Tak sa na to teda pozrime:
Protokol o vykonaní štátnej expertízy č. 1/2018 R1 - PHS Banská Bystrica, MINDOP:
https://www.mindop.sk/php_mk/expertiza_ ... ile=2018_1To bude ono. Už to teda mali mať hotové. A malo to vyjsť pred 3 rokmi na 3/4 dnes odhadovanej ceny, akurát v novinovom texte nepíšu či ide s DPH alebo bez, ale to je povedzme jedno.
Je tam tých prác viac ako dosť. Či to tak musí byť alebo nie, už ja neposúdim. Ale už len tých preložiek
čiže vyvolané investície tvoria 1/5 ceny.
Tieto PHS, za to si môžeme sami akceptovaním toho kde sme a čo sme prijali. My hluk prekračujeme skoro všade a sme povinní s tým niečo robiť a ľudí pred ním chrániť. Takže buď vylepšíme vozovky, alebo znížime MPR alebo postavíme PHS. Alebo kombinácia ďalších riešení ako obmedzovanie tranzitu, výstavba obchvatov. Osádzať PHS na hotové úsekheje násobne drahšie, než keď sa to robí hneď, ale paradoxne u nás vychádzajú draho aj nové úseky, lebo sa zo záhadných dôvodov trasujú v takých územiach, že sa musia stavať kilometre nekonečných stien. Na západe v takých cenách na km stavajú pomaly hĺbené tunely alebo betónové bloky viz Drážďany alebo aj na poliach/cez sídliská, lebo je to lacnejšie riešenie. A zrazu to neprekáža zeleným, lebo povrcheje zachovaný pre iné druhy dopravy. Do nejakého roku sa s tým musí niečo robiť, takže to odčerpáva peniaze na rozvoj nových úsekov. A podobné blbosti musíme zohľadňovať pri živočícoch, rastlinkách a to sú zase všeliaké násobne ˇčastejšie prechodové rúry, opatrenia, navádzače a to sú v tejto krajine nie sto eurové položky ale multi tisícové položky, kde sa to vynásobí x100 a je z toho miliónik k dobru. Ďalší na plote, ďalšie na PHS, ďalšie tam a hentam a šuch kilometer potom vyjde to čo vyjde. Sme malé územie, kde je veľa vzácnych vecí a to osídlenie je pomerne intenzívne + hydro, čiže mosty.
Mierne sa k hluku pričuchlo aj tým, že by armáda nemala trénovať alebo by mala presunúť základne etc. Armáda nemusí, doprava musí. Ale Prešovčania by vám povedali, že vrtuľníková základňa otravuje život aj pri tom minime čo sa tam lieta. Nové diaľničné obchvaty sú riešené inak - ja len, že priemysel a lietadlá nemusia skoro nič, ale doprava áno. Je to rovnaký (ne)zmysel ako že najprv riešime motory áut, ale 40% emisí je stavebníctvo, 20% druhy dopravy, kde osobné sú v menšine. Ale my začíname práve tým. A hluk sa rieši tiež od zlého konca, respektíve zdravie obyvateľstva sa rieši od zlého konca. Hluk bude, ale že sa rozprašuje svinstvo po poliach hneď pri budovácheje jedno. A to len ako príklad.