R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod pohodak » 19. Mar 2018 14:06

PK napísal: Podla mna D1 pri dalsom naplneni o 5.000 aut/24h denne naplni a zacne kolabovat, znizi sa priemerna dosiahnutelna rychlost, zvysi riziko nehody a to odradi dalsich od presunu na D1.


toto je riadne mimo, pozri si ake su "papierove" kapacity dialnice 2+2 a zistis ze ten rozdiel oproti terajsim intenzitam je "mierne" viac ako 5000 vozidiel / 24h

PK napísal: Doprava generovana z oblasti Nitry, Galanty a vychodne, kde je mimochodom priemyselny boom bude mat stale vyhodnejsie jazdit cez Donovaly.


to nikto nespochybnuje a tak to bude vzdy, nezavisle od existencie D1, ved sa staci pozriet do mapy...akurat som vyrazne skepticky ci tych vozidiel iducich z tejto oblasti do LM, PP, PO, KE (...) je viac ako par stoviek za den

PK napísal: Realita bude taka, ze z Donoval sa presunie na D1 asi tretina.


toto by som videl +/- realne

PK napísal: Situacia na D1 sa zhorsi okamzite, na par rokov sa situacia na Donovaloch, Certovici zlepsi. Ale potom prirodzenym rastom premavky velmi rychlo budeme tam kde sme teraz.


situacia na D1 sa absolutne nezmeni, vid bod 1...ano, za 10 rokov sa dostanu intenzity na donovaloch a certovici tam kde su teraz, akurat netusim ako ich bude riesit vychodny obchvat RK?
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod PK » 19. Mar 2018 14:29

Pohodak, pokial viem tak v okoli Ziliny su intenzity na D1 okolo 25.000 - 27.000 aut/24h. Pridanim 5.000 aut/24h sa prekroci hranica 30.000 co je maximum pre pohodlnu jazdu po dianici. Od 30.000 sa ti priemerna rychlost zo 139 na asi 120, jazdi sa v balikoch, kamiony sa predbiehaju zasadne 99km/h. Riziko nehody stupa radovo.
Takyto stav mozes momentalne vidiet na D1 za Trnavou smer Hlohovec, alebo za Trnavou smer Nitra (Vlckovce).
Ano papierove intenzity znesu aj 60.000 denne po 2+2, ale to je intenzita pri ktorej ktorej kolabovala 2+2 D1 BA - SC.
Mam odjazdene vsetky mozne intenzity po dialnici od nula po 100.000 v okoli Bratislavy a uz presne viem ako sa premavka na dialnici chova pri akych intenzitach.
pri 30.000 ti 80% premavky co je 24.000 aut prejde za 6h z 24. To znamena, ze v spickach mas 4000aut/h a to vacsinu v jednom smere. Cize okolo 2000 aut/h na pruh. To je priemerny odstup aut 1,6s. Toto nie je hodnota ktora sa da trvalo udrzat.
Dnesnych 27.000 v okoli Za bude po dokonceni D1 za 7 rokov 32.000, z 5000 ktore sa presunu na D1 z Donoval, Certovice a R2 bude 7000.
Zrazu budes mat na D1 hodnoty 39.000 a dialnica bude nepouzitelna.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod PK » 19. Mar 2018 14:43

pohodak napísal:situacia na D1 sa absolutne nezmeni, vid bod 1...ano, za 10 rokov sa dostanu intenzity na donovaloch a certovici tam kde su teraz, akurat netusim ako ich bude riesit vychodny obchvat RK?


Jednoducho, vychodny obchvat RK je sucastou R1 a na tej sa momentalne vytvara investicny dlh. Tak ako sa planuje dokoncit D1, tak by sa mala dokoncit aj R1, usek BB - RK.
Slovensko potrebuje obe cesty aj D1 aj R1, su to z velkej casti paralelne cesty ktore jedna bez druhej skolabuju.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod pohodak » 19. Mar 2018 15:02

1) dubna skala-turany malo podla scitania 2015 intenzity okolo 11000 a tym padom mozes cely zvysok svojho prispevku zahodit...plus si uvedom ze to co je teraz na D3 pred strazovom ani nahodou nepojde vsetko cez visnove na vychod
2) 30000 je na dialnicu 2+2 tazka pohoda (a priemerka 120 je uplne v klude, tych 139 neviem co ma byt za cislo kedze je vyssie ako MPR)
3) ja jazdim do BA autom pravidelne 15 rokov, takze mi kludne porozpravaj ako sa meni situacia na D1 TT-BA :)
4) R1 BB-RK je sprostost na kvadrat, zvlast pre 10000 vozidiel co tam mozno budu o 10 rokov (resp ani to nie, ak bude hotova R3 a za zlomok penazi), pri danych investicnych nakladoch a polohe v narodnom parku + tranzit sa presmeruje na R3 do vedlajsej doliny...uz to tu bolo omielane milion krat ale ty aj s lorencom mate uroven vnimania ineho nazoru rovnaku ako devil :roll:
5) ano D1 skolabuje bez R1 (a opacne), akurat ze sa to tyka iba tych existujucich casti, predlzenie do RK ma vplyv na dopravnu situaciu na slovensku limitne sa bliziaci k nule
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod PK » 19. Mar 2018 15:49

1) Ok beriem po dokonceni Visnoveho to moze byt relativne pouzitelne. Od zaciatku som myslel na prejazd Zilionu a tam je rezerva 0.
2) Neviem co je podla teba pohodova jazda, ale 300km v premavke s odstupmi 1,6s je zabijak. 139 je neoficialna MPR, kedze postihy su az od prekrocenia o 10km/h.
4) Podla scitania z 2015 je najnizsia hodnota na ceste 59 BB - RK 7700aut/24h, niektore casti useku mali okolo 13.000 v 2015. Vedlajsia dolina ti to nezachrani, ziaden pricetny clovek sa ti nebude vracat, kedze takmer vsetka premavky cez Donovaly ide smer severovychod. Alternativa Donovalom je Certovica nie Turiec.
5) Tvoje tvrdenie je ekvivalentne tvrdeniam specialistov, analytikov, dopravnych inzinierov a politikov, ze R1 Pribina je nepotrebna, pre tu premavku sa to neoplati, ked sa ohanali cislami ktore boli po otvoreni prekrocene nasobne. R1 do Ruzomberka sa nakoniec postavi, otazka je kolko polovicatych a nepotrebnych rieseni sa postavi dovtedy a kolko skody sa napacha tym, ze este nestoji.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod laforez » 20. Mar 2018 11:43

Ja nechapem ako niekto moze brat R1 cez donovaly ako pricetnu moznost. To sa nikdy nepostavi.
laforez
diskutujúci
 
Príspevky: 54
Založený: 02. Okt 2014 09:47

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Yoggy52 » 21. Mar 2018 23:04

R1 je sprostost a R3 cez Turiec este vacsia. :lol:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod laforez » 22. Mar 2018 08:44

Co je na R3 blbost?
laforez
diskutujúci
 
Príspevky: 54
Založený: 02. Okt 2014 09:47

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod PK » 23. Mar 2018 15:26

laforez napísal:Ja nechapem ako niekto moze brat R1 cez donovaly ako pricetnu moznost. To sa nikdy nepostavi.


Otvor si google maps, pozri si cestu Varsava, Krakov, Budapest. Kazdemu sudnemu cloveku je jasne kadial to ma ist. V trase terajsej cesty cez Donovaly, alebo novou cestou cez Slovensku Lupcu. R3 cez Martin nie je volba. Ak niekto napriek zdravemu rozumu presadi R3 ako sucast tohto tahu, tak len sposobi, ze v buducnosti sa to bude musiet stavat aj tak v trase Donoval.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod mireceq » 23. Mar 2018 18:25

Otvor si google maps, pozri si cestu Varsava, Krakov, Budapest. Kazdemu sudnemu cloveku je jasne kadial to ma ist.


Uzasny argument, si ma rozosmial, :D

Asi mam ine google maps. Dal som si Budapest->Varsava a sice navrhlo ist cez Cechy a potom nase D1, ale ked som si dal bod po ceste Vac v madarsku, tak navrhlo R3 a nie Donovaly.

Ja mam aj argument za R3: "Otvor si google maps, pozri si cestu Katowice, Budapest. Kazdemu sudnemu cloveku je jasne kadial to ma ist"
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 188
Obrázky: 8
Založený: 30. Okt 2012 16:49

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod pohodak » 23. Mar 2018 18:49

pri ceste z varsavy do budapesti je lautr jedno ci ides cez donovaly alebo o dolinu vedla cez turiec :roll:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod DrX » 23. Mar 2018 19:01

Presne tak - na stredne prepojenie sever-juh staci R3. No a R1 pekne dalej po doline z Bystrice smerom na Brezno (dufam, ze breznania coskoro pochopia, ze Iniciativa stredne slovensko, ktora im slubuje aj R1 do RK aj rychlostne spojenie do BR, je blud pre bystricanov, a ze pokial by sa R1 BB-RK realizovalo, tak Brezno ostane bez spojenia).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod JaNY » 24. Mar 2018 01:02

Neverim ze raz to pojde popod Donovaly. Zeleny bodu za 20r este zelensi, takze cim neskor tim mensia sanca. Trasovanie R3 cez Turiec samozrejme neporiesi BA- vychod. Drx-sove tahanie R1 po Brezno neni zle a tiez by som videl velky prinos pre tranzit BA-vychod prevrtat radsej Certovicu. Zda sa ze dlska tunelu by bola o polovicu kratsia ako popod Donovaly.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod rastislav5 » 24. Mar 2018 21:22

Tu sme ale v teme R1 Ruzomberok Juh - krizovatka D1, t.j. vychodny obchvat Ruzomberka. Mozno o niekolko desatroci bude aj R1 popod Donovaly, pre mna je vzhladom na zivotne prostredie prijatelny jedine dlhy bazicky tunel, ktory je vsak drahy, takze prednost by mala mat R3.
Tu je ale iny problem: asi nikto nespochybnuje, ze Ruzomberok vychodny obchvat potrebuje. Bohuzial to, co sa teraz tendruje, je iba cast obchvatu (z juhu Ruzomberka len po cestu I/18, nie az po buducu dialnicu D1), sutaz sa odvolava na neplatnu EIA z roku 2010 (nova este nema zaverecne stanovisko, ktore moze odporucit ine trasovanie), bez platnej EIA sa neda vydat stavebne povolenie a navyse trasovanie tohto obchvatu zavisi od bodu napojenia na D1. Ak som pochopil dokumentaciu, pocita sa s bodom napojenia v Martinceku, ale dotknute obce chcu napojenie v Ivachnovej, co by znamenalo uplne ine trasovanie tendrovaneho useku, tak vobec nerozumiem, naco sa tato sutaz robi. Ibaze by to bola sutaz pre sutaz, aby na tom niekto zarobil, aj ked to bude nepouzitelne. Preto bude zaujimave sledovat, kto sutaz vyhra a novinari by mali okolnosti podrobnejsie preskumat.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod PK » 26. Mar 2018 13:45

mireceq napísal:Uzasny argument, si ma rozosmial, :D

Asi mam ine google maps. Dal som si Budapest->Varsava a sice navrhlo ist cez Cechy a potom nase D1, ale ked som si dal bod po ceste Vac v madarsku, tak navrhlo R3 a nie Donovaly.


Vsetko co ti ponukne Google Maps na prvykrat je logicke, vsak?
Trasa cez Cechy 9h28 min, ale 895km
Trasa cez D1 9h44min, stale 806km
Trasa cez Krakow, Donovaly 9h48min, 694km.
Ak si autodopravca, tvoj kamion ma maximalku na dialnici aj okreske 90km/h. Naklady na palivo rovnake, cez okresky este lacnejsie, lebo neplatis myto, tak ktorou cestou ides?
Mimochodom cez R3 je to teraz okolo 10h15min a 730km.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod mireceq » 26. Mar 2018 15:02

Nepochopil si ma. Asi som sa dobre nevyjadril.

Pointa mala byt ze ty ked si vyberies ucelne dve mesta Krakow a Budapest (bez ziadnych realnych faktov ze by kamiony chodily prave odtial tam) a dovodit ze rychlostna cesta ma byt prave na ich najkratsej spojnici je nezmysel.

Za prve, je ulohou Slovenska aby si vybralo kde bude RC (ekonomicke a ekologicke dovody - a z oboch dovodov vychadza lepsie Turiec ako Donovaly) a potom stanovit podmienky (napr. vyska myta) tak aby kamiony chodili po RC a nie tade, kde je to najkratsie.

Za druhe, ked si ja vyberiem nahodne dve mesta, ako napr. Rzeszow a Mukacevo, tak mi vychadza, ze RC musi ist okolo Domase - znamena to ze musime postavit RC na I/15 okolo Domase ? Jednoducho pokial za sebou nemas realne cisla ze chodia mesacne tisicky kamionov na trase Krakow-Budapest, tak argumentovat Google Maps je zcestne.
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 188
Obrázky: 8
Založený: 30. Okt 2012 16:49

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod PK » 26. Mar 2018 15:52

Ucelovo vybrane dve velke hlavne mesta EU krajin.. :)
Preto Poliaci nestavali Varsava - Berlin za 7 rokov....
Tu cestu skor ci neskor budeme musiet postavit. Uz stacilo off topic.
Pozri si moju mapu potrebnych ciest na Sk:
gallery/image_page.php?album_id=130&image_id=39076
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Vlados » 26. Mar 2018 16:29

SK najskôr potrebujeme prestať kradnúť a hneď potom vymýšlať nezmysly... prikrývaj sa len takou perinou na akú máš. Až budeme na tom ako Fínsko tak najskôr zvážime...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Lorenc » 26. Mar 2018 17:59

Tiež som za primerané riešenia. Sú tu dva reálne dopravné problémy, ktoré by sa mali odstrániť. Obísť dopravne zaťažený Ružomberok a čiastočne vyriešiť Donovaly. Stavať vrcholový tunel na Donovaloch je neopodstatnené. Jediné správne riešenie mne vychádza aj čo sa týka ekológie 8km tunel od Ľupče do Korytnice. A ak by doprava po dobudovaní D1 napr. klesla v tomto úseku nič by sa nestalo keby existoval jednorúrový tunel Hradište, ušetril by cestovný čas aj 12 minút, čo je na 27km pekné číslo. A to nespomínam pohonné hmoty s tým prevýšením o 500 metrov. https://www.google.sk/maps/dir/48.87668 ... 103,12.42z
Aj Kovalčík http://cesty.ineko.sk tu vidí naliehavosť problému 2. A to sa na veci pozeral triezvo, lebo ďaľší úsek Korytnica-RK juh dal naliehavosť 4.
S tým súhlasím.

Ako Soroška môže stáť pritom klimaticky a dopravne má o 30% menej problémov, ale Donovaly sa nemôžu postaviť v jednej rúre? A keď by sa dopravné toky usporiadali po dostavbe D1 tak by sa vyhodnotila potreba pokračovať vo výstavbe. Financiám by tento tunel vôbec neublížil. Cenu odhadujem za úsek BB-Korytnica na 350mil. a obchvat RK maximálne 100mil. Potom by sme na hlavných E čkových koridoroch nemali žiadny horský prechod bez tunela, čo sa mi zdá správne uvažovanie. Aj keby tam ostali intenzity 7000 na jednorúru by to bolo primerané.

Čo sa týka R1 obchvatu o čom je táto téma- tu sú predpokladané intenzity na východnom obchvate s tunelovým variantom Mních. 39100
Tým, že by bol ten úsek aj privádzač do mesta pre priemysel aj centrum mesta a trasa pre tranzit to vôbec nieje neopodstatnená stavba.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Vlados » 26. Mar 2018 19:55

Lorenc napísal:Ako Soroška môže stáť...

Som rád, že si napísal ako to je. Stojí Soroška a stojí aj BB-RK. Prvé lebo nie je záujem a ani intenzity a druhé lebo sa jedná o nezmyselu trasu ktorú si vymyslel Vážny.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod devil » 29. Mar 2018 21:17

Za prve, je ulohou Slovenska aby si vybralo kde bude RC (ekonomicke a ekologicke dovody - a z oboch dovodov vychadza lepsie Turiec ako Donovaly) a potom stanovit podmienky (napr. vyska myta) tak aby kamiony chodili po RC a nie tade, kde je to najkratsie.


kamiony su ochotne akceptovat len minimalne obchadzky. zakazovanie nejakej trasy moze skoncit tak ze budu chodit po vselijakych inych cestach a nie je unosne aby sa kazdej ceste stali policajti 24/7/365. smer do polska je limitovany. a pokial madarsko stavia M2 na vac a nestavia RC cez ostrihom na sturovo kazda trasa mimo E77 je obchadzka a teda problem.

turiec vychadza najhorsie pretoze sa opravi betonka v sirke poloprofilu, R3 tam fakticky stratila zmysel aj do buducnosti. a neviem ako chces odovodnit RC pre 3.000 aut od stubne na sasovske ked sa spochynuje aj pre 10.000.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Vlados » 29. Mar 2018 23:50

na kontrolu vôbec nepotrebuješ policajtov. dnes máme pre vozidlá nad 3,5t také elektronické dáta že im vieme aj pokuty za rýchlosť vyrubovať ak by sme chceli (cez úsekové merania).
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod devil » 30. Mar 2018 08:51

to je jedno, nemozes masovo zakazovat prejazd v 50 km pase kvoli nejakym mindrakom z trasy ktora funguje desatrocia ako E.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Maxx787 » 30. Mar 2018 08:55

v tomto som s devilom, E 77 je vyznamny tah, okrem toho je tam krajske mesto, len tak zakazat dopravu je blbost, o R1 popod donovaly pomlcim, myslim si ze I/59 v tej casti by mala byt nejako vylepsena, minimalne jej parametre nevyhovuju medzinarodnemu tahu (ciary na trave napr.) a tiez prejazd troma obcami + RK.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: R1 Ružomberok Juh – križovatka D1

Odoslaťod Vlados » 30. Mar 2018 11:50

devil napísal:to je jedno, nemozes masovo zakazovat prejazd v 50 km pase kvoli nejakym mindrakom z trasy ktora funguje desatrocia ako E.

nepísal som zákaz pre E trasu ale je alternatívam (cez nižšie triedy).
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.