Stránka 26 z 29

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2012 18:21
od mirec
J, súhlas .Nazval by som to mestský obchvat:) Obchvaty NR a ZH sú v porovnaní s týmto o inom. Inak zvláštne to poriešili v smere od Brezna, ešte na pôvodnú cestu posunuli tabule označujúce začiatok BB, teda treba znížiť rýchlosť na 50km/h, vzápätí je značka povoľujúca 70 km/h a za ňou je už R1 a 80km/h ak sa nemýlim. :roll: No čo už, sme na Slovensku :lol:

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2012 18:16
od aquila
tak je to koniec koncov na 95% stary projekt prelozky I/66 ... comu odpovedaju aj parametre ..

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2012 08:14
od simonsson75
aquila napísal:len to by nemohli isty ludia z BB tlacit na RC cez donovaly ...


Po zaradení R3 do doplnkového paneurópskeho koridoru TEN-T dúfam, že bude aspoň snaha trasovanie R1 prehodnotiť. Z pohľadu dopravnej obslužnosti územia je podľa mňa nezmysel ťahať dve RC tak blízko vedľa seba. Som všetkými desiatimi za pretrasovanie na Brezno. Vo východných Nízkych Tatrách sa naviac už dnes prehodnocuje zmenšenie územia s najvyšším stupňom ochrany a tak trasovanie cez masív východných Nízkych Tatier na Poprad, resp Sp. Štvrtok a napojenie na D1 by v budúcnosti nemuselo byť z pohľadu EIA tak rizikové ako trasa cez Hiadeľské sedlo.

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2012 08:16
od funtomas
tak mala infoska:

Nová dopravná situácia skomplikovala život predovšetkým cyklistom, ktorí pod bývalou cementárňou v smere na Brezno využívali starú komunikáciu. Tá je však teraz uzatvorená a na obchvat cyklisti ísť nesmú.


Čítajte viac: http://bystrica.sme.sk/c/6486954/obchva ... z22w8AxirF

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2012 09:10
od Milos
Najlepšie je, ako niekto odporúča neoficiálnu cyklotrasu zo Srnkovej do Šalkovej vo svahu Kopy.. No chcel by som vidieť niekoho, kto na nejakom bicykli zn. "Ak chceš vedieť, čo je drina" alebo na niečom podobnom denne dochádza do BB napr. zo Šalkovej alebo z domov medzi Šalkovou a Bystricou, ako sa tadiaľ trepe - tá trasa má športovo-rekreačné využitie, sú tam najmä od Bystrice značné stúpania a kúsok pred napojením na cestu Môlča - Šalková je poľnou cestou s výmoľmi, prípadne blatom a mlákami. Pritom by úplne stačilo v smere na Brezno osadiť DZ "koniec rýchlostnej cesty" už od MÚK BB-východ, aby tam mohli jazdiť aj cyklisti, pritom pokojne ponechať aj tú 80-ku, veď to tak bolo dlhé roky aj na úseku od ČSPH OMV smerom na ZV a BA, kým ešte nebol označený ako RC.

Ale myslím si, že keď sa už rozhodli stavať SO BB cez PPP, tak mali projekt dotiahnuť po MÚK Šalková, vrátane preložky I/66 - úsek by bol ucelený neboli by takéto a podobné problémy.

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2012 12:13
od Kanky
Milos napísal: veď to tak bolo dlhé roky aj na úseku od ČSPH OMV smerom na ZV a BA, kým ešte nebol označený ako RC.


Velmi dobre pises, ze bolo..bolo to zle riesenie, ze to tie dlhe roky tak bolo, aj ked to nebola Rka...na takejto komunikácii nemajú cyklisti co robit...vo vyspelejsich krajinach na to dosli uz davno, preto vystavali komunikacie pre cyklistov...ludsky zivot ma vacsiu hodnotu ako akakolvek komunikacia, preto tam treba vybudovat cestu pre cyklistov a nie pustat ich na viacprudovku bez odstavnych pruhov...

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2012 16:59
od DrX
Len poznamka k tym "vyspelym krajinam", napr. v Australii su vsetky krajnice na dialniciach zaroven aj cyklocestami, a cyklisti na nich su aj na usekoch daleko od miest (a Australia je dnes jednou z najbohatsich krajin sveta - ak chces merat "vyspelost" podla GDP per capita). Myslim, ze by sa nic vazne nestalo, ak by to tak bolo aj u nas - aspon by vodici davali viac pozor.

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2012 17:41
od Milos
Kanky napísal:
Milos napísal: veď to tak bolo dlhé roky aj na úseku od ČSPH OMV smerom na ZV a BA, kým ešte nebol označený ako RC.


Velmi dobre pises, ze bolo..bolo to zle riesenie, ze to tie dlhe roky tak bolo, aj ked to nebola Rka...na takejto komunikácii nemajú cyklisti co robit...vo vyspelejsich krajinach na to dosli uz davno, preto vystavali komunikacie pre cyklistov...ludsky zivot ma vacsiu hodnotu ako akakolvek komunikacia, preto tam treba vybudovat cestu pre cyklistov a nie pustat ich na viacprudovku bez odstavnych pruhov...



Samozrejme, že ani ja si nemyslím, že by to bolo bezpečné a trvalé riešenie (asi by som veľmi dlho zvažoval, keby som to mal podpísať), ale cyklocestu povedľa R1 s bezpečným napojením na I/66 za mestom nie je kde postaviť - je tam hneď svah a železničná trať. Jedine predĺžením novej cesty cez priemyselný park Majer-Šalková až po Šalkovú, čo ale nerieši domy pri I/66 medzi m.č. Šalková a BB a v relácii BB - Slovenská Ľupča by to tiež bola nemalá obchádzka + stúpanie cez Šalkovú na I/66. Inak na horskom bicykli je táto trasa použiteľná už dnes, ale na pohodlné dochádzanie do zamestnania to nie je.

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 12. Aug 2012 00:39
od Kanky
DrX napísal:Len poznamka k tym "vyspelym krajinam", napr. v Australii su vsetky krajnice na dialniciach zaroven aj cyklocestami, a cyklisti na nich su aj na usekoch daleko od miest (a Australia je dnes jednou z najbohatsich krajin sveta - ak chces merat "vyspelost" podla GDP per capita). Myslim, ze by sa nic vazne nestalo, ak by to tak bolo aj u nas - aspon by vodici davali viac pozor.


nepravdiva poznamka z tvojej strany...nie je pravda, ze v australii su vsetky krajnice na dialniciach zaroven cyklocestami....
v tejto teme sa bavime o useku, ktory je prakticky bez odstavneho pruhu, cize ani pre cyklistov tam nie je miesto...bavime sa o useku, kde su zvodidla a protihlukove steny, cize cyklista nema ani kam uhnut, resp. nema unikovu cestu....kto tadial este nesiel, odporucam pozriet video z prejazdu alebo fotky...(v pripade nehody sa cyklista stava deformacnym prvkom medzi autom a tymito pevnymi prvkami pri ceste...)..ak je niekde v australii takato rychlostna cesta, tak tam maju cyklisti zakaz...
za peniaze, ktore zaplatime za tento usek, mohli byt popri tajto Rke kludne aj estakady pre cyklistov....

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2012 19:53
od stanog
Keď už sa o tom bavíme v BB je jedna vážna chyba - pri prejazde mestom od BR smer ZV sa na "Huštáku" odbočuje vpravo na jednosmerný nadjazd nad križovatkou pri Europa SC. Problém je v tom, že značka označujúca RC je osadená až na konci tohto nadjazdu takže vodič keď naň vyjde zistí že je na RC až keď už "niet úniku". Nie je to však nič hrozné, lebo vzápätí môžu motoristi po cca 200m odbočiť na OMV a z nej ďalej. Problém je že sa tam takto prakticky legálne dostávajú aj cyklisti ktorí potom nebezpečne blokujú spomínané odbočenie na OMV keď po RC pokračujú ďalej na ZV po trojpruhu bez odstavného pruhu či rozšírenej krajnice. Stretám ich tam pomerne často paradoxne hlavne v špičke keď ja najväčšia premávka a riziko darovania orgánov najvyššie. Pritom v tomto úseku je alternatív niekoľko po miestnych komunikáciach s MPR 50 km/h.
Nevie nik ako to vyzerá s dobudovaním napojenia obchvatu na Majer?

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2012 22:42
od Kanky
kde je umiestnene znacenie zakaz vjazdu na I/66 (resp. ako je to oznacene?), ked idete z BB do BR? na krizovatke pri shellke? nema niekto foto? aj by som sa zastavil, ale sa mi zatial nechcelo odpocit z tej krasnej Rky:) kde sa otacaju auta, co sa chcu dostat z BB na ten usek jednosmerky?

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2012 23:16
od Milos
Zákaz je až za odbočkou z I/66 k bývalej cementárni a na ulicu, ktorá sa po pár stovkách metrov pripojí na cestu na Selce. Na tej ulici a na odbočkách z nej je pomerne veľa malých firiem. Ale už na odbočovacích pruhoch pred Shellkou sú na odbočovacích pruhoch nápisy "BR"

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 22. Okt 2012 06:50
od duro_z_dediny
Prejazd severným obchvatom BB - v smere od Slov.Ľupče.


zdroj: YouTube.com


Link aj tu http://youtu.be/PvfVHEnq14Y

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 22. Okt 2012 22:45
od Tomas PO
ach jaj ta 80ka. cim skor ju zrusit a dvihnut aspon ako je v KE na 90 (dialnica v meste), alebo aj na 100, mozno okrem tych najviac neprehladnych usekov.

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2012 06:36
od jaspa
no tá 80tka je asi kvôli tomu, že na viacerých miestach vyššiu rýchlosť tá cesta v rámci bezpečnosti neumožňuje... je to hrozné... 90tka je povolená na diaľnici v meste od vstupu do BB od ZV až po začiatok Pribiny, tam je tá šikana obmedzená 60tkou a potom už len 80... pochybujem, že to niekedy zdvihnú na 90.

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2012 09:43
od mirec
Niekto tu už spomínal, že táto R-ka bola vlastne plánovaná ako štvorpruhová jednotka a z malými zmenami to tak aj postavili. 80-tka je podľa mňa tak akurát v rámci bezpečnosti, ktorú jaspa spomínaš. Ten oblúk pri MÚK Rudlová je aj tak na hrane.

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2012 10:29
od Tomas PO
na klasickych jednickach je vsade 90ka a cesta je 1000x horsia

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2012 14:11
od Kanky
mirec napísal:Niekto tu už spomínal, že táto R-ka bola vlastne plánovaná ako štvorpruhová jednotka a z malými zmenami to tak aj postavili. 80-tka je podľa mňa tak akurát v rámci bezpečnosti, ktorú jaspa spomínaš. Ten oblúk pri MÚK Rudlová je aj tak na hrane.


priklanam sa k tvojmu nazoru...v praxi, co si vsimam, sa vseobecne aj tak jazdi rychlejsie ako 80...ale ten spomínaný obluk pri Rudlovej je pri rychlosti nad 80 dost neprijemny...a Kostivarska je jasna...
od Rudlovej na vychod sa uz zda 80 skor ako zbytocny spomalovac...tam by mohlo byt kludne 90 - 100...

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2012 17:56
od Milos
Minule som prešiel celý obchvat v smere V-Z okolo 110 km/h (podľa tachometra, reálne to podľa mojich skúseností mohlo byť 105 - 107) a hoci je to subjektívne, nikde som nemal pocit, že by to už bolo za hranicou bezpečnosti, aj v oblúku na MÚK Rudlová je rozhľad, ktorý PHS neobmedzujú. Jedine MÚK Kostiviarska, tam je každému jasné, že treba spomaliť, ale tá 60-ka je tam snáď namieste len kvôli zbiehaniu pruhov. Ak by sme brali do úvahy len polomer oblúka, tak by stačilo 70, možno aj 80. Uvidíme, aké to bude počas prvej zimy, tie spomínané úseky sú prevažne na mostoch.
Ak to v budúcnosti dobudujú po plánovanú MÚK Šalková, aj s preložkou cesty I/66, tak by v smere na Brezno pokojne mohla byť hneď za nadjazdom MÚK BB-východ ("Cementáreň") značka koniec BB a 130 km/h. V smere od BR tiež tabuľa začiatok BB až pred MÚK BB- východ. Teraz by to tak teoreticky mohlo byť tiež, ale na tých pár 100 m to vôbec nemá význam, akurát tabuľa koniec BB by mohla byť súčasne s tabuľou koniec RC. Zatiaľ tej kratučkej 50-ke policajti odolávajú pokušeniu vyťažiť niečo z tejto zlatej bane, ale človek nikdy nevie.

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2012 06:58
od funtomas
no co? ma uz niekto / su uz niekde statistiky vyuzivania obchvatu?

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2013 23:11
od ANDi

zdroj: YouTube.com

Ked chce NDS premalovavat trojpruh kvoli normam, tak toto krizovanie splna ake normy?

Kratky nakladiak a uz pri par autach ma problem odbocit dolava na BR. Tam musi byt radost, ked je hustejsia premavka a normalny kamion...

Nehovoriac o tom, ze sa blbo odbocuje na pumpu (krizuje sa pripajacia vetva). A z pumpy sa da pokracovat uz len smerom na ZV. Celkovo je to tam strasny paskvil...

(admin: Chcelo by to opravit nazov, severny obchvat nie je v peazi s I/66, ta zostala v povodnej trase popri Hrone.)

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2013 08:51
od pristy27
Paskvil to je ale nenachadza sa priamo na R1 i ked je to krizovatka s nou... ;)

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2013 09:56
od ANDi
To je pravda, ale ta krizovatka patri k R1 a budovalo sa to vsetko spolocne (nadjazd, ktory mal pokracovat do Sasovej i pripojne vetvy na R1), takze si to niekto mohol zratat hned.

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2013 10:45
od Tomas PO
ja mam pocit, ze CSPH sa buduju tam, kde to vyhovuje majitelovi a nie tam, kde to vyhovuje cestam

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2013 11:47
od ANDi
Tak ta CSPH tam stala uz predtym, ale tie pripojne, odpajacie pruhy a vetvy na R1 sa budovali naraz a je to tam natlacene akokeby kazdy usek projektoval niekto iny...