Stránka 6 z 15

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2019 15:33
od Milos
Podľa mňa by zatiaľ stačilo po MÚK pri Biotike, plus pár sto metrov,,možno 1-2 km za ňou, potom zúženie naspäť do pôvodného dvojpruhu. Lebo ešte nie je definitívne rozhodnuté, či, a ak áno, tak v akom trasovaní sa budú stavať ďalšie úseky smerom na Ružomberok

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2019 15:45
od Lorenc
Este sa postavi tunel Hradiste s jednou rurou a R1 Obchvat Rk a tym to hasne. A to je vlastne prvotny ciel celeho projektu R1. Prekladka 1/59 z Donoval.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2019 16:05
od Milos
Práve trasovanie najnáročnejšieho a najproblematickejšieho úseku po Korytnicu nie je doriešené

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2019 18:26
od pohodak
Lorenc napísal:Este sa postavi tunel Hradiste s jednou rurou a R1 Obchvat Rk a tym to hasne. A to je vlastne prvotny ciel celeho projektu R1. Prekladka 1/59 z Donoval.


velmi sa mi paci ked tu prispievajuci prezentuju svoje sny ako fakty

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2019 18:44
od Vlados
toto je rovnaké scifi ako VRT a SRT :lol:

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2019 23:31
od frostbite
len sa smej ty tchor ,smiech ta prejde ak sa to zacne realne staviat, takych ako ty "prajnikov" rozvoja zeleznic a dialnic+RC by trebalo odstavit od koryt a fondov, ste skodna tohto statu! prave koli takym ako ty sme aj stale tam kde sme.. a sam si sci-fi

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2019 08:21
od Vlados
pane, nie vďaka nám sme kde sme. na jednej strane je to historicky dané 70 rokov a na druhej tým ako sa dnes kradne + že nemáme žiadnu dlhodobú koncepciu. nikto nikomu neberie možnosť snívať.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2019 15:30
od jozin z bazin
frostbite napísal:len sa smej ty tchor ,smiech ta prejde ak sa to zacne realne staviat, takych ako ty "prajnikov" rozvoja zeleznic a dialnic+RC by trebalo odstavit od koryt a fondov, ste skodna tohto statu! prave koli takym ako ty sme aj stale tam kde sme.. a sam si sci-fi

Zaregistrovany na tomto fore si iba mesiac a uz si nejaky husty. Trochu slusnosti by nezaskodilo.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2019 15:35
od nevo83
ja mam pocit ze to je ten isty clovek kt tu uz bol pod 3 nazvami... stale mal takyto slovnik..

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2019 18:25
od stanog
Som veľký prajník rozvoja diaľnic a železníc, ale R1 od Sl. Ľupče po Ružomberok je podľa mňa blbosť najhrubšieho zrna a zločin na prírode NAPANTu. Napríklad portál tunela vo výške takmer 800 m.n.m. čo je len 100 m nižšie ako Donovaly a podobne vysoko ako Kremnické bane. Kamióny by sa tým stúpaním v zime pri snežení do hlavného tunela ani nedostali. Takže hlavný účel - zlepšenie prejazdnosti horského prechodu v zime absolútne nesplnený. Miliardy vyhodené len na to, aby niekto prešiel osobným autom 50 km možno až o 15 minút skôr. Totálny nezmysel. R3 to porieši za 1/4 ceny.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2019 19:24
od Kvík
Presne tak (teda až na to, že Donovaly sú až zhruba 985 m). Pri pohľade na topografiu Slovenska ani nerozumiem, ako toto niekoho vôbec niekedy mohlo napadnúť, prípadne ako by toto mohlo prejsť cez EIA. Kremnické Bane, resp. Remata vyhrávajú snáď v každom ohľade.

Možno niekedy o sto rokov, až sa raz budú tunely raziť lacno a rýchlo, môžeme uvažovať o pätnom tuneli od Slovenskej Ľupče po Liptovskú Osadu, ale dovtedy s tým láskavo dajte pokoj, nemá to zmysel...

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2019 10:26
od pohodak
az bude komplet hotova kostra v podobe D1, D3, R4, R3 a R2 (vratane strednej casti) a zistime potrebu spojenia BB-RK moze sa nad tym zacat uvazovat, dovtedy to je ciste vyhadzovanie penazi

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2019 18:53
od stanog
Kvík napísal:Presne tak (teda až na to, že Donovaly sú až zhruba 985 m). .


Oficiálne má obec Donovaly 960m n.m. Niveletu cesty som nenašiel.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2019 21:30
od rastislav5
Tu sa pise ze tiez 960 mnm https://myliptov.sme.sk/c/8192250/predc ... turec.html , zatial co https://mapy.hiking.sk/ hovoria o 980 mnm
Pre porovnanie:
Maly Sturec (BB-TR) 890 mnm
Kremnicke Bane 784 mnm
Sklenianske Luky (Sklene – Raztocno) 692 mnm

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2019 11:27
od Kvík
stanog napísal:
Kvík napísal:Presne tak (teda až na to, že Donovaly sú až zhruba 985 m). .


Oficiálne má obec Donovaly 960m n.m. Niveletu cesty som nenašiel.


Mám v aute turistickú GPS aj s barometrickým výškomerom a nadmorskú výšku mi ukazuje stále. Pod pešou lávkou je to vždy okolo 990, samozrejme ±nejaké drobné. Zo skúsenosti sa na takých 5-10 metrov triafa, pokiaľ nie je divoké počasie. Google Earth (čiže SRTM) si myslí, že 984 m.

Sklenianske lúky sa dá prejsť aj 670 m, ale čo som tam bol a videl, po povrchu si veľmi Rku predstaviť neviem.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2019 12:06
od rastislav5
Na Sklenianskych lukach nejde o to, ci Rku po povrchu, ale ze bude potrebny kratsi tunel (ktory bude ustit v nizsej nadmorskej vyske, takze k nemu nebude potrebne vela stupat)

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2019 13:43
od Lorenc
Problém je práve to stúpanie na Donovaly 980mnm, ktoré ostatné prechody nemajú. Preto je adekvátna pozornosť ako túto vec vyriešiť. Kóta južného portálu tunela Hradište je navrhnutá na 489mnm a severného 834mnm. Pri dĺžke 8,3km je v tuneli 4,0% stúpanie, čo je tak ako v Horelici, kde je vozovka strmá. Ak by tunel predĺžili len o 1km na 9,3km tak by severný portál bol v o výške 790 mnm, čo by znížilo stúpanie na 3,3%.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2019 12:34
od magnus
Chichi a postupne sa dostaneme k bazovemu tunelu 11 - 13 km dlhemu :)

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2019 17:20
od rastislav5
Alebo este dlhsiemu - najmenej 17 km, aby sa vyhol vsetkym uzemiam NATURA https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 71#p178571
A sme spat v roku 2001: https://www.etrend.sk/trend-archiv/rok- ... ovaly.html

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2019 15:43
od atlan
No a teraz pekne zidite znova nohami na zem.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2019 19:59
od Kvík
Veď sme zišli. Nebude sa tam stavať vôbec nič a tak je to správne.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2019 11:30
od Vlados
preklasifikovať R1 B.Bystrica-server - B.Bystrica-server na I/16 a v jej rozširovaní + rekonštrukcii pokračovať postupne až po Pobrezovú.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2019 11:37
od magnus
Presne tak, to by malo väčší zmysel ako nezmysel BB-RK.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2019 12:08
od Lorenc
Ale ako tým B.Bystricu napojíš na D1 ?
BB nemusí byť spojená na D1 lebo si to myslí niekto zo ZA alebo z MT alebo z BA? To je logika.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2019 12:12
od caki
Nie, myslime si to aj v PO a KE...