Stránka 2 z 10

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2016 09:02
od Yoggy52
Fuha, tak ked uz dialnice sa nestavaju na "dlhe trasy", tak uz fakt neviem naco...

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2016 09:32
od rastislav5
pristy27 napísal:
rastislav5 napísal:Po otvoreni Visnoveho to budes mat jednoznacne rychlejsie cez Zilinu. A ak by si silou mocou chcel absolvovat nejaky stredoslovensky horsky priechod, po otvoreni kompletneho obchvatu Ruzomberka bude cesta zapad vychod rychlejsia cez Kremnicke bane ako cez Donovaly.


No cez tie Kremnicke bane to nikdy nebude rychlejsie, takze toto je dost od veci prispevok...

Nie je to od veci, vypoctu som sa venoval v tomto prispevku viewtopic.php?p=156838#p156838 . V sucasnosti je Kremnica kvoli zosuvu uzavreta, takze casy podla googlu nezodpovedaju realite.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2016 09:38
od fh
Yoggy52 napísal:Fuha, tak ked uz dialnice sa nestavaju na "dlhe trasy", tak uz fakt neviem naco...


Stavaju sa na dlhe trasy, ale tam kde su na to aj intenzity a tie cez Zilinu su nasobne vacsie nez cez Donovaly. Ze je pre teba cesta zo Svidnika cez Zilinu do Bratislavy nuda nikoho nezaujima. To nie je parameter a ani dovod tahat to cez neosidlene oblasti kde medvede davaju dobru noc s intenzitami oklo 6000 aut oproti vyse 20 tisicovym intenzitam kde su denne zapchy na dennom poriadku.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2016 09:45
od devil
ironia/OT ON

dialnice sa stavaju pre jazdenie do susedneho okresu. uz od cias velkeho *** "precedu" VM je najlepsia koncepcia ktora zabezpecila ze dialnica v-z a s-j su uz davno v prevadzke....intenzity dopravy su po celej trase take ze kazdy usek dialnice splna poziadavky navratnosti a su porovnatelne s intenzitami hlavnych dialnic susednych statov. suvisla dialnica po celej dlzke je nutna aj preto ze nadpriemerna hustota obyvatelov si to vyzaduje.

ironia/OT OFF

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2016 10:30
od Yoggy52
fh napísal:
Yoggy52 napísal:Fuha, tak ked uz dialnice sa nestavaju na "dlhe trasy", tak uz fakt neviem naco...


Stavaju sa na dlhe trasy, ale tam kde su na to aj intenzity a tie cez Zilinu su nasobne vacsie nez cez Donovaly. Ze je pre teba cesta zo Svidnika cez Zilinu do Bratislavy nuda nikoho nezaujima. To nie je parameter a ani dovod tahat to cez neosidlene oblasti kde medvede davaju dobru noc s intenzitami oklo 6000 aut oproti vyse 20 tisicovym intenzitam kde su denne zapchy na dennom poriadku.


od svrcinovca na pl, su ake intenzity? 4 traktory + jeden zaprah koni a koncom leta aj jeden kombajn :lol: tak naco sa to potom stavia? pretoze sa "ocakava" este raz: "ocakava" (ano v uvodzovkach :wink: ), zatial co pri donovaloch, je znamy fakt, ze je tam intenzita + sa ocaka (tentokrat bez uvodzoviek, kedze pravdepodobnost je ovela vacsia ako pri D3), ze to stiahne dopravu aj z certovice, mozno aj nieco zo ziliny, kremnickych bani atd.

Postavi sa RK-BB a ulahci to Ziline, nie ze by boli zilincania radi, ale este sa stazuju :lol:

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2016 11:36
od fh
Pri Donovaloch intenzity klesnú po dokončení rozostavaných úsekoch od Ziliny po Ružomberok. A Ziline sa uľaví keď budú postavené úseky R2 od Zvolena na východ tam kde sú na to intenzity, takže R1 z BB na Rk sú vyhodené peniaze.
O D3 pokecame keď otvoria ten úsek :D

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2016 14:22
od Lorenc
A z čoho klesnú z tých 10% čo pribudlo? Ak je sčítanie relevantné tak máš kľud, lebo výstavbou R1 okolo Nitry a ZH sa nič nezmenilo a všetci chodia tak ako chodili na východ po D1. Ak bola intenzita v roku 2010 7438 a dnes 8140 je to prirodzený rast.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2016 23:32
od okorec
Yoggy52 napísal:Postavi sa RK-BB a ulahci to Ziline, nie ze by boli zilincania radi, ale este sa stazuju :lol:


podla SPZ vozidiel na trasach ZA-TN, ZA-CA, ZA-MT si dovolim tvrdit, ze aj keby hned zajtra stal ten nezmyselny smeracky pomnik BB-RK, tak na dopravu v ZA to bude mat vplyv uplne minimalny. a konieckoncov ZA to moze byt jedno, tam uz sa dialnice stavaju. skor to uskodi inym regionom (PO, ZV, PD, LC), kde by sa tie zdroje dali vyuzit na akutnejsie useky.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2016 21:43
od Lorenc
Zv, Lc, Dt, Bb by sa R1-tkou dostali do severojuzneho kontextu co je benefit pre vsetky mesta. To iste Po by sa prepojilo na Bb a Zv.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2016 21:52
od okorec
to su z globalneho pohladu uplne nepodstatne spojenia

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2016 22:07
od Lorenc
A kvoli comu sa Za chce spojit na Katowice tak sa chce napojit BB ZV na Pl. Byt z Bb na hranice z Pl je vyzva, ktoru si bb nenenecha ujst. A take zelpo sa vystavbou r1 dostanu dialnicou do piatich automobiliek po dialniciach. A spomenul si tieto mesta. Tak co za kontext rim-zilina-helsinki. Ak spojim lokalne centra dialnicou a k tomu bezachadzok. V priemere 25 km od seba co je idealnejsie budovanie dialnic?

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 22. Okt 2016 19:05
od okorec
Našťastie o budovaní diaľnic nerozhoduje BB.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 22. Okt 2016 19:13
od Maxx787
ono tunel cez donovaly je teraz uplne nepotrebny, vzhladom na to ze z jednej strany su stupacie pruhy, a intenzita priemer cca 8500,
ak je nieco vhodne postabit medzi BB-RK tak je to obchvat RK, alebo potiahnut R1 po Slovensku Lupcu :-) :-)

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 22. Okt 2016 22:56
od Lorenc
To je len limitovana cesta, min. poloprofilovy tunel tam mohol byt uz davno. Pozri si usek na bielom potoku z 2010 a 2015. 13700 aut. A kde sa im stratilo 2000 aut pred korytnicou. Doprava na L.Osadu tvori 2 000 na biely potok max 500.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2016 09:47
od Maxx787
chodim tade kazdy tyzden...viem aka tam doprava je a ze je to o hubu niekedy, a dokonca to ani nemusi byt piatok. tunel pod donovalmi bude 10+ km dlhy, teda len ten tunel bude stat 300+ mil. €, v zavislosti od vlady a odolnosti charakterov. stavat nieco take je teraz alebo do roku 2020 je nepodstatne. bude otvorene visnove a uvidime ako sa to zmeni. a potom sa aj tak mozme bavit o inych usekoch menej narocnych na R1 nez je tento, a su rovnako potrebne.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2016 10:55
od Lorenc
Čo mam informáciu z druhej ruky tak uvažuje aj NDS.

Mne ten tunel jedna rúra s úsekom BB-SL full kou príde ako prvá vec. Nech je pokoj, lebo je to neriešený horský prechod s nadpriemernou intenzitou.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2016 11:33
od rastislav5
Nech je pokoj? To uz je teda argument. Pokoj s trasou cez chranene uzemia Nizkych Tatier by si skor mohol dat ty, lebo to bude bud financne narocne a na ukor inych usekov (chranene uzemia su tam siroke viac ako 10 km), alebo environmentalne nepriechodne.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2016 11:55
od Lorenc
No a trasa cez Stare Hory, Motyčky je bez prírody a akéhokoľvek záujmu o ochranu prírody? A hluk na Donovaloch, kde sa rekreuje každý víkend 3000-5000 ľudí. Nemyslel som pokoj od ochranárov, ale od riešenia dopravy v tomto úseku. Mne ten variant SL-Korytnica po novom nepríde neekologický. V údolí Revúcej je viac takých spornejších miest.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2016 12:18
od rastislav5
Ako ti uz viaceri pisali, pockaj na otvorenie Visnoveho, odlahci to aj Donovaly

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2016 12:26
od Lorenc
Ako som to tu písal. Donovaly majú podľa sčítania pomaly rastúce intenzity už 15 rokov. Bud si SSC dáta vymýšľa alebo nieje na Donovaloch doprava, ktorá by pribudla po dobudovaní úsekov R1 okolo Nitry a ZH pár rokov dozadu.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2016 12:36
od rastislav5
Ze by si si zelal rychlejsi rast, mi je z tvojich prispevkov jasne, ale po otvoreni Visnoveho mozu byt tie intenzity dokonca nizsie. A co sa tyka dat SSC, ked mas vyhrady (a nielen ty, ktokolvek), obrat sa na nich, kazdy bude rad, ak budu data presnejsie. Mozes vyuzit napr. zakon o slobodnom pristupe k informaciam a obratit sa na nich s podnetom, navrhom alebo staznostou ako obcan. http://www.ssc.sk/sk/pre-verejnost/posk ... zakona.ssc

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2016 12:52
od Lorenc
Mne to môže byť jedno, ale faktické dáta by tam mohli byť, ale je možné, že brali do úvahy R1-tku a radšej tie čísla nedali vyššie :-D. Niektoré údaje potvrdzujú tézu rastu napr. Biely Potok má v 2015 13700 a pred 5 rokmi mal 11200. Tých 2500 áut musí pokračovať cez Donovaly. Ibažeby odleteli. Písal som ohľadom dát v RK okrese...
Tak nech je po vašom ak 2000 zoberie D1, tak na Donovaloch ostane 8-tis môžeme stavať jednu rúru.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2016 13:06
od rastislav5
Nemozeme, lebo to bude bud environmentalne napriechodne alebo prilis drahe, co si nemozeme dovolit, lebo na Slovensku nemame len Donovaly.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2016 13:17
od Lorenc
Škoda, že sa toto nepovedalo na margo Skalité - Svrčinovec. No priority neurčíme my. A podľa mňa základná sieť viac menej stojí a teraz je čas na podobné 10 tis. intenzitové projekty.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2016 13:41
od rastislav5
Cela zakladna siet viac menej stoji? Nezartuj. Napr. tu je zoznam usekov, ktorym je potrebne sa venovat a uz tento zoznam vyrazne prevysuje financne moznosti statu viewtopic.php?p=179449#p179449