Stránka 7 z 10

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2017 13:32
od aquila
otazka je ci potrebujeme R3 alebo R1 tak ako su naplanovane ..

v podstate uz obidenim ziliny sa situacia dost zmeni .. ze neviem ci bude obhajitelny co I len severny obchvat martina (R3), nieto este R1 cez donovaly. tym duplom ked do 2021 dokonca snad aj tunel cebrat a obide sa ruzomberok. potom uz zhasla fajka

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2017 17:33
od Jano1
aquila napísal:ze neviem ci bude obhajitelny co I len severny obchvat martina (R3)

Severny obchvat Martina uz je v prevadzke a je oznaceny ako D1 Dubna Skala - Turany. R3 Martin - Rakovo by stiahol z MT dalsie tisice vozidiel, vacsinu z vyse 14 tisic, ktore jazdia medzi Kostanmi a Pribovcami. Samozrejme by tym narastli intenzity aj na D1.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2017 20:30
od aquila
Mea culpa, ano vychodny som myslel
Nicmenej, pointa je rovnaka ked bude usek D1 HP - LL- DS , tak strati opodstatnenost R1 cez donovaly, R3 pri martine, cely usek D3 od HP po brodno, ktory sa v prvo rade nemal nikdy stavat a mal dopadnut ako R1 cez donovaly

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2017 20:41
od mino
Zopakujem, R1 ako alternativa voci D1po RK je luxus ktory si sotva mozme dovolit, s tym snad kazdy bude suhlasit. Ale tranzitny koridor sever-juh tu bude chybat. Autodopravcovia asi hufne nepojdu z Trstenej do Siah oklukou cez Zilinu a D1. Ak nic ine tak prave vychodne obchvaty RK a MT bude treba poriesit ako prve aby sa odlahcili aspon tie mesta

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2017 06:37
od aquila
len obe obchvaty by sa mali riesit skor ako jednicka a nie Rka.. a to je problem, co si lokalna samosprava nechce uvedomit .. najma RK, kde pachtia len po celej R1 .. kedze oligarcha filo ..

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2017 08:47
od rastislav5
Navyse stale jasnejsie sa ukazuje, ze obchvat Ruzomberka bude na D1 napojeny v Ivachnovej, co mozno zaniklo medzi citovymi vzlykmi primatora Ruzomberka (s podporou Smeru:-) pre svojich volicov:
Okrem toho netreba zabúdať na jednoznačnej podpore trasovania rýchlostnej cesty R1 (Banská Bystrica-Ružomberok) s križovatkou D1 v Ivachnovej, na ktorej sa doholi samosprávy dolného Liptova 8. marca 2017 v Ružomberku. „Rovnako trváme na navyhnutnej požiadavke urýchlenej dostavby úseku diaľnice D1 Hubová-Ivachnová. S týmito požiadavkami som opätovne rokoval s predstaviteľmi vlády a vedením NDS. Trval som na tom, aby boli pri príprave rýchlostnej cesty R1 akceptované požiadavky našich obcí, alebo aj rybárstva, čo sa nám podarilo,“ teší sa z čiastkového úspechu I. Čombor.

viewtopic.php?f=35&t=22764

Ruzomberok bude obchvat skor ci neskor potrebovat, ale napojenie v Ivachnovej bude okrem otazneho efektu takehoto obchvatu pre mesto znamenat, ze cely proces pripravy sa musi zacat odznova (vratane EIA), co potrva aspon 10 rokov. Tzn. "nepravost", "nekompetentnost kompetentnych","ignoracia", "necinnost", "zavadzanie", "klamanie" a "poskodzovanie" (nepotrebujeme ani synonymicky slovnik:-) v tomto pripade nie su sposobene ministerstvom dopravy, ani NDS ani v Zilinskou zupou, ale skor ich treba hladat v narocnom terene a domacej kuchyni.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2017 09:05
od mino
Parada, takze tranzit z juhu na sever pojde z Donovalov do Ivachnovej a potom naspat po D1 ponad Ruzomberok...
A v com je problem v povodnom navrhu, Mondi nechce cestu viest ponad svoju fabriku, alebo je to cele s tunelom popod Mnich moc drahe?

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2017 09:14
od aquila
oboje .. popod mnich je to drahe, a mondi nechce uvolnit nic, co je skoda, lebo je aj tak otazka, ze bezne sa to robi na zapade, a mondi sa ma kam rozsirit nehovoriac o tom, ze estakada ponad vyrobny zavod je najmensi problem (ked moze ist ponad PB), ale ked ozaj bude napajanie az v ivachnovej, tak aky zmysel ma obcvhat ? tymto padom je to uplne nezmyselny S-J koridor a tym nahravaju este viacej R3 cez turiec...

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2017 09:20
od rastislav5
Dalsim dovodom je zasadny nesuhlas niektorych obcanov/samosprav: http://www.minzp.sk/files/peticie/petic ... tka-d1.pdf . Z tych vsetkych zaujmov asi MUK Ivachnova vysla ako jedina priechodna.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2017 09:26
od Vlados
ak ten tunelík je drahý tak aký bude Donovalmi? :lol:
napojenie v Ivachnovej je vhodné tak pre Z-V koridor ale ten "smerák" hovoril že vybavil aj D1 takže buď má len záložné riešenie ale verí, že úspešne okradne budúce generácie... a možno ešte 20 rokov bude nulový variant a potom sa všetko prehodnotí :wink:

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2017 09:42
od Lorenc
Nicmenej, pointa je rovnaka ked bude usek D1 HP - LL- DS , tak strati opodstatnenost R1 cez donovaly, R3 pri martine, cely usek D3 od HP po brodno, ktory sa v prvo rade nemal nikdy stavat a mal dopadnut ako R1 cez donovaly


Donovaly dlhodobo treba riešiť ako každý horský prechod, to už si spočítať len stúpanie, ktoré treba absolvovať a dopravu, ktorú generuje desiatky rokov. To že tu má pár ľudí emócie voči "chatárom" na Donovaloch typu Bašternák, Počiatek, atď. a pár oligarchom je druhá vec.
Nikto nikdy neprišiel s riešením vrcholového tunela aspoň som taký projekt nevidel. Ale aquilov výpočet všetci na D1, keď vidieť na spodnej vetve porovnatelnú dopravu TT-BB a TT-ZA je nanajvýš zaujatý. Ako postaviť jedničku je úvaha, ale všetci tu vieme že dokončená R1 by mohla pritiahnuť 12-14 tis denne. Akékoľvek vylepšovanie cesty aj tak bude zvyšovať dopravné zaťaženie pre potrebu štvropruhu. Ako tiež nepoznám pomeri v Senci čo sa týka dopravy, alebo v Trebišove, tak ale ak tu človek žije a veľmi často sa pohybujem v oblasti Hubová-RK-Osada tak mi úvahy o doprave v RK zdajú ako keby ste tu boli len pár krát. Je fakt, že po zavrení Strečna bola doprava vyššia od BB, ale napríklad začali sa tvoriť na Bystrickej zápchy aj mimo dopravných obmedzení na Strečne. Spojiť D1 a R1 je legitímna úvaha nevravím, že to bude treba celé. Ale BB-S.Ľupča a obchvat Rk plný profil isto v parametre Riek, a poloprofil TBM Hradište tak isto môže byť v úvahe.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2017 09:53
od mino
A tunel Kozi chrbat nahodou nie je vrcholovy? Co si pamatam tak usek od Korytnice pod hreben NT mal tiez dost odvazne stupanie, v kontexte vyssej rychlosti na R vs spotrebe vs emisiam je potom konecny efekt nejakej uspory dost otazny.
Ono idealne by bolo vidiet zmenu intenzit na BB-RK po otvoreni komplet severnej D1, ale na to si este kapanek pockame, ze ano...

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2017 16:57
od Lorenc
A tunel Kozi chrbat nahodou nie je vrcholovy?


Myslel som jednoduchšie riešenie, ktoré nebolo zverejnené, lebo čo spomínaš to by muselo ísť 15 km navyše cesty cez národný park + 15 km ciest kvôli správe a výstavbe medzi tunelmi Kozí Chrbát a Diel preto sa aj nahradili jedným 8 km dlhým tunelom.
Vrcholový tunel, ktorý som myslel ako jednoduchý upgrade 1/59 z Jergál z kóty 760m.n.m do Barborinej 760 m.n.m a to by musel mať cez 5km... Len akékoľvek zlepšovanie tejto trasy bude znamenať nárast dopravy a tým by bolo treba 1/59 rozširovať na štyri pruhy.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2017 09:49
od rastislav5
aquila napísal:Stara EIA je neplatna a musi sa robit nova, vid presov a dalsie pripady a pokial nebude schvalena aktualna EIA je zbytocne robit DUR.

R1 v smere RK je mrtva. Ak budu oligarchovia moc tlacit predlzi sa to po lupcu.. Dalej pase.


Vie niekto s pravnickym vzdelanim potvrdit alebo vyvratit, ze stara EIA je uz aj formalne neplatna? (vecne neplatna uz je, kedze sa uvazuje s inym trasovanim).

Tato EIA bola vydana (jej zaverecne stanovisko) v oktobri 2010, teda pred viac ako 7 rokmi https://www.enviroportal.sk/eia/dokument/98980 .

Podla § 65c zakona 24/2006 o posudzovani vplyvov na ZP: Platnosť záverečného stanoviska k činnosti vydaného pred 1. decembrom 2011, ktoré nestratilo platnosť k 15. marcu 2013, je sedem rokov odo dňa jeho vydania

Podla § 65d Záverečné stanoviská, vyjadrenia k zmenám navrhovanej činnosti a rozhodnutia vydané v zisťovacom konaní vydané do 31. decembra 2014 ostávajú v platnosti, pričom platnosť záverečných stanovísk je obmedzená časom, na ktorý boli vydané. Záverečné stanoviská nestrácajú platnosť, ak sa počas ich platnosti začne konanie o umiestnení alebo povolení činnosti podľa osobitných predpisov.

Na zaklade starej EIA bolo vydane uzemne rozhodnutie na usek Banska Bystrica-Slovenska Lupca. Na ostatne useky (Slovenska Lupca-Korytnica-Ruzomberok) sa podla mojich informacii nezacalo ziadne konanie o umiestneni a povoleni cinnosti.

Teda otazka: je stara EIA pravne platna, platna len v useku Banska Bystrica-Slovenska Lupca alebo neplatna na vsetkych usekoch?

ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2020 08:02
od jarino
A kto im to BB - RK zafinancuje? NDS nebola schopná doteraz vybaviť EIA. A zrejme ani nikdy nezíska s takým projekčným návrhom, aby ten projekt dával niekedy vôbec ekonomický zmysel.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2020 10:12
od magnus
No ale zahadne sa dostal do poprednych priorit ministra :-P

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2020 10:59
od rastislav5
Ja som ministra pochopil tak, ze 2 mld su odhadovane na cele severo-juzne spojenie, nie na spojenie R1 BB-RK.
Za 2 mld sa da postavit len turciansky variant. Podla poslednych studii je sumarna cena (severna+stredna+juzna cast) za Turciansky variant 2,6 mld za plny profil, kym sumarna cena za Nizkotatransky variant je 5,9 mld za plny profil. Aj keby sa Nizkotatransky variant budoval v polprofile pochybujem, ze cena by sa aspon priblizila 2 mld. Viac aj s odkazmi tu: https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 28#p229828

Okrem toho z tabulky 10 na strane 29 dokumentu Priority vo vystavbe cestnej infrastruktury mi nepriamo vychadza, ze severo-juzne spojenie asi nebude viest cez Sahy, lebo cena za R3 obchvat Siah sa na konci scitava s cenou za severo-juzne spojenie, v opacnom pripade by sa obchvat Siah do vysledku zapocitaval 2 krat. Ibaze by Utvar hodnoty za peniaze urobil taku skolacku chybu, comu velmi neverim.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2020 11:03
od jarino
NDS si dala vypracovať CBA, ktorá porovná R3 a R1. Preto nie sú konkrétny.

Nuž ktovie, ale nemyslím si, žeby to v prípade "severojužného prepojenia" bolo také horúce. Vysoko je to preto, lebo sa jedná o core TEN-T a isté záväzky (tie máme aj na železnici :lol: ). Lenže ak hovoríme o core TEN-T, tak sa jedná o R3. "Severojužné prepojenie" pôsobí akurát diplomaticky a celý ten cirkus okolo CBA R3 vs R1 pôsobí na mňa ako posledný zúfalý pokus zvrátiť to v prospech R1. Lebo pri samostatnom hodnotení R1 vyšla horšie ako Turany - Hubová, kým B/C v prípade R3 nebolo až také desivé :D
Chcel by som vidieť CBA, ktorá by zrazu ukazovala výhodnosť R1 voči R3. Aj keď v tomto bananistane všetko je možné.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2020 11:14
od Lorenc
OT. Kolko bude stáť RK juh 1/18+ BB-SL? cca 250mil. No a za kolko chcete postaviť zvyšných 34km? Jeden úsek 14km Sl. -Korytnica bude tak náročný ako 13km Tu-Hu, ktorá je za odhadovanú 1mld. A druhý úsek Korytnica-RK-Juh nebude náročnejší ako Hubová Ivachnová do 500mil odhadujem. Obe ceny sú sadzobníkové. Takze este par percent dole. Ale do 1,7mld by tých 50 km malo vyjsť.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2020 11:28
od Lorenc
jarino napísal:NDS si dala vypracovať CBA, ktorá porovná R3 a R1. Preto nie sú konkrétny.


Veď, ale na to niesú metodiky aby to zhodnotili. Keby UHP NDS začali ceny sadzobníkov upravovať tak aby štátna expertíza nelietala v desivých rozmedziach tak potom by sa dalo pocitat aj CBA primerane. Ked dajú do wordovej tabulky nejaku vygenerovanu cenu za 3mld RK-BB a napocitaju dnesnu intenzitu tak z toho vyjde návratnosť 80 rokov.
To nepochybne. Ale keby sa to reálne postavi a intenzity idú na dvojnásobok do pár rokov a vytvorí to niekoľko investícií po 100 milionov, tak návratnosť zrazu klesne o 60 rokov dole. Ale toto pani inzinieri nevedia zapocitat ani prognozovat, lebo sme na Slovensku. Klasicke multidisciplinárne uvažovanie.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2020 13:02
od perets
1. Prečo by mali byť intenzity po postavení dvojnásobné? len tak?
2. Vytvorí to niekoľko 100 mil investícií. Na Donovaloch, či v Korytnici, však tá R1 má isť polovicu času v NP a druhú v úzkej doline, oproti R3 od MT po HŠ, taktiež spojí hornú Nitru a Turiec.

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2020 15:21
od Lorenc
1. Prečo by mali byť intenzity po postavení dvojnásobné? len tak?
2. Vytvorí to niekoľko 100 mil investícií. Na Donovaloch, či v Korytnici, však tá R1 má isť polovicu času v NP a druhú v úzkej doline, oproti R3 od MT po HŠ, taktiež spojí hornú Nitru a Turiec.


1. Efekt ucelenej diaľnice. (treba na to metodiku, ale stretli sme sa s tým aj na R1 nie?)
2. Prepojenie v uzľových bodoch. Horehronie, BB-ZV a Liptov. Nielen v turistickom ruchu. I keď to je bonus s veľkým nárastom IAD.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2020 20:24
od Vlados
Dvojnásobné budú len na papieri. A keby aj to bolo málo tak budú 3-4-5.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2020 22:53
od devil
To si niekto skutocne mysli, ze kamion, ktory ma rovnaku maximalnu rychlost na dialnici aj na ceste prvej triedy pojde z Polska cez Zilinu a v Martine z D1 neodboci zrekonstruovanou cestou na Kremnicu a Zvolen, ale bude pokracovat az do Ivachnovej, aby sa popod Donovaly dostal do Zvolena? Cca 30 km naviac? Aby prekonal vacsiu nadmorska vyska doliny Barborina pri Korytnici ako horsky priechod Kremnicke Bane? Comprehensive TEN-T namiesto Core TEN-T? Narodny park Nizke Tatry namiesto Turcianskej kotliny? 17 km tunelov namiesto 3 km (Korbelka+Biely Potok+Osada+Korytnica+Hradiste vs. Remata)? 2,3 mld eur namiesto 903 milionov? Vobec nerozumiem, na co treba este dalsiu studiu.
na toto naozaj netreba. ale takisto kamion z krakowa do pesti nepojde cez turiec. mna skor zaujima (ale ved vieme ze kvoli ZA&MT) ze preco existuje vobec CORE-TEN sever-juh ked vychod-zapad (R1 ale aj R2 na vacsine tahu) vyrazne prevysuje ...a neviem ci niekto este veri na bajky o rozvoji osidlenia pri regrese obyvatelstva v europe. horna stubna 4.000 aut denne na kóre tenté. sever-juh mozno nikdy nebude treba dialnica.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2020 06:04
od rastislav5
Ak sa v buducnosti postavi nakladny most v Sturove, ktory madarski a slovenski politici slubuju, tak moze ist aj cez Turiec.