R1 Žarnovica - Šášovské podhradie

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod devil » 02. Júl 2005 07:17

O nedostatku penazi neviem, iba ak by boli peniaze len sa nechcu schvalne uvolnit. ale pri tom trasovani a pozemkoch ide naozaj do tuheho...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod kaviarista » 02. Júl 2005 09:21

Alexander Velky napísal:
hadzi napísal:To hej ale tam aspon vieme kde je problem momentalne . Ale neviem aky problem maju tu.


Hadzi,

tak nám povedz, kde je problém na úseku Mengusovce-Jánovce? :lol:


problem je jasny . "niekto" tu chce silou mocou vypoklonkovat grekov z nasho trhu. a ja na 90 percent tusim, kto je ten niekto
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Alexander Velky » 02. Júl 2005 12:59

kaviarista napísal:
Alexander Velky napísal:
hadzi napísal:To hej ale tam aspon vieme kde je problem momentalne . Ale neviem aky problem maju tu.


Hadzi,

tak nám povedz, kde je problém na úseku Mengusovce-Jánovce? :lol:


problem je jasny . "niekto" tu chce silou mocou vypoklonkovat grekov z nasho trhu. a ja na 90 percent tusim, kto je ten niekto


Tak to si na čiastočnom omyle. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod kaviarista » 02. Júl 2005 15:49

Alexander Velky napísal:
kaviarista napísal:
Alexander Velky napísal:
hadzi napísal:To hej ale tam aspon vieme kde je problem momentalne . Ale neviem aky problem maju tu.


Hadzi,

tak nám povedz, kde je problém na úseku Mengusovce-Jánovce? :lol:


problem je jasny . "niekto" tu chce silou mocou vypoklonkovat grekov z nasho trhu. a ja na 90 percent tusim, kto je ten niekto


Tak to si na čiastočnom omyle. :lol:


To je take nieco ako "trosku" tehotna ? :lol:
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Alexander Velky » 02. Júl 2005 16:07

Kaviarista,

ty si tak zaslepený človek ... toto sú bláboly hodné babičky na lazoch.

Mengusovce-Jánovce, nikto by neriskoval až takéto ohrozenie stavby kvôli "vyhodeniu" jedného uchádzača kvôli niekoľkým km. Ak si toto myslíš, tak potom no comment. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod kaviarista » 02. Júl 2005 16:18

AV, tu nejde len o ten jeden usek. Ak by sa greci dobre zapisali, brali by mnohe dalsie zakazky v buducnosti. Bol by to element zvonku, tam by bolo tazsie uzatvarat kartelove dohody.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Alexander Velky » 02. Júl 2005 16:27

kaviarista napísal:AV, tu nejde len o ten jeden usek. Ak by sa greci dobre zapisali, brali by mnohe dalsie zakazky v buducnosti. Bol by to element zvonku, tam by bolo tazsie uzatvarat kartelove dohody.


Ak poznáš finančné prepojenie J&P Avax, tak vieš, že to takto nie je.

Dnes kartelové dohody nedohadujú na Slovensku slovenské firmy, ale v Európe obrovské koncerny. 5-6 veľkých firiem rozhoduje o celej Európe.

Dá sa na Slovensku tento malý trh ovládať veľmi ľahko, ale zase tu je politika, no na druhú stranu, nastal problém, ale nie na Slovensku, ale v Európe, "sekli sa" pri dohodách, preto to chceli zrušiť. J&P Avax by dostal náhradu, takto sa to celé spomaľuje a nikto nemá nič a naše NDS a MDPT zaryto mlčia, pretože ani nevedie, čo by mali povedať.

Dá sa stavať aj pod cenou, ale toto už je pomaly trestné v EÚ a končí to vraždami, takže aj keď by to bolo pod cenou, tak reálne tá firma by to postavila ešte so ziskom, ale dnes sa v jednotlivých štátoch stanovuje hranica ... hranica predraženosti a dá sa to obhájiť ekonomikou a politikou a inými prepočtami. Ešte niečo kaviarista? Veď toto sú dosť zamlžené info, ale dá sa to veľmi ľahko vydedukovať, keď sa chce a má sa ako.

Dnes nerozhoduje SR o tom, čo bude koľko stáť. A odmietnutie týchto pravidiel by znamenalo iný prístup od EÚ, stavebná lobby, tých max. 10 firiem by SR zruinovali keby chceli. Teraz sa len pohrozilo, že je tu kontrola a sú ohrozené aj peniaze aj výstavba. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod kaviarista » 02. Júl 2005 16:34

Dakujem, uz nic. Som rad, ze som ta vyprovokoval k jednemu z najhodnotnejsich prispevkov tu na fore.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Caesar » 02. Júl 2005 16:47

Alexander Velky napísal:Ak poznáš finančné prepojenie J&P Avax, tak vieš, že to takto nie je.

Dnes kartelové dohody nedohadujú na Slovensku slovenské firmy, ale v Európe obrovské koncerny. 5-6 veľkých firiem rozhoduje o celej Európe.

Dá sa na Slovensku tento malý trh ovládať veľmi ľahko, ale zase tu je politika, no na druhú stranu, nastal problém, ale nie na Slovensku, ale v Európe, "sekli sa" pri dohodách, preto to chceli zrušiť. J&P Avax by dostal náhradu, takto sa to celé spomaľuje a nikto nemá nič a naše NDS a MDPT zaryto mlčia, pretože ani nevedie, čo by mali povedať.

Dá sa stavať aj pod cenou, ale toto už je pomaly trestné v EÚ a končí to vraždami, takže aj keď by to bolo pod cenou, tak reálne tá firma by to postavila ešte so ziskom, ale dnes sa v jednotlivých štátoch stanovuje hranica ... hranica predraženosti a dá sa to obhájiť ekonomikou a politikou a inými prepočtami. Ešte niečo kaviarista? Veď toto sú dosť zamlžené info, ale dá sa to veľmi ľahko vydedukovať, keď sa chce a má sa ako.

Dnes nerozhoduje SR o tom, čo bude koľko stáť. A odmietnutie týchto pravidiel by znamenalo iný prístup od EÚ, stavebná lobby, tých max. 10 firiem by SR zruinovali keby chceli. Teraz sa len pohrozilo, že je tu kontrola a sú ohrozené aj peniaze aj výstavba. :lol:


AV, bež si oddýchnuť do tej Ázie a dávaj si tam pozor, aby ťa niekto neotrávil ako toho skutočného AV Macedónskeho. Píšeš o veciach, ktoré sú citlivé ... to čo píšeš ... ja by som to nepísal. Nerozpisuj to ďalej.

Aj tak to mnohí nechápu a nepochopia. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Alexander Velky » 02. Júl 2005 17:26

Caesar napísal:AV, bež si oddýchnuť do tej Ázie a dávaj si tam pozor, aby ťa niekto neotrávil ako toho skutočného AV Macedónskeho. Píšeš o veciach, ktoré sú citlivé ... to čo píšeš ... ja by som to nepísal. Nerozpisuj to ďalej.

Aj tak to mnohí nechápu a nepochopia. 8)


Caesar,

do Ázie idem, to chystám už viac ako 5 rokov. Dúfam, že to je len varovanie z tvojej strany, nie vyhrážanie sa. Ja verím, že ma moji priatelia nesklamú, sám tam nejdem a dúfam, že už nie sme v minulosti, aby sme sa "trávili".

Citlivé záležitosti to možno sú, ale nie pre mňa a to že sa to nepáči tebe je len pochopiteľné, ale nikto mi nevolal a jám podporu, širokú podporu.

Toto fórum má jednu výhodu: Je založené mimo SR, takže naň nie je až taký vplyv. Inak mohol si ten môj príspevok vymazať ako moderátor. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Caesar » 04. Júl 2005 15:43

kaviarista napísal:Dakujem, uz nic. Som rad, ze som ta vyprovokoval k jednemu z najhodnotnejsich prispevkov tu na fore.


Kaviarista,

aj tak nevieš o čo ide. To si ty ani predstaviť nedokážeš. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Branco » 08. Júl 2005 13:49

Skúšal som hľadať nejaké aktuálne info na Internete, ale so začiatkom výstavby to nevyzerá slávne, žeby v auguste? Aspoň podľa tlačových informácií zo začiatku roka.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Caesar » 12. Júl 2005 17:01

Branco napísal:Skúšal som hľadať nejaké aktuálne info na Internete, ale so začiatkom výstavby to nevyzerá slávne, žeby v auguste? Aspoň podľa tlačových informácií zo začiatku roka.


Nie je dostatok finančných zdrojov. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Alexander Velky » 13. Júl 2005 17:41

Caesar napísal:Nie je dostatok finančných zdrojov. 8)


Nie je záujem ich hľadať. Vláda sa zaviazala na D1 a nemá dostatok financií, keďže sme "zrušili" úvery a škrtli rozpočet, takže už tu nie sú ani žiadne "1-2 mld. Sk naviac" pre prioritu akou sú diaľnice.

R1 sa stavia pomaly a toto tempo zostane. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Andrej » 24. Júl 2005 23:28

Alexander Velky napísal:
Caesar napísal:Nie je dostatok finančných zdrojov. 8)


Nie je záujem ich hľadať. Vláda sa zaviazala na D1 a nemá dostatok financií, keďže sme "zrušili" úvery a škrtli rozpočet, takže už tu nie sú ani žiadne "1-2 mld. Sk naviac" pre prioritu akou sú diaľnice.

R1 sa stavia pomaly a toto tempo zostane. :lol:


Nechápem, tento rok bol plánovaný balík na D+RC 18 mld Sk, ide nakoniec menej ako 15, kedže veľa plánovaných úsekov sa aj tak nezačalo stavať, a teraz ani na toto nie sú peniaze? Na čo sa zrušili úvery? Od NDS na diaľnice?
Nezdržiava sa tento úsek zámerne, kvôli úseku D1 Mengusovce-Jánovce, ktorý sa nezačal? Myslím tým ten "zámer" neotvárať viac km na R1 ako na D1.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Hefaistion » 01. Aug 2005 14:57

Andrej napísal:Nechápem, tento rok bol plánovaný balík na D+RC 18 mld Sk, ide nakoniec menej ako 15, kedže veľa plánovaných úsekov sa aj tak nezačalo stavať, a teraz ani na toto nie sú peniaze? Na čo sa zrušili úvery? Od NDS na diaľnice?
Nezdržiava sa tento úsek zámerne, kvôli úseku D1 Mengusovce-Jánovce, ktorý sa nezačal? Myslím tým ten "zámer" neotvárať viac km na R1 ako na D1.


Je to zaujímavé, tento rok boli plány na úrovni okolo 15 mld. SKK, no ak budú väčšie úvery, môže to byť aj okolo 20 mld. SKK, práve tie úvery sú tým "nestabilným prvkom", presne ako to aj Caesar alebo AV už vo viacerých témach písali. Štátny rozpočet sa dá odhadnúť, podobne aj príspevky z EÚ, ale výška úverov nie. A ich použitie v konkrétnych rokoch už vôbec nie, ale bolo by najvýhodnejšie, aby sa úvery použili okamžite, aj keď sa budú splácať ďalších 10-20 rokov.

RK R1 je aj v harmonogramoch tejto vlády uvádzaná, že sa dostavia bez obchvatov NR a BB až v r. 2012-13, čo je oficiálny termín podobne ako aj D1 BA-KE v r. 2010, prípadne aj 1 variant ráta kvôli vyšším cenám s r. 2012-13. Takže sa nedá hovoriť o nejakých zámeroch, je to proste tak plánované a keďže sú problémy na D1/D3, čo sú najvyššie priority slovenskej diaľničnej výstavby, tak prečo by nemali byť problémy aj na RK R1? A ak by neboli, tak sa "dajú umelo vytvoriť", čo sa aj "podľa mňa deje" (?).

Aj keby sa D3 oficiálne preklasifikovala na RK, o čom síce nemám žiadnu podloženú informáciu, tak je to súčasť medzinárodného koridoru, aj keď len vedľajšieho, ale predsa len je to dôležitejšia časť našej diaľničnej siete ako RK R1, ktorá je na 3. mieste a to pri našich finančných možnostiach je dosť zlé miesto.

Napísať, že je to kvôli úseku Mengusovce-Jánovce, to je podľa mňa nezmysel, pretože problémy sú aj pri a v PB a ďalej v smere na ZA. Okrem toho Mengusovce-Jánovce financuje predovšetkým EÚ a EIB narozdiel od RK R1.

Takže reálnym faktom zostáva, že RK R1 sa stavia, ale len priamoúmerne rýchlo voči diaľnici D1. Diaľnica D3, aj keď je špecifická svojim postavením a reálnym významom ako aj zaradením do koridoru nie je v žiadnom takomto vzťahu, len na "papieri", no reálne nie.

Nakoniec však D3 je viac ako R1. A D1 je na 1. mieste.
Hefaistion
diskutujúci
 
Príspevky: 98
Obrázky: 2
Založený: 23. Júl 2005 18:06

Odoslaťod Andrej » 01. Aug 2005 15:31

Hefaistion napísal:Je to zaujímavé, tento rok boli plány na úrovni okolo 15 mld. SKK, no ak budú väčšie úvery, môže to byť aj okolo 20 mld. SKK, práve tie úvery sú tým "nestabilným prvkom", presne ako to aj Caesar alebo AV už vo viacerých témach písali. Štátny rozpočet sa dá odhadnúť, podobne aj príspevky z EÚ, ale výška úverov nie. A ich použitie v konkrétnych rokoch už vôbec nie, ale bolo by najvýhodnejšie, aby sa úvery použili okamžite, aj keď sa budú splácať ďalších 10-20 rokov.

...

Napísať, že je to kvôli úseku Mengusovce-Jánovce, to je podľa mňa nezmysel, pretože problémy sú aj pri a v PB a ďalej v smere na ZA. Okrem toho Mengusovce-Jánovce financuje predovšetkým EÚ a EIB narozdiel od RK R1.



Dobre, ja som chcel len zdôrazniť, že ak by bola vôľa, peniaze by sa našli. V tomto roku sa podľa plánu malo prestavať na D+RC podľa uznesenia vlády 17,8 mld Sk, no keby to bolo aj tých 15 mld, stále sa tam počítalo aj s týmto úsekom R1. Navyše, mnohé úseky na D1, ktoré sa mali začať stavať, sa nestavajú a peniaze určené na ne sa zasa presunú na ďalšie roky, takže aj tieto peniaze by sa mohli použiť na tento úsek.
Ďalšia vec, čudujem sa, že o R1 nie je až taký záujem, veď jej dostavanie ozaj nie je moc nákladné a význam má veľký - napája NR a BB kraj na diaľničnú sieť v SR. Keby sa len od budúceho roka začalo dávať každý rok na R1 (mimo obchvatov BB a NR) 4-5 mld Sk (čo myslím ozaj nie je veľa), bola by dokončená do r. 2010.
A práve pri tomto úseku by bolo dobré, keby bol otvorený podľa plánu v r. 2008, teda, veľmi by pomohol :P
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Hefaistion » 01. Aug 2005 19:30

Andrej napísal:Dobre, ja som chcel len zdôrazniť, že ak by bola vôľa, peniaze by sa našli. V tomto roku sa podľa plánu malo prestavať na D+RC podľa uznesenia vlády 17,8 mld Sk, no keby to bolo aj tých 15 mld, stále sa tam počítalo aj s týmto úsekom R1. Navyše, mnohé úseky na D1, ktoré sa mali začať stavať, sa nestavajú a peniaze určené na ne sa zasa presunú na ďalšie roky, takže aj tieto peniaze by sa mohli použiť na tento úsek.
Ďalšia vec, čudujem sa, že o R1 nie je až taký záujem, veď jej dostavanie ozaj nie je moc nákladné a význam má veľký - napája NR a BB kraj na diaľničnú sieť v SR. Keby sa len od budúceho roka začalo dávať každý rok na R1 (mimo obchvatov BB a NR) 4-5 mld Sk (čo myslím ozaj nie je veľa), bola by dokončená do r. 2010.
A práve pri tomto úseku by bolo dobré, keby bol otvorený podľa plánu v r. 2008, teda, veľmi by pomohol :P


Andrej,

Pôvodný materiál uvádzal, že tento rok sa dá na diaľničnú výstavbu spolu takmer 15 mld. SKK - štátny rozpočet+EÚ+úvery cez NDS, a.s. Ale to je teraz jedno. Ak to bude viac, tak je to len dobré.

"Peniaze by sa našli", ... tak to nie je také jednoduché, pretože na diaľnici D1 sú záväzky pre investorov, ale hlavne aj pre stavebné firmy. Sú aj na RK R1, ale nie až v takom rozsahu. Okrem toho peniaze sú, ale ešte im "ukrajuje" RK R2 a aj RK R7 - projektová dokumentácia už "pohltila prvé peniaze".

"Mnohé úseky sa nestavajú", ... to je pravda, že na D1 sa mnohé nestavajú, ale mnohé sa aj stavajú a musia sa "nečakane" stavať rýchlejšie. A v tom je už problém, pretože peňazí je tak isto (v danom roku neprišlo k navýšeniu, len sa zámerne niektoré úseky oddialili) a o žiadnom presúvaní "nemôže byť ani reč", pretože už to, čo sa teraz na D1 dáva je veľmi, veľmi málo.

Ohľadom RK R1. Neviem prečo si všetci Slováci myslia, že stačia peniaze. Veď to nie je pravda. Dnes len príprava pozemkov na stavbu od byrokracie až po samotné začatie stavebných prác trvá 2-3 až 5 rokov. Preto je aj nutné, aby bolo veľa úsekov rozostavaných, už to je totiž úspech (nielen v SR) a podobne je tomu aj na RK R1. Okrem toho samotná RK R1 bude potrebovať ešte na svoje dokončenie bez obchvatov NR a BB cca. 20 mld. SKK. Takže teoreticky by sa dalo postaviť ju za 4-5 rokov, ale "proces s pozemkami" je na viacerých úsekoch ešte len na úrovni pod 50%, takže časovo z hľadiska technologického by to možné bolo, ale z hľadiska legislatívneho je to nemožné. A dnes je SR demokratický právny štát, nie je tu "diktatúra komunistov", takže sú problémy aj s vyvlastňovaním napríklad.

Výsledkom teda je, že RK R1 je nemožné do r. 2010 dostavať, aj keby bolo dostatok finančných zdrojov. Bolo by to však reálne v r. 2012 a v r. 2015 aj s obchvatmi NR a BB - ale "nerátam" politické a iné tlaky ako aj to, že peňazí bude vždy málo.

Inak v rámci otvárania úsekov či politickej vôli dať viac peňazí na výstavbu RK R1 sa ja vyjadrovať nebudem. Nie som ani politik, ani stavbár, aj keď ich často zastupujem.

V rámci výstavby RK R1 bude problém vždy o to väčší, keď "pribudne" ďalšia RK. Je tu RK R2, R7. Pribúda však aj R3 (Oravský Podzámok) či R4 (KE-Milhosť, Svidník). Bude tomu tak vždy, pretože rovnaký balík peňazí ide len na D1 - oficiálne 60%, v praxi aj 70% všetkých financií. Niekedy je to spolu s D3, niekedy nie. Záleží aj od rokov. Ale napr. r. 2005: otvorí sa úsek Ladce-Sverepec, takmer 10 km, zo 14 km. Je to 70% všetkých plánovaných km na slovenskej diaľničnej sieti, ktoré sa plánujú tento rok odovzdať do užívania, čo teda ešte ani neznamená, že budú aj dokončené.

O RK R1 záujem je, len nie väčší než v prípade D1. A v rámci D1 som sa snažil (podobne ako AV, Caesar) uviesť aj vysvetľujúce okolnosti. Treba totiž pochopiť "politiku výstavby" na diaľnici D1. Potom sa dá pochopiť aj to ostatné.
Hefaistion
diskutujúci
 
Príspevky: 98
Obrázky: 2
Založený: 23. Júl 2005 18:06

Odoslaťod Antimander » 03. Aug 2005 23:57

Hefaistion,

krásne si to napísal. Pochopili všetci.

A okrem toho, tieto procesy prebiehajú na RK R1 ešte aj dnes.

Naviac, niektorí tvrdia, že v r. 2008 bude RK R8 hotová do BB bez obchvatov BB a NR. A to ešte ani pozemky nie sú. :roll:
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod wazari » 04. Aug 2005 00:04

Antimander napísal:
Naviac, niektorí tvrdia, že v r. 2008 bude RK R8 hotová do BB bez obchvatov BB a NR. A to ešte ani pozemky nie sú. :roll:


Hm, asi si myslel R1.
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Antimander » 04. Aug 2005 00:07

wazari napísal:
Antimander napísal:
Naviac, niektorí tvrdia, že v r. 2008 bude RK R8 hotová do BB bez obchvatov BB a NR. A to ešte ani pozemky nie sú. :roll:


Hm, asi si myslel R1.


Aha, skutočne, preklep, pardon. Je to RK R1, aj keď RK R8 nejde o veľa km ďalej. :wink:
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod devil » 19. Sep 2005 09:51

Neviem prečo si všetci Slováci myslia, že stačia peniaze. Veď to nie je pravda. Dnes len príprava pozemkov na stavbu od byrokracie až po samotné začatie stavebných prác trvá 2-3 až 5 rokov.

Hlavne ked byrokracia taha ciary po mape a zabudnu sa opytat ludi, alebo im na to nechaju 1 den..

Zaverecne stanovisko ku tomuto useku :

http://web.changenet.sk/aa/files/8daeda ... ko_MZP.rtf

A tu su tie pripomienky :

http://web.changenet.sk/aa/files/8daeda ... sprave.rtf

Inac na mape na highways.sk to vyzera ze je to fakt divne naprojektovane, RC patri skor ku priemyselnej zone (hlinikaren) ako medzi hron a mesto.

Bolo by dobre vediet ze ci sa problem tyka celeho useku alebo I. etapa po Lehotku sa z toho "vycleni" :?:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1503

Národná diaľničná spoločnosť sa k rozhodnutiu súdu zatiaľ nevyjadrila. Kompetentní budú zasadať až v pondelok. "Celkom určite sa to otvorí a bude prijaté nejaké rozhodnutie o ďalšom postupe," povedal hovorca Marcel Jánošík. Stavať sa malo už tento rok.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Antimander » 20. Sep 2005 17:21

devil napísal:Hlavne ked byrokracia taha ciary po mape a zabudnu sa opytat ludi, alebo im na to nechaju 1 den..


devil,

zase máš síce pravdu, ale skús myslieť vopred:

Čo sa stane tým, že sa dá vedieť obyvateľom skôr, že sa stavia diaľnica? Budú o tom nanajvýš vedieť a môžu nesúhlasiť.

...

V tomto ja mám veľmi striktný a tvrdý názor, vyvlastnenie pôdy/pozemkov, pretože diaľnica/RK má celoštátny význam. :wink:
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod devil » 20. Sep 2005 17:43

Čo sa stane tým, že sa dá vedieť obyvateľom skôr, že sa stavia diaľnica? Budú o tom nanajvýš vedieť a môžu nesúhlasiť.


dodrzi zakon, snad ho treba porusovat(!?). ak sa im to nebude pacit suhlasit nebudu. vyvylastnit ich mozno aj tak. ak uz niekde ale idu podania na sudy tak to uz nie su "zvycajne" nezhody, ale fakt vazna vec.
stale viac bude platit, ze argumenty typu "nech je aspon takto, je to lepsie ako keby sa vobec nestavalo" nebudu pochopene. pre vodicov to bude zle, ale pre mesto je mozno aj terajsi stav lepsi.

nedocital som sa ziadneho argumentu, preco v planoch prechadza R1 na pravu stranu rieky pred mestom. mna napada len to aby sa to naschval predzazilo. inac cesta pri hlinikarni ma 11,5 m a kapacitu cez 700 v/hod. ani sa neuvazovalo s jej ciastocnym vyuzitim...nie je to teda "tiesen" ako v PB.

ale neodpovedal si mi, ci sa bude stavat I. etapa, kde v podstate takyto problem nie je (iba ten s pozemkami a to sa da vyriesit) :?:
Naposledy upravil devil dňa 20. Sep 2005 17:47, celkovo upravené 1 krát.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod mel » 20. Sep 2005 17:47

nejde ta trasa krizom cez Hron kvoli napojeniu R2 na R1? Mozno sa rata s vyuzitim toho priestoru pre priemysel, preto to dali na druhu stranu ... alebo tie pozemky vlastni niekto, kto ma "paky" na to, aby to slo tak ako to ide ... hmmm :)
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.