Stránka 1 z 13

R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2016 11:18
od aquila
Variant V1 - červený
Celková dĺžka: 6,32681 km

Od miesta križovatky Ružomberok – juh vedie trasa okolo sódovkárne smerom na východ a pokračuje vo východnom obchvate Ružomberka po rozhraní katastrálnych území Ružomberok a Ludrová až ku Štiavničke. Pri obci Štiavnička je navrhnutá križovatka Ružomberok – východ s cestou I/18. Ďalej je trasa rýchlostnej cesty R1 vedená po ľavom brehu potoka Štiavničianka na východnom okraji závodu Mondi SCP, kde dlhou estakádou prekonáva všetky prekážky. Po prekonaní rieky Váh a železničnej trate sa trasa odkláňa východným smerom. Obchádza obec Lisková po jej západnom okraji a v tesnom vední s okrajom chránených prírodných výtvorov Liptovská a Liskovská jaskyňa je trasa ukončená v novej diaľničnej križovatke Martinček.

Variant V2 - modrý
Celková dĺžka: 7,35777 km
Medzi Bielym potokom a Ružomberkom, kde je situovaná križovatka Ružomberok – juh sa trasa odkláňa západným smerom okolo sódovkárne na východ a ďalej pokračuje vo východnom obchvate Ružomberka po rozhraní katastrálnych území Ružomberok a Ludrová až ku Štiavničke. Pri obci Štiavnička je navrhnutá križovatka Ružomberok – východ s cestou I/18. Ďalej je trasa rýchlostnej cesty R1 vedená po ľavom brehu potoka Štiavničianka na východnom okraji závodu Mondi SCP, kde dlhou estakádou prekonáva všetky prekážky. Po prekonaní rieky Váh a železničnej trate je trasa rýchlostnej cesty vedená v tuneli Mních cez skalný masív do lokality medzi obcami Likavka a Martinček do novej diaľničnej križovatky Likavka.

33878

zdroj: http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... zovatka-d1

Re: R1 Ružomberok – Juh križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2016 21:45
od Vlados
Toto je jediný zmysluplný úsek. Časť RK-juh - východ označiť ako preložka I/59, budovať v 1+1 profile a RK-východ - Martinček pomenovať privádzať k D1, vybudovať 2+2. Realizácia pred 2020 nehrozí.

Re: R1 Ružomberok – Juh križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2016 08:49
od Xenon
Prečo sa to volá R1 Ružomberok - Juh križovatka D1, keď je to v podstate diaľničný privádzač z Ružomberka na D1? Žeby ďalšie živenie snáh na spojenie RK a BB cez R1?

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2016 09:47
od aquila
spojovnik mal byt za slovickom juh :) a ano je to oficialne ukoncenie R1tky

Re: R1 Ružomberok – Juh križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2016 10:54
od Lorenc
Xenon napísal:Prečo sa to volá R1 Ružomberok - Juh križovatka D1, keď je to v podstate diaľničný privádzač z Ružomberka na D1? Žeby ďalšie živenie snáh na spojenie RK a BB cez R1?


Takto to bolo definované v roku 2005, keď si samo mesto objednalo štúdiu na východný obchvat. Žiadna SSC.

Poďla štúdie, ktorú vypracoval HBH treba plný profil v celom tomto úseku.

Nieje to situácia ako obchvat Ž.N.Hronom R2, kde prejde 3600 aut z toho 25% NA denne. Ale v tranzite Sever-Juh cez mesto, ktorý s mestom nič nemá asi 3 razy viac.

viewtopic.php?f=10&t=10366&p=182780#p182780

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2016 14:59
od devil
no neviem, intenzita je porovnatelna s tou pred ZH. to co ide cez mesto nie je pre obchvat podstatne, podstatne je to co je mimo mesta a to su donovaly so 7.200 autami v roku 2010 co tiez nie cisty tranzit. takze zase studia ktora pocita s mega narastom dopravy.

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2016 16:18
od Lorenc
Bystrická má 22 tisíc za 24h. Robilo sa meranie v súvislosti s výstavbou obchodného centra v máji 2016. Lokálna doprava tvorí max 8-10 tis. 12-14 tis ide mimo po LO. Podľa májového sčítania majú Donovaly 11 tis za 24 h z priemeru za týždeň. Donovaly nemajú svoje zásadné zdroje tých 200-300 zamestnancov, čo dochádza do práce nevytvorí vyššie intenzity, iné to je cez víkendy. Keď tu býva 3-4 tis turistov a chatárov. Tých 7200 je pred otvorením R1 pri NR. Údaje z projektov R1 sú oveľa pesimistickejšie.

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2016 22:42
od Vlados
po dokončení D1 sa Donovaly vrátia na 7.200.

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2016 14:15
od devil
ZH mal v 2010 20.000. prakticky to iste. ds-tur uz existuje, tie preskupenia su lebo jajcobudepodstrecnom cize psycholgicke realne je to zajedno. tym chcem povedat ze NEEXISTUJE 10.000 tranzitujucich aut s-j.

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2016 15:00
od Lorenc
Psychologicky vnímaný je aj horský prechod Donovaly. 5000 tam môže byť transit stabilne, ktorý nemá nič z RK a BB. Donovaly sú nespolahlivá cesta bez vlakového variantného spojenia. (Čo sa týka neočakávaného zdržania, alebo zmien počasia). Tzn. dopravné vzťahy medzi RK-BB ako sú napríklad medzi RK-MT-ZA sa rozvíjajú obmedzenejšie.

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2016 12:10
od devil
moze byt, to ale na plny profil nie je....k tej nespolahalivej ceste len tolko je ze zmeny pocasia maju dosah na zjazdnost par dni v zime a co sa tyka havarii, oprav je to ako kdekolvek inde. neviem preco treba pretlacat dopravne vztahy kde im demografia nepraje. dostupnost BB je tak ako v pripade ZA ci NR dolezita pre svoj region aj to mozno menej ako dostupnost regionov na BA a sirokeho okolia. to potom je x dolezitejsich regionalnych prepojeni ako BB-RK. koridory su ina vec, tam je BB-RK alternativa.

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2016 08:24
od Lorenc
To sa dalo predpokladať. Obyvatelia Liskovej nesúhlasia s netunelovým variantom. (žiadna petícia) Z hľadiska hluku je to nezmysel aj pre Martinček. Nehovoriac o narušení krajiny.

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2016 13:17
od Lorenc
devil napísal:moze byt, to ale na plny profil nie je....k tej nespolahalivej ceste len tolko je ze zmeny pocasia maju dosah na zjazdnost par dni v zime a co sa tyka havarii, oprav je to ako kdekolvek inde. neviem preco treba pretlacat dopravne vztahy kde im demografia nepraje. dostupnost BB je tak ako v pripade ZA ci NR dolezita pre svoj region aj to mozno menej ako dostupnost regionov na BA a sirokeho okolia. to potom je x dolezitejsich regionalnych prepojeni ako BB-RK. koridory su ina vec, tam je BB-RK alternativa.


Nedá sa doprava okolo ZH alebo MT porovnať s týmto úsekom bude frekventovanejší aj kvôli zápcham, ktoré sa tvoria od Ivachnovej. A presne tá časť, ktorú chceš robiť na poloprofil od OMW.
Tento úsek je aj napojenie R1- R3, sťahuješ dopravu aj z Oravy, čo po dostavbe Korbelky bude okolo 20 000 tisíc aut rozdeľujúcich sa zrejme v Likavke z Oravy a späť. A to si trúfam povedať, že denné dopravné vzťahy vzrastú aj medzi Oravou a BB.

Prepojenie BB-RK-DK je starý projekt a veľmi opodstatnený. S demografiou je to polemické.
Faktom je, že Ružomberok bol za socíku systematicky vysídlovaný politicky. Nieže by tu nebol potenciál. Preto bolo aj veľa infraštruktúrnych projektov odsunutých a zotrvačne to tak fungovalo v hlavách dopravných inžinierov donedávna. Železničných dodnes. Píšem to hlavne z dopravných vzťahov, ktorým kvalitné križovatky viac slúžia k lepším prestupom a distribúcii.

Nezmysel bolo aj politické zrušenie trate do Korytnice, ktorá sa dala upgradeovať na normálny rozchod a jednoducho spojiť s Úľankou 17 km prepojom. Napr. časovo najkratšia trasa ver.dopravou dnes BB-Ke ide práve s prestupom v RK. A modernizácia LM-SnV len zintenzívňuje tieto dopravné vzťahy.

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2016 15:45
od devil
A to si trúfam povedať, že denné dopravné vzťahy vzrastú aj medzi Oravou a BB.


nebudu rast nadpriemernym tempom lebo orava nie je spadove uzemie BB a nikdy nebude. aj preto intenzity na E50 ziadnym zasadnym sposobom nebudu ovplyvnovat intenzity na E77. to ze by vplyvom RC intenzita onieco vrastla je jasne lebo by sa viac oplatilo denne dochadzat, ale to potom to iste ako ked niekto chce R8 alebo R9 alias dialnica do kazdej doliny.

Faktom je, že Ružomberok bol za socíku systematicky vysídlovaný politicky. Nieže by tu nebol potenciál.


v roku 1950 mal RK 17.584 obyvatelov v 1991 29.416 obyv. takze vysidlovany nebol ale nebol tak podporovany ako niektore vacsinou dnesne krajske mesta ci MT alebo PP. tento jav sa vsak tykal vela dnesnych okresnych miest, ocividny je na trase R2 (ZV, LC, RS...) alebo v NR kraji. nakolko BB rastla nadpriemerne ide o 2 mesta 50 km od seba s dokopy vyse 100.000 obyvatelov a medzinarodnym tahom kt. tranzit len nerad obchadza (ani v zime). nemusis porovnavat ZH kde uz RC existuje. porovnaj si okolie NR a TT smerom na okolite okresne mesta, alebo si porovnaj 50 km dlzky na tahoch ako TN-BN-PD alebo ZV-LC-RS.

co sa tyka potencialu, ide o uzku dolinu cize malo priestoru a jedno s najviac znecistenym ovzdusim. ak ma ist o s-j koridor tak to je na debatu ale ak ma ist o lokalku BB-RK alebo "velmi dolezite" prepajanie liptova, oravy s BB alebo juznymi okresmi tak to je priorita odhadom niekde na strnastom mieste.

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2016 17:23
od Maxx787
devil porovnaj si RK a LM, za komacov bol nejaky typek z LM a tak to 20 rokov tlacili dopredu preto sa postavila D1 okolo LM napr. mam to od profaka. RK bolo utlacane umelo...aj ked vplyvom urbanizacie jasne, ze sli ludia do mesta :-D vsetkym mestam rastol PO.

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2016 17:57
od BoroZA
A nestaval sa úsek D1 pri LM iba kvôli vybudovaniu Liptovskej mary? ;)

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2016 18:20
od aquila
ano staval, povodne to mala byt len prelozka I/18 ale na rychlo to zmenili na dialnicu.. preto taka klukata

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2016 18:23
od Lorenc
Maxx787 napísal:devil porovnaj si RK a LM, za komacov bol nejaky typek z LM a tak to 20 rokov tlacili dopredu preto sa postavila D1 okolo LM napr. mam to od profaka. RK bolo utlacane umelo...aj ked vplyvom urbanizacie jasne, ze sli ludia do mesta :-D vsetkym mestam rastol PO.


Tak minimálne možné zväčšenia mesta, ktoré sa realizovalo v každom meste ako bolo pripojenie obcí v dosahu aglomerácie. Rk by v 2000 roku dosiahol pripojením Likavky, Martinčeka, Štivaničky, Ludrovej (ktorá sa odpojila), Liskovej a L.Štiavnice 40 000 razom. Prirodzené rezervy, pre rozvoj mesta majú práve tieto časti. Nejaké dve sidliská po osem tisíc ako sú desi v Prievidzy a máš celkom veľké mesto. Ako mesto bolo krajské v 1945 v 1960 bolo neokresné. Tak politický vplyv tam je zrejmý. Videl som kdesi aj mapu kde vidno tieto demografické zmeny.

LM dobehol RK až dakedy v 1994 myslím. Tieto projekty ako L.Mara s presídlením niekoľko tisíc ľudí do LM, D1 boli masívnymi stimulmi pre rozvoj LM. To malo byť výstavné mesto SNP.

BB nieje spádové územie pre Oravu ale to ani Bratislava a Oravci stavajú všade. :-D A nehovorím, že priorita postaviť lokálku je na prvom mieste. Píšem že by mala logiku. Táto vôľa týchto miest je stará 150 rokov. Táto debata je práve o tom, že je len zdanie RK-BB niesú potenciálne na prepojenie aj z regionálneho hľadiska.

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2016 13:45
od devil
tak LM neviem skor si myslim ze treba pozriet kolkonasobne ale aj v akom objeme. ani 4nasobny narast a nepovazujem to za nic extremne ked z 5.000 sa stalo 20.000 okresne mesto na obsluhu potrieb pre dalsie (desat)tisice ludi. zaujimavejsie su pripady ked z 10-20.000 miest sa stali 50-70-80.000 mesta kym z inych podobne velkych nie. a potom sa takto odovodnuju R3, R8, R9 npr......

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2016 10:45
od Lorenc
S tým rastom miest je to zaujímavá história. Cca 20 000 mestá v 50 rokoch ako ZA, NR, PO, TT, prirodzene vzrástli 3-4 razy. RK- tak 0,5 razy.

V tomto úseku sa chystajú v blizkej dobe ďaľšie investície. Dopravné zaťaženie na tejto ceste teda opäť čosi vzrastie, i keď v podstate ide len o lokálnu dopravu, ktorá nemá nič s plánovaným východným obchvatom RK, len jeho opodstatnenie.

Na Bystrickej sa stavia mini obchodné centrum Rosa alba.
http://reality.etrend.sk/komercne-nehnu ... avaju.html
Do bývalej budovy Mondi sa majú presťahovať všetci úradníci cca 380 úradníkov.
http://ruzomberok.dnes24.sk/r-kalinak-s ... aty-239052
plus nejaká bytovka
http://liptov.sme.sk/c/8218976/na-bystr ... tovku.html

Ružomberok Juh- Ružomberok Východ bude mať minimálnu intenzitu odvíjajúcu sa od Donovál. Opakujem sa teda v máji to bolo priemer 11 tis. za den, v októbri 9 tis za den namerané extrémy sú tu 15 tis. Lokálna doprava tu môže pridať maximálne 2 tis. Plný profil je cca opodstatnený, keďže sa počíta s 10 ročnou rezervou.

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2016 12:54
od Lorenc
Východný obchvat mesta- nový variant. gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=35487
Predlžuje trasu - Ružomberok Sever a Ružomberok Juh z cca 9 km v oboch predchodzích variantoch na cca 14km. Cesta cez mesto po I/59 je 7,5km.

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2016 13:22
od garip
je to sice dlhsie, ale v podstate je tam menej narocne prepojenie R1xD1 ako pri krizovatkach Martincek a Likavka. Este otazka: odkial mas tento novy variant? alebo kde sa da ku nemu dostat?

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2016 13:33
od Lorenc
http://kdah.mtr.sk/videoarchiv/2016/201 ... spravy.mp4

Ale predlžuje to trasu BR/BB-RK-ZA z 99 km na 104km, čo už je 15km oproti Šturcu. Čo skrátila Korbeľka pridal by tento variant. A takisto to predlžuje DK-BB. Je tam riziko skracovania si trasy cez mesto, čo môže znížiť účinnosť rýchlostnej cesty a teda nevýznamné odľahčenie dopravy v meste RK. Skôr by som to napojenie posunul nad terminal nákladnej stanice a letisko by som presunul za Slovnaft, i keď by bolo na násype.

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2016 13:39
od st09
Garip, predbehol si ma o minútu. Tiež ma zaujíma, odkiaľ je ten variant na Ivachnovú. Ináč mňa to napadlo možno 6 rokov dozadu ešte keď som fotil prípravné práce pre PPP1. Pohľad sponad Lipt. Sliačov túto možnosť priamo vnucuje. To predĺženie trasy môže byť tureckým a balkánskym kamionistom , opačným smerom poliakom a estóncom (pobalťanom :lol:) úplne šuma-fuk. Títo tvoria v D.Kubíne hlavnú položku tranzitov a predpokladám, že na tom množstve moc nezmení ani plné dokončenie D3. A tranzit BB-MT v RK netvorí významnú časť a ešte sa zmenší ak sa opraví tankodrom na TR-MT. A pre trasu BB-PP je to úplne ideálne riešenie.

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2016 14:16
od Lorenc
To predĺženie trasy môže byť tureckým a balkánskym kamionistom , opačným smerom poliakom a estóncom (pobalťanom :lol:) úplne šuma-fuk. Títo tvoria v D.Kubíne hlavnú položku tranzitov a predpokladám, že na tom množstve moc nezmení ani plné dokončenie D3. A tranzit BB-MT v RK netvorí významnú časť a ešte sa zmenší ak sa opraví tankodrom na TR-MT


To s tými zachádzkami by som bral opatrne. Racionálne navrhnuté diaľnice sú profitom aj pre lokálnu a regionálnu dopravu. Si zober Hričovskú zachádzku hore dole buch tresk no som zvedavý ktorý človek si to neskráti cez Žilinu v smere MT- CA. Ale tam je zachádzka Za sever - Za juh 15 km.

To isté keby ide R3 do Hubovej tak je to pre 7200 aut, ktoré idú dnes cez Brestovu úplne zbytočná zachádzka 7 km v smere Liptov a v smere na BB. A dokopy s týmto variantom sme už na 12 km + DK-BB.

A pre trasu BB-PP je to úplne ideálne riešenie.


Iste tento variant - 1500 Čertovica + 1500 Donovaly, ale taký efekt by malo aj napojenie v Martinčeku.


Ad: Keď už tie pripájacie pruhy by mohli byť plynulejšie. Tak ako v Liskovskom variante.