1,8 mld je sadzobníková cena. Tak ako to bolo pri obchvate BA ktorý mal stáť podobnú sumu. Nakoniec je polovicu nižšia.
1mld ktorú používam je zámerná a verím, že finálna.
2. Sucasna platna EIA pretlacena pocas ministrovania Lubomira Vazneho (znameho o.i. analyzou PPP, kde bolo preukazane falsovanie
https://dennikn.sk/8767/analyza-sfalsov ... otrestana/ ) , vedie krizom cez nas najvacsi narodny park Nizke Tatry. Aj Ty ako zastanca R1 tu na fore navrhujes ekologickejsie varianty, ktore nevedu narodnym parkom, preto bude potrebna nova EIA
Nová EIA sa robí v najspornejšom úseku Korytnica-D1.
3. Aj keby sa niekto snazil stavat podla starej EIA, tato je sudne lahko napadnutelna, pricom argumenty dava dalsia EIA na rovnaku trasu, ktora sice bola zastavena, ale v popise zmien odovodnuje, preco je nutna nova EIA (napr. uz povodna EIA predpokladala korekciu v oblasti genofondovej plochy Vrch Mostenica, nesuhlas Statnej ochrany prirody, zasah do NATURA 2000 atd.)
https://www.enviroportal.sk/eia/dokument/246364 str. 3 a dalsie
To je len farizejské. Varianty v predošlom posudzovaní boli početné. Tento variant je to najvhodnejšie, čo sa zatiaľ nakreslilo. Vstupuje a vystupuje na hranici ochranného pásma NAPANT-u.
4. V nedavno zverejnenej EIA na Korbelka sa v odovodneni zaverecneho stanoviska pise, ze podla Smernice o biotopoch, "v pripade zavazneho negativneho vplyvu stavby na NATURA 2000, pokial existuje iny variant, ma sa realizovat taky, ktory ma mensi negativny vplyv"
http://www.enviroportal.sk/eia/dokument/258883 str. 141 dole
5. Existuje samozrejme ekologicke riesenie, ktore by sa vyhlo NAPANTu a NATURE 2000, podla starsieho stanoviska ministerstva dopravy
https://www.etrend.sk/trend-archiv/rok- ... ovaly.html by to bol bazicky tunel v dlzke asi 17 km (plus dalsie tunely od Liptovskej Osady az po D1)
Super 17km poďme nato môžeme to navŕtať jedným TBM aj so železnicou. Ale škoda času.
6. Taketo ekologicke riesenie by si vyzadovalo obrovske investicie, ovela viac ako sucasnych 1,8 mld a este ovela viac ako porovnatelny variant cez Turiec . Pri sucasnom tlaku na setrenie (napr. obchvat Presova R4) a existencii Hodnoty za peniaze je taketo riesenie z financneho hladiska tazko priechodne
O tom, čo povie hodnota za peniaze nič nevieme. R1-tka vyjde bezproblému hlavne skrz problémy Turany-Hubová, ktoré odstavujú aj R3 MT-TR.
7. Trasovanie z Bystrice do Ruzomberka by znamenalo, ze Bystrica by so Zilinou boli dve najblizie krajske mesta, ktore nemaju priame (co najkratsie prepojenie), co by obe obchodne a hospodarsky znevyhodnovalo (Kosice Presov vzdusna vzdialenost 32 km maju, Nitra Trnava vzdusna vzdialenost 38 km maju, Trnava Bratislava vzdusna vzdialenost 44 km majú, Bystrica Zilina vzdusna vzdialenost 62 km BY NEMALI, Trencin Zilina vzdusna vzdialenost 63 km maju)
To sú argumenty, ktoré má BB dávno premyslené. Im ide o Krakow a Budapešť nie o nejaké spojenie so Žilinou, ktorá je na podružnej vetve Ferdinandky. A pri pohybe cez Šturec je to len 25% intenzít so 100%. Tento vzťah je takmer irelevantné posudzovať v tomto priestore ako smerodajný. ZA-BB iste treba trasovať v RK cez Martinček, aby boli tieto mestá prepojené. Aj z hľadiska železnice je preferovaný jeden smer. Nikomu z Oravy Liptova a Spiša to nieje na osoh. A na druhej strane nič by sa nestalo ani Martinu ani Žiline keby rýchliky chodia z BB cez Rk do ZA.
To je len lokálna politika Žiliny.
9. Uzemne rozhodnutie alebo stavebne povolenie akehokolvek tunela konciaceho v Korytnici budu pravdepodobne blokovat Zilinske urady, lebo Korytnica uz patri do Zilinskeho samospravneho kraja
Technicky riešiteľné. Opäť len lokálna politika Žiliny.
10. Preto by sa mali Bystrica a Zilina dohodnut, v opacnom pripade bude proces na dlho zablokovany k skode oboch miest. Zilina ma pritom lepsie vyjednavacie argumenty, lebo sa moze dohodnut s Trencinom a potiahne R3 do Handlovej, ktora patri do Trencianskeho kraja. Naopak, akykolvek tunel z Bystrice bude koncit v Zilinskom kraji.
To je absolútne vymyslený scenár, nepodložený žiadnou minimálne politickou vôľou.
Už bolo povedané, zvážiť zotrvanie Oravy a Liptova v ZA kraji. Ak sa neprestane s tými politicko-úradníckymi výmyslami o obmedzovaní rozvoja zo strany Kysuc a Žiliny tak ku tejto tenzii VÚC prirodzene dôjde.
Pokiaľ Hrnčiar nepôjde diskutovať s Noskom a nezhodnú sa, že kašleme vám na Ružomberok, chceme sa spojiť cez Turček, tak nech si podporuje aj lanovku na Martinky.
12. Po dostavani Visnoveho sa cast vychodo-zapadnej dopravy, ktora este jazdi cez Donovaly, presunie na severnu trasu. Pri dokoncovani R2 sa zasa cast dopravy presuva na juznu trasu. No a po vcerajsom otvoreni D3 sa cast dopravy z Donovalov presuva aj na horsky priechod Sturec resp. Kremnicke bane po rekonstrukcii
Môže byť, ale je tam keby nad keby, viď čo sa robí z Turanmi-Hubová. Ako poznám dopravu na tomto úseku kamióny si plánujú skôr nočné a večerné jazdy. Víkendoví turisti dtto. To tí čiarkári nezaznamenajú.
Toto je mnozstvo argumentov, a je len miziva pravdepodobnost, ze sa R1 BB-RK nezablokuje na ziadnom z nich (lepsie povedane miziva pravdepodobnost, ze vsetky argumenty vyjdu v prospech R1 sucasne)
A čo sa týka aj 2 pruhové TBM má dole únikovú cestu viď Korbeľka variant TBM.
http://www.tarosi.sk/new/portfolio