R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Vlados » 22. Apr 2018 17:19

PK napísal:Na 90665 zeby existoval tento vjazd a vyjazd?
https://www.google.com/maps/@48.7465829 ... 5486,16.5z

ten výjazd a vjazd je z/na 90664, lepšie pozri do mapy. je to tam trochu matúce.
moderátor devil mi zmazal príspevok: "zlý vtip je tunel pod Donovaly... to ale bystričan NIKDY nepochopí."
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 126
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Jano1 » 23. Apr 2018 20:39

devil napísal:https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/198846-po-sukromnej-r1-preslo-uz-milion-vozidiel/

no veru, kratka pamat....


Daj link na zdroj, ktory tvrdil pred otvorenim, ze na Pribine bude 5-7 tisic v/24h a nie link na magora, ktory si vymysla! R1 Pribina mala v roku 2015 intenzity 15 - 18,5 tisic, co je samozrejme menej nez zapadna D1.
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 835
Obrázky: 9
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Jano1 » 23. Apr 2018 20:47

PK napísal:Pozri sa na tento obrazok, co tu ty presadzujes je pouzivanie cesty Bratislava - Presov o dlzke 417km. Pritom najkratsia vzdialenost Bratislava - Presov je 315km. Preco ma hocikto ci sukromny sofer, alebo sluzobny ist na 315km trase viac o 100km?


Z okraja BA po okraj PO to bude po D1 397 km. Iba magor moze pozadovat cestne spojenie v trase vzdusnej ciary, ak je tam mnozstvo pohori. To si nedovoli stavat ani najbohatsia krajina sveta.
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 835
Obrázky: 9
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Jano1 » 23. Apr 2018 21:00

devil napísal:ked idem po takej kvalitnej ceste ako som opisal a k tomu su intenzity npr. do 10k tak nemyslim si ze je tak nebezpecne aby som isiel npr. o 20% dlhsiu trasu po dialnici. cize nejake celkove statistiky zubozenych jedniciek nie su relevantne....

Lenze take prazdne cesty I.triedy su len na trase R2, ale nie na trase D1 BA-KE. Dialnice prinasaju vyrazne znizenie nehodovosti a to najma do okresov, kde su intenzity na cestach I.triedy 15-30 tisic v/24h.
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 835
Obrázky: 9
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Jano1 » 23. Apr 2018 21:21

PK napísal:Tu vidno podla scitania z 2015, ze na jednom konci cesty 59 aka R1 cez Donovaly v Ruzomberku je 13000 aj na druhom konci v Banskej Bystrici je 13000. Samotne Donovaly maju 8000.
Ak by sa tam momentalne zjavila rychlostna cesta, tak okamzite k 8000 stiahne 4000 z D1, 2000 z Kremnice, 1500 z Certovice, 500 z Vernara a aktualne intenzity by na R1 BB - RK boli okolo 16000 aut/24h. To je v cislach z roku 2015, sucasne predpokladam by boli vyssie.


Na Donovaloch bolo 2015 7784 v./24h a samozrejme z toho cast na zdroj/ciel na trase, teda by sa nepresunuli na na R1. Prvy scitaci usek mimo mesta RK smerom na Donovaly mal 2015 intenzity len 9704 v./24h, teda zvysok ma zdroj/ciel v RK. D1 TT-PO bude kratsia ako navrhovana R1 TT-RK +D1 RK-PO cez Donovaly. Takze D1 stiahne cca 2 tisic v/24h z Donovalov a par stoviek z Certovice. Zrekonstrovana I/65 tiez nieco stiahne z Donovalov. Ked sa postavi D3 Cadca-Svrcinovec a privadzac KNM, zase to nieco stiahne z Donovalov.
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 835
Obrázky: 9
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod devil » 24. Apr 2018 08:32

Daj link na zdroj, ktory tvrdil pred otvorenim, ze na Pribine bude 5-7 tisic v/24h a nie link na magora, ktory si vymysla! R1 Pribina mala v roku 2015 intenzity 15 - 18,5 tisic, co je samozrejme menej nez zapadna D1.


zial neviem najst link bolo to davno ale ja si tie hlasky o 5000 autacj dobre pamatam. tak aspon toto:

Poukázal napríklad na prednostné budovanie rýchlostnej cesty R1 z Nitry do Banskej Bystrice. „Nie sme proti aby sa R1 budovala, ale najskôr treba urobiť hlavné európske koridory,“ povedal Mišura.

cize najskor D3 na kysuckych lazoch a potom R1....

viewtopic.php?f=34&t=12560&p=96046

Lenze take prazdne cesty I.triedy su len na trase R2, ale nie na trase D1 BA-KE. Dialnice prinasaju vyrazne znizenie nehodovosti a to najma do okresov, kde su intenzity na cestach I.triedy 15-30 tisic v/24h.


skus si overit kym pustis taketo nieco....na povazi su bezne 4-6.000 intenzity na I/61, vyse 10.000 akurat za TN do dubnice. podobne je to na severnej D1. pre lokalku a v zavislosti od dlzky trasy aj pre regionalnu dopravu je to alternativa. na trase R2 je to ciastocne alternativa aj pre tranzit.

Z okraja BA po okraj PO to bude po D1 397 km. Iba magor moze pozadovat cestne spojenie v trase vzdusnej ciary, ak je tam mnozstvo pohori. To si nedovoli stavat ani najbohatsia krajina sveta.


neprekrucaj, uz bolo x-krat napisane ze nejde o striktnu vzducnu ciaru ale aby sa v ramci moznosti co najviac trasa priblizila, spojila regiony a hlavne mesto. nie obskurne obsluhy uzemia. cesi spajaju regiony s prahou madari s budapestou a zaroven tieto tahy prepajaju na hlavne zahranicne tahy. ked dokoncia mozu sa postupne riesit ine veci. tu by niektori hned spajali bystricu so zilinou.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod devil » 24. Apr 2018 16:23

este si tlapnite ako ste inteligentne prispeli do debaty.

ak chcete skrtat plany RC v trase "E" tak si to treba vyargumentovat inac nez tym ze kolko to stoji, pretoze o 10, 20 alebo aj 30 rokov to nemusi byt nic hrozne.

- zatial je zrela na skrtanie R7 a R8.
- potom teoreticky severna R3 ale prelozky treba v slusnych parametroch co je na Sk podla noriem C11,5, zaroven aby nebol problem ak nahodou by predsa len bola nejaka polska expresowka
- potom R2, resp. jej niektore casti, najma zapadna kedze trasa pojde po R6 cize mimo drietomy
- ani teoreticky sa neda vyskrtnut severna R4 a juzna R3 pravda ak nechceme blamaz. na tieto nadviaze S19 resp. M2.

pre ujasnenie, prispevok DR.DX som nezmazal ja. zatial ma 3 prispevky, 3/3 napadanie a osocovanie. riesenie by malo byt jasne....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Vlados » 24. Apr 2018 16:47

nikto neruší E trasu, len ju vidí výhodnejšie presunúť. južná R3 sa môže tiež presunúť... Štúrovo-HB.
moderátor devil mi zmazal príspevok: "zlý vtip je tunel pod Donovaly... to ale bystričan NIKDY nepochopí."
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 126
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Jano1 » 24. Apr 2018 19:49

devil napísal:zial neviem najst link bolo to davno ale ja si tie hlasky o 5000 autacj dobre pamatam. tak aspon toto:

Poukázal napríklad na prednostné budovanie rýchlostnej cesty R1 z Nitry do Banskej Bystrice. „Nie sme proti aby sa R1 budovala, ale najskôr treba urobiť hlavné európske koridory,“ povedal Mišura.

skus si overit kym pustis taketo nieco....na povazi su bezne 4-6.000 intenzity na I/61, vyse 10.000 akurat za TN do dubnice. podobne je to na severnej D1. pre lokalku a v zavislosti od dlzky trasy aj pre regionalnu dopravu je to alternativa. na trase R2 je to ciastocne alternativa aj pre tranzit.


Misuru uz roky nikto neberie vazne, jeho vyjadrenia maju nulovy vplyv na vystavbu dialnic. Ludia sa na jeho vyjadreniach len zabavaju.

Cela I/61 je pokryta dialnicou, ktora prebrala vacsinu dopravy a tym sa vyrazne zredukoval pocet dopravnych nehod. Vyssie intenzity na I/61 su len BA-SC a TN-Dubnica. Aj na TN-Dubnica dialnica prebrala 2/3 dopravy a vyrazne zmiernila neunosny stav. Teda skoro cela I/61 je vdaka D1 a D3 s prijatelnou intenzitou do 10 tisic v./24h a co je este dolezitejsie s pomerne nizkym poctom nakladnych aut, napr. v TN kraji na I/61 od 250 do 1600 NA (okrem 1 scitacieho useku), kym D1 v TN kraji ma od 4600 do 10 800 NA/24h.
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 835
Obrázky: 9
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod devil » 25. Apr 2018 11:03

no vidis, tak preco pochybujes ze cesta I. tr. moze byt alternativa voci dialnici ? za LC nie je pocet NA az taky vysoky, na toto prave dost poukazujes....

nikto neruší E trasu, len ju vidí výhodnejšie presunúť. južná R3 sa môže tiež presunúť... Štúrovo-HB.


to ze je vyhodnejsie mas odkial :?:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod sapphire » 25. Apr 2018 14:38

že vás to ešte baví chlapi :)
každý má svoju pravdu a nikto neustúpi
sapphire
diskutujúci
 
Príspevky: 67
Obrázky: 29
Založený: 16. Júl 2013 09:13
Bydlisko: Diakovce

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Jano1 » 25. Apr 2018 18:38

devil napísal:no vidis, tak preco pochybujes ze cesta I. tr. moze byt alternativa voci dialnici ? za LC nie je pocet NA az taky vysoky, na toto prave dost poukazujes....

Ja nepochybujem o tom, ze dobra alebo zrekonstruovana cesta I.triedy veduca mimo obce/mimo zastavaneho uzemia moze byt pre intenzity do 10 tisic v./24h uplne dostacujuca.
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 835
Obrázky: 9
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod devil » 27. Apr 2018 08:04

akoze nie, my casto piseme to iste len inymi slovami...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod PK » 27. Apr 2018 09:35

Ano hadame sa ako bezdomovci o flasu :)
A teraz fikcia, sorry za trochu off topic, za Dzurindu v krachujucom state s 20% urokmi po Meciarovi sa naslo 18 miliard vtedajsich Sk co je v prepocte 600 milionov Eur na dialnice. To je v terajsich peniazoch tak 1,2 miliardy Eur.
Na ministerstvo vnutra z ktoreho nemame prakticky nic davame rocne 2 miliardy Eur.
Na dialnice (a cesty) si Slovensko moze bez problemov dovolit davat 1 miliardu rocne z rozpoctu.
Cize pri cene R1 RK - BB okolo 600 milionov Eur (350mE tunel, 250mE 33km rychlostnej) a dobe vystavby 6 rokov, je to 100 milionov rocne z 1 miliardy.
300 dame na splatku Pribiny. Stale zostava 600 milionov Eur rocne ktore treba rozdelit na ostatne cesty. Kedze vacsina to je R, pri striedmej cene 10 milionov Eur je to 60km dokoncenych R rocne okre R1 RK - BB. Po dokonceni R1 BB-RK suma staci na 100km dokoncenych R rocne.
Cela siet nadradenej infrastruktury ktoru som nakreslil na mojom obrazku spominanom vyssie moze mat 2500km z coho asi 700 je uz postavenych. Zostava 1800km. Po 100km rocne to mame hotove za 18 rokov.
Pricom za tych 6 rokov by malo byt hotove zhruba:
R1 BB - RK - 43km
R2 - ZV - KE - 170 km
R4 - PO - Vysny Komarnik 65km
D1 - KE - UA 80 km
A okrem R1 BB - RK zostava do 360 km (6x60km) 45 km ktore si mozete umiestnit podla vlatnej chuti a potreby. Mna napada tak ZV - Sahy, alebo PO - Ubla. Popripade pri Bratislave v trase R7.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 599
Obrázky: 11
Založený: 10. Mar 2008 10:47

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod jarino » 27. Apr 2018 11:43

600 miliónov za BB - RK? To asi nie.
1/18 - RK-juh: 61
RK-juh - Liptovská Osada: 340
Liptovská Osada - Korytnica: 406
Korytnica - Slovenská Ľupča: 785
BB - Slovenská Ĺupča: 163
--------
Spolu: 1,7 miliardy eur
Zdroj: INEKO

Pribina: 127,3 mil. eur za rok 2018

1 miliarda navyše na diaľnice je tiež v rovine sci-fi. Rozpočet Ministerstva sa pohybuje o čosi viac ako je táto cifra (ovplyvňujú to eurofondy) a to polmiliardy rátaj iba na prevádzku železnice. Nehovorím, aký je investičný dlh na železnici prípadne cesty 1. triedy, tam by sa 1 miliarda ľahko minula, aj keď tiež to limitujú prípravy projektov.
Už nehovorím, že keby NDS teraz dostala miliardu eur na výstavbu, tak ju momentálne nemá na čo minúť. Čo je nereálne, nakoľko Hodnota za peniaze by si projekty pozrela a kompetentní teraz asi skorej riešia z čoho zacvakať ďalší sociálny balíček.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 875
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Lorenc » 27. Apr 2018 12:23

1/18 - RK-juh: 61
RK-juh - Liptovská Osada: 340
Liptovská Osada - Korytnica: 406
Korytnica - Slovenská Ľupča: 785
BB - Slovenská Ĺupča: 163
--------
Spolu: 1,7 miliardy eur
Zdroj: INEKO


Minimálne 900 miliónov pri dobrom tendri.

Po týchto udalostiach na D1, je fakt reálne, že sa táto mini úsečka R1 18-Rk juh dostavia naraz s D1. Projekt 2 roky tender 1 rok výstavba 2 roky.
Hu-Iv bude hotový zrejme v 2023.

Keby sa R1 dostaví po D1 s tunelom Mních, jednorúrové Hradište a rozšírenie BB-SL, tak za 450 -500mil máme, čo je potrebné do 2040... Ostatok si berte do Ráztočien a do Turca.

Dúfam, že Hradište už pôjde čoskoro na DSP...
Naposledy upravil Lorenc dňa 27. Apr 2018 12:35, celkovo upravené 1 krát.
Lorenc
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 912
Obrázky: 24
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod rastislav5 » 27. Apr 2018 12:34

Lorenc napísal:Po týchto udalostiach na D1, je fakt reálne, že sa táto mini úsečka R1 18-Rk juh dostavia naraz s D1. Projekt 2 roky tender 1 rok výstavba 2 roky.


Tie terminy su nerealne, najskor musi byt hotova nova EIA na tento usek https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... zovatka-d1 . Bez nej uzemne a stavebne povolenie nie je mozne vydat. A ako je zvykom v Ruzomberku a okoli, daju sa ocakavat peticie a rozklady.
Stara EIA sice bola vydana v roku 2010, ale uz je neplatna podla § 65c Zakona o posudzovani vplyvov na zivotne prostredie: Prechodné ustanovenie účinné od 15. marca 2013. Platnosť záverečného stanoviska k činnosti vydaného pred 1. decembrom 2011, ktoré nestratilo platnosť k 15. marcu 2013, je sedem rokov odo dňa jeho vydania.
rastislav5
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 963
Obrázky: 7
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod jarino » 27. Apr 2018 13:00

Lorenc napísal:Minimálne 900 miliónov pri dobrom tendri.

Po týchto udalostiach na D1, je fakt reálne, že sa táto mini úsečka R1 18-Rk juh dostavia naraz s D1. Projekt 2 roky tender 1 rok výstavba 2 roky.
Hu-Iv bude hotový zrejme v 2023.

Keby sa R1 dostaví po D1 s tunelom Mních, jednorúrové Hradište a rozšírenie BB-SL, tak za 450 -500mil máme, čo je potrebné do 2040... Ostatok si berte do Ráztočien a do Turca.

Dúfam, že Hradište už pôjde čoskoro na DSP...

900 miliónov je 52% z odhadovanej ceny. Odhadovaná cena môže byť nafúknutá, ťažko povedať, ale o polovici ceny pochybujem...

Teoreticky áno. Závisí ako ďaleko Hrboltovčania a NDS budú schopní zájsť. Momentálne na R1 obchvat nemáš ešte ani uzavretý tender na prípravu PD.

Hradište podľa Štúdie realizovateľnosti malo mať dĺžku 8,385 km. Pri cene tunela niekde okolo 45 miliónov eur/km (pri Hradišti môže byť iná, ale pokladá sa vo všeobecnosti za optimálnu) to vychádza na 377 milionov eur iba za tunel...
Žiadne Ráztočno nie je nutné, stačí D1 Korbeľka prípadne obchvat MT a to je všetko.

Hradište je výsledkom Štúdie realizovateľnosti z 2015, na základe ktorej NDS sa pokúsila o zmenu stavby, prebehlo zisťovacie konanie a MŽP SR rozhodlo, že sa jedná o tak nepriaznivé zmeny, že je nutné nové posudzovanie podľa zákona. Následne NDS v roku 2016 návrh späťvzala. Otázka: Ako môže ísť tunel Hradište na DSP, keď nemá právoplatnú EIA?
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 875
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod PK » 27. Apr 2018 13:46

Odhady na Visnove boli pokial pamatam 700 - 900 mil. Eur, realna vysutazena cena bola 280? Skanska. Dostal to Vahostav za 350.. Tento tunel na R1 ma 8,38km, Visnove ma 7,5km, cize o 11% dlhsi ako Visnove. Tunel na rychlostnej ceste bude uzsi, menej materialu kedze sirka pruhu je mensia 3,5m vs. 3,75m. To ciastocne vykompenzuje dlzku. Takze povedzme, ze bude o 6% drahsi ako Visnove.
Optimisticky variant 280 + 6% = 297 mil. Eur
Realisticky variant 350 + 6% = 371 mil. Eur.
Ako vidime Visnove bol blokujuci problem 10 rokov len na papieri. Ak bol zaujem tak sa dal vytendrovat a stavat rychlo a bezproblemovo.
Zbytok usekov na R1 RK -BB je viac menej normalna rychlostna cesta, cize kludne by som napisal:
Optimisticky variant 8mil. Eur/km
Realisticky variant 12mil. Eur/km
Cize tam sa pohybujeme medzi 256 a 384 mil. Eur. (32km) celkovo medzi 556 - 755 mil. Eur.

Zeleznice su cierna diera na peniaze. Za 15 rokov "zrychlovania" trati BA - ZA vlaky chodia stale rovnaky cas. Zelezniciam dat to co doteraz a ak nebudu mat vysledky sumu znizovat.
Ze nie su pripravene useky? Cia je to chyba? Brat na zodpovednost MD. Nevidim problem rozrobit teraz 4x viac usekov ako sa bude stavat, samozrejme vzdy sa nieco skomplikuje, ale vzdy by sa dalo stavat, lebo je nieco pripravene.
To co sa deje tento rok, ze bolo odovzdanych 0 km dialnic je neodpustitelne.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 599
Obrázky: 11
Založený: 10. Mar 2008 10:47

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod aquila » 27. Apr 2018 14:15

len upravim par cisiel,

skanska ponukla 338 mio euro, ale "nasi" ludia to posunuli pre duhu na 409 mio euro bez dph
ALE uplne si zabudol na pripravne prave a t.j. prieskumnu stolnu, teda lepsi IGHP ako prieskumna stolna sa neda urobit, co v pripade nacenovania logikcy tiez pomoze

sirka tunelu na rychlostnej ceste uz nemoze byt mensia, lebo aj visnove je podla STN 73 7507 normy T 7,5, t.j. sirka vozovky 7,5m pre jednu ruru .. mensi tunel podla normy _nie je_ mozne postavit, je to dokonca minimum aj pre cesty kategorie R 22,5 a C 22,5

existujes sice kategoria tunela T6,5 ale ta je pre obojsmerny cestny tunel pripustny len pre cesty kategorie C7,5 a so zopar dalsimi obmedzeniami pre tuto kategoriu.

co sa tyka zeleznic, sice sa to javi ako cierna diera, ale zatial do zeleznic islo radovo menej ako do dialnic. a s novymi eurofondami sa to zjavne kompletne otoci. vid uz aj CEF.

cize nejake volne peniaze na "zbytocne" useky ala R1 cez donovaly nastastie uz stat nebude mat. ale hej, tie miliony na X prevarenych studii, EIA a projektovu dokumentaciu sa urcite najdu..

tento usek RK - D1 sa mal urobit ako privadzac, ak vobec a tym to hasne. idealne v kategorii C9,5
RK by bohate stacil povodny vychodny obchvat RK aj cez SCP.. posledny problem .. ale ked sa nechce, tak sa nechce

5350
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod jarino » 27. Apr 2018 15:23

Ťažko hovoriť čo je realistické, keď cenová ponuka Skansky, víťazného konzorcia aj ostatných bola vypracovaná nielen pre tunel, ale aj pre povrchovú časť. Tunel teda stojí menej ako tých 409 mio bez DPH, ale teraz je iná situácia, aby sme to porovnávali -> bolo vhodnejšie obdobie aby boli také cenové ponuky.
Aj tak je to jedno. Nie je to pripravené a ani nebude, lebo cez EIA to nemá ako prejsť.

Železnica modernizuje trať za cca 12-13 mio/km. Teraz pri Púchove ten zložitý je asi za 25 mio/km. Ak toto je čierna diera, tak čo je NDS s jej projektmi, ktorých stavebné náklady sa pohybujú od 5 do 60 mio/km? Keď ŽSR začínali s modernizáciou trate, tak rátali s úplne inými financiami a teda aj termínmi.
Za náklady na R1 predĺženie by ŽSR dokázali zmodernizovať štrbskú rampu, ktorá by s EIA nemala mať problémy. Alebo by dokázali investovať do riadenia tratí, čím by sa znížili náklady na prevádzku. SSC, ktorá dostáva na opravy a údržbu smiešne peniaze by tiež vedela kopu vecí urobiť. Nechápem túto megalomániu s diaľnicami, ktorá vedie iba k plytvaniu so zdrojmi.

To čo z diaľničnej siete je realne potrebné, tak nie je pripravené. Most rozbieha prípravu na projektoch, ktoré až tak nehoria, vid R7... A čo je relatívne pripravené, tak nespĺňa hodnotu za peniaze, keďže peniaze až tak dostupné nie sú.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 875
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Lorenc » 27. Apr 2018 17:35

jarino napísal:Hradište podľa Štúdie realizovateľnosti malo mať dĺžku 8,385 km. Pri cene tunela niekde okolo 45 miliónov eur/km (pri Hradišti môže byť iná, ale pokladá sa vo všeobecnosti za optimálnu) to vychádza na 377 milionov eur iba za tunel...
Žiadne Ráztočno nie je nutné, stačí D1 Korbeľka prípadne obchvat MT a to je všetko.

Hradište je výsledkom Štúdie realizovateľnosti z 2015, na základe ktorej NDS sa pokúsila o zmenu stavby, prebehlo zisťovacie konanie a MŽP SR rozhodlo, že sa jedná o tak nepriaznivé zmeny, že je nutné nové posudzovanie podľa zákona. Následne NDS v roku 2016 návrh späťvzala. Otázka: Ako môže ísť tunel Hradište na DSP, keď nemá právoplatnú EIA?


V 2016 sa riešila aktualizácia DUR S.Ľupča- Korytnica a následne ďalšie stupne pokiaľ viem, ak by sa vychádzalo z pôvodného projektu. Problém bol v tom že to mal získať Dopravoprojekt na základe autorských práv na dielo. Preto sa podal podnet zo strany UVO na preverenie, kde sa nakoniec zákazka zrušila. No hlavne s eiou nebol vtedy problém a dnes sa nová EIA nerieši tak nik tu nevie povedať, či ju treba na tento úsek, ale mala by to vedieť NDS.
Lorenc
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 912
Obrázky: 24
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod rastislav5 » 27. Apr 2018 20:25

Ci EIA treba alebo nie neurcuje NDS, ale Zakon o posudzovani vplyvov na zivotne prostredie 24/2006. V nom su uvedene cinnosti, ktore povinne podliehaju posudzovaniu. V prilohe 8 Zakona v bode 13 (Doprava a telekomunikacie) su to dialnice a rychlostne cesty vratane objektov v akejkolvek dlzke, cesty prvej a druhej triedy od dlzky 10 km atd.
Takze bez EIA nebude ziadny obchvat Ruzomberka ani tunel Hradiste ani akakolvek ina dialnica alebo rychlostna cesta.
Stara EIA z roku 2010 na Slovenska Lupca-Korytnica uz stratila platnost (§ 65c Zakona) ale aj keby bola platna, bola na iny tunel v inom trasovani v inej dlzke. O Hradisti tu mozeme pisat kolko chceme, ale stavat sa v dohladnej dobe urcite nebude.

A nie je to slovensky vymysel, nas zakon vychadza z europskej direktivy 2011/92/EU, tam sa o dialniciach, rychlostnych cestach a dalsich cestach hovori v Annexe 1, bode 7b a 7c http://ec.europa.eu/environment/eia/pdf ... formal.pdf
rastislav5
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 963
Obrázky: 7
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Lorenc » 12. Jún 2018 08:21

https://www.mtr.sk/videoarchiv/2018-06- ... _R1_oziva/

Nejaké info aj o tomto úseku, ale nič nové dokopy:-) Projektanta stále hľadajú i keď už mal byť známi pred mesiacom. Čo sa týka riadenia dopravy, riešil to jeden inžinier pre mesto dodnes to funguje na zelenú vlnu zo zotrvačnosti, aj keď mu nepredĺžili zmluvu. A funguje to dynamicky podľa intenzity. Cena bola okolo 15 000 eur. Som zvedavý, čo vymyslí štátny aparát.
Lorenc
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 912
Obrázky: 24
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Predchádzajúca

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.