, aby bolo toto trasovanie zamietnute, kedze sme sa vstupom do EU zaviazali uzemia Natura 2000 chranit a existuje alternativa nezasahujuca uzemie Natura 2000 (napr. dlhsim tunelom ked uz nechces pocut o trasovani cez Turiec). Z pohladu Natura 2000 nemoze byt v Korytnici umiestnena vobec ziadna MUK, ta moze byt az v Liptovskej Osade resp. dalej smerom k Ruzomberku.

Lorenc napísal: Platná EIA z 2010 dala podmienky, z ktorých vznikol v štúdii 2015 nový variant 8,3km tunela. Ak viac menej rešpektujem ochranné pásma tak územie európskeho územia NATURA 2000 je podídené tunelom od A po Z.
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... -korytnica

Co to pises za nezmysly? Mozno dufas, ze opakovana loz sa stane pravdou, ale fakty hovoria opak. Do galerie map som vlozil obrazok, kde si kazdy moze pozriet, ze severny portal tunela Kozi chrbat lezi uprostred Narodneho parku, takze len polovica trasy cez narodny park vedie tunelom, zvysok vedie narodnym parkom v obidvoch variantoch. A nielen narodnym parkom, ale aj europskym chranenym uzemim NATURA 2000, konkretne SKVCHU018 Nizke Tatry gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=37414 . Obrazok je vyrezom z map EIA z vyssie uvedenych odkazov (aj z Tvojho posledneho odkazu). Takze trasovanie nielenze nerespektuje ochranne pasmo Narodneho parku, ono prechadza priamo jadrovym chranenym pasmom Narodneho parku. A mimochodom variant z roku 2015, na ktory sa odvolavas, nema EIA, bola zastavena, takze cely proces EIA sa musi zacat odznova.

rastislav5 napísal:Zopakujem este raz podstatu: sucasny variant R1 BB-RK vedie krizom cez nas najvacsi narodny park a krizom cez europske chranene uzemia Natura 2000. Da sa urobit aj ekologicke trasovanie, ale to bude stat ovela viac.

Lorenc napísal: To je celé zavádzajúce tvrdenie.

Co je na tom tvrdeni zavadzajuce? Pozri si obrazok co som sem vlozil este raz a uz sem nepis klamstva.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Lorenc » 24. Jún 2017 17:23

34396

2x šrafované v projekte Dopravoprojektu. To je chránené územie Natura 2000. Je tam začiatok a koniec tunela mimo tejto 2x šrafy.
Revúcku dolinu dobre poznám tam sa ťaží a ťažilo toľko dreva, že niekedy tam neboli poriadne porasty... To čo sú určené byrokratické hranice vtáčích území, neznamená rezerváciu s piatym stupňom ochrany. Hlavne pri tých holoruboch na smrekovici.

Takze uz len 900 mil . Ak to takto pojde dalej, tak este niekolko Tvojich prispevkov a budeme mat cely usek zadarmo . Ale teraz vazne, kto tu robi masaz? Ja citovanim ministra dopravy alebo Ty uvadzanim vymyslenych tendrovych cien, ked tender este neprebehol?


Veď píšem, že poloprofilové Hradište ušetrí aj 150 mil.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 26
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod rastislav5 » 24. Jún 2017 18:42

Ach jaj. Pozri si ten obrazok nezmenseny v originale, aby si vedel precitat legendu https://www.enviroportal.sk/eia/dokument/245122 Sikme cervene srafovanie znaci co? NATURA 2000 CHRANENE VTACIE UZEMIE - SCHVU. Takze chranene uzemia Natura 2000 su nielen 2 krat srafovane, ako sa hodi Tebe. Okrem toho tam mas aj legendu k narodnemu parku (svetlo zelene ohranicenie). Obrazok potvrdzuje, co tvrdim uz od zaciatku, ze sucasny variant vedie krizom cez Narodny park a krizom cez chranene uzemie NATURA 2000. Dokonca to tam mas aj vpisane do mapy hned vedla trasy ako NP Nizke Tatry a SKCHVU018 Nizke Tatry, ak by si nedokazal pochopit legendu.
CHVU su sucastou suvislej europskej sustavy chranenych uzemi NATURA 2000. http://uzemia.enviroportal.sk/about O dolezitosti CHVU hovori aj to, ze v novsej EIA, ktora bola zastavena (a odkaz na ktoru si sem pridal v jednom z predchadzajucich prispevkov) sa podrobne sleduje vplyv R1 na CHVU a vyraz CHVU sa v Oznameni o zmene navrhovanej cinnosti vyskytuje 15 krat.
SKCHVU018 Nizke Tatry bolo zriadene vyhlaskou Ministerstva zivotneho prostredia za ucelom zabezpecenia priazniveho stavu biotopov druhov vtakov europskeho vyznamu http://www.sopsr.sk/natura/dokumenty/pl ... HVU018.pdf
A zopakujem, ze tunelovy variant na obrazku nema platnu EIA.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Jano1 » 24. Jún 2017 20:04

Scitanie 2015: na I/59 bolo 7784 v./24h. Treba pockat kolko z toho zoberie otvorenie Visnoveho, moze to byt az 2000 v./24h, ked tam bude cca 6000 v./24h, oplati sa stavat tak narocny usek navyse v chranenych uzemiach pre cca 5 000 v./24h, ktore by sa presunuli na R1?
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 936
Obrázky: 12
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Lorenc » 24. Jún 2017 22:04

rastislav5 napísal:Ach jaj. Pozri si ten obrazok nezmenseny v originale, aby si vedel precitat legendu https://www.enviroportal.sk/eia/dokument/245122 Sikme cervene srafovanie znaci co? NATURA 2000 CHRANENE VTACIE UZEMIE - SCHVU. Takze chranene uzemia Natura 2000 su nielen 2 krat srafovane, ako sa hodi Tebe. Okrem toho tam mas aj legendu k narodnemu parku (svetlo zelene ohranicenie). Obrazok potvrdzuje, co tvrdim uz od zaciatku, ze sucasny variant vedie krizom cez Narodny park a krizom cez chranene uzemie NATURA 2000. Dokonca to tam mas aj vpisane do mapy hned vedla trasy ako NP Nizke Tatry a SKCHVU018 Nizke Tatry, ak by si nedokazal pochopit legendu.
CHVU su sucastou suvislej europskej sustavy chranenych uzemi NATURA 2000. http://uzemia.enviroportal.sk/about O dolezitosti CHVU hovori aj to, ze v novsej EIA, ktora bola zastavena (a odkaz na ktoru si sem pridal v jednom z predchadzajucich prispevkov) sa podrobne sleduje vplyv R1 na CHVU a vyraz CHVU sa v Oznameni o zmene navrhovanej cinnosti vyskytuje 15 krat.
SKCHVU018 Nizke Tatry bolo zriadene vyhlaskou Ministerstva zivotneho prostredia za ucelom zabezpecenia priazniveho stavu biotopov druhov vtakov europskeho vyznamu http://www.sopsr.sk/natura/dokumenty/pl ... HVU018.pdf
A zopakujem, ze tunelovy variant na obrazku nema platnu EIA.


Štrafa A: Natura 2000 územia európskeho významu SKUEV, (Tunel Hradište podchádza SKUEV) Šrafa B: Natura 2000 chránené vtáčie územia SKCHVU (Takýchto oblastí je kade-tade aj na Oravskej R3)

Dve šrafy, a jedna má vyššiu dôležitosť ako druhá. A tak sú definované dve ochranné pásma. Všetko má svoju hierarchizáciu. Je demagogické tvrdiť, že je nivelizovaná ochrana na celý národný park rovnakom stupni lebo šrafa. Ak máme 5 stupeň ochrany tak je tam akýkoľvek zásah typu rýchlostná cesta neprípustný ak mám urbanizované údolie a zlepšujem parametre cesty, vec sa posudzuje vo všeobecnom pravidle. Apropo aj PR Kozí chrbát ma 2x 400KV.

Scitanie 2015: na I/59 bolo 7784 v./24h. Treba pockat kolko z toho zoberie otvorenie Visnoveho, moze to byt az 2000 v./24h, ked tam bude cca 6000 v./24h, oplati sa stavat tak narocny usek navyse v chranenych uzemiach pre cca 5 000 v./24h, ktoré by sa presunuli na R1?


To že si tam zhúlený čiarkar odstojí štyri hodiny a spraví záver o doprave na Donovaloch a Čertovici je argument ako poďme na jahody. Vy tam v Žiline máte na VUD také intenzity aké potrebujete pre rozvoj Žiliny a Kysuc. viď prepísknuté Strečno s intenzitami z piatka z leta 26 800. Verím že si Iniciatíva stredné Slovensko objedná vlastné nepretržité prieskumy dopravy, ktoré budú online zverejňované. A tieto odhady, keď si sami Turčania blokujú výstavbu Turany-Hubová tak sen o D1 môže byť uskutočnený najskôr v roku 2028 a nebude to výhra viď tých 22km tunelov na RK- ZA...
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 26
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Vlados » 24. Jún 2017 22:18

To, že nechceš pochopiť že ochrana európskych chránených území je potrebná a keď existuje alternatívna trasa tak to je tvoj problém. To vedenie tam stavali naši dedovia keď sme o európskych chránených územiach nesnívali a ani sme nemali moct inú možnosť tadiaľ energeticky vhodne zokruhovať sústavu.

Žilina sa dala riešiť aj jednoduchšie, s tým už teraz nič nespravíme. Mali by sme sa poučiť a neopakovať chyby...
crossland:"nastastie tvoj hlas je velke hovno.. ersek a ministerstvo dopravy nastastie rozhodlo ze bude plny profil na 100% a Ersek si to aj presadi. a ty mozes cirkusovat aj stojky na gebuli robit. ty hodnota za penaaaaze, ich hlavny pohlavar."
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 126
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod rastislav5 » 25. Jún 2017 12:20

Lorenc napísal:Štrafa A: Natura 2000 územia európskeho významu SKUEV, (Tunel Hradište podchádza SKUEV) Šrafa B: Natura 2000 chránené vtáčie územia SKCHVU (Takýchto oblastí je kade-tade aj na Oravskej R3)
Dve šrafy, a jedna má vyššiu dôležitosť ako druhá. A tak sú definované dve ochranné pásma. Všetko má svoju hierarchizáciu.


Mozno u Vas v Ruzomberku sa rozhoduje o hierarchii a dolezitosti na zaklade srafovania, ale proti takymto insitnym nazorom mame nastastie v Europskej unii smernice a na Slovensku zakony.

Citujem:
Napriek tomu, že proces hodnotenia vplyvov na územia európskeho významu je zakotvený v smernici o biotopoch, jej čl. 7 aplikuje ustanovenia článku 6.2, 6.3 a 6.4 aj na chránené vtáčie územia, preto predmetom primeraného posúdenia sú aj vplyvy na
integritu CHVÚ z hľadiska cieľov ich ochrany. http://www.enviroportal.sk/uploads/file ... 2.2017.pdf str. 11 tucnym pismom

CHVÚ musia podliehať podobne jednoznačnému režimu ochrany ako Osobitne chránené územia (hranice, dôvody vyhlásenia, ciele ochrany a opatrenia). http://ec.europa.eu/environment/nature/ ... ote_SK.pdf str. 7 dole

Chránené vtáčie územia, chránené územia európskeho významu a zóny chránených území podľa § 27 ods. 9 sú súčasťou európskej sústavy chránených území, ktorej cieľom je zabezpečiť priaznivý stav ochrany biotopov európskeho významu a priaznivý stav ochrany druhov európskeho významu v ich prirodzenom areáli. http://www.zakonypreludi.sk/zz/2002-543 § 28 ods. 1

A ano, aj na Oravskej R3 bude problem v trasovani cez Chocskej vrchy, kde trasa krizuje CHVU a bude mat s najvacsou pravdepodobnostou nepriaznivy vplyv na predmet ochrany
http://www.telecom.gov.sk/index/open_fi ... udenie.pdf str. 19.

A znova musim zopakovat, ze v sucasnosti jedine platne trasovanie medzi tunelmi Diel a Kozi Chrbat krizuje aj uzemie europskeho vyznamu Dumbierske Tatry. Ziadne ine trasovanie nema EIA. A obidva varianty vedu krizom cez Narodny park.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod magnus » 27. Jún 2017 13:49

Myslím, že tu toho bolo povedané už dosť, a kto chce nájde sa v tom. Len treba pripomenúť, že trasa R1 Rk - BB je pretláčané exministrom Vážnym, ktorý keď kandidival na primátora BB tak chcel mať u voličov očko. Vyšiel mu severný obchvat, našťastie predĺženie R1 sa nerealizovaloa dúfam že ani nezrealizuje. Aspoň nie v takom stave ako je teraz navrhnutý a platný. Vďaka Vážnemu sa zmenili normy na pozdĺžne sklony diaľnic, len aby R1 bola vôbec cez Nízke Tatry vytrasovateľná. Ale parametre v porovnaní s jestvujúcou cestou nie sú žiadnym prínosom.
Môj osobný názor - tranzit sever juh riešiť Turčianskou dolinou po R3, s tunelovým napojením na R1 v BB cez Turček a s napojením na R2 cez Sklené. Toto pomôže rozvoju Stredného Slovenska viac ako len drahá tranzitná cesta bez možnosti rozvoja územia v jej okolí. Myslím že to výjde to podstatne lacnejšie.
Okrem toho som prezentoval aj nápad potiahnuť R3 od križovatky Turany s I/18 v opustenom koridore D1 po Šútovo, odtial tunel smer Párnica. Ale to len ako alternatívu k napojeniu R3 cez Likavku alebo cez Komjatnú, aby sa využili už vykúpené pozemky. Stále by to bolo menej tunelov ako R1 BB - RK.
Bázový tunel RK-BB by bol fajn, ale v tom prípade ho riešiť ako multimodálny koridor aj so železnicou. Len treba rátať, že na to bude nová EIA a teda bude treba riešiť vplyvy na vodné zdroje v takom rozsahu, ako sa teraz musia riešiť na D1 Turany - Hubová a D1 Hubová - Ivachnová.
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 842
Obrázky: 215
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Žilina

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Lorenc » 30. Jún 2017 12:55

Myslím, že tu toho bolo povedané už dosť, a kto chce nájde sa v tom. Len treba pripomenúť, že trasa R1 Rk - BB je pretláčané exministrom Vážnym, ktorý keď kandidival na primátora BB tak chcel mať u voličov očko. Vyšiel mu severný obchvat, našťastie predĺženie R1 sa nerealizovaloa dúfam že ani nezrealizuje. Aspoň nie v takom stave ako je teraz navrhnutý a platný. Vďaka Vážnemu sa zmenili normy na pozdĺžne sklony diaľnic, len aby R1 bola vôbec cez Nízke Tatry vytrasovateľná. Ale parametre v porovnaní s jestvujúcou cestou nie sú žiadnym prínosom.


Keby to bolo o jednej osobe tak projekt už je dávno pasé. Ale ako vieme toto trasovanie je dlhodobo žiadosťou BB a RK. Keď budem mať čas tak vypíšem všetky snahy už spred 150 rokov. Keď ide o verejné peniaze vždy je to politika. A vízia tohto koridoru je neuskutočnenou strategickou investíciou, na ktorý si nik netrúfol. A nakoniec to vždy dokrútil nejaký úradník o nás bez nás z Budapešti alebo z Prahy alebo z Moskvy alebo inžinieri se Žiliny:-).

Okrem toho som prezentoval aj nápad potiahnuť R3 od križovatky Turany s I/18 v opustenom koridore D1 po Šútovo, odtial tunel smer Párnica. Ale to len ako alternatívu k napojeniu R3 cez Likavku alebo cez Komjatnú, aby sa využili už vykúpené pozemky. Stále by to bolo menej tunelov ako R1 BB - RK.


Záleží aký by bol tunel z Párnice. Lebo variant cez Turček mal tiež 6km tunelov myslím.
Takýto prípad nastane aj v Hrboltovej, tam by som dal rodinné domy. Zjednotiť rozdrobené pozemky ako to urobila NDS by sa im nepodarilo len tak ľahko.

Bázový tunel RK-BB by bol fajn, ale v tom prípade ho riešiť ako multimodálny koridor aj so železnicou. Len treba rátať, že na to bude nová EIA a teda bude treba riešiť vplyvy na vodné zdroje v takom rozsahu, ako sa teraz musia riešiť na D1 Turany - Hubová a D1 Hubová - Ivachnová.


No tak taký tunel by musel mať dobrých 17 km podľa sklonových pomerov na 1,00%. by musel vojsť pri Ľupči a vyjsť v L.Osade. Mohlo by to byť zaujímavé riešenie, ale spájať dva tunely, na naše pomery je scifi. Hlavne s veľmi nízkou koncepčnou úrovňou myslenia ministerstva dopravy je to nerealizovateľné.
AD: Toto spojenie železnicou som myslel ako podružnú vetvu V.a koridoru na 160-200km/h TT-NR-BB-RK.

Najschodnejšia varianta, ktorá sa mi zdá logická je z Úľanky cez Staré Hory s tunelom 10km z Jelenca pred Osadu a 10km z Osady do Ludrovej. Ale trať by musela stúpať nanovo už od centra BB aby mala sklon do 1,0%, 100km/h cez mestá. R1- tku by som nechal najskôr vo vlastnom koridore, alebo tiež mohla ísť cez Staré hory. To mohli preskúmať, železnično- diaľničný variant F, keď si trúfli na osemkilometrový tunel.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 26
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Hank » 30. Jún 2017 15:55

No, 1x sa niekde oficialne uviedla trasa R1 BB - RK az rovno v prilohe cestneho zakona v roku 2008, kedy to vtedy este Vazneho tajtrlik Pellegrini navrhol (spolu s inymi vecami ako vyvlastnovanie) supnut ako nesuvisiacu novelu do zakona o cestnej premavke (8/2009). Priamo v parlamente, bez pripomienkovania. S odvolanim sa na vtedajsi harmonogram vystavby dialnic z roku 2007, ktory mal R1 iba TT-BB. Este aj na Gaspiho to bolo privela a (aj) kvoli tomu ten zakon nepodpisal a vratil. Nasledne sa v roku 2010 upravovali aj oficialne vladne dokumenty o predlzeni R1 do RK.
Hank
diskutujúci
 
Príspevky: 178
Obrázky: 2
Založený: 10. Nov 2016 20:18

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod jarino » 20. Júl 2017 01:17

Zákazka z konca minulého roka na aktualizáciu DUR zrušená.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 878
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod expwy » 20. Júl 2017 08:17

Veď samozrejme, že sa to muselo zrušiť, keďže na tú trasu cez NP nikdy nebola vydaná EIA - muselo by sa ísť na vyšší verejný záujem, kde by sa muselo preukázať, že iná trasa nie je možná a neexistuje - tak ako pri D4 most cez Dunaj. Lenže to sa v prípade R1 cez Nízke Tatry preukázať nedá, lebo ich existuje niekoľko - viď nová EIA, ktorá bola zrušená.

Tento úsek je zase len mokrý sen 2 slovenských oligarchov (RK, Podbrezová) a ich posluhovačov a zbytočná investícia, ktorú táto krajina nebude potrebovať najbližšie desaťročia.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 122
Založený: 08. Apr 2005 10:30

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod zoom » 26. Júl 2017 22:14

Suhlasim, ale vlákno nechajme, vie mi spraviť naladu už len ten nadpis :)
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 17:28

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Lorenc » 26. Aug 2017 15:01

jarino napísal:Zákazka z konca minulého roka na aktualizáciu DUR zrušená.


Zatiaľ nikto nepotvrdil iné dôvody zrušenia zákazky update-u DUR z 2010, okrem autorského práva Dopravoprojektu na pôvodný projekt, ktoré si vyhradzoval. O spochybnení starej EIA písal rastislav5, len názorom. Nezakladá sa to na nijakom posúdení štátneho úradu... Skôr to vyzerá, že NDS po získaní podkladov vypíše nový rovnocenný tender na update DUR.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 26
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod aquila » 26. Aug 2017 20:15

Stara EIA je neplatna a musi sa robit nova, vid presov a dalsie pripady a pokial nebude schvalena aktualna EIA je zbytocne robit DUR.

R1 v smere RK je mrtva. Ak budu oligarchovia moc tlacit predlzi sa to po lupcu.. Dalej pase.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 475
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Lorenc » 26. Aug 2017 21:57

Veď v Prešove bola EIA dakedy z 2004. S.Ľupča má novú EIA relatívne z 2010. Všetko sú to len nepodložené dohady. NDS nedala stanovisko, že má starú EIA na tento úsek a musí robiť novú. Cez eurofondy to nepôjde...
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 26
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod rastislav5 » 26. Aug 2017 22:22

Zakon 24/2006 o posudzovani vplyvov na zivotne prostredie nerozlisuje, ako sa bude stavba financovat, tzn. musi byt dodrzany bez ohladu na sposob financovania.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Vlados » 26. Aug 2017 22:25

Lorenc, si tu jediný čo neustále tliacha o nezmysle R1 pod Donovaly... je to podobne megalomanská vec ako Claudia Schiffer či Gérard Depardieu otvárajúci naše polovičné diaľnice alebo tie na ktoré sa po otvorení vrátili bágre.
crossland:"nastastie tvoj hlas je velke hovno.. ersek a ministerstvo dopravy nastastie rozhodlo ze bude plny profil na 100% a Ersek si to aj presadi. a ty mozes cirkusovat aj stojky na gebuli robit. ty hodnota za penaaaaze, ich hlavny pohlavar."
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 126
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod mino » 30. Aug 2017 13:58

Do istej miery suhlasim ze R1 BB-RK momentalne nie je prioritou, kazdopadne zatial nejestvuje ziadna tranzitna alternativa ani pri R3.
Sever - juh je jeden z tranzitnych koridorov, ktory sa raz bude musiet zacat riesit takze otazka je kadial to nakoniec bude lepsie
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 616
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 12:50
Bydlisko: LM/BA

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Vceliak » 30. Aug 2017 14:06

mino napísal:zatial nejestvuje ziadna tranzitna alternativa ani pri R3

Ako to, že neexistuje? Veď všetci vieme, že ak to má byť rozumné, tak to bude koridor Martin-Turčianské teplice- Kremnica - Žiar nad Hronom.
Čo je lepšie z pohľadu možnosti rýchlo to postaviť, alebo, čo je lacnejšie, alebo ekologickejšie?
Vceliak
diskutujúci
 
Príspevky: 235
Založený: 20. Okt 2016 12:50

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod mino » 30. Aug 2017 14:20

No ja len ze podla doterajsej pripravy je R3 hudba dalekej buducnosti...
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 616
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 12:50
Bydlisko: LM/BA

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.