Stránka 13 z 16

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2022 00:01
od Vlados
To je nejaký hoax.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2022 18:13
od Lorenc
mike007 napísal:
Vlados napísal:Tunel je len mokrý sen. Ver tomu, že sa ho nedožiješ.

Samozrejme, ze dlhy bazicky tunel Hiadel (ci ako ho chceli nazvat) R1 je utopia. Kratky vrcholovy tunel popod samotnu obec Donovaly by nebol prilis nakladny a prirode ako aj cestovnemu ruchu tam prospeje. V zahranici uplne bezna vec, to len u nas sa tunely na jednotkach/dvojkach vobec nestavaju.


Aj máš pravdu, ale moc logickejší a výrazne kratší by vrcholový tunel nebol. Ak berieme v úvahu začiatok portálu na kóte 760 m.n.m napr. kdesi pri Motyčkách a druhý portal pri Korytnici, tak máme cca 6 km. Faktom je, že na fóre zatiaľ nik nič také nenakreslelil. A ide aj o vodné zdroje v tejto oblasti.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2022 12:05
od Lorenc
https://www.aktuality.sk/clanok/Gr5Gd91 ... sku-lupcu/

Uz ide 1. Etapa do tendru a do stavby

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2022 14:12
od nevo83
tak do stavby su silne slova...

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2022 14:26
od Lorenc
„V súčasnosti prebieha paralelne stavebné konanie na prvú etapu R1 a súčasne budeme vyberať aj zhotoviteľa na túto stavbu. Predpoklad je, že vďaka tomu ušetríme asi šesť mesiacov. Niekedy v polovici roka 2023 by sme mohli mať vybraného zhotoviteľa," konštatoval investičný riaditeľ NDS Stanislav Beňo.


Existuje už štúdia od geografického ústavu, ktorý potvrdil potrebu R1 pred R3. I keď som zástanca preferencie koridoru E77, určite to nieje za cenu nepripravenosti a hulvátskeho riešenia ako to riešili v roku 2009 s tunelom Diel a Kozí chrbát a podobnými nezmyslami. Takže riešiť v prvom rade bodové závady a lokálne zlepšenia BB-SL potom obchvat RK a na R3 obchvat MT.

Je veľká škoda, že sa neriešia rozšírenia 1/65 a čaká sa na uletený koridor, ktorého len príprava vyjde na 10 rokov a výstavba na ďaľších 10 či to bude v R1 stope alebo R3.

R1 Banská Bystrica – Slovenská Ľupča, I. etapa

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2023 10:05
od jarino
V najbližších dňoch bude vyhlásené VO na Zhotoviteľa.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2023 13:27
od aquila
ze vraj uz vyhlasili podla ich PR servisu..

viewtopic.php?f=35&t=26512

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2023 20:18
od Vlados
Celkom dosť vysoká predpokladaná cena pre "približne trojkilometrovej rýchlostnej cesty je 89 320 000" ktorej polprofil využije cestu I/66.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2023 21:52
od metelesku.blesku
Z tej cesty nevyužijú, okrem pozemkov, nič. A namiesto SSC stavajú súbežnú cestu I. triedy, rovnako, ako je v pláne na D3.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2023 00:37
od Vlados
Nevyužijú no je potrebné budovať ani násyp či zárez. Nákladovo je jeden polprofil len GO cesty.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2023 12:08
od dzowo2
Vie niekto presne - to bude fakt len po križovatku v Šalkovej, t.j. tam cca kde je teraz semafor? Takto to všade uvádzajú...
Či aspoň po tú nasledujúcu odbočku na SL Ľupču?

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2023 12:48
od metelesku.blesku
Až po križovatku na SlovĽupču za rozpadávajúcim sa mostom. Veď hlavne kvôli tomu mostu idú robiť tento úsek.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2023 13:14
od Lorenc
Takze teraz budú čakať kým sa nerozhodne R1 VS R3 :-)

Toto vedenie to isto nerozhodne. Mohli to urobiť tak či tak po Lupcu nic by sa nestalo aspoň by bolo bližšie k Čertovici.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2023 13:37
od metelesku.blesku
Zbytočné. Na tej ceste nie sú za tou križovatkou na SĽ žiadne bodové závady (stačí na pár križovatkách urobiť pruhy pre ľavé odbáčanie) a sama má parametre polprofilu s dostatočnou kapacitou. Táto cesta I. triedy je až po Podbrezovú vedená mimo obcí. Mimoúrovňová križovatka nad Brusnom sa dostala aj na obálku Autoatlasu ČSSR z roku 1978 (vedel niekto, že tam v smere od BB boli 2 pruhy? :)
https://www.ciernenabielom.sk/kniha-detail/viac-autorov-autoatlas-cssr/196640/#group=pr196640&photo=0

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2023 16:09
od JaNY
:) Sedi to. Ja si to pametam, mal som ten Atlas vzadu pod oknom, uzasnej skody 120 L z 58 hp. :D

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2023 08:57
od devil
Z tej cesty nevyužijú, okrem pozemkov, nič. A namiesto SSC stavajú súbežnú cestu I. triedy, rovnako, ako je v pláne na D3.
OK,aj tak je to 30 mega za kilometer. co tam bude ?? cele to bude na moste, +MUK + uprava hrona a prelozka vsetkeho mozneho vratane zeleznice ??

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2023 02:22
od Milos
Hlavne MÚK pri Biotike, ktorá pri trojkilometrovej dĺžke celého úseku zákonite tvorí dosť vysoké percento z ceny, a ďalej hlavne vybudovanie preložky cesty I/66 v úseku od bývalej cementárne až po budúcu MÚK pri Biotike, vrátane okružnej križovatky a úplne nového mosta cez Hron na odbočke z nej (smer Poniky, resp. Môlča), cesty spájajúcej Priemyselný park Majer-Šalková s preložkou cesty I/66 v m.č. Šalková. Ak by sa podstatná časť z objektov súvisiacich s preložkou I/66 financovala iných balíkov, cena by bola nižšia. Skoro všetko z vymenovaného okrem samotnej preložky I/66, tá je vynútená výstavbou R1, ale vyjde to takto neporovnateľne lacnejšie, než nechať cestu v pôvodnom koridore a hľadať novú trasu pre R1, (popravde iné a pritom ešte rozumné riešenie než to naplánované si v tomto prípade len ťažko dokážem predstaviť. Podobne by sa malo postupovať aj v prípade D3, viac využívať koridor pôvodnej cesty, kde je to efektívne a možné.

V lete 2022 som sa prešiel po trase preložky I/66 a pofotil vytyčovacie body s okolím. Keď budem mať čas, pridám do fotogalérie

R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2023 08:17
od jarino
Predkladanie ponúk: 30.5.2023
Kritérium: najnižšia cena
Doba realizácie: 960 dní
Míľniky:
1) Ukončenie realizácie preložky cesty 1. triedy -> 380 dní
2) Ukončenie realizácie SO 205-00 Most nad traťou ŽSR pravý -> 530 dní
3) Ukončenie realizácie SO 205-00 Most nad traťou ŽSR ľavý -> 880 dní

Predpokladaný dátum začiatku realizácie: 16.12.2023
Odhadované náklady: 89,32 mil. eur

Predmetom zákazky je vybudovanie rýchlostnej cesty R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča o celkovej dĺžke 3,04 km. Rýchlostná cesta R1 v danom úseku je navrhovaná v parametroch smerovo rozdelenej komunikácie s obmedzeným prístupom v kategórii R 22,5/100.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2023 22:20
od badger-FB
konečne :)

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 21. Jún 2023 15:24
od rempo
včera sa mali otvárať cenové ponuky,ma niekto nejaké informácie

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2023 19:49
od lolo
1. Doprastav+Metrostav

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 23. Jún 2023 10:28
od Lorenc
Vysutazena cena? Tipujeme ?

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 23. Jún 2023 13:21
od lolo
Myslím že to bolo pod 90

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2023 16:14
od badger-FB
30/km, zalepia sa oči pre všetkých čo čakajú na Donovaloch Rku, na najbližších 5 rokov a to aj nižšie objasním aj s príčinami
len teda Poliaci aj keď zdraželi, tak bežne 11-12/km, Španieli sú niekde pri 8-11/km, na asi 12/km sú Češi
len my, keď sa dobre rozhliadneme na to čo staviame a o koľko to zdražuje a kde už tá cena začína a každá sa ešte zväčší, takže aj táto tu, tak my sme na 3x týchto cien, kebyže sme na 2x, ale my sme na 3x a to sa ešte dopracujeme v súťaži po takú cenu
ad ČR: https://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=31&t=26571

nepochybujem, že by to niekto objasnil zo stavebnej lobby, ale my sa potom nemôžeme diviť, že tak skoro tu nebude ani len 1 tisíc kilometrov v prevádzke (plného profilu) - dnes je v prevádzke a výstavbe a súťažiach menej, než je toto číslo, ani keby sme tam pripočítali celú chýbajúcu D3 a R4, tak sa tam tak-tak tesne dostaneme, čiže v 2033 ako nám je servírované a kde budú ostatní v 2033? už stavať VRT vo väčšom :D

pritom toto sa stavia len preto, že na hlavnom ťahu je v zlom stave cestný most a bude sa musieť uzatvoriť premávka, čiže by sme úplne odstavili hlavný ťah ... takto ho odstavíme, ale získame tu náhradnú trasu a to je teda gól, takéto núdzové riešenia (nehovoriac o tom, že pôvodný úsek meria 8 kilometrov a my sme výslovne vyňali len tri, aby sme nahradili ten úsek s mostom, ak to správne chápem), čiže žiadny relevantný záujem o ťahanie na RK tu nie je, preto platí prvý riadok :wink: na Donovaloch sme zalepili oči takisto, masívne rekonštrukcie ciest zalepia oči na najbližšie roky takisto (od BB cez hor. priechod až po RK samotný)

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2023 08:56
od lolo
1. Doprastav + Metrostav 86 777 231€
2. Eurovia + SMS 96 392 753€
3. SKANSKA 97 172 500 €
4. PORR 102 378 708€
5. Strabag 107 270 332€
6. Vahostav 111 998 572€