Stránka 7 z 16

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2019 12:29
od Vlados
Lorenc napísal:Ale ako tým B.Bystricu napojíš na D1 ?
BB nemusí byť spojená na D1 lebo si to myslí niekto zo ZA alebo z MT alebo z BA? To je logika.

B.Bystrica zastane napojená ako je dnes, nikto sa nechystá búrať I/59.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2019 12:31
od DrX
Vlados napísal:preklasifikovať R1 B.Bystrica-server - B.Bystrica-server na I/16 a v jej rozširovaní + rekonštrukcii pokračovať postupne až po Pobrezovú.


Presne tak (aj ked asi mas na mysli I/66). Resp, ja by som ju potiahol az po Brezno, a kludne by som ju volal R1.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2019 12:34
od Lorenc
Tak soroška 535 mnm nutne musi mat tunel a najvyssie polozeny horsky prechod vo vyske 960mnm na E ckovej ceste nemoze? Keby ste mi tu naskicovali vrcholovy tunel na 1/59 nepoviem.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2019 12:37
od Vlados
jasné, preklep, má to byť I/66. má to zmysel po I/72.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2019 12:37
od pohodak
presne, ovela vacsi zmysel z celoslovenskeho hladiska a rozvoja regionov ma potiahnut normalnu cestu z BB do brezna (a kludne ju potom nazvat aj R1) ako prepajat BB a RK popod donovaly za tazke miliardy, aj ked chapem ze v BB a ciastocne aj v RK so mnou suhlasit nebudu :)

@Lorenc - soroska NIE JE v strede narodneho parku a pre juzne spojenie Z-V ju nemas velmi ako obist, kdezto pre spojenie J-S obides donovaly susednou dolinou, ktorou uz ina Eckova cesta vedie :idea:

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2019 12:40
od Vlados
Lorenc napísal:Tak soroška 535 mnm nutne musi mat tunel a najvyssie polozeny horsky prechod vo vyske 960mnm na E ckovej ceste nemoze? Keby ste mi tu naskicovali vrcholovy tunel na 1/59 nepoviem.

správne je pretrasovať Ečko mimo prechodu a chránené územie.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2019 12:46
od DrX
Lorenc napísal:Tak soroška 535 mnm nutne musi mat tunel a najvyssie polozeny horsky prechod vo vyske 960mnm na E ckovej ceste nemoze? Keby ste mi tu naskicovali vrcholovy tunel na 1/59 nepoviem.


Lebo na R3 je to zmysluplnejsie a omnoho lacnejsie nez cez Donovaly (Soroska je nizsia a lacnejsia ale ovela potrebjensia pre prepojenie slovenskych krajov, a dokonca hlavne BB-KE). Inak, ak niekedy vo vzdialenej buducnosti prepajat R1 a D1, tak mozno radsej pod Certovicou. To potom bude realne R1 konkurovat D1.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2019 12:55
od Lorenc
https://www.google.com/maps/dir/48.7506 ... m2!4m1!3e0

Bystricania chodia do Košic cez Ružomberok alebo Čertovicu. Vlakom cez Ružomberok. Pochopiteľne. D1 chces konkurovat R2. R1 cez Čertovicu je kontra voci tvojej teorii.

Vlados napísal:správne je pretrasovať Ečko mimo prechodu a chránené územie.

No mestá z mapy nevymazes ak si myslis ze mozes manipulovat koridormi. Skor vytvoris ekolgicky koncept.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2019 13:01
od DrX
wow, ty si aky bystricky manipulator. kde si dal ukoncenie tej cesty "v Kosiciach"????!!!!!!????!!!

Ked bude R2 vratane SV obchvatu ZV, tak R1+R2 bude zdaleka najlepsie spojenie BB-KE.

No a ked idem vlakom BA-ZV-KE, tak ZV-KE idu aj bystricania. A bystricania vlakom idu aj BB-Margecany-KE (co je najkratsie a byvalo to aj priame), tak si nevymyslaj.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2019 13:02
od Vlados
BB má zlú polohu a aj trasovanie R1 cez BB je zlé. Keby sa náhodou postavilo pokračovanie R1 do RK tak obratom budú bystričania požadovať tunel popod Urpín.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2019 13:37
od Lorenc
DrX napísal:wow, ty si aky bystricky manipulator. kde si dal ukoncenie tej cesty "v Kosiciach"????!!!!!!????!!!

Sorry to som nechtiac.
https://www.google.com/maps/dir/48.7165 ... m2!4m1!3e0

No minule som stretol pani v RK sa ma pýtala na čas. Išla do BB z KE. Aj som sa jej na to pýtal a povedala že to je najrychlejsie. Ved si daj cp a hladaj trasy jeden prestup v rk a si v KE z BB najrychlejsie.

BB má zlú polohu a aj trasovanie R1 cez BB je zlé.

Tak zober bager vybagruj mesto historiu. Lebo ma zlu polohu.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2019 13:40
od Vlados
Zvolenčania nikdy nežiadali taký nezmysel ako R1 do RK...

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2019 13:48
od DrX
Lorenc napísal:
DrX napísal:wow, ty si aky bystricky manipulator. kde si dal ukoncenie tej cesty "v Kosiciach"????!!!!!!????!!!

Sorry to som nechtiac.
https://www.google.com/maps/dir/48.7165 ... m2!4m1!3e0

No minule som stretol pani v RK sa ma pýtala na čas. Išla do BB z KE. Aj som sa jej na to pýtal a povedala že to je najrychlejsie. Ved si daj cp a hladaj trasy jeden prestup v rk a si v KE z BB najrychlejsie.


Cize ako som povedal, ked bude R2 + SV obchvat ZV, tak to bude najkratsie, v najrovnejsom terene, s najmensou sancov extremneho pocasia. Cize jasna volba.

A to, ze si stretol "jednu pani", to uz je fakt relevantna informacia. Ty si daj do CP KE-BB, a uvidis, kolkokrat ti to vyjde cez RK - castejsie ta to posle cez Vrutky :-). Ale standard je Zvolen a Margecany.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2019 14:29
od Lorenc
Ale standard je Zvolen a Margecany.
hej tak si pozri čas. Relevantnosť bola cestujúceho, ktorý túto trasu vyberá a absolvuje. Tak som si to overil a je to tak. Hlavne čo sa týka komfortu. Ešte je rýchle BB čertovica štrba.

Zvolenčania nikdy nežiadali taký nezmysel ako R1 do RK...

A prečo sú v iniciative stredné slovensko? Keď to schválilo zastupiteľstvo bez nejakých štrajkov. Keď sa dokáže dôležitosť, ekologia je nasledne riešenie. Žijeme v 21storočí. Keď aj kvôli ochrane prírody bude medzi ZA a RK 20 km tunelov môže byť na konci dňa aj na rovnako dlhom úseku medzi BB-RK.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2019 14:50
od DrX
Lorenc napísal:hej tak si pozri čas. Relevantnosť bola cestujúceho, ktorý túto trasu vyberá a absolvuje. Tak som si to overil a je to tak. Hlavne čo sa týka komfortu. Ešte je rýchle BB čertovica štrba.


Tu mas vsetky spoje za cely dnesny den KE-BB. Najrychejsie KE-ZV-BB za 4h3m, najmensia vzdialenost cez Margecany, cez Vrutky to vychadza najlepsie len ked ostatnymi tratami nic nejde.

Košice 4:07 Vlak R 600 MILA SEDITA
Vrútky 6:58 7:13 Vlak R 945 Fatra
Banská Bystrica 8:26 8:31
Celkový čas 4 hod 19 min, vzdialenosť 296 km, cena 13,10 EUR / tarifa ZSSK KLASIK RAILPLUS 9,83 EUR

Košice 5:23 Vlak R 810 Sitno
Zvolen osob.st. 8:47 9:02 Vlak R 831 Tajov
Banská Bystrica 9:26
Celkový čas 4 hod 3 min, vzdialenosť 254 km, cena 11,42 EUR / tarifa ZSSK KLASIK RAILPLUS 8,57 EUR

Košice 6:07 Vlak R 602 Čingov
Margecany 6:34 6:48 Vlak RR 820 Kráľova Hoľa
Banská Bystrica 10:26
Celkový čas 4 hod 19 min, vzdialenosť 214 km

Košice 8:07 Vlak R 604 Dargov
Vrútky 10:58 11:13 Vlak R 343 Fatra
Banská Bystrica 12:26 12:31
Celkový čas 4 hod 19 min, vzdialenosť 296 km, cena 13,10 EUR / tarifa ZSSK KLASIK RAILPLUS 9,83 EUR

Košice 9:23 Vlak R 812 Gemeran
Zvolen osob.st. 12:47 13:02 Vlak R 835 Tekov
Banská Bystrica 13:26
Celkový čas 4 hod 3 min, vzdialenosť 254 km, cena 11,42 EUR / tarifa ZSSK KLASIK RAILPLUS 8,57 EUR

Košice 10:07 Poloha vlaku Vlak R 606 Liptov
Vrútky 12:58 13:13 Poloha vlaku Vlak R 951 Fatra
Banská Bystrica 14:26
Celkový čas 4 hod 19 min, vzdialenosť 296 km, cena 13,10 EUR / tarifa ZSSK KLASIK RAILPLUS 9,83 EUR

Košice 12:07 Poloha vlaku Vlak R 608 Spišan
Vrútky 14:58 15:13 Vlak R 953 Fatra
Banská Bystrica 16:26 16:31
Celkový čas 4 hod 19 min, vzdialenosť 296 km, cena 13,10 EUR / tarifa ZSSK KLASIK RAILPLUS 9,83 EUR

Košice 13:23 Poloha vlaku Vlak R 814 Slatina
Zvolen osob.st. 16:47 17:02 Poloha vlaku Vlak R 839 Urpín
Banská Bystrica 17:26
Celkový čas 4 hod 3 min, vzdialenosť 254 km, cena 11,42 EUR / tarifa ZSSK KLASIK RAILPLUS 8,57 EUR

Košice 14:07 Poloha vlaku Vlak R 610 iZlato.sk
Margecany 14:34 14:48 Vlak RR 822 Horehronec
Banská Bystrica 18:14
Celkový čas 4 hod 7 min, vzdialenosť 214 km

Košice 15:23 Vlak R 816 Vojšín
Zvolen osob.st. 18:47 19:02 Vlak R 956 Fatra
Banská Bystrica 19:26 19:34
Celkový čas 4 hod 3 min, vzdialenosť 254 km, cena 11,42 EUR / tarifa ZSSK KLASIK RAILPLUS 8,57 EUR

Košice 16:07 Vlak R 612 Albapura
Vrútky 18:58 19:13 Vlak R 347 Fatra
Banská Bystrica 20:26 20:31
Celkový čas 4 hod 19 min, vzdialenosť 296 km, cena 13,10 EUR / tarifa ZSSK KLASIK RAILPLUS 9,83 EUR

Košice 21:40 22:03 Vlak R 800 Poľana 2.
5.3. Zvolen osob.st. 1:47 4:35 Vlak Os 7300 vlak vezie priamy vozeň Zvolen - Margecany v X
Banská Bystrica 5:13
Celkový čas 7 hod 10 min, vzdialenosť 254 km, cena 11,42 EUR / tarifa ZSSK KLASIK RAILPLUS 8,57 EUR

upravene, devil, nabuduce to takto upravovat nebudem....

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2019 16:07
od lostrail
Z tych spojeni mi to vychadza prast ako uhod kazdou z tych tras. Ked si chcem spravit vyhliadkovy vylet, idem cez Margecany, ked potrebujem pracovat, idem juhom, lebo tam raz nie je naco sa tesit, no a severom v pripade, ze si chcem dat nostalgicku jazdu. Ale v pripade, ze sa ponahlam, zasa to vychadza len na vlastne auto.

Ked to porovnam s priblizne dve a pol hodinami medzi Sacou a ZV autom v januari, pricom trasa Saca-BA s kratkou zastavkou vo Zvolene skoncila na nieco vyse 4 hodinach, je to stale nemastne-neslane (KE-BB sa da autom spravit do troch hodin v pohode), aj ked rozhodne lepsie ako necele dve hodiny verzus 3 a pol medzi BA a BB.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2019 16:16
od DrX
vychadza ti to cca narovnako len preto, ze severna trat, napriek tomu ze je v ovela horsom terene atd, je v ovela lepsom stave. Ak by sa na 160ke spravilo trocha optimalizacii (napr. aby vlaky nezachadzali az do Lenartoviec, ale rezli si to krizom), tak by sa tam dalo usetrit aspon 20km (a na celom KE-ZV-BA aspon 40km). A to uz nehovorim o zdvojkolajneni alebo elektrifikacii. Bohuzial ale, ako vidime aj tuna pri Lorencovi - Bystricania, miesto toho, aby mali nejaky zaujem juzne spojenie pri dialniciach aj zelezniciach, cely cas len vyplakavaju, ze chcu spojenie na sever na D1 a na zeleznicu v Ruzomberku. Pritom pre vacsinu BB kraja je to uplne na nic. A ta cast kraja je potom totalne odpisana, rovno svojim krajskym mestom.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2019 01:50
od babar
Skoda ze toto forum nema administratora aby sa vo fore o Dialniciach neriesil cestovny poriadok ZSR.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2019 10:57
od Lorenc
DrX napísal:
Lorenc napísal:hej tak si pozri čas. Relevantnosť bola cestujúceho, ktorý túto trasu vyberá a absolvuje. Tak som si to overil a je to tak. Hlavne čo sa týka komfortu. Ešte je rýchle BB čertovica štrba.


Tu mas vsetky spoje za cely dnesny den KE-BB. Najrychejsie KE-ZV-BB za 4h3m, najmensia vzdialenost cez Margecany, cez Vrutky to vychadza najlepsie len ked ostatnymi tratami nic nejde.


Ja som kombinoval spoj s autobusom. A to vyšlo 3:40 najrýchlejšie. BB-RK supluje autobus + rýchliky do Košíc. Tzn prípoj a komfort.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2019 20:20
od stanog
Posledné príspevky sú úplne mimo témy. Normálni Banskobystričania žiadnu R1 cez Nízke tatry neriešia. Žiaľ miestni politici nemajú inú tému zaujať, tak to stále vyťahujú. lebo kto by už venoval v rámci celého Slovenska priestor v médiách témam, ktoré trápia obyvateľov Banskej Bystrice, ako napr. jama pri Mestskom úrade, chátrajúci dom kultúry či bývalé Tesco... Zablokujú sa hlavné cesty a hneď je publicita v hlavných médiách a o to tu ide. O nič iné. Napríklad aktivisti a obyvatelia žiadajú od roku 1990 o protihlukové steny na prieťahu starého úseku R1 mestom. Stavba sa niekoľko krát medializovala že už je na spadnutie, posledný termín realizácie v roku 2016 udávali na rok 2017. Je rok 2019 a ani pán boh nevie či a kedy sa bude stavať... A nikoho z vedenia mesta ani kraja to netrápi, lebo tým nepritiahnu záujem zvyšku Slovenska.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2019 21:10
od Outererror
No tak Banskobystričania to možno neriešia. Ale kopec iných ľudí hej. Prirodzene, netreba to riešiť okamžite... Sú aj dôležitejšie stavby.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 08. Jún 2019 14:14
od Lorenc
Premiér Peter Pellegrini chcel v minulosti urýchliť výstavbu úseku R1 Banská Bystrica – Slovenská Ľupča, ktorý by bol prvou časťou prepojenia stredného Slovenska s Ružomberkom. Pokročila príprava?
Premiér dal pokyn na preverenie, či existuje možnosť, aby sme daný úsek zahrnuli do PPP projektu, ktorý má spoločnosť Granvia a spadá do neho napríklad aj obchvat Banskej Bystrice. Úrad pre verejné obstarávanie uvedený postup neodporúča. Súťaž na výstavbu tohto úseku je možné spustiť v budúcom roku.

Takže PPP neodporúčajú- aspoň sa nad tým zamysleli. Je zaujímavé, že žiadny z týchto politikov a uradníkov neapelujú na zmeny zákona vo verejnom obstarávaní. Úseky ako R3 TS- Nižná a všetky železničné stavby zastali na tendroch. Chyba bude asi tam nie?

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 08. Jún 2019 15:03
od nevo83
lebo kto otvori zakon o VO spacha politicku samovrazdu...

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 08. Jún 2019 17:46
od Maxx787
nahodou zverejnovanie zmluv bola dobra vec :D
a niekedy potrebujeme politickych samovrahov, napr teraz by dobre posluzil kiska keby on otvoril zakon o VO :D a potom v politike skoncil. nejako ho nemusim v parlamente...neviem preco (to je jedno)
ano je potrebne zmenit stavebny zakon konecne ale aj zakon o VO, sice ja nemam sajnu ako ale tieto zdrzovania su divne. mozno definovat presne ako ma vyzerat vysvetlovanie ponuk lehoty na predkladanie a pod. mozno ani nie tak zmenit veci ako ich spresnit, a mozno by to nebola politicka samovrazda ani...

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 10. Jún 2019 08:27
od pohodak
Lorenc napísal:Premiér Peter Pellegrini chcel v minulosti urýchliť výstavbu úseku R1 Banská Bystrica – Slovenská Ľupča, ktorý by bol prvou časťou prepojenia stredného Slovenska s Ružomberkom. Pokročila príprava?
Premiér dal pokyn na preverenie, či existuje možnosť, aby sme daný úsek zahrnuli do PPP projektu, ktorý má spoločnosť Granvia a spadá do neho napríklad aj obchvat Banskej Bystrice. Úrad pre verejné obstarávanie uvedený postup neodporúča. Súťaž na výstavbu tohto úseku je možné spustiť v budúcom roku.

Takže PPP neodporúčajú- aspoň sa nad tým zamysleli. Je zaujímavé, že žiadny z týchto politikov a uradníkov neapelujú na zmeny zákona vo verejnom obstarávaní. Úseky ako R3 TS- Nižná a všetky železničné stavby zastali na tendroch. Chyba bude asi tam nie?


ano v tych pripadoch je problem s tendrami, napad pribalit tento usek R1 k 2. baliku PPP je uplny nezmysel, ktory napadne ozaj iba krcmoveho odbornika (nehovoriac o tom ze uz prilepenie severneho obchvatu BB k tomuto PPP bola riadna somarina)