Stránka 11 z 16

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2021 20:06
od metelesku.blesku
devil napísal:cez hornu stubnu tiez neboli a nie su ziadne velke inteznity ale odbremenila sa dedina.


Cez Figu tiež neboli a nie sú žiadne veľké intenzity, ale odbremenila sa dedina. Chceš pokračovať?

Isto ti netreba pripomínať, že v Štubni je relatívne prudšie klesanie, na ktorého konci je ostrá zákruta. Ty to zvykneš dosť často nazývať "bodová závada" a "kamióny jazdia iba pár metrov od domov centrom dediny".
V Štubni nejazdili iba pár metrov od domov, ale občas aj cez ne.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2021 20:55
od devil
presne tak. a dobre ze to stoji. intenzity nie su vsetko. btw. aj cez MT ide cesta cez hlavne namestie resp. 2 metre od domov ? asi nie....

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2021 22:24
od rastislav5
Obchvat Ruzomberka a Martina odporucil uz pred 6 rokmi aj Dopravoprojekt vo svojej studii (sprievodna sprava BB-RK, predposledna strana) https://www.ndsas.sk:8443/R1%20Bansk%C3 ... mberok.zip

V štúdií sa preukázala (na základe dopravného modelovania) nutnosť súčasného riešenia troch úsekov na jestvujúcej cestnej sieti, ktoré nebudú dopravne vyhovovať už v roku 2020:
- Banská Bystrica – Šálková, nutnosť predĺženia R1
- I/59 a I/18 v meste Ružomberok, nutnosť obchvatu
- I/65 v meste Martin, nutnosť obchvatu

Úsek Dĺžka [km] Priečne usporiadanie Orientačný investičný náklad [€]
R1 Banská Bystrica – Šálková 3,200 Plný profil 46 560 855
R1 Ružomberok obchvat s napojením na D1 a privádzačom 7,330 Plný profil 182 613 261
Obchvat Martina – R3 13,700 Plný profil 130 255 683

Salkova sa riesi aj I/18 sa riesi, ale I/59 a I/65 sa neriesia.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2021 23:09
od okorec
Lorenc napísal:Radsej dopravu rozlozit do dvoch udoli...

Faktická poznámka. R1 ide údoliami v národnom parku. R3 ide širokou kotlinou.
Ale áno, radšej riešiť mosty za BB a obchvaty MT a RK v rozumných parametroch ako plánovať stavby storočia pre poľské kamióny.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2021 02:42
od metelesku.blesku
devil napísal:presne tak. a dobre ze to stoji. intenzity nie su vsetko. btw. aj cez MT ide cesta cez hlavne namestie resp. 2 metre od domov ? asi nie....

To ani nikde netvrdím. MT potrebuje nejako vyriešiť hlavne cca 4km lievik na juhu od križovatky I/65D a ul. Na Bystričku po koniec Košťan a križovatku I/65 s II/519 (3 bodové závady). Riešenia, ich trvácnosť a finančné pre/proti nechám na ľudí s dátami robiacich štúdie. Napríklad tu diskutovaná analýza predĺženia R1 je podľa mňa veľmi dobrá a konečne vidno aj logickú argumentáciu v riešeniach, tak verím, že logicky vyriešia aj problém Martina.

A dúfam, že rovnako logicky pristúpia v štúdiách (kde to ešte vedia ovplyvniť v príprave) aj k ukončeniam iných projektov, ktoré inak dokážu znegovať prínos nových úsekov a bude ich treba vždy zachráňovať nejakými prílepkami/dočasnými riešeniami. Tak, ako obchvat BB končil pred 2 bodovými závadami (križovatka Šalková, Biotika), obchvat KE R2 končí pred svetelnou križovatkou v Šaci (to už je neskoro meniť), D3 Brodno - KNM pred dvojkrižovatkou K.Lieskovec/Ochodnica (to by ešte šlo zmeniť).

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2021 07:36
od devil
Niekedy sa to neda inac riesit len prilepkami lebo vsade je dalsia a dalsia zavada. Ale zdovodnovat dialnicu tym ze na starej ceste je most v havarijnom stave je absurdne. A to si myslim aj o krizovatke. A hlavne na vjazde do miest kde je jasne ze ani polovica aut neprejde na dialnicu je tiez divne argumentovat intenzitami.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 31. Dec 2021 11:40
od jarino
Rozkladom bol ministrom ŽP zamietnutý.
Projekt má právoplatné posúdenie EIA.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2022 20:33
od jarino
NDS uzavrela dodatok s Dopravoprojektom na dopracovanie Dokumentácie na ponuku na etapu č. 1., t.j. po MUK Šalková.
Dokumentácia na ponuku by mala byť dodaná v lete 2022.
Následne by malo byť vyhlásené VO, keďže podľa harmonogramu sa s výstavbou ráta v budúcom roku.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2022 20:49
od Lorenc
To co znamena. To nevedia postavit po Lupcu ?

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2022 20:53
od Vlados
Nie je to potrebné a sú iné miesta, ktoré treba riešiť skôr.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2022 21:04
od Lorenc
Joj ale kde maju MPV a hotovy projekt. Kym ostatne veci su absolutne nepripravene. Kym postavia Turany Hubova tak CErtovica a Donovaly budu stale dolezite prechody. Tento usek na dlhe roky moze pomoct prerozdelovat dopravu na certovicu.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2022 21:35
od Vlados
Joj ale tu nie je potrebná dvojpruhová jednotka a 4 pruhová RC. Nech sa rieši I/16 a na východ sa dostaneš inou trasou... aj ten úsek môže pomôcť prerozdeľovať dopravu ;)

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2022 09:39
od metelesku.blesku
Ja by som to zhrnul tak, že teraz len dokončujú to, čo už mali urobiť pri stavbe BB obchvatu cez PPP.

Cesta I/66 za MÚK Šalková, vzhľadom k tomu, že je postavená prakticky bezkolízne a mimo obcí, bude ešte dlhé roky postačovať.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2022 18:10
od aquila
ja si dovolim opravit ...

čo už mali urobiť pri stavbe BB obchvatu bez PPP


povodne to cele bolo len prelozka I/66, len sudruh Vazny to bachol do PPP, lebo si myslel, ze mu to pomoze sa stat primatorom BB, ale nevydalo ..

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2022 09:27
od vladik67
Lorenc napísal:Joj ale kde maju MPV a hotovy projekt. Kym ostatne veci su absolutne nepripravene. Kym postavia Turany Hubova tak CErtovica a Donovaly budu stale dolezite prechody. Tento usek na dlhe roky moze pomoct prerozdelovat dopravu na certovicu.


Máš pravdu aj Zacharovce-Bátka-Figa bola vo vysokom štádiu prípravy a dnes ticho, Soroška dokonca VO a ticho, v harmonograme ani zmienky o týchto stavbách. Rozdelenie dopravy je aj za Lučencom v smere na Fiľakovo a a následne Maďarsko a druhý smer na východ aspoň po Rožňavu.

Budú voľby a stranu s národnostnou menšinou maďarských slovákov budú voliť aj oklamaní Slováci z hladových dolín bez náležitej infraštruktúry a zahodených pracovných miest v pripravovaných priemyselných parkoch. Opäť výsledok politikáčenia.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2022 11:23
od Azir78
Vie niekto kedy je planovene vyhlasenie VO na tento usek?
Dufam, ze to bude este v 1. polroku 2022.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2022 21:51
od cepheus

R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2022 22:17
od jarino
DSP aj DP dodaná a spracovaná.
Pripravujú sa podklady k žiadospti o vydanie stavebného povolenia.
Pripravujú sa podklady k vyhláseniu VO na Zhotoviteľa stavby.

Odhadované investičné náklady: 99 mil. eur

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2022 09:54
od Lorenc
Ale to len tie styri kilometre? Projektuje sa to hadam cele po Ľupču...

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2022 10:29
od metelesku.blesku
A načo by to robili celé až po Ľupču?

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2022 11:12
od jarino
jarino napísal:DSP aj DP dodaná a spracovaná.
Pripravujú sa podklady k žiadospti o vydanie stavebného povolenia.
Pripravujú sa podklady k vyhláseniu VO na Zhotoviteľa stavby.

Odhadované investičné náklady: 99 mil. eur

Na jeseň by malo byť vyhlásené VO.
Áno, hovorím iba o úseku po MÚK Šalková.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2022 16:02
od aquila
vsak aj to bude na dlhu dobu viac ako stacit. to je skor skoda, ze to rovno nepotiahli po MUK salkova..

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2022 16:34
od Milos
Nebolo to po MÚK Šalková pripravené na výstavbu a niekto Vážne tlačil na pílu, tak sa to ako súčasť PPP2 postavilo len po býv. cementáreň.. Ani napojenie Majera nie je doteraz vyriešené, iba priemyselný park Majer-Šalková slepou cestou.

Inak chcem sa ospravedlniť za príspevok z 1. decembra 2021 (https://dialnice.info/viewtopic.php?f=46&t=21648&start=225), kde som písal, že niečo zmenili k horšiemu na smerovom vedení R1 v úseku mosta pri Šalkovej v snahe znížiť náklady. Pozrel som si pozornejšie tie staršie mapy úseku a je to zakreslené rovnako.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2022 19:25
od Vlados
Ten projekt nebol pripravený pre rýchlostnú cestu alias diaľnicu a dodnes nemajú vozidlá čo nemôžu na diaľnicu alternatívnu trasu. Polícia ticho tolerujte porušovanie predpisov.
Okrem toho, že postavíme 2 km diaľnice tak postavíme aj 3 km paralelnej cesty. R1 mala viesť tesne popri žel. trati a mohla sa ušetriť jedna MÚK a 3 km novej paralelnej cesty.

Lorenc, nie si jediný kto chce na Slovensku diaľnicu do svojej garáže... Nebudú to 4 ale len 2 km.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2022 05:46
od Lorenc
Urcite. Ved vy ste tu ospevovali dialnicu do Brezna teda 4 pruhy. Mohlo sa to poriesit. Z povodnych 7 km budu 2km za 100 milionov. To je teda terno.