R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Aký variant strednej casti R3 je najvhodnejší pri zohľadnení všetkých aspektov?

turiec - maly sturec ( var Ax ) - BB + prelozka I/59
21
13%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + prelozka I/59 + "banska" spojka
19
12%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + rozsirenie terajsej I/59 + "banska" spojka
17
10%
ruzomberok - donovaly - BB ( var F ) + Rx cez turiec k R2
39
24%
ruzomberok - mostenecka/hiadelska dolina - severny obchvat BB - ZV
67
41%
 
Celkový počet hlasov : 163

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Bager3 » 03. Jún 2016 12:10

Myslel som ze ta EIA bude pre teba mantra :lol:
Mal by si si si predcitat ako vznikla a preco vnikla tu na fore to najdes.
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 285
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 13:12

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod pohodak » 03. Jún 2016 12:46

Lorenc - k tymto tvojim dristom sedi jak rit na serbel stary vtip:
Pytaju sa matematika, fyzika a pravnika, kolko je 2+2.
Matematik: Presne 4.
Fyzik: najprv sa opyta na potrebnu presnost vysledku a odpovie 4,00000.
Pravnik sa bez vahania opyta: "A kolko potrebujete aby to vyslo?"
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 14:49
Bydlisko: PK

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod devil » 03. Jún 2016 13:23

cely boj R3-R1 je zabomysia vojna medzi dvomi "metropolami" ktore sa skryvaju za krakow, katowice a budapest. pritom madarsko aj polsko maju daleko viac vytazene smery. nie je legitimne ziadat taketo nieco kym su nedotiahnute ine veci nielen na D/RC.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Jarda Retarda » 03. Jún 2016 21:15

Mohol by si tu hodit odkaz na tu studiu? Som uprimne zvedavy, ake boli vychodiska a medoty pre vypocet IRR, pretoze na takyto projekt je to nezvycajne vysoka hodnota...
Jarda Retarda
diskutujúci
 
Príspevky: 63
Založený: 14. Apr 2016 19:07

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod BoroZA » 03. Jún 2016 22:53

Nechcem sa vám tu ako elév miešať do odbornej debaty, len by som chcel uviesť, že netreba zabúdať na trasu európskeho významu, ktorú raz ktosi zrejme z racionálnych dôvodov stanovil... :D V našom prípade je to trasa cesty E77 ktorá bola vymedzená okrem iného úskom DK - RK - BB - ZV, takže keď sa nevedia dohodnúť Slováci, mali by sme sa možno inšpirovať medzinárodným spoločenstvom, vybudovať prioritne diaľnicu/rýchlostnú cestu po trase koridoru E77 a zakopať vojnovú sekeru. ;)
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 342
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 13:52
Bydlisko: ZA

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod ANDi » 04. Jún 2016 08:59

Ale samozrejme, vsak napr. kedysi medzinarodne spolocenstvo rozhodlo aj v Mnichovskej dohode, ej ale nam bolo super...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1141
Založený: 14. Júl 2012 17:12

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Maxx787 » 04. Jún 2016 13:09

R1 do RK je utopia najblizsich 30 rokov. ale kym sa postavi R3 cez turiec (osobne preferujem do raztocna na R2) tak by mohli postavit aspon vychodny obchvat RK na juh vo fullke. a na zbytok sa vykaslat kym sa naozaj nezisti ze prekopat narodny park je nutne.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 599
Obrázky: 66
Založený: 03. Okt 2014 18:33
Bydlisko: NO

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod PK » 06. Jún 2016 09:42

V sobotu so si po dlhom case vyskusal cestu cez Donovaly, Banska Bystrica Juh - Ivachnova, podla Google 53 minut bez premavky, moje casy z plynulych prejazdov v minulosti 50 minut. V sobotu okolo obeda 1h 30min. Priemerna rychlost okolo 40km/h! Moznosti tejto cesty su vycerpane, je tam viac nakladnych aut, kamionov ako tato cesta znesie, podobne je to s osobnymi autami. Tato cesta nutne potrebuje 2+2 pruhy a je fuk ci to bude cesta prvej triedy s 90km/h a zakrutami, alebo dialnica so 130km/h.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 602
Obrázky: 11
Založený: 10. Mar 2008 10:47

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod ANDi » 06. Jún 2016 15:56

Banska Bystrica juh je co?
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1141
Založený: 14. Júl 2012 17:12

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod PK » 06. Jún 2016 16:12

Znacka zaciatok obce Banska Bystrica na R1 pri vstupe od Zvolena.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 602
Obrázky: 11
Založený: 10. Mar 2008 10:47

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod ANDi » 06. Jún 2016 16:41

Medzi RK a Ivachnovou si sa kolko zdrzal? Ja som siel v piatok v noci opacnym smerom a najvacsie zdrzanie som mal prave pred RK, kde islo predo mnou par slimakov a nedalo sa predbiehat kvoli premavke smerujucej na LM.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1141
Založený: 14. Júl 2012 17:12

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod PK » 06. Jún 2016 16:59

RK Ivachnova som spolahlivo chytil nejaky nakladiak s chvostom z 3 aut, nemozne predbehnut, oproti v kuse auta, siel som cez RK hlboko pod 50 a od RK po Ivachnovu myslim 60km/h.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 602
Obrázky: 11
Založený: 10. Mar 2008 10:47

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 06. Jún 2016 18:04

PK- Stále sú to len dojmy. Pri výstavbe takejto infraštruktúry sa rozhoduje tiež podľa nameraných intenzít.
Tu by stálo spomenúť posledné sčítanie z roku 2010 kedy mali Donovaly 7438 aut z toho 1900 kamiónov. gallery/album.php?album_id=67

Metodika merania je však dosť nepresná, lebo merania niesú prevádzané v jednom čase všade a sústavne 24 hodín. Preto na Liptovskej strane sa kdesi stráca 3 stovky nákladiakov pred Donovalami. +/- 20% je tolerancia.
Na Turčianskej strane čísla vyzerajú reálnejšie, keďže náklaďaky sa majú, kde stratiť (tiež tam je rozdiel).
Toto sú čísla, z pred roka ako otvorili R1 pri Nitre kedy sa stala trasa R1 využívanou alternatívnou k trase k D1.

Intenzity po otvorení nepoznáme. Jedine čo sa mi dostalo do uší v 2012, že Donovaly si robili meranie a intenzita vraj dosiahla 15 000. To by hádam na tunel Nízke Tatry stačilo.

IRR som vytiahol z návrhu zo záverečného stanoviska. https://www.enviroportal.sk/eia/dokument/98980

Tie enormné predpoklady intenzít dopravy, do ktorých sa tu navážajú by mali byť založené na predpokladanej atraktivite koridoru BB-RK, toto výháňa číslo IRR vyháňa na 9 ročnú návratnosť.
Lorenc
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 913
Obrázky: 24
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Vlados » 06. Jún 2016 22:11

Ak majú vodiči na výber porovnateľné trasy tak si vyberú tú rýchlejšiu, ak jedna bude síce dlhšia ale komfortnejšia sa buď si vyberú tú alebo im je nariadená. Ak by sme boli svojprávny ako vo Švajčiarsku, tak nemáme problémy s kamiónovou dopravou. Pokiaľ bude niekto tunelovať mýto, tak je mu jedno aký má dopad doprava na cesty a obyvateľstvo..
moderátor devil mi zmazal príspevok: "zlý vtip je tunel pod Donovaly... to ale bystričan NIKDY nepochopí."
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 126
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod pohodak » 07. Jún 2016 08:53

Lorenc napísal: Intenzity po otvorení nepoznáme. Jedine čo sa mi dostalo do uší v 2012, že Donovaly si robili meranie a intenzita vraj dosiahla 15 000.


tych 15000 im tam mohlo prejst tak nejaky piatok pred predlzenym vikendom ked bola pod strecnom buracka a vsetci to obchadzali cez donovaly, inak to je totalny nezmysel :roll:

Lorenc napísal: Tie enormné predpoklady intenzít dopravy, do ktorých sa tu navážajú by mali byť založené na predpokladanej atraktivite koridoru BB-RK, toto výháňa číslo IRR vyháňa na 9 ročnú návratnosť.


aha cize zrazu z nicoho nic tam bude 45k aut aby ti vyslo IRR tych 9? chod uz fakt do prdele s tymto zavadzanim, keby bolo na mne bud prestan pisat tieto fantazmagorie alebo dostanes ban
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 14:49
Bydlisko: PK

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Sentilj » 07. Jún 2016 09:19

Lorenc napísal:Toto sú čísla, z pred roka ako otvorili R1 pri Nitre kedy sa stala trasa R1 využívanou alternatívnou k trase k D1.



Toto čo si uviedol síce platí, ale len pre osobnú dopravu, nákladná diaľková doprava nemá dovôd zmeniť trasu. Donovaly po dokončení R1 PPP sa využívajú pre cestu na východ, ale pre NA vôbec nepomôže, náklaďák potrebuje čo najkratšiu trasu, nepomôže mu, že od RK je celistvá D1 s MPR 130 kmh...
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Obrázky: 91
Založený: 06. Jún 2010 11:38

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 07. Jún 2016 10:03

IRR 10 na 45k áut ? Uvedené IRR v EIA je bežné viď na tieto porovnateľné úseky s intenzitami 12-16 tisíc.
http://jmesik.szm.com/dialnice_tab1.htm, http://jmesik.szm.com/dialnice_tab2.htm
Nepočita sa len benzín, ale aj ekologické prínosy, čo v prípade tunela NT je jednoznačne ekologickejšie riešenie, nákladiaky stúpajú z
360 mnm na 960 mnm. To sa s povrchovými variantmi nemôže rovnať.

Donovaly mali intenzitu v roku 2010 cca 7400 aút. Dnes sa pohybuje v priemere okolo 11 000 áut -priemer z týždňa. (14-15 tis môže byť v piatky.) V RK sa od juhu sem tam tvoria kolóny. Otvorením R1 sa stala trasa využívanejšia a intenzity vzrástli o 50%. Čo sa týka Ružomberka a vjazdu od MT intenzity príliš nevzrástli, skôr z Oravy no číslo neviem.

Dobré je porovnanie horských priechodov : Donovaly 11 000 stále bez tunela, Soroška 6400 a ide do tendru.
Lorenc
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 913
Obrázky: 24
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod PK » 07. Jún 2016 10:42

Vsetci tu porovnavaju R1 s D1, ale treba si uvedomit, ze D1 nie je alternativou pre juhozapad Slovenska ohraniceny mestami Sered, Sladkovicovo, Dunajska Streda, Komarno, Ostrihom, Levice, Nitra a vsetko medzitym. Jedna sa o velke uzemie zhruba asi osminy rozlohy Slovenska. Pre cele toto uzemie spojenie so severovychodom Slovenska - BB, RK, LM, PP, SN, PP, HE, SK, BJ, SP, PO co je asi patina Slovenska je len cez 3 obrovske bodove zavady - Donovaly, Certovica, Vernar. Nizke Tatry jednoducho rozdeluju Slovensko na sever a juh, su prekazkou obchodu, turizmu, cestovaniu za pracou. Narast premavky na pripadnej R1 cez Nizke Tatry by priamo zodpovedal velkosti aktualnej bodovej zavady. Tato zavada je obrovska, hrdlo medzi severom a juhom uzke. Ak by sa toto odbrzdilo aj narast dopravy by bol obrovsky. Uz po roku by sa mozno premavka zdvojnasobila, ale hlavny narast by nastal do par rokov ked by sa vytvorili nove ekonomicke vazby umoznene dostupnostou. Moj odhad je, ze do 10 rokov by premavka na R1 BB - RK dosiahla 20.000 aut/24h. V Sucasnosti nikto nebude dochadzat za pracou z BB do RK a uz vobec nie z okolia tychto miest, kedze tych 4okm vzdialene mesta predstavuju 50min+ casu.
Po vybudovani R1 by casova vzdialenost tychto miest klesla na zhruba 22 minut, co je bezproblemove na dochadzanie za pracou, dokonca aj pre satelity BB a RK ktore by mali 30-40 minut dostupnost.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 602
Obrázky: 11
Založený: 10. Mar 2008 10:47

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 07. Jún 2016 11:38

Diagonálne prepojenie JZ-SV http://www.dialnice.info/gallery/image_ ... e_id=33704
v trase R1 potrebuje aj automobilový priemysel viď subdodávateľov so SV časti Slovenska.
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=14076

Doprava rastie aj z Oravy na RK smer Donovaly a tiež smer LM. Neviem, či tomu pomohol aj trojrpruh Brestová,
a tiež zrejme dobudovanie R1 stiahlo nejakú dopravu z Oravy.
V Likavke prebieha meranie je tam šcítacie zariadenie. Vychádza to na viac ako 50 % tný nárast dopravy.

Koridor RK-BB by sa mal dokázať reálnym rastom intentzít cez Donovaly nie nejakými vzletnými úvahami.

Dovlolím si odhadovať ďaľšie intenzity v úseku Donovaly-RK v 2016-tom.
L.Osada-13 500, Biely Potok-RK- 14 500, Bystrická- RK-20 000
Lorenc
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 913
Obrázky: 24
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod fh » 07. Jún 2016 12:20

Diagonalne prepojenie riesi lacnejsie R3 cez Turiec . Po otvoreni usekov na D1 od Hricovskeho podhradia po Dubnu skalu SV Slovenska bude lepsie obsluzeny a nebude rast tlak na Donovaly. A radsej pokracovat na R2 od Zvolena na vychod dalej, nez doublovat trasu cez Nizke Tatry na sever.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Bager3 » 07. Jún 2016 12:31

Lorenc

Ak som spavne pochopil tak ine riesenei ako BB-RK cez Narodny park neexistuje, lebo intenzity rastu, rastu a rast budu a vsetci sa s tym zmierte lebo toto je jedine mozne a jedine spravne riesenie. Dufam ze uz je to vsetkym "jasne" :wink:


Este mala poznamka 50 min na dochadzanie za pracou v BA kraji a okoli je uplny standard.
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 285
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 13:12

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 07. Jún 2016 13:21

Intenzity nerastú všade. napr. Hubová VS Donovaly je to nárast 10% ku 50%. Snažím sa na základe intenzít dokázať, že jasný koridor sa ukazuje v smere RK-BB. A domienka, že R1 prebrala časť dopravy z D1 Z-V nieje úplnou domienkou, ale faktom.

Tatry transit je úplne prirodzená úvaha a tento projekt je opodstatnený s 8km tunelom Nízke Tatry.

R3 cez Turiec neintegruje BB-ZV v smere Z-V. A doprava nám dokázateľne ide cez Liptov. Tak nebudem špekulovať s iným riešením.
Lorenc
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 913
Obrázky: 24
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod PK » 07. Jún 2016 13:31

Bager3 presne ako som vyssie napisal, tak ine riesenie neexistuje, Nizke Tatry su tou prirodnou prekazkou ktoru je potrebne prekonat, ktora rozdeluje Slovensko. Vsetky ostatne riesenia budu len nove Naokolo Blizsie.
Narodny park je povazovany za nejaku mantru, staci sa pozriet cez Google Maps satelitny pohlad na cestu cez Donovaly, povedla ide vedenie vysokeho napatia, pre ktore bol vyrubany les cez Nizke Tatry po celej sirke. Tak kvoli elektrine sa moze zasahovat do NP, ale kvoli ceste nie...
Poviem to rovno, zivot je otazkou priorit, milujem prirodu a jej krasu, ale kvoli tomu nepojdem znova byvat na strom, jednu rychlostnu cestu sever juh nutne potrebujeme. A ak si mam vybrat medzi neporusenou prirodou v sirke 120km, alebo jednou rychlostnou cestou krizom, tak si vyberam tu cestu.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 602
Obrázky: 11
Založený: 10. Mar 2008 10:47

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod garip » 07. Jún 2016 14:03

PK: to myslis vazne porovnavat rychlostnu cestu so stoziarmi elektrickeho vedenia???
garip
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Obrázky: 81
Založený: 05. Nov 2012 11:44

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod milosD » 07. Jún 2016 14:26

...jasne Google Earth :shock: chlapci, vylozte svoje rite z aut, pouzite nohy a skuste si prejst navrhovanu trasu ( nie prstom po mape )...
4-prudovku povedies ako el. vedenie cez 40% svah :x
milosD
diskutujúci
 
Príspevky: 177
Obrázky: 11
Založený: 28. Jan 2009 14:15

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.