R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod Vlados » 04. Máj 2021 22:37

"se vším všudy" je aj paralelná cesta cez Šalkovú?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod metelesku.blesku » 05. Máj 2021 09:49

V tomto skrátenom úseku by sa tá paralelka prepájajúca MÚK Biotika a MÚK BB-východ "uživila". Zbytočne bola navrhnutá v úseku od MÚK Biotika na východ (rovnako ako pri krásnonadkysuckom Blažkove na D3).
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod Vlados » 05. Máj 2021 23:21

Ak by sa uživila paralelka, tak by klesli intenzity na I/66 a potom nebude žiadny dôvod na rozšírenie I/66. Ušetril som si 180 mil. ÚHP sa môže inšpirovať.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod metelesku.blesku » 06. Máj 2021 08:34

Tie 2km by stáli 180mil.?
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod Vlados » 06. Máj 2021 09:20

Som to tam nenapísal korektne. Ušetril si 180 za nepokračovanie R1.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod metelesku.blesku » 06. Máj 2021 14:43

To áno. Určite by stačilo (na fóre veľmi obľúbené) rozšírenie cesty na 4 pruhy po Biotiku s CSS do Šalkovej a preklasifikovať ten kúsok R1 od MÚK BB-východ na cestu I. triedy. Pri Biotike by už nebolo potrebné ani MÚK robiť, stačila by odbočka á la križovatky na ceste II/583 pri Kii - ľavý pruh bude slúžiť pre odbočenie doľava a pripájanie zľava na smer Brezno, pravý bude pokračovať rovno a dvesto metrov za križovatkou splynú do jedného: https://goo.gl/maps/X7VP6PyJ1s1zQBtB7

Prabľém soľvd.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod lostrail » 09. Máj 2021 12:55

Mnoho usekov ciest by sa dalo riesit jednotkami (a obchvatmi) v usporiadani 2+2 a bohate by to stacilo (napr, ako tu: https://tinyurl.com/yyk8et4e, ale doplnil by som fyzicku barieru, napr. taky ten zlty pas do stredu a tiez budoval cestu aj s nejakou krajnicou, aby vsade nemusela byt MPR 70km/h)). Klucove a velmi vytazene krizovatky riesit ako MUK, pri ostatnych zvazit samotnu potrebu krizovatky, dalej potrebu lavych odboceni a podla toho prisposobit. CSS vyuzit v naozaj krajnych pripadoch. Napr. planovana R8, ktoru ktosi zasa nedavno vytiahol, by sa vobec nemusela stavat. Postacilo by existujucu I/64 medzi NR a Hradistom takto prebudovat, doplnit obchvaty obci (prerobit aj kruhac pri Topolcanoch), lokalne zvysit MPR na 110 km/h, kde to pojde, a za zlomok ceny rychlostnej cesty by bol problem k spokojnosti vyrieseny.

Podobne to vidim aj pri Horehronskom tahu - namiesto rychlostnej cesty rozsirit existujucu cestu po Brezno na 2+2 a nadvazujuce cesty aspon upravit na parametre slusnych jednotiek s predbiehacimi pruhmi do stupani (Brezno - Dobsina - Roznava, Brezno - Tisovec - Roznava) s doplnenim subeznych cyklotras. Lenze to by sa tazsie kradlo, kedze ist v povodnej trase zaroven znamena mensiu potrebu vykupu pozemkov, na ktorych sa niekto moze nabalit.
lostrail
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 432
Založený: 19. Aug 2018 14:42

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod milan_KM » 09. Máj 2021 18:51

Dovolím si nesúhlasiť. Táto cesta je ako stvorená na striedavý trojpruh s úspornými MUK.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod metelesku.blesku » 09. Máj 2021 22:57

lostrail napísal:Mnoho usekov ciest by sa dalo riesit jednotkami (a obchvatmi) v usporiadani 2+2 a bohate by to stacilo (napr, ako tu: https://tinyurl.com/yyk8et4e, ale doplnil by som fyzicku barieru, napr. taky ten zlty pas do stredu


Lenze tie 2+2 (je jedno, či so žltým pásikom, alebo bez) majú jeden veľký problém, pre ktorý ich ani bratia česi už nestavajú a kde sa dá, ich prerábajú.

Toto je ten problém: https://goo.gl/maps/L2Py1D8qUJVEanWo8
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod Noris » 09. Máj 2021 23:26

Presne tak... Krasnym prikladom je ceska cesta I/48, ktora je/bola riesena prave tymto smerovo nerozdelenym stvorpruhom. Cesta smrti, najnehodovejsia a najnebezpecnejsia cesta na uzemi kraja. Preto sa zacalo s jej prestavbou na D48 v parametroch plnohodneho stvorpruhu s odstavnymi pruhmi.
Este si neodpustim poznamku, ze pre tranzitny smer Polsko - Rakusko (Krakow - WIen) sa pomaly rysuju dve plnohodnotne pararelne trasy, a to cez Cesko v kombinacii D48/D1/D52 a na Slovensku D3/D1/D4. Celkom pekny luxus pre Poliakov, pricom mnoho narodnych usekov je samozrejme potrebnych pre lokalnu dopravu, avsak prave tranzit je castym argumentom pre niektore prepotrebne prihranicne useky. Vznika tu tak trochu nepomer medzi touto a ostatnymi tranzitnymi trasami.
Noris
návštevník
 
Príspevky: 21
Obrázky: 1
Založený: 15. Apr 2021 08:30

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod JaNY » 10. Máj 2021 00:54

metelesku.blesku napísal:
lostrail napísal:Mnoho usekov ciest by sa dalo riesit jednotkami (a obchvatmi) v usporiadani 2+2 a bohate by to stacilo (napr, ako tu: https://tinyurl.com/yyk8et4e, ale doplnil by som fyzicku barieru, napr. taky ten zlty pas do stredu


Lenze tie 2+2 (je jedno, či so žltým pásikom, alebo bez) majú jeden veľký problém, pre ktorý ich ani bratia česi už nestavajú a kde sa dá, ich prerábajú.

Toto je ten problém: https://goo.gl/maps/L2Py1D8qUJVEanWo8

Samozrejme ze je to hlupost povolit odbocovat v lavo v rychlejsom vnutornom pruhu . Nechapem ako mozu/mohli povolovacie organy takto rozmyslat. V zastavanej oblasti samozreje piaty vnutorny pruh pre odbocenie do lava. Napr. na tejto foto je dost miesta na takuto prerabku.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod lostrail » 12. Máj 2021 12:13

No a ked je to taky problem, potom je este moznost setrit tak, ako na madarskej M86. Makadamovy odstavny pruh so zalivmi, ktore su asfaltove, resp. stavat nieco medzi rychlostnou cestou a cestou 2+2, ale lacnejsie.
lostrail
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 432
Založený: 19. Aug 2018 14:42

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod rastislav5 » 03. Jún 2021 18:54

"Plán výstavby diaľnic sa ešte bude otvárať. Ktoré úseky sa doňho dostanú, závisí napríklad od toho, či sa preukáže, že most v havarijnom stave pri Ľupči sa dá riešiť aj inak než 170-miliónovou diaľnicou."
https://e.dennikn.sk/minuta/2416638

V doplňujúcej odpovedi však už ministerstvo vysvetľuje, že viacmenej mu ide len o opravu mostu, „čím sa sa rozpočet upraví, a tým dôjde k uvoľneniu zdrojov na ďalšie projekty.“ viewtopic.php?f=35&t=25534&view=unread#unread
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod jarino » 28. Nov 2021 13:09

Vyzerá to tak, že tento projekt ide MF SR riadne zosekať (tak ako som kedysi hovoril).
1) UHP navrhol znížiť predpokladané náklady celého projektu zo 186 mil. eur na 135 mil. eur, t.j. o 28%. NDS požiadavku akceptovala a znížila odhadované náklady na 140 mil. eur.
2) Ani jeden z variantov nie je rentabilný, B/C pri najlepšom vychádza 0,5. Kvôli tomu UHP navrhuje realizovať čo najlacnejšiu možnosť, ktorá pomôže pri rekonštrukcii mosta na pôvodnej ceste.
3) NDS odôvodňuje výstavbu ťahom na Ružomberok, UHP odmieta argument akceptovať, pokým nebude rozhodnuté o problematike R1 vs. R3.
4) Podľa staršej CBA je B/C na projekt R1 Banská Bystrica - Ružomberok 0,25.
5) Najlacnejší variant je rekonštrukcia mostov v zlom stave (v skutočnosti ich je niekoľko) za 26 mil. eur. Ten je nereálny pre značné obmedzenia na súčasnej ceste pri ich rekonštrukcii.
6) Z toho dôvodu UHP navrhuje ukončiť R1 v križovatke Šalková s preložkou cesty I/66 po MUK Šalková za 80 mil. eur. V budúcnosti rozhodnúť, čo so zvyšnou časťou úseku, kde sú ešte 4 mosty v zlom technickom stave.

V prílohe navrhovaná varianta projektu. Variantov je asi 6, navrhol ich projektant - Dopravoprojekt.

Odkaz na hodnotenie: https://www.mfsr.sk/files/archiv/56/dop ... 211117.pdf
Odkaz na CBA: https://www.ndsas.sk:8443/R1%20Bansk%C3 ... mberok.zip
Nemáte oprávnenie prezerať súbory priložené v tomto príspevku.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod aquila » 30. Nov 2021 19:03

mapku som dal aj do galerie

47626
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod rastislav5 » 30. Nov 2021 21:43

Hodnotenie UHP spomina studiu R1/R3. Podobnu studiu spomina aj Dolezal tu: viewtopic.php?f=35&t=25869&p=244807#p244807 , citujem:"Doležal ďalej uviedol, že táto štúdia je podľa jeho informácií v štádiu prípravy, respektíve sa už začala realizovať." Pritom uz pred pol rokom hovoril: „Už tam sme vysoko v štádiu prípravy realizovania štúdie“ https://e.dennikn.sk/minuta/2425503 . Statny tajomnik pred rokom hovoril o spolupraci s UHP: "V tomto prípade aj v spolupráci s Útvarom hodnoty za peniaze (ÚHP) pripravujeme porovnávaciu štúdiu, ktorá objektívne posúdi najefektívnejšie riešenie pre trasovanie. Štúdiu plánujeme realizovať v budúcom roku. Samozrejme, konkrétny postup bude predmetom ďalších rokovaní s Ministerstvom financií SR, respektíve Útvarom hodnoty za peniaze" https://ekonomika.sme.sk/c/22504864/o-v ... tudia.html
Vie niekto, v akom stadiu je studia, ci je uz vysutazena, kto ju bude robit a kedy budu vysledky? Lebo v Centralnom registri zmluv som ju nenasiel.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod jarino » 30. Nov 2021 22:07

Čo viem, táto štúdia sa robí vlastnými kapacitami.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod Lorenc » 01. Dec 2021 00:48

Ale ten parameter R ky ostal nie? Keby sa aj korytnica -rk juh nepostavil stale treba aspon jednorurovy tunel popod hiadel. Potom si mozu stavat r3 cez martin.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod vladik67 » 01. Dec 2021 06:54

Lorenc
Ale ten parameter R ky ostal nie? Keby sa aj korytnica -rk juh nepostavil stale treba aspon jednorurovy tunel popod hiadel. Potom si mozu stavat r3 cez martin.

Bol si taký stručný, že ten tvoj príspevok si možno rôzne vykladať.
Zatiaľ parameter R1 ostáva zachovaný pri stavbe Šalková, kde je už takmer nefunkčný most. Parameter R bude len sa rozhoduje že kde bude. Či sa začne stavať na juh od RK alebo MT. Potom aj tranzitné trasy do MR sa zmenia a či to bude na ZV a KA alebo cez okres LV, viď vyššie uvedený príspevok o príprave štúdii. Až po ukončení štúdie budeme vedieť či to budú môcť stavať cez MT alebo schvália RK-ZV vrátane tunelov pri Korytnici a popod Hriadeľské sedlo.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod Lorenc » 01. Dec 2021 09:33

Parameter som myslel na úseku BB -SL. Ak to uz je naprojektované riešia sa MPV, tak by som to zásadne nemenil na nizsi parameter.
Kym sa nepostavi turany-hubova co pri statnom obstaravani vyjde na 10- 12 rokov tento usek by mohol byt hotovy za tri a mohol by pomoct prerozdelovat dopravu z Donoval na Certovicu.

Moj nazor na R1 vs R3 je ze ziadne versus. Odstranit bodove zavady: obchvaty RK, MT a horský prechod Donovaly. Ziadne chymery za 2-3 mld to neposuvaju nikam. Radsej dopravu rozlozit do dvoch udoli ako vytvorit koncentraciu do jedneho koridoru. Ci to bude cez MT alebo RK chcu sa dohodnut na chymere.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod Vlados » 01. Dec 2021 10:08

Čo má tento úsek spoločný s Donovalmi? Snáď neveríš že tunel cez Hiadel by mohol byť skôr ako cez Fatru?

Neviem ako si prestavuješ riešiť horský prechod Donovaly? Ak tunelom, hoc na ceste I. triedy, tak za tú cenu sa bude dať postaviť R-ka cez Turiec.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod Milos » 01. Dec 2021 10:14

aquila napísal:mapku som dal aj do galerie

47626

Je výborné, že sa to ide stavať po MÚK pri Biotike a s preložkou cesty 66 cez m.č. Šalková v plnom rozsahu (aj som to tak navrhoval v mojich predch. príspevkoch v tejto téme, ešte mohli potiahnuť štvorpruh pár 100 m ďalej), ale nebola tá MÚK v pôvodnom variante umiestnená kúsok južnejšie od terajšej križovatky? Tak isto aj most na R1, ktorý nahradí súčasný v havarijnom stave, nebol navrhnutý ponad trať ŽSR s menším polomerom zákruty? Toto sa mi zdá navrhnuté úplne v pôvodnej trase cesty I/66, teda šetrenie za každú cenu, ako bolo na viacerých miestach na pohronských úsekoch R1 zvykom. Hnus! Koľko sa už len týmto paškvilným riešením ušetrí v porovnaní s problémami počas výstavby a trvalým zhoršením parametrov oproti pôvodne navrhnutému variantu?
Plus zabitá možnosť v budúcnosti aspoň trochu zlepšiť smerové vedenie trate ŽSR (zmierniť oblúk) pod terajším mostom na I/66. Toto treba zmietnuť zo stola a prepracovať, aj keď idea zatiaľ skrátiť súťažený úsek je veľmi dobrá
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod rastislav5 » 01. Dec 2021 10:28

jarino napísal:Čo viem, táto štúdia sa robí vlastnými kapacitami.

Dakujem. No to som potom zvedavy, ci ta studia vobec uzrie svetlo sveta za tohto ministra a nebude sa jej zverejnenie natahovat podobne ako zverejnenie Priorit vo vystavbe cestnej infrastruktury. Dolezal peniaze tak ci tak nema a zverejnenim nahneva bud jednu alebo druhu stranu. Zverejnenim teda skoro nic neziska ale moze nieco stratit. Dolezal ako clovek Borisa Kollara, ktory ma vleky na Donovaloch a kamosov podporujucich R1, nebude chciet pochovat R1. Utvar hodnoty za peniaze zasa nebude chciet posvatit cca dvojnasobne drahsiu R1 s dalsimi naslednymi masivnymi nakladmi na RK - Polsko a ZV - Sahy. Bojim sa, ze minister zvoli pstrosiu politiku v tejto veci az do volieb. Keby aspon pustil obchvaty RK a MT, kde su najvyssie intenzity, ale vyjadril sa, ze nie: „Takže pokiaľ z nej (zo štúdie) nebudú relevantné výstupy, tak v tomto smere nebudeme pri rozhodovaní o severo – južnom prepojení Slovenska robiť žiadny záväzný krok" viewtopic.php?f=35&t=25869&p=244807#p244807
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod devil » 01. Dec 2021 12:25

mrhanie casom a peniazmi. ziadne suvisle prepojenie nebude este vela rokov = studia bude dovtedy neaktualna a bude treba dalsiu studiu.

Keby aspon pustil obchvaty RK a MT, kde su najvyssie intenzity,
zase intenzity cez okraje miest.....cez hornu stubnu tiez neboli a nie su ziadne velke inteznity ale odbremenila sa dedina.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod aquila » 01. Dec 2021 16:16

no a tu je presne ten problem, ze podla mna je uplne scestne sa spoliehat na R1 od RK. teraz sa pracne napriklad prekreslovat projekt juhovychodneho obchvatu ruzomberka, aby to mohla byt RK, pricom uz doslova dekady tam bol projekt jednoduchej prelozky cesty prvej triedy, ktora by stacila, ale samozrejme SSC BB to strcila lokalpatrioticky do kosa. keby to mali, uz sa to mohlo stavat.

5350

to iste tu, sa tu cachrfuje s R1 do lupce, pricom by zase stacilo to co je naznacene tu a oprava cesty/mostov a dostatocne na dalsich 20-30 rokov. ak nie viac.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.