Súčasťou riešenia sú dva varianty (modrý a zelený) vedenia súbežnej cesty III/06642 v úseku Banská Bystrica - Šalková - Biotika Slovenská Ľupča. Spoločný začiatok variantov nadväzuje na koncovú úpravu cesty I/66 (R1) navrhnutú v rámci severného obchvatu Banskej Bystrice južne od oplotenia areálu bývalej cementárne. Koniec alternatívneho riešenia sa nachádza za novou mimoúrovňovou križovatkou (MÚK) Šalková situovanou juhozápadne od areálu Biotiky.
V rámci súvisiacich investícií je riešené aj dopravné prepojenie obce Slovenská Ľupča s pozemkami, objektmi a areálmi nachádzajúcimi sa južne od súčasnej cesty I/66. Dopravné pripojenie je navrhnuté v západnom (modrom) variante s pripojením jestvujúceho komunikačného systému pri Hrone ponad cestu I/66 (R1) a trať ŽSR na miestne komunikácie.
Trasa
modrej alternatívy v začiatku úseku smeruje v súbehu s budúcou rýchlostnou cestou, ďalej sa za skládkami Cementárne odkláňa vľavo a mimoúrovňovo križuje železničnú vlečku. Následne trasa zatáča vpravo a podchádza v novom podjazde popod cestu (R1).
V súbehu so železničnou vlečkou trasa cesty prechádza do starej trasy cesty (spred 2. Svetovej vojny) ulicou Lupčianskou, v ktorej vedie centrom obce až po jej východný koniec. Za obcou resp. miestnou časťou Šalková sa súbežná cesta zatáča vpravo k železnici a na novom mostnom objekte preklenie železničnú trať Zvolen - Červená Sklala a mŕtve rameno Hrona pod Plavnom. V ďalšom úseku je vedenie súbežnej cesty pripojené na jestvujúcu cestu IIl/06642 pri Biotike v smere do obce Slovenská Ľupča (MÚK Šalková).
Trasa
zelenej alternatívy je v počiatočnom a koncovom úseku zhodná z alternatívou modrou. Trasa zelenej alternatívy novej súbežnej cesty zatáča v priestore medzi skládkami odpadu bývalej cementárne a za železničnou vlečkou vpravo a zo stranhejestvujúceho mosta nad vlečkou v podjazde podchádza popod rýchlostnú cestu R1. Vzápätí pri opustení hlbokého zárezu trasa súbežnej cesty stúpa v násype do úrovne nového nadjazdu nad železničnou traťou Zvolen - Červená Skala. Za železnicou v smere od Hrona uvažuje s pripojením v stykovej križovatke MK (priemyselná zóna Majer - Šalková). Následne klesá do úrovne jestvujúcej cesty III/06635 a v tesnej blízkosti mosta cez Hron križuje v novonavrhovanej okružnej križovatke (MOK). Za križovatkou prechádza cesta v intravilánovej úprave naprieč miestnymi záhradami smerom k železnici. V blízkosti železničnej stanice Šalková sa trasa súbežnej cesty zatáča východným smerom a prechádza koridorom medzi železničným násypom z ľavej strany a okrajom areálu futbalového ihriska a píly.
celková dĺžka úpravy 7,703 39 km
kategória komunikácie R 22,5/80
šírka jazdného pruhu 3,5 m
šírka spevnenej časti krajnice s vodiacim pruhom 1,5 m
šírka stredného deliaceho pásu 3,0 m
Teleso súčasnej cesty bude prestavané v jednom variante - červenom z priestorových dôvodov v dotknutom území. Smerové vedenie navrhovanej štvorpruhovej komunikácie, s výnimkou krátkeho úseku v km 0,855 - 2,099 severne od Šalkovej, v zásade sleduje osou pravý okraj koruny cesty (+/- cca 1,5 m) tak, aby pravý okraj vozovky ľavého pásu lícoval s jestvujúcim pravým okrajom vozovky. V trase je navrhnutých 10 smerových oblúkov s polomermi 365 m - 3.500 m s prechodnicami dĺžky 120 m.
Cena verejnej práce (rok 2009)
Variant Kapitálové výdavky v €
Zelený variant 99 450 707
Modrý variant 98 879 871
zdroj:
www.enviroportal.sk/sk/eia/detail/i-66- ... nska-lupcamapa zameru: