Moderátor: Moderátori
johhan napísal:Michal ono spoplatňovanie súbežných ciest je nutné z hľadiska dopravy a návratu investície - rakušácia sa tiež opálili ked spoplatnili dialnicu - vela kamionov im zliezlo na bundesstrasse - B - asi do pol roka potom spoplatnili aj tieto subezne cesty ... a mam dojem že sú pri súbežnej dialnici drahšie.
.
Ale máš pravdu že súbežné cesty II a III triedy by mali byť spoplatnené - tak isto ako cesty I triedy
len taky detail: ani stat neni sam voci sebe ferovy: vybera sa aj na jednickach ale vidno to len na dialniciach, do jedniciek sa dava stale malicko ..MH napísal:Podľa mňa práve štátu vyhovuje, že sú to cesty I. triedy, lebo ich môže spoplatniť pre kamióny a nechce prísť o peniaze, ktoré by takto mohli mať VÚC. Prečo napr. nie je spoplatnená súbežná cesta III. triedy v úseku R1 Báb - NR, ktorá kedysi bola cestou I. triedy a dnes je to dokonca trojka. Ale máš pravdu je to komplikovaná téma a je tam viac záujmov, ako všade tak aj tu ide predovšetkým o kompetencie a peniaze.
Ja by som práve zakázal spoplatňovať súbehy s D alebo R. Ak chce štát vyberať mýto za cesty I. triedy, tak len tam kde nie je D/R a je v koridore jej trasy + cesty I. triedy, ktoré sú súčasťou E ťahov. Viem, že spoplatnenie súbehov oficiálne zdôvodnili tým, aby sa kamióny nevyhýbali D/R, ale toto by sa dalo riešiť úplne inak (príklad Rakúska).
Peter Olejár napísal:len taky detail: ani stat neni sam voci sebe ferovy: vybera sa aj na jednickach ale vidno to len na dialniciach, do jedniciek sa dava stale malicko ..MH napísal:Podľa mňa práve štátu vyhovuje, že sú to cesty I. triedy, lebo ich môže spoplatniť pre kamióny a nechce prísť o peniaze, ktoré by takto mohli mať VÚC. Prečo napr. nie je spoplatnená súbežná cesta III. triedy v úseku R1 Báb - NR, ktorá kedysi bola cestou I. triedy a dnes je to dokonca trojka. Ale máš pravdu je to komplikovaná téma a je tam viac záujmov, ako všade tak aj tu ide predovšetkým o kompetencie a peniaze.
Ja by som práve zakázal spoplatňovať súbehy s D alebo R. Ak chce štát vyberať mýto za cesty I. triedy, tak len tam kde nie je D/R a je v koridore jej trasy + cesty I. triedy, ktoré sú súčasťou E ťahov. Viem, že spoplatnenie súbehov oficiálne zdôvodnili tým, aby sa kamióny nevyhýbali D/R, ale toto by sa dalo riešiť úplne inak (príklad Rakúska).
Thomas napísal:To MH - já nemyslím, že zpoplatrnění jedniček je špatné (já jízdou po silnici užívám věc někoho jiného, kdo se o ni nákladně stará), spíš mi ale vadí co je u nás - vedle mýta a dálníčních známek je ještě silniční daň, která je de facto dalším poplatkem.
jedine pridat rozpoctu SSC zo statneho rozpoctu .. elektronicke myto bude mat vo svojej moci NDS a myslim ze aj zisky pojdu cele pre NDS ..i15 napísal:hmmm... nejaka sanca ze sa to zmeni, ked zacnu plynut znacne prijmy z elektronickeho myta?
Čavo napísal:Od pondelka je uzavretý pravý jazdný pás R1 TT-NR na 168km, premávka je zvedená do ľavého jazdného pásu obojsmerne. Je to most pri Lehote. Predpokladám, že idú opravovať mostný uzáver, ktorý bol už dlhšiu dobu v tak zlom stave, že tam bola značkami znížená MPR na 80km/h.
Čavo napísal:Robili tam odvodný kanál. Dávali betónové tvárnice pod zvodidlo. To, že keď tam zrovna nerobia, by tam mohla byť aspoň 80 km/h (predsa je ten pripájací pruh trošku zúžený). Ešte to podľa mňa nemajú dokončené, asi už dva týždne (odhadom) čakajú na ďalších desať kusov tvárnic, ktoré tam ešte chýbajú.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.