R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod Kvík » 24. Apr 2024 12:42

To neviem, ale bolo tu čosi povrchové cez Sorošku a ponad Lipovník, so sto metrov vysokými viaduktami. Našťastie to cez EIA nikdy neprejde, rovnako ako ani Silica, a nemá o tom zmysel ani uvažovať.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 324
Obrázky: 4
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod DrX » 24. Apr 2024 13:59

Cez Silicu je cesta https://maps.app.goo.gl/beCovJ19TDrQAjm87 , pozdlz ktorej by to rovno mohlo ist. A zostupat dole k Plesivcu by to mohlo v zareze bez akychkolvek 100m viaduktov. Ale fakt je, ze je uplne zbytocne o tom meditovat, rovnako ako je uplne zbytocne meditovat o tom, ci na Soroske jedno alebo dvojrurovy tunel, ked sa tam proste za tejto garnitury do nicoho ani nesprtne.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod Pajdoom » 24. Apr 2024 14:14

DrX, vieš čo to je tam za kopec? Tadiaľ ťahať dialnicu je utopistické .... Treba stavať to čo je relatívne lacné, Soroška, Dargov má čas ... postavme to čo je prakticky na rovine (Dargov-SO sú dva mosty cez rieku a pri dobrom trasovaní jeden cez cestu I. triedy, obrazne povedané dole ornicu, makadam a asfalt) ...
Pajdoom
diskutujúci
 
Príspevky: 135
Obrázky: 28
Založený: 06. Mar 2020 07:36

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod Kvík » 24. Apr 2024 15:08

DrX napísal:Cez Silicu je cesta https://maps.app.goo.gl/beCovJ19TDrQAjm87 , pozdlz ktorej by to rovno mohlo ist. A zostupat dole k Plesivcu by to mohlo v zareze bez akychkolvek 100m viaduktov. Ale fakt je, ze je uplne zbytocne o tom meditovat, rovnako ako je uplne zbytocne meditovat o tom, ci na Soroske jedno alebo dvojrurovy tunel, ked sa tam proste za tejto garnitury do nicoho ani nesprtne.


Po tej ceste cez Silicu som raz prešiel na Octavii, druhýkrát by som to už neskúšal. Na západnej strane je výškový rozdiel vyše 300 metrov na ani nie dvoch kilometroch a tie serpentíny tam nie sú na parádu. Východná strana bola vtedy riadne rozbitá a čudujem sa, že som tam nenechal olejovú kaluž.

Ale aj keby bol terén jednoducheje to národný park a diaľnica tam po povrchu v žiadnom prípade viesť nebude. Ani keby na to bolo desaťkrát toľko peňazí. Naopak podkopať Jablonovský tunel nemôže byť technicky žiadny problém, keď sa to zvládlo pred 70 rokmi.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 324
Obrázky: 4
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod DrX » 25. Apr 2024 04:55

To akoze to, ze teraz je tam rozbita cesta, nejak urcuje, ci by sa tam nedala postavit poriadna napr 1/2 profilova RC? A tak isto, to, ze je tam teraz klesanie po serpentinach rovno dole, nejak urcuje ci buduca cesta nepojde v dlhom zareze dole v postupnom klesani cez 5km? Naviac by sa tym juzna trasa dost skratila. Na druhej strane by to neobsluzilo Roznavu. Takze Soroska je asi najlepsie co si teraz mozeme priat.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod vladik67 » 27. Apr 2024 06:46

Pajdoom » 24. Apr 2024 15:14

DrX, vieš čo to je tam za kopec? Tadiaľ ťahať dialnicu je utopistické .... Treba stavať to čo je relatívne lacné, Soroška, Dargov má čas ... postavme to čo je prakticky na rovine (Dargov-SO sú dva mosty cez rieku a pri dobrom trasovaní jeden cez cestu I. triedy, obrazne povedané dole ornicu, makadam a asfalt) ...


Áno, najmä Soroška má čas, lebo je ešte dosť lacná, ešte ekoaktivisti nepracujú na plné obrátky a do budúcna nesprísnia už teraz sprísnene podmienky na životné prostredie, aké tu boli pred 10 alebo 20 rokmi, keď sa o tuneli uvažovalo a nie je ešte výstavba na rovine od Košíc po Sorošku nad 10mil. za kilometer.
Samozrejme, že výstavba Dargov-Sobrance už sa mala robiť dávno, aspoň podľa intenzit, ktoré tam sú na tej rovine.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 617
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod RudoLM » 30. Aug 2024 15:55

Rýchlostná cesta R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča, I. etapa (august 2024)

https://www.youtube.com/watch?v=8oAFV4cExrA

Popradská Okružná
RudoLM
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 280
Obrázky: 88
Založený: 09. Máj 2016 07:35

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod VojtoTT » 27. Okt 2024 11:46

Už máme skoro mesiac obdobie vegetačného pokoja. Nemá niekto aktuálne info, kto každí okolo, či už začali aspoň s výrubom drevín?
VojtoTT
diskutujúci
 
Príspevky: 165
Obrázky: 26
Založený: 11. Júl 2011 09:40

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod Milos » 27. Okt 2024 16:11

Za budúcou MÚK Šalková je vybudovaný výjazd zo staveniska na cestu I/66, tam už teda prebehol aj nejaký ten lokálny výrub krovín. Inde som si nevšimol Najskôr prebehne výstavba preložky súbežnej cesty I/66 popri železničnej trati, tak možno aj niekde v trase preložky už nejaké práce prebiehajú, ale na konci úseku som si okrem spomínaného vybudovaného výjazdu zo staveniska zatiaľ (minulý víkend) nevšimol, že by prebiehal výrub drevín
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod Milos » 27. Okt 2024 20:41

Aktualizácia:
Bol som sa prebehnúť na bicykli po trase budúcej prístupovej cesty z východnej strany k priemyselnému parku Šalková, po celej trase budúcej preložky I/66, aj po trase samotnej R1 (po súčasnej ceste I/66). Žiaľ už na začiatku bola takmer tma, takže okrem pár nekvalitných fotiek zo stavby prístupovej cesty k PP je to bez dokumentácie.
Po celej dĺžke preložky I/66 už boli vykonané prípravné práce v podobe výrubu a vyklčovania drevín, väčšinou aj zarovnania terénu. Slepé rameno Hrona pred MÚK Šalková, ktorým bude preložka tiež prechádzať, je oplotené precízne postaveným plotom (akoby ani nemal byť dočasný), taktiež jedno ďalšie menšie miesto v oblasti budúcej MÚK Šalková, pravdepodobne z environmentálnych dôvodov. Za plotom sú ešte neodvezené kmene stromov z výrubu, inak je to už všade vyčistené.
Súčasne prebieha výrub drevín vo svahu popri súčasnej ceste I/66, čiže v trase budúcej R1 až po začiatok úseku pri bývalej cementárni.
Dokonca sa už rozbehli aj samotné stavebné práce, zatiaľ na telese budúcej prístupovej cesty k priemyselnému parku Šalková - od areálu firmy Makita po napojenie na budúcu preložku I/66
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod VojtoTT » 28. Okt 2024 07:57

ďakujem za update, už toho asi veľa nestihnú do zimy, ale v marci/apríli sa môžu naplno rozbehnúť.
stavím sa, že ale stihnú určite rozmiestniť dočasné značky so zníženou rýchlosťou na celú zimu
VojtoTT
diskutujúci
 
Príspevky: 165
Obrázky: 26
Založený: 11. Júl 2011 09:40

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod mirec » 28. Okt 2024 22:06

Rýchlosť je znížená už teraz na 50 od konca R1 a už to spôsobilo kolóny od MUK BB stred. Pevné nervy, alebo použiť vlak.
mirec
diskutujúci
 
Príspevky: 173
Obrázky: 17
Založený: 25. Jan 2011 14:38

Predchádzajúca

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.