R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod aquila » 30. Aug 2017 14:32

otazka je ci potrebujeme R3 alebo R1 tak ako su naplanovane ..

v podstate uz obidenim ziliny sa situacia dost zmeni .. ze neviem ci bude obhajitelny co I len severny obchvat martina (R3), nieto este R1 cez donovaly. tym duplom ked do 2021 dokonca snad aj tunel cebrat a obide sa ruzomberok. potom uz zhasla fajka
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Jano1 » 30. Aug 2017 18:33

aquila napísal:ze neviem ci bude obhajitelny co I len severny obchvat martina (R3)

Severny obchvat Martina uz je v prevadzke a je oznaceny ako D1 Dubna Skala - Turany. R3 Martin - Rakovo by stiahol z MT dalsie tisice vozidiel, vacsinu z vyse 14 tisic, ktore jazdia medzi Kostanmi a Pribovcami. Samozrejme by tym narastli intenzity aj na D1.
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 893
Obrázky: 12
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod aquila » 30. Aug 2017 21:30

Mea culpa, ano vychodny som myslel
Nicmenej, pointa je rovnaka ked bude usek D1 HP - LL- DS , tak strati opodstatnenost R1 cez donovaly, R3 pri martine, cely usek D3 od HP po brodno, ktory sa v prvo rade nemal nikdy stavat a mal dopadnut ako R1 cez donovaly
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod mino » 30. Aug 2017 21:41

Zopakujem, R1 ako alternativa voci D1po RK je luxus ktory si sotva mozme dovolit, s tym snad kazdy bude suhlasit. Ale tranzitny koridor sever-juh tu bude chybat. Autodopravcovia asi hufne nepojdu z Trstenej do Siah oklukou cez Zilinu a D1. Ak nic ine tak prave vychodne obchvaty RK a MT bude treba poriesit ako prve aby sa odlahcili aspon tie mesta
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 616
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 12:50
Bydlisko: LM/BA

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod aquila » 31. Aug 2017 07:37

len obe obchvaty by sa mali riesit skor ako jednicka a nie Rka.. a to je problem, co si lokalna samosprava nechce uvedomit .. najma RK, kde pachtia len po celej R1 .. kedze oligarcha filo ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod rastislav5 » 31. Aug 2017 09:47

Navyse stale jasnejsie sa ukazuje, ze obchvat Ruzomberka bude na D1 napojeny v Ivachnovej, co mozno zaniklo medzi citovymi vzlykmi primatora Ruzomberka (s podporou Smeru:-) pre svojich volicov:
Okrem toho netreba zabúdať na jednoznačnej podpore trasovania rýchlostnej cesty R1 (Banská Bystrica-Ružomberok) s križovatkou D1 v Ivachnovej, na ktorej sa doholi samosprávy dolného Liptova 8. marca 2017 v Ružomberku. „Rovnako trváme na navyhnutnej požiadavke urýchlenej dostavby úseku diaľnice D1 Hubová-Ivachnová. S týmito požiadavkami som opätovne rokoval s predstaviteľmi vlády a vedením NDS. Trval som na tom, aby boli pri príprave rýchlostnej cesty R1 akceptované požiadavky našich obcí, alebo aj rybárstva, čo sa nám podarilo,“ teší sa z čiastkového úspechu I. Čombor.

viewtopic.php?f=35&t=22764

Ruzomberok bude obchvat skor ci neskor potrebovat, ale napojenie v Ivachnovej bude okrem otazneho efektu takehoto obchvatu pre mesto znamenat, ze cely proces pripravy sa musi zacat odznova (vratane EIA), co potrva aspon 10 rokov. Tzn. "nepravost", "nekompetentnost kompetentnych","ignoracia", "necinnost", "zavadzanie", "klamanie" a "poskodzovanie" (nepotrebujeme ani synonymicky slovnik:-) v tomto pripade nie su sposobene ministerstvom dopravy, ani NDS ani v Zilinskou zupou, ale skor ich treba hladat v narocnom terene a domacej kuchyni.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod mino » 31. Aug 2017 10:05

Parada, takze tranzit z juhu na sever pojde z Donovalov do Ivachnovej a potom naspat po D1 ponad Ruzomberok...
A v com je problem v povodnom navrhu, Mondi nechce cestu viest ponad svoju fabriku, alebo je to cele s tunelom popod Mnich moc drahe?
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 616
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 12:50
Bydlisko: LM/BA

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod aquila » 31. Aug 2017 10:14

oboje .. popod mnich je to drahe, a mondi nechce uvolnit nic, co je skoda, lebo je aj tak otazka, ze bezne sa to robi na zapade, a mondi sa ma kam rozsirit nehovoriac o tom, ze estakada ponad vyrobny zavod je najmensi problem (ked moze ist ponad PB), ale ked ozaj bude napajanie az v ivachnovej, tak aky zmysel ma obcvhat ? tymto padom je to uplne nezmyselny S-J koridor a tym nahravaju este viacej R3 cez turiec...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod rastislav5 » 31. Aug 2017 10:20

Dalsim dovodom je zasadny nesuhlas niektorych obcanov/samosprav: http://www.minzp.sk/files/peticie/petic ... tka-d1.pdf . Z tych vsetkych zaujmov asi MUK Ivachnova vysla ako jedina priechodna.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Vlados » 31. Aug 2017 10:26

ak ten tunelík je drahý tak aký bude Donovalmi? :lol:
napojenie v Ivachnovej je vhodné tak pre Z-V koridor ale ten "smerák" hovoril že vybavil aj D1 takže buď má len záložné riešenie ale verí, že úspešne okradne budúce generácie... a možno ešte 20 rokov bude nulový variant a potom sa všetko prehodnotí :wink:
moderátor devil mi zmazal príspevok: "zlý vtip je tunel pod Donovaly... to ale bystričan NIKDY nepochopí."
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 126
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Lorenc » 31. Aug 2017 10:42

Nicmenej, pointa je rovnaka ked bude usek D1 HP - LL- DS , tak strati opodstatnenost R1 cez donovaly, R3 pri martine, cely usek D3 od HP po brodno, ktory sa v prvo rade nemal nikdy stavat a mal dopadnut ako R1 cez donovaly


Donovaly dlhodobo treba riešiť ako každý horský prechod, to už si spočítať len stúpanie, ktoré treba absolvovať a dopravu, ktorú generuje desiatky rokov. To že tu má pár ľudí emócie voči "chatárom" na Donovaloch typu Bašternák, Počiatek, atď. a pár oligarchom je druhá vec.
Nikto nikdy neprišiel s riešením vrcholového tunela aspoň som taký projekt nevidel. Ale aquilov výpočet všetci na D1, keď vidieť na spodnej vetve porovnatelnú dopravu TT-BB a TT-ZA je nanajvýš zaujatý. Ako postaviť jedničku je úvaha, ale všetci tu vieme že dokončená R1 by mohla pritiahnuť 12-14 tis denne. Akékoľvek vylepšovanie cesty aj tak bude zvyšovať dopravné zaťaženie pre potrebu štvropruhu. Ako tiež nepoznám pomeri v Senci čo sa týka dopravy, alebo v Trebišove, tak ale ak tu človek žije a veľmi často sa pohybujem v oblasti Hubová-RK-Osada tak mi úvahy o doprave v RK zdajú ako keby ste tu boli len pár krát. Je fakt, že po zavrení Strečna bola doprava vyššia od BB, ale napríklad začali sa tvoriť na Bystrickej zápchy aj mimo dopravných obmedzení na Strečne. Spojiť D1 a R1 je legitímna úvaha nevravím, že to bude treba celé. Ale BB-S.Ľupča a obchvat Rk plný profil isto v parametre Riek, a poloprofil TBM Hradište tak isto môže byť v úvahe.
Lorenc
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 986
Obrázky: 25
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod mino » 31. Aug 2017 10:53

A tunel Kozi chrbat nahodou nie je vrcholovy? Co si pamatam tak usek od Korytnice pod hreben NT mal tiez dost odvazne stupanie, v kontexte vyssej rychlosti na R vs spotrebe vs emisiam je potom konecny efekt nejakej uspory dost otazny.
Ono idealne by bolo vidiet zmenu intenzit na BB-RK po otvoreni komplet severnej D1, ale na to si este kapanek pockame, ze ano...
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 616
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 12:50
Bydlisko: LM/BA

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod Lorenc » 31. Aug 2017 17:57

A tunel Kozi chrbat nahodou nie je vrcholovy?


Myslel som jednoduchšie riešenie, ktoré nebolo zverejnené, lebo čo spomínaš to by muselo ísť 15 km navyše cesty cez národný park + 15 km ciest kvôli správe a výstavbe medzi tunelmi Kozí Chrbát a Diel preto sa aj nahradili jedným 8 km dlhým tunelom.
Vrcholový tunel, ktorý som myslel ako jednoduchý upgrade 1/59 z Jergál z kóty 760m.n.m do Barborinej 760 m.n.m a to by musel mať cez 5km... Len akékoľvek zlepšovanie tejto trasy bude znamenať nárast dopravy a tým by bolo treba 1/59 rozširovať na štyri pruhy.
Lorenc
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 986
Obrázky: 25
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

Odoslaťod rastislav5 » 08. Nov 2017 10:49

aquila napísal:Stara EIA je neplatna a musi sa robit nova, vid presov a dalsie pripady a pokial nebude schvalena aktualna EIA je zbytocne robit DUR.

R1 v smere RK je mrtva. Ak budu oligarchovia moc tlacit predlzi sa to po lupcu.. Dalej pase.


Vie niekto s pravnickym vzdelanim potvrdit alebo vyvratit, ze stara EIA je uz aj formalne neplatna? (vecne neplatna uz je, kedze sa uvazuje s inym trasovanim).

Tato EIA bola vydana (jej zaverecne stanovisko) v oktobri 2010, teda pred viac ako 7 rokmi https://www.enviroportal.sk/eia/dokument/98980 .

Podla § 65c zakona 24/2006 o posudzovani vplyvov na ZP: Platnosť záverečného stanoviska k činnosti vydaného pred 1. decembrom 2011, ktoré nestratilo platnosť k 15. marcu 2013, je sedem rokov odo dňa jeho vydania

Podla § 65d Záverečné stanoviská, vyjadrenia k zmenám navrhovanej činnosti a rozhodnutia vydané v zisťovacom konaní vydané do 31. decembra 2014 ostávajú v platnosti, pričom platnosť záverečných stanovísk je obmedzená časom, na ktorý boli vydané. Záverečné stanoviská nestrácajú platnosť, ak sa počas ich platnosti začne konanie o umiestnení alebo povolení činnosti podľa osobitných predpisov.

Na zaklade starej EIA bolo vydane uzemne rozhodnutie na usek Banska Bystrica-Slovenska Lupca. Na ostatne useky (Slovenska Lupca-Korytnica-Ruzomberok) sa podla mojich informacii nezacalo ziadne konanie o umiestneni a povoleni cinnosti.

Teda otazka: je stara EIA pravne platna, platna len v useku Banska Bystrica-Slovenska Lupca alebo neplatna na vsetkych usekoch?
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Predchádzajúca

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.