R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Ste za spoplatnenie diaľničnou známkou obchvatu Banskej Bystrice po spojazdnení?

Áno
53
67%
Nie
26
33%
 
Celkový počet hlasov : 79

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

Odoslaťod bystrican » 06. Júl 2012 07:27

DrX napísal:Jedna technicka otazka: budu ludia tuto cestu vobec pri spojeni Brezno-Zvolen vyuzivat? Je o dost dlhsia nez jestvujuci prejazd juhovychodom BB, ktory, pokial sa pamatam, ma skoro vsade mimourovnove krizovatky...
http://img440.imageshack.us/img440/2900/bbturq.png


Doteraz som Ta DrX uznával ako zasvateneho odborníka na problematiku dialnic RC, ale po tejto otázke si sa sám diskvalifikoval.....
bystrican
návštevník
 
Príspevky: 48
Obrázky: 34
Založený: 09. Okt 2009 13:01

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

Odoslaťod devil » 06. Júl 2012 07:29

otazka je v pohode, nie vsetci chodia vsade....na mape to vyzera tak ako pise DrX...cesta vsak ma aj niekolko semaforov takze pri pri spojeni Brezno-Zvolen SO vyuzivat budu. otazne je kolko aut prechadza cez mesto + BB auta ktore sa na budu napajat na obchvat priamo z mesta. na R1 boli "odhady" 5-7 tisic aut ale pre tuto cast som nezachytil ziadne...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

Odoslaťod mirkobb » 06. Júl 2012 09:24

DrX napísal:Jedna technicka otazka: budu ludia tuto cestu vobec pri spojeni Brezno-Zvolen vyuzivat? Je o dost dlhsia nez jestvujuci prejazd juhovychodom BB, ktory, pokial sa pamatam, ma skoro vsade mimourovnove krizovatky...
http://img440.imageshack.us/img440/2900/bbturq.png

Na to aby sa tomu zamedzilo existuje veľmi jednoduchý a pomerne efektívny spôsob, resp. nástroj ako presmerovať hlavne tranzitujúce autá na obchvat. Dá sa to vyriešiť dopravným značením v kombinácii s prestavením svetelných križovatiek, v ich prípade zmenou intervalov v neprospech súčasného prioritného smeru. Čo sa týka dopravného značenia, tak tam sa pre nákladné vozidlá na začiatku zjazdu z R1 z obidvoch strán (od Brezna a aj od Zvolena) na starý prieťah mestom popri Hrone dajú osadiť dopravné značky B6 v kombinácii so značkou E 12 a nápisom "Mimo dopravnej obsluhy" na vhodných miestach. V smere od Brezna už na začiatku pri odbočke na jednosmernú starú cestu popri cementárni, tu by nákladné autá mali znemožnený vstup na starý prieťah mestom. Ale ak by niekto predsa len potreboval ísť do mesta, tak by použil následnú MUK BB-východ (bývalá MUK Cementáreň), čiže takéto riešenie je ešte vyhovujúce pre nákladné autá ktoré potrebujú zásobovať určité mestské priľahlé štvrte, ale tranzitujúcim nákladným autám by sa už takýto komplikovaný prejazd cez túto MUK a následne cez množstvo svetelných križovatiek popri Hrone jednoducho nevyplatil, čiže je predpoklad že logicky puožijú obchvat kde prejdú plynule. Z opačnej strany od Zvolena je situácia už trošku "iná" a nie tak jednoznačná, ale taktiež riešiteľná, na odbočení z R1 na Huštáku by išlo hlavne o to, zamedziť im schádzať z R1-ky smerom na nábrežie, ale aby mali ešte stále možnosť sa poprípade dostať (cez svetelnú križovatku pod estakádami) do Radvane, na Fončordu a taktiež na opačnú stranu zase cez malý kruhák na Hušták, J. Kráľa a aj hore na Trosky k ESC. :wink: Čiže takáto zákazová značka B6 pre nákladné vozidlá v kombinácii so značkou E 12 a nápisom "Mimo dopravnej obsluhy" by musela byť umiestnená vpravo pri tej tej prvej križovatke (ešte nie svetelnej) ktorá sa nachádza vpravo vedľa estakády ako je názorne ukázané na priloženej mapke. No a pre nákladné autá, ktoré by sa predsa len potrebovali dostať trebárs aj na nábrežie a potom následne aj ďalej do nejakých miest v centre, by bola možnosť ísť vľavo a cez svetelnú križovatku pod estakádami sa dostať na veľký kruhový objazd, cez ktorý by mali možnosť vrátiť sa do protismeru a dostať sa tak aj na nábrežie v prípade potreby. Takto komplikovaný prejazd by ale samozrejme odradil tranzitujúce nákladné autá na prejazd popri Hrone a je predpoklad, že kvôli plynulosti prejazdu budú používať radšej SO.
To sa týka vodičov aút ktorí situáciu v meste BB poznajú a chceli by si takto skracovať cestu po nábreží, pre "náhodilých okoloidúcich" asi budú na tento účel osadené diaľkové návestné dopravné značky, ktoré budú včas informovať o takomto zákaze pre vodičov v predstihu už na R1-ke nejakou značkou s návesťou (napr. IS 12), že pre nákladné autá je vstup do centra zakázaný a tým pádom budú aj vhodne nasmerovaní na prejazd obchvatom.

Pre osobné tranzitujúce autá by takýmto nástrojom na odradenie prejazdu centrom mesta po nábreží mohlo byť nastavenie svetelných križovatiek ktoré sa nachádzajú na prieťahu mestom, a to takým spôsobom že by po skúsenosti so zdržaním na nich, v budúcnosti radšej volili prejazd severným obchvatom kvôli plynulosti. V tejto súvislosti treba pripomenúť, že sa chystá nastavenia týchto svetelných križovatiek ihneď po spustení SO takým spôsobom, že sa bude dlhšie čakať na súčasnom prioritnom smere a intervaly sa prestavia viac v prospech premávky z bočných ulíc pripájajúcich sa do týchto križovatiek než tomu bolo doteraz.
Z toho potom následne vyplýva, že aj vodiči trnazitujúcich osobných aút budú postavení pre dilemu, či sa časovo zdržať na týchto svetelných križovatkách, alebo si radšej tých niekoľko sto metrov urobiť zachádzku po obchvate a prejsť cez BB plynulo..? :wink: :P
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

Odoslaťod Andrej » 06. Júl 2012 09:43

Myslim, ze vzhladom na situaciu na I/66 budu vyuzivat obchvat takmer vsetci vodici osobnych aut, ktori danu situaciu poznaju. Pre TIR je potrebne zaviest zakaz jazdy cez centrum, ako pise mirkobb, kvôli obchadzaniu myta.

Moj posledny prejazd centrom od MUK BB centrum po koniec BB smerom na BR trval vyse 30 minut, predposledny nieco cez 15. Prejazd po obchvate by odhadom mal trvat 5-6 minut.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

Odoslaťod Milos » 06. Júl 2012 11:29

Presne tak, myslím si, že vodičom osobných áut sa oplatí použiť prejazd po nábreží Hrona jedine v neskorých večerných a nočných hodinách, keď budú (?) semafory vypnuté.

Neviem, či máte túto informáciu, ale bolo v pláne prebudovať súčasnú I/66 na nábreží na mestskú triedu - je jasné, že kvôli financiám sa to v plnom rozsahu konať nebude, aspoň nie v dohľadnej dobe, ale možno pribudnú nejaké prechody pre chodcov, dekoratívne stĺpiky s reťazami namiesto zvodidiel a pod. Chcelo by to aj znížiť niveletu vozovky medzi prechodom pre chodcov pri Národnej a svetelnou križovatkou s Kapitulskou ul., kde bola kvôli lepším parametrom pre tranzit umelo zvýšená a nevyzerá to dobre, ale k tomu tiež žiaľ asi nedôjde.
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

Odoslaťod Milos » 06. Júl 2012 12:01

Ešte jedna vec k tomu, či a kedy sa oplatí použiť cestu po nábreží: Na mapke, ktorú sem pridal DrX :arrow: http://img440.imageshack.us/img440/2900/bbturq.png pekne vidieť, že trasa po obchvate je v porovnaní s trasou cez nábrežie dlhšia zhruba o úsek medzi Huštákom a MÚK Kostiviarska, čo je cca 2,5 km (necelé 2 minúty jazdy). Aby sa jazda cez nábrežie aspoň trochu oplatila, čakanie na semaforoch (3x križovatka, 2x prechod pre chodcov s menej častou červenou) by nemalo byť dlhšie než polovica tohto času, lebo treba ešte zarátať rozbiehanie, vyššiu rýchlosť na obchvate než na väčšine úseku v meste a pod.
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

Odoslaťod LubosG » 06. Júl 2012 13:21

Mňa ako tranzitujúceho vodiča v smere od ZV na Brezno by nikdy nenapadlo ísť cez mesto, kde neviem čo na mňa čaká a keď viem, že po SO BB to bude určite v pohode a najmä súvislá jazda, pokiaľ tam samozrejme nebude niečo výnimočné ako nehoda či opravy a podobné nie časté zdržania.
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

Odoslaťod Kanky » 06. Júl 2012 14:26

Andrej napísal:Myslim, ze vzhladom na situaciu na I/66 budu vyuzivat obchvat takmer vsetci vodici osobnych aut, ktori danu situaciu poznaju. Pre TIR je potrebne zaviest zakaz jazdy cez centrum, ako pise mirkobb, kvôli obchadzaniu myta.

Moj posledny prejazd centrom od MUK BB centrum po koniec BB smerom na BR trval vyse 30 minut, predposledny nieco cez 15. Prejazd po obchvate by odhadom mal trvat 5-6 minut.


jazdim cez BB po nabrezi pravidelne, to zn. stovky prejazdov vo vsetkych moznych casoch, tak som asi dieta stasteny, ale nikdy som sa tam nezdrzal, od BR je stale zelena vlna, tak stojis max na prvom semafore, v opacnom smere niekedy, aj to malokedy na dvoch, par sekund...stale som presiel plynule...
po otvoreni obchvatu si ho urcite prejdem a potom zvazim, ze co je lepsie/rychlejsie, atd.....najlepsie to bude vyskusat v roznych casoch, ked pojdu dve auta naraz, ze co bude lepsie (rychlejsie)...
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

Odoslaťod Kanky » 06. Júl 2012 14:30

prejazd cez nabrezie by bol mozno zaujimavejsi, keby sa dalo napojit na R1 smerom na BR pred mostom ponad R1...
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

Odoslaťod DrX » 06. Júl 2012 15:12

No, urcite sa to da zariadit, aby sa ludia netrepali do mesta. Akurat pre tranzitujucich navstevnikov Nizkych Tatier, pokial ich GPS bude posielat cez mesto, asi bude treba osadit nejake tie znacky, ze "Ignoruj GPS". Neviem ci uz u nas su...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

Odoslaťod mirkobb » 06. Júl 2012 15:42

Milos napísal:Aby sa jazda cez nábrežie aspoň trochu oplatila, čakanie na semaforoch (3x križovatka, 2x prechod pre chodcov s menej častou červenou) by nemalo byť dlhšie než polovica tohto času, lebo treba ešte zarátať rozbiehanie, vyššiu rýchlosť na obchvate než na väčšine úseku v meste a pod.

Tie svetelné križovatky na prieťahu mestom cez nábrežie a ďalej po Stavebnej a Partizánskej ceste sú už v súčasnosti 4, asi si nepočítal tú novú na Partizánske ceste s ulicami Na hrbe a privádzaču k MUK BB-východ (bývalá MUK Cementáreň), ale to len tak pre upresnenie. :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

Odoslaťod Milos » 06. Júl 2012 15:58

Počítal som aj tú, len som to nejednoznačne napísal, tak sme sa asi nerozumeli - svetelné križovatky sú tri a navyše dva prechody pre chodcov so semaforom, čiže spolu 5 semaforov - v smere od Brezna najprv križovatka pri MÚK BB-východ, potom pri autobusovej stanici a tretia s Kapitulskou ul., potom už len dva semafory na prechodoch pre chodcov - Národná ulica a Hušták
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

Odoslaťod mirkobb » 06. Júl 2012 17:31

Milos napísal:Počítal som aj tú, len som to nejednoznačne napísal, tak sme sa asi nerozumeli - svetelné križovatky sú tri a navyše dva prechody pre chodcov so semaforom, čiže spolu 5 semaforov - v smere od Brezna najprv križovatka pri MÚK BB-východ, potom pri autobusovej stanici a tretia s Kapitulskou ul., potom už len dva semafory na prechodoch pre chodcov - Národná ulica a Hušták

Aha, tak sorry, to som sa zas prepočítal ja. :oops: Ja som zas neuvažoval prechod na Huštáku, aj keď tam semafóry sú, je to len prechod pre chodcov. Ale zas Národnú som počítal ako križovatku, aj keď tam semafóry nemajú vplyv na odbočenie vpravo cez most k Malej žst. stanici, ale križovatka to je. Ale dúfam, že tentokrát sa už asi zhodneme spolu a to je hlavne dôležité k danej problematike o ktorej sme sa tu bavili, že miest kde sa musí stáť na svetlách je 5. :wink: :P
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

Odoslaťod Andrej » 06. Júl 2012 21:47

Kanky napísal:jazdim cez BB po nabrezi pravidelne, to zn. stovky prejazdov vo vsetkych moznych casoch, tak som asi dieta stasteny, ale nikdy som sa tam nezdrzal, od BR je stale zelena vlna, tak stojis max na prvom semafore, v opacnom smere niekedy, aj to malokedy na dvoch, par sekund...stale som presiel plynule...
po otvoreni obchvatu si ho urcite prejdem a potom zvazim, ze co je lepsie/rychlejsie, atd.....najlepsie to bude vyskusat v roznych casoch, ked pojdu dve auta naraz, ze co bude lepsie (rychlejsie)...

Zaujimave, osobne tu jazdim ovela menej, cca 5 prejazdov do roka, ale vzdy som zazil pocas spicky mensie zdrzanie. Najväcsie bolo prave v smere od BR, asi 2 km sa slo krokom, svetelne krizovatky uplne neprejazdne.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

Odoslaťod JaNY » 07. Júl 2012 02:02

Kanky, podla mna je strata casu tam nieco testovat. Ved ten prejazd po R1 cez Bystricu je vyditelne jednoduchsi.
Chvalim po prezreti videa dlhe najazdove a vyjazdove pruhy. Trochu divne bude ze vodici budu od Brezna prichadzat po ceste 1+1 rychlostou 90-100 a na novej ceste 2+2 len 80km/h.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

Odoslaťod Kanky » 07. Júl 2012 07:35

urcite je prejazd po R1 jednoduchsi, ale je dlhsi, da sa povedat, ze po nabrezi je to skratka a minimalne v nocnych hodinach (a dajme tomu aj pri vypnutych semaforoch) to moze byt rychlejsia atlernativa ....(na R1 je zatial malinky zadrhel aj stara estakada)...
osobne budem jazdit po R1 a nikoho ani nechcem nahovarat (hlavne kvoli miestnym), aby jazdil po nabrezi, ale urcite si to kazdy porovna a mozno sa po otvoreni a prvych prejazdoch otvori vasniva debata :)...
takych miest na debatu je urcite, ci uz u nas alebo v zahranici, vela (nechcem porovnavat lebo sa jedna o neporovnatelne vacsie mesta, kde sa da usetrit viac casu a km)..
urcite neporovnatelnym, ale povsimnutia hodnym prikladom je zatial aj usek jablonov az po branisko...ti co tadial jazdia, tak vedia, ze ak sa na kruhaci pri jablonove pred tebou skrabe na polprofil D1 zmes kamionov a os. aut, tak prejazdom po prazdnej I/18 ich nechas vsetkych za sebou bez toho, aby si ich musel predchadzat :)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

Odoslaťod mirkobb » 07. Júl 2012 08:03

Andrej napísal:
Kanky napísal:jazdim cez BB po nabrezi pravidelne, to zn. stovky prejazdov vo vsetkych moznych casoch, tak som asi dieta stasteny, ale nikdy som sa tam nezdrzal, od BR je stale zelena vlna, tak stojis max na prvom semafore, v opacnom smere niekedy, aj to malokedy na dvoch, par sekund...stale som presiel plynule...
po otvoreni obchvatu si ho urcite prejdem a potom zvazim, ze co je lepsie/rychlejsie, atd.....najlepsie to bude vyskusat v roznych casoch, ked pojdu dve auta naraz, ze co bude lepsie (rychlejsie)...

Zaujimave, osobne tu jazdim ovela menej, cca 5 prejazdov do roka, ale vzdy som zazil pocas spicky mensie zdrzanie. Najväcsie bolo prave v smere od BR, asi 2 km sa slo krokom, svetelne krizovatky uplne neprejazdne.

Andrej dobrý postreh a pripájam sa, že moje skúsenosti (a aj iných) je, že prejazd v smere BR-ZV je komplikovanejší, s väčšími zdržaniami ako smer ZV-BR. Možno je to ovplyvnené aj určitým "špecifickým" tokom miestnej premávky z miestnych priľahlých komunikácií na I/66 a následne väčším zahltením práve tohto smeru, možno aj nastavením semafórov, no ktovie..? Ale v každom prípade je pravda, že Tebou spomínaný smer BR-ZV je horšie prejazdný, s dlhšími časmi prejazdu, to je aj moja osobná skúsenosť. :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

Odoslaťod wizard112 » 07. Júl 2012 08:42

O prerozdelení IAD medzi nábrežím a SO rozhodne hlavne to, či obchvat bude spoplatnený, o čom sa podľa medializovaných informácií stále nerozhodlo.

Prejazd v smere ZV -> BR cez nábrežie zase nie je taký hrozný, "zápcha" je tam maximálne v špičkách kvôli križovatke s Kapitulskou ul., ale ďalej je to OK, od podjazdu pri železničnej stanici je navyše MPR 80 km/h a dva pruhy.
Opačný smer BR -> ZV je kvalitatívne horší, na celom prejazde je 50 km/h, navyše aj o čosi väčšie zdržanie je svetelnej križovatke pri dome kultúry (resp. autobusovej stanici) a aj nájazd na I/66 z R1 bude komplikovaný (zísť z R1 na MÚK BB-východ, prejsť svetelnú križovatku).

Padla tu aj otázka na vytvorenie mestskej triedy. Uvidíme, či nábrežie bude naďalej cesta I. triedy alebo to pôjde vlastnícky pod VÚC alebo mesto. Čo by som ale uvítal, by bolo zriadenie preferencie MHD, minimálne na svetelných križovatkách a možno aj zriadením BUS-pruhov (ale to bude závisieť aj od intenzít a hlavne od vôle kompetentných).
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

Odoslaťod Milos » 07. Júl 2012 10:40

mirkobb napísal:Aha, tak sorry, to som sa zas prepočítal ja. :oops: Ja som zas neuvažoval prechod na Huštáku, aj keď tam semafóry sú, je to len prechod pre chodcov. Ale zas Národnú som počítal ako križovatku, aj keď tam semafóry nemajú vplyv na odbočenie vpravo cez most k Malej žst. stanici, ale križovatka to je. Ale dúfam, že tentokrát sa už asi zhodneme spolu a to je hlavne dôležité k danej problematike o ktorej sme sa tu bavili, že miest kde sa musí stáť na svetlách je 5. :wink: :P


Áno, pri tom prechode na Národnej je vlastne tiež križovatka (odbočka na parkovisko za Hronom a k ž. zast. BB-mesto) a hoci ako píšeš, nemá priamu súvislosť so semaformi, niekedy ma hnevá, že potiahli obrubník za autobusovou zastávkou pred odbočkou až k pravému jazdnému pruhu a nespravili za zastávkou nejaký náznak odbočovacieho pruhu, lebo ak stoja na semafore viac než 1-2 os. autá, už neodbočíš..

wizard112 napísal:Opačný smer BR -> ZV je kvalitatívne horší, na celom prejazde je 50 km/h, navyše aj o čosi väčšie zdržanie je svetelnej križovatke pri dome kultúry (resp. autobusovej stanici) a aj nájazd na I/66 z R1 bude komplikovaný (zísť z R1 na MÚK BB-východ, prejsť svetelnú križovatku).

Skutočne sa bude jazdiť pri vstupe do mesta výlučne týmto spôsobom, že bude treba zísť z obchvatu až na MÚK BB-východ a odbočiť doľava na novej svetelnej križovatke pri Shellke? Myslím si, že preložka starej cesty i/66 popri bývalej cementárni bude jednosmerná (kým sa nepostaví jej pokračovanie) a bude po nej možné jazdiť práve v smere od Brezna do mesta
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

Odoslaťod mirkobb » 07. Júl 2012 12:07

Milos napísal:
wizard112 napísal:Opačný smer BR -> ZV je kvalitatívne horší, na celom prejazde je 50 km/h, navyše aj o čosi väčšie zdržanie je svetelnej križovatke pri dome kultúry (resp. autobusovej stanici) a aj nájazd na I/66 z R1 bude komplikovaný (zísť z R1 na MÚK BB-východ, prejsť svetelnú križovatku).

Skutočne sa bude jazdiť pri vstupe do mesta výlučne týmto spôsobom, že bude treba zísť z obchvatu až na MÚK BB-východ a odbočiť doľava na novej svetelnej križovatke pri Shellke? Myslím si, že preložka starej cesty i/66 popri bývalej cementárni bude jednosmerná (kým sa nepostaví jej pokračovanie) a bude po nej možné jazdiť práve v smere od Brezna do mesta.

Určite to wizard112 nemyslel tak, že by sa súčasnou cestou I/66 popred cementáreň nemalo jazdiť vôbec. Podľa toho čo napísal, mal na mysli asi iba jeden z možných spôsobov ako zísť z R1-ky a to pre tranzitujúce nákladné autá ktorým by sa týmto spôsobom malo zamedziť skracovať si prejazd mestom po súčasnej I/66 cez nábrežie. Písali sme o tom v predchádzajúcich príspevkoch, že by to mohol byť jeden zo spôsobov ako zamedziť a znemožniť zjazd na tej odbočke z R1 na starú cestu popri cementárni, ktorá ale bude pre osobné autá naďalej k dispozícii. Totižto po sprevádzkovaní SO by sa mal spomínaný starý úsek cesty I/66 stať jednosmerný pre smerovú reláciu Slovenská Ľupča - BB, opačne smerom na Brezno pôjde premávka z mesta, konkrétne z križovatky Partizánska cesta s ulicou Na hrbe cez ten privádzač snerom na R1 a následne cez MUK BB-východ a po R1 ďalej smerom na Slovenskú Ľupču. Čiže Tebou spomínaná cesta popred cementáreň na ktorú sa dotazuješ bude jednoznačne jednosmerná od zjazdu z R1 až po križovatku pri odbočke k vchodu do cementárne (viď obrázok), a až neskôr po predĺžení R1-ky smerom na Slovenskú Ľupču by sa znovu stala táto časť cesty I/66 obojsmerná, vlastne tak ako si to aj Ty sám napísal. :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

Odoslaťod wizard112 » 07. Júl 2012 12:17

Milos napísal:Skutočne sa bude jazdiť pri vstupe do mesta výlučne týmto spôsobom, že bude treba zísť z obchvatu až na MÚK BB-východ a odbočiť doľava na novej svetelnej križovatke pri Shellke? Myslím si, že preložka starej cesty i/66 popri bývalej cementárni bude jednosmerná (kým sa nepostaví jej pokračovanie) a bude po nej možné jazdiť práve v smere od Brezna do mesta


Bude sa dať jazdiť aj tak, ako píšeš. Len signálny plán križovatky pri Shell-ke by mal mať prioritu z iného (iných) smeru (smerov), ako bude ten jednosmerný príjazd z R1 (prakticky by to malo znamenať väčšie zdržanie). Ale ako to nakoniec dopadne, uvidíme ale asi až po otvorení.
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

Odoslaťod Milos » 07. Júl 2012 13:02

Mirkobb, wizard112, ďakujem za odpovede. Inak to riešenie, ktoré navrhol Mirkobb na zamedzenie tranzitujúcim nákladným autám skracovať si cestu cez nábrežie. je veľmi dobré a predovšetkým jednoducho kontrolovateľné. Bolo by dobré, keby sa to dostalo do rúk kompetentných a aj sa zrealizovalo :)

Sklamala ma jedna vec - sľubované napojenie z MÚK BB-východ na Majer sa nekoná :( Iba napojenie na nový priemyselný park Majer-Šalková. Podľa mojich informácií malo dôjsť k dohode medzi mestom, Granviou a firmou Danko, ktorej patrí časť existujúcej cesty, končiacej takmer na privádzači k MÚK BB-východ. :arrow: http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=173&image_id=10128 Zrejme k tejto dohode nedošlo.. Je zvláštny pohľad na chýbajúcich 15-20 metrov "asfaltu", ale dôvody sú asi vážnejšie. Sú aj iné, lepšie možnosti napojenia, napr. cez susedný areál bývalých práčovní, ktorý patrí mestu (ten portál, brána a vrátnica na obrázku sú už zbúrané) :arrow:http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=173&image_id=10132
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

Odoslaťod Tomas PO » 07. Júl 2012 13:42

ked toto cele citam, tak ma napada, aj ked mozno stupidna otazka, preco sa obchvat netrasoval juzne od 1/66?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

Odoslaťod Milos » 07. Júl 2012 13:54

Lebo tam by sa to nezaobišlo bez minimálne jedného dlhého tunela. Paradox je v tom, že za ceny, s ktorými dnes vyhrávajú stavebné firmy tendre na D1, by sa to postavilo možno lacnejšie než severný obchvat cez Ficove PPP. Ale to je problém celého PPP2
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

Odoslaťod Milos » 07. Júl 2012 13:58

A okrem toho, tento sev. obchvat by bol tak či onak potrebný pre obsluhu a rýchle napojenie mestských častí, a taktiež pre dopravu BR - MT, RK a opačne, ale nemusel by byť tak draho riešený - ako kvázi rýchlostná cesta. Lebo aj tak sú jeho šírkové, výškové a smerové parametre také, aké sú ;)
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.