Stránka 27 z 29

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 14. Aug 2013 12:16
od dysan
funtomas napísal:no co? ma uz niekto / su uz niekde statistiky vyuzivania obchvatu?


V prvom polroku 2013 bola priemerná denná intenzita na severnom obchvate Banskej Bystrice 10 500 vozidiel. „Najvyššie hodnoty intenzity dopravy sme v uvedenom období namerali v piatok 28.6, kedy naše sčítače zaznamenali na obchvate Banskej Bystrice 15 498 vozidiel.

Viac na http://bystrica.dnes24.sk/prvy-rok-prevadzky-bystrickeho-obchvatu-preco-je-rychlost-obmedzena-na-80-km-h-159352

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 14. Aug 2013 13:13
od i15
asi sa cakalo, kym premavka presiahne 10000 aut, nech to nevyzera trapne :)

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 14. Aug 2013 13:50
od aquila
za tu sumu co severny obchvat stal, tak to je zufalo nizke vyuzitie a to je pritom usek v intravilane a obsluhuje lokalnu dopravu ...

cize dalsie useky R1 su uplne zbytocne

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 14. Aug 2013 13:52
od Andrej
Na to, ze to bol jeden z najdrahsich usekov nasej dialnicnej siete je to az uboho malo. Ale treba na to pozriet aj z hladiska, ze obchvat realne pomohol samotnemu mestu.

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 14. Aug 2013 14:06
od Kanky
aquila napísal:za tu sumu co severny obchvat stal, tak to je zufalo nizke vyuzitie a to je pritom usek v intravilane a obsluhuje lokalnu dopravu ...

cize dalsie useky R1 su uplne zbytocne

podla toho, ze ktorym smerom by R1 pokracovala...ak by sa k SO pripocitalo gro vozov z/na Donly, tak hned by bolo veselsie...ved prakticky, SO je v smere BR - ZV na Kostiviarskej vedlajsou cestou :)

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 14. Aug 2013 20:06
od mikeBoss
Nerozumiem prečo sa teda staval SO BB s takým počtom EXITov ked su intenzity take ake su. Mohli usetrit.

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 14. Aug 2013 21:43
od dysan
Kanky napísal:
aquila napísal:za tu sumu co severny obchvat stal, tak to je zufalo nizke vyuzitie a to je pritom usek v intravilane a obsluhuje lokalnu dopravu ...

cize dalsie useky R1 su uplne zbytocne

podla toho, ze ktorym smerom by R1 pokracovala...ak by sa k SO pripocitalo gro vozov z/na Donly, tak hned by bolo veselsie...ved prakticky, SO je v smere BR - ZV na Kostiviarskej vedlajsou cestou :)


Presne tak, SO BB je momentalne taka "cesta nikam" pretoze velke mnozsto dopravy ide cez Donovaly a nie na SO. Mam chatu pri ceste cez Donovaly a v poslednom case (asi od otvorenia kompletnej R1 po BB) sa intenzita dopravy cez Donovaly viditelne zvacsila.

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 15. Aug 2013 10:27
od Qwert
Keby sa ten úsek normálne tendroval (a nestaval cez PPP), tak by cena bola primeranejšia, ale stále dosť neadekvátna premávke. Ťažko samozrejme čakať, že obchvat BB bude stáť toľko, ako napr. obchvat TT.

mikeBoss napísal:Nerozumiem prečo sa teda staval SO BB s takým počtom EXITov ked su intenzity take ake su. Mohli usetrit.


Ak by tam bolo menej exitov, tak by premávka bola ešte nižšia. :)

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 15. Aug 2013 10:37
od aquila
mikeBoss napísal:Nerozumiem prečo sa teda staval SO BB s takým počtom EXITov ked su intenzity take ake su. Mohli usetrit.


jeden exit nastastie vypadol, malo tam byt o jeden viac .. teraz su tam realne 2 plnohodnotne MUK a dve polovicne ..

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 15. Aug 2013 22:26
od Tomas PO
mna zlosti jednak ta 80ka (v KE je 90ka bez osdst. pruhov, prechody, atd), ale najma tie 60ky v MUK Kostiviarska.
a koniec R za MUK, takze 2+2 s 50kou: https://www.google.com/maps/preview#!q= ... 13.1&fid=5, potom Jakub no a ta nezmyselna 60ka za Jakubom na 2+2, to je proste zle.

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2013 08:16
od stanog
SO BB bolo potrebné postaviť s ohľadom na vysoké intenzity na prieťahu mestom, množstvo svetelných križovatiek, neexistenciu vyhovujúcej obchádzkovej trasy v prípade napr. nehody a časté prekročenie kapacity najmä v špičkách. Žiaľ s ohľadom na terén to aj niečo koštovalo, ale alternatívou by bol už len porovnateľne drahý tunel popod Urpín. Čo sa týka očakávaní poklesu premávky na úseku popri Hrone, obchvat naozaj pomohol, kolóny sa tam už netvoria a cez semafory sa prechádza v rámci jedného cyklu. Tých 10 000 vozidiel na ceste 2+2 limitovanej svetelnými úrovňovými križovatkami spraví dosť.

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2013 17:21
od JJ
aquila napísal:za tu sumu co severny obchvat stal, tak to je zufalo nizke vyuzitie a to je pritom usek v intravilane a obsluhuje lokalnu dopravu ...

cize dalsie useky R1 su uplne zbytocne


Je nutné si uvedomiť, že tá časť SO, ktorá bola realizovaná v rámci PPP už rieši iba čiastočnú dopravu smerom na Brezno. Na Donovaly sa od Bratislavy po novej časti SO vôbec nejazdí. Ak chceš hovoriť o ďalších úsekoch R1, tak si počkaj na sčítanie dopravy na tej časti R1, resp. I/59, ktorá je pod patronátom NDS / SSC.

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2013 23:35
od Vlados
Pre dané intenzity bohato postačoval aj 1/2 profil a postačoval by minimálne do 2020.
To scítanie bude "skreslené" o vozidlá obchádzajúce Strečno. Po dostavaní D1 intenzity na I/59 poklesnú a nebude dôvod na pokračovanie R1 pred 2020.

Tomáš, tá 80 je tam lebo SO bol pôvodne projektovaný na 60km/h.

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2013 07:24
od i15
privadzac Kosice ma tiez navrhovu rychlost 60 (kategoria MZ 25/60)

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2013 07:26
od vladi87
Financovanie bolo nezmyselne predrazene, ale obchvat bol urcite potrebny aj v plnom profile. Kedy bude dostavana D1, to sa nevie. Bystricania cakali na obchvat viac ako 30 rokov.

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2013 11:05
od mikeBoss
Qwert napísal:Keby sa ten úsek normálne tendroval (a nestaval cez PPP), tak by cena bola primeranejšia, ale stále dosť neadekvátna premávke. Ťažko samozrejme čakať, že obchvat BB bude stáť toľko, ako napr. obchvat TT.

mikeBoss napísal:Nerozumiem prečo sa teda staval SO BB s takým počtom EXITov ked su intenzity take ake su. Mohli usetrit.


Ak by tam bolo menej exitov, tak by premávka bola ešte nižšia. :)


Počul som, že ľudia radšej jazdia cez mesto aj naďašej. Nech si nechajú EXITy mne nevadia len nechápem prečo to v BB išlo a v NR nie.

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2013 11:08
od vladi87
mikeBoss, odkial si to "pocul"..su uz nejake oficialne statistiky? Ja som nepocul, ale premavka je cez mesto nizsia a v 4 z 5 pripadov vyuzivam SO.

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2013 11:18
od mikeBoss
Asi záleží kto je z ktorej časti mesta... premávka je nižšia to je jasné, obchvat určite stiahol časť áut. Počul som od známej.

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2013 16:26
od simonsson75
Cesta po obchvate je ďaleko komfortnejšia a napriek 80 km/h aj rýchlejšia. V posledných týždňoch som mal možnosť overiť si to v rôznych dňoch a rôznych časoch (okrem nočných hodín) v pracovnom týždni aj počas víkendov, a to niekoľkokrát.
Čo sa týka tej 80km/h na obchvate, osobne si myslím, že je to testovacia prevádzka a po uplynutí nejakého času sa prehodnotí podľa nehodovosti a zvýši.

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2013 16:52
od ANDi
80 sa naozaj javi malo v prehladnych usekoch, ale v tych neprehladnych zakrutach nad starou nemocnicou je to co sa bezpecnosti tyka asi tak akurat... Viac mi ale vadia 60-ky, tu https://maps.google.com/maps?saddr=Unkn ... sz=17&z=17
ale HLAVNE tu https://maps.google.com/maps?saddr=E77& ... sz=17&z=17 !!

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2013 20:21
od Vlados
i15 napísal:privadzac Kosice ma tiez navrhovu rychlost 60 (kategoria MZ 25/60)
Neviem na ktorý úsek myslíš, lebo jediný oficiálny privádzač (PR3) je vlastne I/68 a bol odjakživa mimo obce.

mikeBoss napísal:Počul som, že ľudia radšej jazdia cez mesto aj naďašej. Nech si nechajú EXITy mne nevadia len nechápem prečo to v BB išlo a v NR nie.
V BB to pôvodne bola preložka I/66 (inak by tam neboli MÚK stred) a v NI bola od začiatku R1 :)

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2013 20:44
od i15
no ktory usek asi? ten v meste, kde je povolenych 90kmh

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2013 21:01
od Vlados
aha, takže tú cestu myslíš :) Budovala sa ako cesta I. triedy v obci... hneď na začiatku sú dve MÚK pri sebe (dnes označovaná ako jedna) a tam je tá 90km/h trochu moc... naproti tomu ďalej je na kúsku 60ka lebo chýba odbočovací a pripájací pruh + zástavka HMD.
Granvia nebude riskovať nehody, tak bude vždy presadzovať 80ku. Ide iba o peniaze...

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2013 21:09
od i15
pointa: ked sa chce, da sa povolit aj rychlost o 30 vyssia, ako navrhova. Mame aj dialnice s navrhovou rychlostou 100, na ktorych je povolena 130tka

Re: R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2013 21:17
od Vlados
veď som aj písal, prečo tam 30 rokov viac nebude :) ale máme aj úseky kde je navrhovaná rýchlosť 150km/h a povolené rýchlosť je o 20 nižšia alebo 130km/h v meste (-40)