R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod mireceq » 30. Mar 2018 14:21

admin poprosim vymazat - delete
Naposledy upravil mireceq dňa 30. Mar 2018 14:24, celkovo upravené 2 krát.
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 188
Obrázky: 8
Založený: 30. Okt 2012 16:49

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod mireceq » 30. Mar 2018 14:21

kamiony su ochotne akceptovat len minimalne obchadzky. zakazovanie nejakej trasy moze skoncit tak ze budu chodit po vselijakych inych cestach


nesuhlasim, su tam v podstate len 2 cesty - i/59 Donovaly a I/65 Turiec (na ostatnych cestach 2/3 tried je alebo by mal byt tranzit zakazany) Kadial inakadial by kamiony isli ?
Rozdiel medzi ceste cez donovaly a cez turiec je 35km, pri spotrebe 40l/100km je rozdiel v cene PHM 18EUR, ak pripocitame "amortizaciu" za km navyse - staci aby rozdiel v myte medzi R3 cez Turiec a Donovalmi bol 20-25 EUR (resp. citaj penalizacia za cestu cez Donovaly) a kamiony pojdu tadial kade je to lacnejsie - cez R3 (nehovoriac o komforte a zimnej prevadzke)
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 188
Obrázky: 8
Založený: 30. Okt 2012 16:49

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod devil » 30. Mar 2018 14:44

este raz, limitujucim faktorom je trstena - siroko daleko jediny hranicny prechod pre ND kedze na vychod je po uzatvoreni t. javoriny az v. komarnik tak pre cast aut po vernar je uz aj trasa donovaly obchadzkou a posuvat trasu este viac na zapad nebudu tieto auta akceptovat. na juhu prave naopak sahy, darmoty, bukovinka, kral su vsetko predchody pre ND, zrovna sturovo je len kompa.

toto je vsetko sposobuje ze cez turiec napriek lepsej geografii je tranzit slaby.

R3 je presne to iste ako mat RC I/64 TO-NR-NZ-KN alebo I/51 TT-SE-Holic. cize dialnicu do kazdej doliny v ZA kraji.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod mireceq » 30. Mar 2018 23:58

este raz: rozdiel medzi Donovalmi a R3 na trase Zvolen-Trstena je 35km.
ked zoberies do uvahy mensie prevysenie a vacsiu cestovnu rychlost, tak to nepredstavuje velky rozdiel - a tento rozdiel by sa dal vyregulovat vyskou myta a tak podporit a zvyhodnit R3.

za cenu R1 pod nizkymi tatrami sa da postavit R3 a este zostane na dalsie rychlostne cesty.

Navyse, R3 sluzi aj dopravu zo severozapadu slovenska na juh (napr. Ostrava - Budapest) - tieto kamiony by zase mali R1 zachadzku ...

toto je vsetko sposobuje ze cez turiec napriek lepsej geografii je tranzit slaby.

Tak to je tvoj dojem.
FAKT: (Scitanie SSC 2015): nakladna doprava:
Donovaly: 1405
R3 Horna Stubna: 1335
Tzn. na R3 su skoro take iste intenzity ako na Donovaloch
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 188
Obrázky: 8
Založený: 30. Okt 2012 16:49

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod devil » 31. Mar 2018 08:20

to prevysenie bolo na donovaloch aj doteraz takze aj tych 35 km je ocividne dost. praveze 1.335 NA na trase spajajucej BP a Sliezsko je na zamyslenie ci tranzit je az tak naviazany na priemysel ako sa podsuva.....podla mna zdaleka nie.

nikde som netrvdil ze treba RC hned, obe cisla su male. R3 je popri ceste s parametrami C11,5 zbytocna. plus oprava kremnickych bani. donovaly raz v buducnoti, cize argument ze co by sa za to dalo postavit je uplne nezmyselny.

mimochodom cez bielu horu bola intenzita 2.400 NA, len aby sme si urobili predstavu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Vlados » 31. Mar 2018 14:24

ak bude stáť M30, R4 a S19 tak trasa Budapešť-Varšava porovnateľná s trasou E77. donovaly sú nezmysel a k dokonalosti by bolo potrebné doplniť aj tunel pod Urpínom. žiaľ od bystričana nemožno očakávať že bude za R3 cez Turiec pre trasu Budapešť-Sliezko a za R4 pre trasu BD-W.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod devil » 31. Mar 2018 19:40

BD-W ma byt budapest-varsawa ? :lol: par desiatok km naviac, obchadza krakow s nejakymi 800k obyvatelmi s okolim cez milion. ale to bol asi vtip.

kto zakazuje ist bud-sliezsko cez turiec ? nikto. tak preco su tam mizerne intenzity :?: ale ze tranzit ide cez hlavne namestie v sahach, krupine a dalsich 5-6 dedinach pri tej "uprimnej" snahe vyriesit tuto trasu maju vsetci na haku. aha, tato cast nie je v ZA kraji...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Jano1 » 04. Apr 2018 20:34

devil napísal:kto zakazuje ist bud-sliezsko cez turiec ? nikto. tak preco su tam mizerne intenzity

Lebo turcianska betonka, lebo Kremnicke Bane, lebo slabe ekonomicke vazby. A pritom podobne mizerne intenzity NA ako na Donovaloch. Navyse otvorenim Visnoveho sa cast dopravy z Donovalov presunie do tunela Visnove.

devil napísal:ale ze tranzit ide cez hlavne namestie v sahach, krupine a dalsich 5-6 dedinach pri tej "uprimnej" snahe vyriesit tuto trasu maju vsetci na haku. aha, tato cast nie je v ZA kraji...

Zrazu tu hovoris o tranzite, ale na Kysuciach vidis len lokalku :roll:

Tranzit NA Madarsko - Polsko cez Sahy je kolko? Urcite nie viac ako par stoviek NA denne. Na I/66 v okrese Levice, teda na trase planovanej R3, bola intenzita 830 NA/24h v roku 2015. Vsak obchvaty treba stavat, ale vytvarat iluzie o nejakom vyznamnom tranzite Budapest - Krakow je nezmysel, pretoze ide nie o viac ako o desiatky NA/24h.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod devil » 05. Apr 2018 09:08

Jano1, ale ved na sahy-zvolen nebola postavena jedina prelozka co si ja pamatam. na zapadnej aj vychodnej R2 boli, na R4 tiez...investicny deficit nie je len celkovy ale aj voci inym tahom. min sahy a krupina. stale tvrdim ze 1.000 kamionov cez hlavnu ulicu je vacsi problem ako 5.000 kamionov na okraji mesta.

okrem par regionalnych politikov nikto nevytvara iluzie. ale oni nerozhoduju o nicom, zatial jedine co sa budovalo na zaklade iluzii bolo skalite a brodno.

zvlastne je ze niekde sa pozaduju intenzity pomaly pre akukolvek cestu a pripadne katastrofalne parametre starej cesty ci sustavne prietahy sa neberu do uvahy. pri D3 a strednej R3 to neplati tam je takyto argument uplne v poriadku.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod laforez » 05. Apr 2018 12:25

Ja nechapem ako mozes stale tu sialenost mega tunela popod donovaly obhajovat. Ked bude stat R3 a donovaly budu take ake su, tak ti ziaden kamion na tie donovaly nepojde. Uvidis kolko ich tam uz prejde teraz, ked sa opravi tankodrom pri tepliciach. A nie len kamiony ale celkova doprava, radsej pojdem po rychlostnej ceste ako sa tahat cez horsky prechod.
laforez
diskutujúci
 
Príspevky: 54
Založený: 02. Okt 2014 09:47

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod PK » 05. Apr 2018 12:40

Ked stavali E77 tak tahat ju cez Donovaly sedlo nebola sialenost?
Momentalne postavit na tom mieste rychlostnu cestu je rovnako opravnena poziadavka na dnesnu dobu.
E77 je prirodzeny tah. Najkratsia cesta Varsava - Budapest, ktora sa vyhyba len Tatram.
Skusat to presunut niekde mimo bude len znasilnovanie.
Ak sa postavi naokolo blizsie o 35km len sa sposobi, ze tranzit bude zavadzat na nasom uzemi o tych 35km dlhsie. Ekologovia nech si zrataju mnozstvo paliva a smradu z neho co sa takto naviac vypusti na nasom uzemi. 3000 kamionov denne naviac 35, km to je odhadom 6l x 3000 = 18.000l paliva denne vypusteneho do vzduchu zbytocne. Za rok je to 6,6 miliona litrov paliva, skoda v EU ekonomike za 7,3 miliona Eur rocne.
Cesty sa stavaju na 50 rokov? 350 milionov Eur straty. To uz je cena Visnoveho.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod jarino » 05. Apr 2018 12:49

350 miliónov eur straty za 50 rokov?
Tak teraz si porovnaj náklady na predĺženie R1, lebo SSC s Donovalmi nič robiť nebude a náklady na opravu cesty cez Turiec + Kremnické bane, aby bola v prijateľných parametroch -> nakoľko dlho predlho R3 nutná nebude okrem lacného obchvatu MT.
Ale máš pravdu, nechápem prečo každý chce, aby ten tranzit išiel cez jeho dolinu. Čo bude mať BB z R1 BB-RK? Čo si z toho sľubujú okresy v okolí, ktoré za to taktiež vystupujú?
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Lorenc » 05. Apr 2018 12:51

Toto sú žabomyšie spory. Iste vidím väčší potenciál v trasovaní Krakow- RK- BB- BP ako koridore. Ale stavanie názoru na 2mld megainvestíciach či do Turca, či cez Donovaly je čistý dopravu neriešiaci utopizmus. Takémuto mysleniu pomáha práve finančný moloch ako postaviť 50km diaľnicu naraz napr cez PPP alebo úver a zakrivuje podstatu dielčich problémov. Potom tu letia také absurdity ako tunel cez Donovaly je zbytočný, R1 netreba, to zvládne R3 a podobné... Skôr sa mi vidí logika postupného vylepšovania oboch ťahov vo vízii parametrov RC a D, načo aj reálne máme. Ružomberok, Donovaly sú jasne pre dopravu závadou, a je veľká škoda, že tu neexistuje tunel alebo preložka. Preto sa mi zdá nepochopiteľné spochybňovanie akéhokoľvek projektovania v tejto trase. Ako som písal som proti postaveniu celej R1 naraz, vzhľadom na finančnú náročnosť, nepripravenosť a tiež nemiernemu investovaniu do jedného regiónu, ako sa to po nedávnej skúsenosti deje na Kysuciach a takmer bez efektu. Tiež nerozumiem logike uvažovania všetko bude jazdiť po D1. Na Slovensku máme v pláne dva západo-východné koridory, keď na Donovaloch ubudne doprava kvôli D1 tak na R2 ZV-KE nie? Potom je teda zbytočná aj R2, lebo odborníci z dialnice.info to tak vypočítali.

Keď to zrhniem mali by sa riešiť bodové závady na oboch ťahoch R3 a R1 súčasne.
Do 2032
Rk juh-1/18- R1 full 2023, BB-Sľ R1 full 2024, 1/18- D1 Martinček R1 full 2025, tunel Hradište 1.rúra,2028, cca 600mil
Oprava betónky 2019, Rakovo-1/18 R3 full 2024, Kremnica obchvat 2026 1/65, potom Ráztočno 1.rúra 2032, obchvat Handlová full 2032 cca 800mil

Potom by sme videli ako sa nám doprava reálne vyvíja, lebo by mohol byť hotový aj úsek Turany- Hubová.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod laforez » 05. Apr 2018 13:01

To si riadny optimista s tymi terminmi. Na to zabudni. Hlavne ked to ma ist cez/popod narodny park
laforez
diskutujúci
 
Príspevky: 54
Založený: 02. Okt 2014 09:47

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod jarino » 05. Apr 2018 13:04

1) R2 tak trochu zbytočná je. Už o tom boli debaty. Stavať sa ale bude.
2) Nehnevaj sa, ale to sú strašné nereálne sumy, čo by sa museli do 2032 dať iba na R3 a R1:
Lorenc napísal:Rk juh-1/18- R1 full 2023, BB-Sľ R1 full 2024, 1/18- D1 Martinček R1 full 2025, tunel Hradište 1.rúra,2028, cca 600mil
Oprava betónky 2019, Rakovo-1/18 R3 full 2024, Kremnica obchvat 2026 1/65, potom Ráztočno 1.rúra 2032, obchvat Handlová full 2032 cca 800mil
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod PK » 05. Apr 2018 13:20

Suhlasim Lorenc,
gallery/image_page.php?album_id=130&image_id=39076
toto je moja vizia kompletnej nadradenej siete na Sk.
Minimalne jeden rychlostny prechod cez Nizke Tatry potrebujeme. Nemozeme si dovolit vytvorit uzemie nikoho 120x50 km na takom malom uzemi ako Sk.
Jarino co sa tyka vydavkov na dialnice. Dzurinda v krachujucom Slovensku po Meciarovi pri 20% urokoch nasiel 18 miliard na dialnice. Zhruba 9 rozpocet a 9 EU fondy. To je 600 mil. Eur, v dnesnej hodnote penazi zhruba dvoj - trojnasobok.
Slovensko si v sucasnej situacii moze s prehladom dovolit 600 - 1000 mil. Eur z rozpoctu rocne na dialnice a rychlostne cesty.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod aquila » 05. Apr 2018 13:28

no vidis a z rozpoctu nie je schopny stat dat ani par milionov na blbe kruhace alebo seriozne opravy jedniciek .. takze o com sa bavime ?

R1 cez donovaly je ozaj uplne zbytocna. tak isto ako plnohodnota R3 cez turiec.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod PK » 05. Apr 2018 13:54

Aquila:
Snad vies co sa deje aktualne na vstupe do Ruzomberka od Liptovskeho Mikulasa? 10km kolony od RK po Besenovu nie su ziadna vzacnost.
A vies co sa stane po dobudovani tohto useku R1 RK Juh? Ak bude D1 tak polovica ak nie tak cela tato horda zautoci na Donovaly.

Vies mi povedat aky ekonomicky prinos bude mat tunel popod Nizke Tatry? Zrazu bude realne dochadzat za pracou denne RK -BB a okolie. Ak pojde R1 Hriadelskou dolinou tak dokonca bude realne dochadzanie Brezno - Ruzomberok...
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Jano1 » 05. Apr 2018 13:59

PK napísal:Vsetko co ti ponukne Google Maps na prvykrat je logicke, vsak?
Trasa cez Cechy 9h28 min, ale 895km
Trasa cez D1 9h44min, stale 806km
Trasa cez Krakow, Donovaly 9h48min, 694km.
Ak si autodopravca, tvoj kamion ma maximalku na dialnici aj okreske 90km/h. Naklady na palivo rovnake, cez okresky este lacnejsie, lebo neplatis myto, tak ktorou cestou ides?
Mimochodom cez R3 je to teraz okolo 10h15min a 730km.


Budapest - Varsava:
Cez Cechy 8h54m, 895 km, ale 8h6m pri idealnej premavke
https://www.google.com/maps/dir/Var%C5%A1ava,+Po%C4%BEsko/Budape%C5%A1%C5%A5,+Ma%C4%8Farsko/@49.8193571,16.5787533,7z/data=!3m1!4b1!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x471ecc669a869f01:0x72f0be2a88ead3fc!2m2!1d21.0122287!2d52.2296756!1m5!1m1!1s0x4741c334d1d4cfc9:0x400c4290c1e1160!2m2!1d19.040235!2d47.497912

cez Donovaly 9h56, 694 km, ale 8h57m pri idealnej premavke
https://www.google.com/maps/dir/Var%C5%A1ava,+Po%C4%BEsko/Budape%C5%A1%C5%A5,+Ma%C4%8Farsko/@50.3392201,18.5695619,7.04z/data=!4m19!4m18!1m10!1m1!1s0x471ecc669a869f01:0x72f0be2a88ead3fc!2m2!1d21.0122287!2d52.2296756!3m4!1m2!1d19.951053!2d49.8315911!3s0x47166c2716497af9:0x950b52c91b668b2b!1m5!1m1!1s0x4741c334d1d4cfc9:0x400c4290c1e1160!2m2!1d19.040235!2d47.497912!3e0

Cez Turiec a D3 9h46m, 715 km, ale 8h48m pri idealnej premavke
https://www.google.com/maps/dir/Var%C5%A1ava,+Po%C4%BEsko/Budape%C5%A1%C5%A5,+Ma%C4%8Farsko/@49.60911,20.2328116,7z/data=!4m34!4m33!1m25!1m1!1s0x471ecc669a869f01:0x72f0be2a88ead3fc!2m2!1d21.0122287!2d52.2296756!3m4!1m2!1d20.3633976!2d51.8453213!3s0x47196ebfe52804e1:0x5b71a55d5701402f!3m4!1m2!1d19.1715039!2d49.6480978!3s0x471425fbc5daf65b:0xea4aaacf4329ed07!3m4!1m2!1d18.908924!2d49.0432655!3s0x4714febebe0f2875:0x3db85a2cf46d64d6!3m4!1m2!1d19.09799!2d48.449128!3s0x47154a8636a110b7:0x5f5a441a2985479a!1m5!1m1!1s0x4741c334d1d4cfc9:0x400c4290c1e1160!2m2!1d19.040235!2d47.497912!3e0

Cez Turiec o 10 minut kratsie, ale o 21 km dlhsie ako cez Donovaly (o 3% dlhsie cez Turiec oproti Donovalom)
Stavia sa obchvat Cadce, tendruje sa S1 Wegierska Gorka, pripravuje sa tender na S1 Bielsko-Biala - Myslowice, Tieto useky skratia trasu o 13-15 km (podla vybraneho variantu trasy S1). Teda o niekolko rokov bude rozdiel menej ako 10 km na 700 km trase.


PK napísal:Momentalne postavit na tom mieste rychlostnu cestu je rovnako opravnena poziadavka na dnesnu dobu.
E77 je prirodzeny tah. Najkratsia cesta Varsava - Budapest, ktora sa vyhyba len Tatram.

Ak sa postavi naokolo blizsie o 35km len sa sposobi, ze tranzit bude zavadzat na nasom uzemi o tych 35km dlhsie. Ekologovia nech si zrataju mnozstvo paliva a smradu z neho co sa takto naviac vypusti na nasom uzemi. 3000 kamionov denne naviac 35, km to je odhadom 6l x 3000 = 18.000l paliva denne vypusteneho do vzduchu zbytocne. Za rok je to 6,6 miliona litrov paliva, skoda v EU ekonomike za 7,3 miliona Eur rocne.
Cesty sa stavaju na 50 rokov? 350 milionov Eur straty. To uz je cena Visnoveho.


Ziadnych 35 km rozdielu Varsava - Budapest, ale bude to o par rokov len par km rozdiel (v sucasnosti 21km) a vobec ziadnych 3000 kamionov denne, kedze intenzita na I//66 je 830 NA/24h a na R3 pri Tvrdosine 878
NA/24h. Kolko z toho je tranzit cez Slovensko? Je to aspon tretina z nich?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Jano1 » 05. Apr 2018 14:32

devil napísal:... a pripadne katastrofalne parametre starej cesty ci sustavne prietahy sa neberu do uvahy. pri D3 a strednej R3 to neplati tam je takyto argument uplne v poriadku.


Katastrofalne parametre starej cesty ... - to pises o I/12? Cadca,Bukov - hranica s PL, ze to bolo 80% zastavanym uzemim to samozrejme podla teba nie je argument. Hranica s Madarskom - krizovatka I/66-I/16 vo Zvolene ukazuje Google 59 minut pri idealnej premavke na 70 km trase, cize vyse 70 km/h. To asi samy prietah nebude, lebo by to bolo okolo 50 km/h tak ako je to na Bukov-hranica s PL pri idealnej premavke.

http://www.cdb.sk/sk/Vystupy-CDB/Statis ... -2017.alej
kniha_stav-vozoviek_k_01-01-2017.pdf
Pozdlzna a priecna nerovnost na cestach
str.45 cesta I/12 69,8% stav nevyhovujuci, 6,6% stav havarijny
str.48, 50 a 51
okres Levice I/66 z 16,2 km je len 12,3% nevyhovujuci a 0,5% havarijny
okres Krupina I/66 z 34,7 km je len 8,5% nevyhovujuci a 0,4% havarijny
okres Zvolen I/66 z 23,1 km je len 14,8% nevyhovujuci a 0,2% havarijny

Na strednej R3 ma opodstatnenie obchvat Martina a prelozka I/65 Kremnicke Bane obchvat, eventualne 1km dlhy obchvat Dolneho Turceka samozrejme ako prelozka I/65.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod aquila » 05. Apr 2018 14:41

PK napísal:Aquila:
Snad vies co sa deje aktualne na vstupe do Ruzomberka od Liptovskeho Mikulasa? 10km kolony od RK po Besenovu nie su ziadna vzacnost.
A vies co sa stane po dobudovani tohto useku R1 RK Juh? Ak bude D1 tak polovica ak nie tak cela tato horda zautoci na Donovaly.

Vies mi povedat aky ekonomicky prinos bude mat tunel popod Nizke Tatry? Zrazu bude realne dochadzat za pracou denne RK -BB a okolie. Ak pojde R1 Hriadelskou dolinou tak dokonca bude realne dochadzanie Brezno - Ruzomberok...


bodova zavad na stupe do RK od LM bude vyriesene D1tkou, tam neni ziadna nutnost tunelu pod donovalmi. od BB staci zopar problemovych miest na I/66 poriesit a podobne rieseny vrcholovy tunel ako bude pri bieleho hore na I/51 a je vyriesena cela ta oblast za zlomok R1 cez donovaly

Jano1 napísal:Katastrofalne parametre starej cesty ... - to pises o I/12? Cadca,Bukov - hranica s PL


I/12 cadca bukov - hranica PL je umelo preznancena cesta, nikdy to nebola cesta prvej triedy a nikdy sa to ani nemala stat cestou prvej triedy, nikdy to nebol koridor a nikdy sa nemal z toho stat politicky oznaceny koridor. co aj teraz vidno,ze napriek stovkam milonov do useku D3 vygenerovalo horko tazko 2 tisicove intenzity, s tym, ze ked sa spoplatni tam mozno bude uspech mat 2 tisicove intenzity ..

cize to ej velmi zly priklad.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Lorenc » 05. Apr 2018 14:42

Vies mi povedat aky ekonomicky prinos bude mat tunel popod Nizke Tatry? Zrazu bude realne dochadzat za pracou denne RK -BB a okolie. Ak pojde R1 Hriadelskou dolinou tak dokonca bude realne dochadzanie Brezno - Ruzomberok...


To je presne to, že BB- RK nemajú alternatívne spojenie napr. železnicou ako to je medzi Žilinou a RK. Presne preto obhajujem 8km tunel, ktorý by mohol ušetriť aj 13-15 minút času. A otvoriť novú obchodnú cestu pre mobilitu, ktorá je dnes veľmi obmedzená.

R1 cez donovaly je ozaj uplne zbytocna. tak isto ako plnohodnota R3 cez turiec.


To je zaujímavé ako aquila zaujate odporuje Rk-BB a v podstate protežuje nemierny Žilinocentrizmus a ďaľšie investície do R3.

2) Nehnevaj sa, ale to sú strašné nereálne sumy, čo by sa museli do 2032 dať iba na R3 a R1:


Už som rátal s optimálnymi tendrami. alebo to zdvojnásob.

Hlavne turistický ruch je na vzostupe a tak ako za monarchie za ministra grófa Bethlena navštevovali Tatranské rezorty, (ktorých výstavbu priamo podporovala vláda v Pešti), Maďari, Česi, Nemci sa stali unikátnym cieľom, ktorý nemá v tomto priestore konkurenciu. Krakow-Liptov Tatry-Budapešť. Takých medziľahlých miest ako Žilina a Košice majú v Poľsku a Maďarsku, Česku veľa a nemajú možnosť zaujať viac ako Tatry.

Dk-RK-LM-PP by mali byť oblasťou s najvyššou prioritou pre dostupnosť z hľadiska národného aj medzinárodného. A to v oblasti turistického ruchu, priemyslu a logistiky aj mobility.
To, že si tento potenciál uvedomovali sami Maďari už pred sto rokmi a Slovenskí politici z BA na to kašlú podnes je na zamyslenie.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod devil » 05. Apr 2018 17:49

Lorenc, tie terminy su tak realne ako BA-KE v 2010. raz sa to postavi v nejakom variante ale davam tomu aspon 20 rokov cize niekde od 2040 a viac. takze v tomto je debata naozaj trochu predcasna.... :)

Ale máš pravdu, nechápem prečo každý chce, aby ten tranzit išiel cez jeho dolinu. Čo bude mať BB z R1 BB-RK? Čo si z toho sľubujú okresy v okolí, ktoré za to taktiež vystupujú?


nikto ten tranzit nechce, lenze on tadial chodit bude aj nadalej. dialnice sa stavaju pre co najkratsie spojenie dalekych cielov, to je ta definicia kt. stale na Sk nie je pochopena.

Stavia sa obchvat Cadce, tendruje sa S1 Wegierska Gorka, pripravuje sa tender na S1 Bielsko-Biala - Myslowice, Tieto useky skratia trasu o 13-15 km (podla vybraneho variantu trasy S1). Teda o niekolko rokov bude rozdiel menej ako 10 km na 700 km trase.


takisto sa stavia S7 a nikoho na tak dlhej trase nebude zaujimat ze nevedie az na hranicu ani to ze Sk bude radsej strpcovat zivot vlastnym obyvatelom na trase kvoli mokremu snu o preskupeni dopravy. ta trasa kt. su uvediol aj cez turiec vedie cez polsko uz dnes na velmi dobrych cestach, len zbezne vidim S8, A1, S1 same 2x2 dialnice a RC. takze naozaj slabe ekonomicke vazby, export na zapad ako prevladajuci smer tranzitu vo V4.

Katastrofalne parametre starej cesty ... - to pises o I/12? Cadca,Bukov - hranica s PL, ze to bolo 80% zastavanym uzemim to samozrejme podla teba nie je argument.


myslis cestu II/487 ? to veru nie je. trasa do polska mala ostat cez svrcinovec a cesky tesin. podme teda preklasifikovat hocijaku druhotriedku lebo niekto chce mat pomnik.

Hranica s Madarskom - krizovatka I/66-I/16 vo Zvolene ukazuje Google 59 minut pri idealnej premavke na 70 km trase, cize vyse 70 km/h. To asi samy prietah nebude, lebo by to bolo okolo 50 km/h tak ako je to na Bukov-hranica s PL pri idealnej premavke.


pri akej premavke :?: :lol: len si to pozri lepsie....70 km za 65 min. co je okolo 65 km/h. ziadne velke kopce, akurat nejake pahorky, intenzita pod 10k, az pod 5k. tam by malo byt 80 km/h samozrejmostou.

okrem krupiny a siah min. dobra niva, terany a hrkovce. obce do cca 500 metrov alebo s domami len na jednej strane cesty ci ciastocne prietahy ako hont. nemce som nepocital, som velmi benevolentny to by ich bolo omnoho viac. cize 5 obchvatov, kazdy z nich nech usetri 2-4 min. to je 50 minut namiesto 65 min. a priemerna rychlost cez 80 km/h. plus usetris zopar zivotov chodchov a vyrazne zvysis kvalitu zivota. kazda prelozka ako 1+1, podla mna super deal. suvisla R mozno v buducnosti podla intenzit a ked madari postavia celu M2.

na strednej R3 ma opodstatnenie obchvat Martina a prelozka I/65 Kremnicke Bane obchvat, eventualne 1km dlhy obchvat Dolneho Turceka samozrejme ako prelozka I/65.


https://sk.wikipedia.org/wiki/Obchvat_Martina

po reko betonky nejake prelozky OK ale stredna R3 ako taka straca opodstatnenie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Jano1 » 05. Apr 2018 19:13

Ja som reagoval na Tvoje "katastrofalne parametre starej cesty ci sustavne prietahy" a dobre som sa pozrel, ako som napisal pri idealnej premavke viac ako 70 km/h (70 km za 58 min) (aktualna premavka presne 1h na 70 km)

https://www.google.com/maps/dir/48.5667561,19.1334067/48.0579587,18.9651734/@48.3217634,19.0701129,10.38z/data=!4m2!4m1!3e0

Kde su katastrofalne parametre cesty a same prietahy obci neukaze Google cez 70 km/h.

Pre porovnanie Turcianska I/65 61,5 km za 54min pri idealnej premavke (momentalne 1h) - teda pomalsia cesta nez juzna cast I/66.

https://www.google.com/maps/dir/48.5892361,18.8960176/49.0926352,18.9235451/@48.8459465,19.0465095,10.33z/data=!4m2!4m1!3e0

A tiez som napisal vyssie, ze nemam problem s vystavbou obchvatov obci/miest, treba ich stavat co najviac a po celom Slovensku.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Lorenc » 06. Apr 2018 10:43

Lorenc, tie terminy su tak realne ako BA-KE v 2010. raz sa to postavi v nejakom variante ale davam tomu aspon 20 rokov cize niekde od 2040 a viac. takze v tomto je debata naozaj trochu predcasna.... :)


Termíny som myslel ako harmonogram odstránenia jednotlivých závad. Ako postavili polprofil hornej Štubne v 2010 tak tam bude aj 20 rokov postačujúci a takýchto úsekov by sa mohlo realizovať niekoľko. Jasne aj na južnej R3.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.