R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Aký variant strednej casti R3 je najvhodnejší pri zohľadnení všetkých aspektov?

turiec - maly sturec ( var Ax ) - BB + prelozka I/59
21
13%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + prelozka I/59 + "banska" spojka
19
12%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + rozsirenie terajsej I/59 + "banska" spojka
17
10%
ruzomberok - donovaly - BB ( var F ) + Rx cez turiec k R2
39
24%
ruzomberok - mostenecka/hiadelska dolina - severny obchvat BB - ZV
67
41%
 
Celkový počet hlasov : 163

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod fh » 07. Jún 2016 13:47

Lorenc napísal:Tatry transit je úplne prirodzená úvaha a tento projekt je opodstatnený s 8km tunelom Nízke Tatry.

R3 cez Turiec neintegruje BB-ZV v smere Z-V. A doprava nám dokázateľne ide cez Liptov. Tak nebudem špekulovať s iným riešením.


A kto to opodstatnil???? Javi sa to ako nezmysel a preto sa to ani nestavia, su potrebnejsie ine useky.

BB-ZV v smere zapad vychod integruje R1 a R2. Len BB R2 sabotuje v ramci BB kraja tlacenim na neopodstatnene nezmysly.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Bager3 » 07. Jún 2016 13:55

No len pripomeniem 1. ak by nebola ina alternetiva vobec tu neprebieha diskusia. 2. Podla EIA nema tunel 8 km ale len nejak 3-4 km (ak sa spravne pamatam). 3 .VVN neje pre prirodu tak zatazujece ako R.
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod PK » 07. Jún 2016 13:59

milosD napísal:...jasne Google Earth :shock: chlapci, vylozte svoje rite z aut, pouzite nohy a skuste si prejst navrhovanu trasu ( nie prstom po mape )...
4-prudovku povedies ako el. vedenie cez 40% svah :x


Tu neslo o ten 40% svah to nikto nevravel, ze tam pojde cesta, ale o ten vyrub stromov ktory treba pravidelne udrziavat a rubat a by to nerastlo pod drotmi.
V reali stavba dlhy tunel, alebo tunel - most - tunel - most bude mat vplyv na okolitu prirodu okrem portalova prakticky ziadny.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Bager3 » 07. Jún 2016 14:10

Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 07. Jún 2016 14:12

Lorenc napísal:Diagonálne prepojenie JZ-SV v trase R1 potrebuje aj automobilový priemysel viď subdodávateľov so SV časti Slovenska.
http://dialnice.info/gallery/image_page ... e_id=14076

Ta mapa ale hovori nieco ine. Pre automobilovy priemysel je dolezitejsie spojenie Banska Bystrica - Zilina resp. Ziar nad Hronom - Zilina, lebo koncentracia dodavatelov je na zapad od Bystrice, takze cesty treba tam. Aby dodavalie v okoli Kie mohli zasobovat Jaguar a dodavatelia v okoli Jaguara (aj z Novych Zamkov a Levic) mohli zasobovat Kiu. Tiez pozri, kolkych subdodavatelov mas v Martine a okoli a kolkych v Ruzomberku a okoli, ked uz pouzivas automobilovy priemysel na obhajobu svojho Ruzomberka.

Lorenc napísal:Intenzity nerastú všade. napr. Hubová VS Donovaly je to nárast 10% ku 50%. Snažím sa na základe intenzít dokázať, že jasný koridor sa ukazuje v smere RK-BB. A domienka, že R1 prebrala časť dopravy z D1 Z-V nieje úplnou domienkou, ale faktom.


Tak ako otvorenie R1 pridalo na intenzite Donovalom, tak im zasa otvorenie D1 uberie, minimalne o dopravu z Bratislavy alebo Trnavy na vychod alebo spat. Ved kto by sa trepal na vychod sucasnou serpentinovou R1 s horskym priechodom na Donovaloch, ked bude moct ist, kratsie, pohodlnejsie a bezpecnejsie po D1? . A dokoncenim R3 intenzity na Donovaloch poklesnu este viac, takze este dlhu dobu nebude potrebny ziadny megalomansky tunel popod narodny park.

Mimochodom studia z roku 2010, ktorej odkaz si sem dal (navrh zaverecneho stanoviska) nedostatocne zohladnuje Chranene vtacie uzemie Natura 2000 Nizke Tatry, vyhlasene v tom istom roku (asi zamerne) http://www.sopsr.sk/natura/dokumenty/pl ... _Tatry.pdf o vymere 98 tis. hektarov (o tretinu viac ako nas najvacsi narodny park Nizke Tatry). Ked sa pozries do mapy http://geo.enviroportal.sk/vu/ tak uvidis, ze trasovanie R1 inak ako velmi dlhym tunelom nie je mozne, lebo plati to, co je uvedene aj v studii, a sice ze "podla zakona o ochrane prirody, ak sa zisti, ze navrhovana aktivita ma negativny vplyv na priaznivy stav sustavy chranenych uzemi, je realizacia mozna iba v pripade, ze sa preukaze neexistencia inej alternativy". A ze ina alternativa v podobe R3 existuje, dokazuje aj tato diskusia. Takze IRR uvedene v tejto studii mozes zahodit.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod PK » 07. Jún 2016 16:20

rastislav5:

ja vidim, ze ta mapa vravi nieco uplne ine. A to to, ze priemysel dosiel len tam pokial bola spravena dialnica. Vsetko na vychod od Popradu a na vychod od Zvolena je desatrocia znevyhodnene a nekonkurencne kvoli chybajucej cestnej infrastrukture.
Mozno si este pamatas ked prichadzala Kia a vynutila si slub, ze bude D1 dokoncena po Zilinu do 2006. Rovnako Jaguar by nikdy neprisiel do Nitry ak by nebola R1, plus si este vynucuje privadzac.

D1 od Trencina po Bratislavu bola uz pred 4 rokmi minimalne piatky a nedele takmer plne vytazena, uz sa nedala udrziavat konstantna MPR, slo sa v kolonach v oboch pruhoch. Napriklad pre mna a pre kopu inych to je dovod preco by som radsej siel po R1. Ak si mam zvolit medzi rovnou cestou s 25.000 aut/24h a klukatou s 15.000aut/24h tak beriem tu druhu. Okolo 25.000 aut/24h je ten moment ked je kapacita dialnice naplnena a meni sa s pohodovej cesty na stres.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 07. Jún 2016 16:48

A prečo ste nebojovali proti SSE aby potiahla 2x400KV cez Revúcku dolinu? Nik ani necekol to mohli dať do toho širokého Turca. Jasné 2x400KV je väčši zásah do prírody ako nejaká R1 ktorá tam je len redefiníciou existujúcej E77. Keď dáme do variantu v údolí koľko km prejdú vozidlá po povrchu dnes a po výstavbe R1 s tunelmi. Tak je to zajedno. Toto porovnanie rieši hluk a celkovú prítomnosť vozidiel vo voľnej krajine a ich vplyvu na ňu.

0km tunela 55 km cesty 1.triedy E77 vs 14 km tunela a 36 km R1
13000 aut vs 20000 aut
715 000 km povrchom vs 720 000 km povrchom

R1- tka po 2010 bola pripomienkovaná v EIA a doplnená o ďaľšie tunely v DUR. V 2015 bol naprojektovaná nanovo a doplnený bol tunel Nízke Tatry v dĺžke 8km. V marci 2016 to malo ísť do EIA procesu, ktorý je potrebný minimálne na prvý úsek na obchvat RK.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod mb1000 » 07. Jún 2016 17:32

Lorenc, zaujimal by ma tvoj pohlad na nasledovne otazky:

1, V akom casovom horizonte by podla teba mal byt tento usek postaveny (resp. zacat stavany)?
2, Aka je podla teba cena tohoto useku a z akych financnych zdrojov by si ho chcel prefinancovat?
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 07. Jún 2016 18:33

V akom časovom horizonte by podla teba mal byt tento usek postaveny (resp. zacat stavany)?
1,

Ak by do 2020 narástla intenzita o ďalších min 30 %. Tj. 15000 aut/24 h. 2025 by mohol byť rok akurát na dokončenie úseku SL-Korytnica a prebranie dopravy tunelom NT, kedy už bude dosahovať niečo okolo 17 000 na Donovaloch. V tuneli po otvorení 20 tis. odhadujem. Ešte by som tam pridal nejaké tunely. A postavil by som to celé naraz.

Ak to porovnávam s BA PPP tak do 2020 by to mohli pripraviť na podpis.
Ale akútne sa to bude zdať až o tri roky si myslím. Teraz sa všetci pozerajú na intenzity spred otvorenia R1.

2, Aka je podla teba cena tohoto úseku a z akých financných zdrojov by si ho chcel prefinancovať?


PPP určite. Štát by sa tu tackal 10 rokov len s VO. A nevedeli, čo postaviť prvé.

S.Lupča- Korytnica s tunelom vyjde 510mil. Nieje o moc dlhší ako Višnové.
Korytnica-L.Osada - 130mil.
L.Osada- Biely potok 220 mil.
Biely potok - Martinček 140 mil.

Spolu cca 1mld. reálna cena
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 07. Jún 2016 18:39

Rastislav:

Vtáčie územia by nám zabránili postaviť aj R3 DK-D1 v akejkoľvek variante viď tú tvoju mapu. To nebude argument.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 07. Jún 2016 19:21

Ale bude. Citaj lepsie moje prispevky, opakujem : ..."je realizacia mozna iba v pripade, ze sa preukaze neexistencia inej alternativy".

Lorenc napísal:S.Lupča- Korytnica s tunelom vyjde 510mil.


Neviem preco bluznis o Korytnici, ked je uprostred NATURA 2000, pozri si tu mapu este raz.

Lorenc napísal:V 2015 bol naprojektovaná nanovo a doplnený bol tunel Nízke Tatry v dĺžke 8km.


Tunel musi mat aspon 11 km, aj to by musel ist cez/ponad dedinu Liptovska Osada, optimalne vsak 17 km. Tu je o tom podrobnejsie:
viewtopic.php?p=178571#p178571
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 07. Jún 2016 19:36

To bol oficiálny úsek neviem ako je to dnes. Pred Korytnicou je tunel. A MUK s E77. Veď obháj R3 DK-D1 vzhľadom na natura2000, a vyber variantu.
K prírode mám úctu ale natoľko nakoľko to je v rámci zdravého úsudku. Keď tam je E77 a neustále vytínané stromy kvôli 2x400 KV, je to podivný argument.

Ostatné argumenty, ktoré používaš so 17 km tunelom štúdiu nepoznám s jedenásť áno. Preto som nato nereagoval. Čo viem dnes je hlavná štúdia riešená na 8km ako varianta medzi bázickým tunelom 11,5 km a dvomi Tunelmi Kozí chrbát a Diel s cca 5km.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 07. Jún 2016 19:42

PK napísal:rastislav5: ja vidim, ze ta mapa vravi nieco uplne ine. A to to, ze priemysel dosiel len tam pokial bola spravena dialnica.

Dokaz, ze tvoje tvrdenie nie je pravdive:
V Martine otvoril Volkswagen svoju fabriku v maji 2000. Vtedy bola dialnica po Belusu. Na dialnicnu siet bude Martin pripojeny v decembri 2019 po dokonceni Visnoveho, tzn. skoro 20 rokov po otvoreni zavodu VW. A podla tej mapy VW nie je jediny subdovatel automobiliek v Martine.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 07. Jún 2016 19:55

Lorenc napísal:T Veď obháj R3 DK-D1 vzhľadom na natura2000, a vyber variantu.

Mozno tak ako pri bratislavskom obchvate, tzn. najuzsim miestom Natura 2000. Ale to nech vyberu ochranari v spolupraci s ekonomami. Ak vsak existuje alternativna trasa ako prepojit Povazie a Pohronie, ktora nevedie Naturou 2000 (a dokonca je lacnejsia), tak je to myslim jasne.

Lorenc napísal:K prírode mám úctu ale natoľko nakoľko to je v rámci zdravého úsudku. Keď tam je E77 a neustále vytínané stromy kvôli 2x400 KV, je to podivný argument.
Natura 2000 sa vztahuje na nove stavby. A argument je to nie podivny, ale europsky, zaviazali sme sa chranit Naturu 2000.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 07. Jún 2016 20:39

Mozno tak ako pri bratislavskom obchvate, tzn. najuzsim miestom Natura 2000. Ale to nech vyberu ochranari v spolupraci s ekonomami. Ak vsak existuje alternativna trasa ako prepojit Povazie a Pohronie, ktorá nevedie Naturou 2000 (a dokonca je lacnejsia), tak je to myslim jasne.


To je to že vy chápete len polovicu dopravných a urbanistických vzťahov. MT-BB mi nepríde ako alternatíva voči RK-BB , ale ako jasná politická loby. Skôr je alternatíva MT-HA-ZH ale to je 40km od seba. Ak by si zastavil Donovaly pre nakl dopravu bez tunela NT tak bude štrajk kým to nesprejazdnia. To je čistá polemika o nejakej alternatíve. Ak E77 je existujúci koridor vyťažený existuje alternatíva cez hiadeľ ,nieže tu definitívne pokrútite koridor E77 z nejakého papolitického cítenia bez prihliadnutia na ekonomické, dopravné a urbanistické vzťahy sídelných štruktúr.

V skratke keď to pojde na Orave s R3 pojde to aj pod Donovalmi. Ako som písal vybagrujte Oravu Liptov Spiš BB a Zvolen a stavajte R- trojku. Potom to bude mať nespochybniteľnú logiku.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod okorec » 07. Jún 2016 20:59

diskusia fakt na úrovni, intenzity cucané z prsta, IRR pletené s dobou návratnosti, odkazy na mesíka, diagonálne spojenia Sereď-Kežmarok nutne cez Nízke Tatry, porovnávanie VVN vedení s diaľnicami... ak sem zavíta niekto fundovaný, tak si musí spraviť o fóre fakt "dobrú" mienku. byť to na mne, tak túto tému zavriem až kým sa nezačne stavať.

a faktická: 400 kV vedenie do Medzibrodu sa neťahalo nejakým novým výrubom, ale v trase 220 kV vedenia, ktoré tam bolo predtým.

PS: Lorenc s jeho R1 fixáciou mi silno pripomína DrX a R2. ja chcem diaľnicu sem presne, kde mne by sa páčila, aby som to ja mal o 10 minút kratšie, keď pôjdem na dušičky ku starej mame a vy všetci ste blázni, lebo ja som lietadlo.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 07. Jún 2016 22:06

a faktická: 400 kV vedenie do Medzibrodu sa neťahalo nejakým novým výrubom, ale v trase 220 kV vedenia, ktoré tam bolo predtým.


2x400KV, ale to tam pekne porozširovali a rozrýpali cestičkami statočne. Tie vtáčie územia, s ktorými sa tu brní rastislav5 asi boli schválené po výstavbe. https://www.google.sk/maps/@48.9029646, ... a=!3m1!1e3

Radšej dajte niekto informáciu prečo ten elektrizačný koridor ide v tomto "chránenom údolí". A cez kopce NT a nie cez rozľahlý Turiec.

Iste "ekologická" MT loby vždy keď tu niekto napíše argument za R1, sa vždy stiahne do pozície múdreho a druhých diskutujúcich tu chytá za slovíčko a každú nedokonalosť.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod okorec » 07. Jún 2016 22:37

jaj ty koridor, keby si si najprv overil jednoduché fakty, tak vieš, že linka do Medzibrodu je len taká odbočka z "koridoru", ktorý ide z Liptova cez Turiec do Mochoviec.
ale chápem, keby si skutočne hľadal fakty, tak by ti nemuselo vyjsť z rovnice to, čo tak veľmi chceš.

http://www.sepsas.sk/seps/images/schema ... 1_mapa.png
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Vlados » 07. Jún 2016 22:56

@okorec, že si a dal na diskusiu s koridorom :roll:
Bez Medzibrodu by v BB "nesvitili" a v Podbrezovej by nebola žiadna fabrika. Porovnávať vedenia a cesty, to čo bolo vybudované pred "100" rokmi a čo možno bude za 100 rokov...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod jarino » 07. Jún 2016 23:08

1. Za 1 miliardu si viem predstaviť iné projekty, čo by pomohli regiónom viac.
2. Rok 2025. Netvrdím že nereálny, no dúfam, že už žiadne PPP nebude. V roku 2025 budem tvrdo oslavovať, ak bude D1 BA - KE bez druhej rúry na Branisku.
3. Vážne ideme porovnávať 2x400 kV s predĺžením R1?
Ak niekto má chuť študovať, tak tu sú materiály plus na enviroportáli:
http://www.sepsas.sk/seps/images/schema ... 1_mapa.png
http://www.rokovanie.sk/File.aspx/ViewD ... fixFile=m_
http://sepsas.sk/seps/TlacSpravy.asp?ko ... ualita=628
Najväčší vplyv na prostredie je taký, že sa musia robiť výruby v ochrannom pásme vedenia prípadne v okolí trás zabezpečujúcich prístup k vedeniu. Ochranné pásmo 400 kV je 25 metrov. Dokopy 2x400 kV má ochranné pásmo 69 metrov. Pre vtedajšie vedenie bolo nutné ochranné pásmo 94,8 metra.
A prečo došlo k takej investícii.
"Realizácia navrhovanej činnosti súvisí s postupným útlmom 220 kV sústavy a jej prechodom na napäťovú úroveň 400 kV.
Opotrebovanosť majetku SEPS a.s. dosahuje cca 50 % a niektoré zariadenia sú staršie ako 40 rokov. Pre zabezpečovanie plnenia úloh súvisiacich s legislatívou, energetickou politikou štátu a medzinárodnými záväzkami potrebuje SEPS a.s. vynakladať prostriedky na obnovu a rozvoj značne morálne a fyzicky opotrebovaných zariadení prenosovej sústavy, medzi ktoré patria aj všetky 220 kV vedenia, vrátane vedení č.272 (Sučany - Medzibrod) a č.273 (Lemešany - Medzibrod).
Navrhované vedenie 2x400 kV predstavuje nový prvok prenosovej sústavy, ktorý zvýši bezpečnosť prevádzky siete 400 kV a najmä zabezpečí novú kvalitu napájania zrekonštruovanej rozvodne v Medzibrode.
Nové vedenie rozšíri možnosti priečneho prepojenia 400 kV v smere sever - juh, posilní tak vnútroštátne prepojenie a prispeje k želanému stavu, aby nebola prevádzka systému ohrozená úzkymi miestami a mohla zvládnuť aj zvýšené dovozy elektriny v prípade nedostatku domácich zdrojov po predčasnom odstavení EBO - V1." Toto vedenie je nosný článok prenosovej sústavy. Trasovanie v pôvodnom koridore je z dôvodov, že je to ekonomicky, enviromentálne aj technicky praktickejšie.
K ochrane vtáctva slúžia tzv. zviditeľňovače. To sú tie plastovohliníkové gule o priemere 60 cm červeno-bielej farby.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Yoggy52 » 08. Jún 2016 01:38

OT: Veď potom ani R4 nemôže byť postavená, od Svidník-sever, to vyzerá na minimálne 10km tunel :lol:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 08. Jún 2016 07:09

Lorenc napísal: MT-BB mi nepríde ako alternatíva voči RK-BB , ale ako jasná politická loby. Skôr je alternatíva MT-HA-ZH ale to je 40km od seba.


Takze uz spochybnujes aj alternativu. Pred par dnami si pritom pisal toto:
Lorenc napísal:Štúdia R1 minulý rok bola doplnená aj variantom cez Šturec čiže vyzerá, že NDS to riešila, z nadhľadom na tieto spory.


A zaujimave, ze za alternativu k BB-RK akceptujes MT-HA-ZH, ale nie blizsiu BB-MT, ktora ma dokonca jeden koncovy bod tejto trasy rovnaky ako BB-RK a druhy rovnaky ako pre Teba akceptovatelna alternativa. MT-HA-ZH. Odporucam zaklady logiky.

Lorenc napísal:V skratke keď to pojde na Orave s R3 pojde to aj pod Donovalmi.

V skratke: snivaj si svoj sen, ale Donovaly maju alternativu.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod mb1000 » 08. Jún 2016 09:05

Lorenc napísal:
mb1000 napísal:2, Aka je podla teba cena tohoto úseku a z akých financných zdrojov by si ho chcel prefinancovať?


PPP určite.
Spolu cca 1mld. reálna cena


V sucasnych podmienkach je v rozpocte priestor max. na jedno dalsie dialnicne PPP, ak nechceme len splacat PPP a okrem toho nic ine nestavat.
Ak by konkurentmi na to PPP boli jednotlivo dokoncenie D3, D1 Tu-Hu, R4 PO Sever, myslis ze R1 BB-RK by ich porazila (v serioznom odbornom porovnani)?
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 08. Jún 2016 09:37

A zaujimave, ze za alternativu k BB-RK akceptujes MT-HA-ZH, ale nie blizsiu BB-MT, ktora ma dokonca jeden koncovy bod tejto trasy rovnaky ako BB-RK a druhy rovnaky ako pre Teba akceptovatelna alternativa. MT-HA-ZH. Odporucam zaklady logiky.


Základy logiky.

To je zavádzanie o variantách kvôli vtáčim územiam.
Prirovnal som to už minule k vlakom, teraz to špecifikujem podľa cestovného poriadku.

Napr. človek z PP, DK, LM ide do BB.
1.Variant: Vystúpi v RK a sadne na bus a prejde 58km za 1 hodinu. za cena 3 eura
2.Variant: Ide do Martina cez Štubňu a do BB urazí 111km. a trvať mu to bude 1h 58min cena 5,7 eura

(použíl som rýchlik a diaľkový autobus)

Je táto trasa 2. Variant cestovania z RK do BB ? A takto je to s R3 variant Šturec ku R1.

Čiže alternatíva R3 Šturec ako variant voči R1 sa dá spochybniť jednoducho, neobslúži takmer nikoho a nič.

To že ten Turčan urazí túto cestu skôr je jednostranné chápanie problému. A nerieši kopec urbanistických a dopravných vzťahov o ktorých sa tu točí.

V skratke: snivaj si svoj sen, ale Donovaly maju alternativu.


Nech si tu sniva ten, ktorý chce jazdiť 50 km navyše. Do okola Veľkej Fatry, čo mi nepríde príliš eko ani logi. Tie PHM sa míňajú stále v tom istom území a vo vhej miere.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 08. Jún 2016 10:05

V sucasnych podmienkach je v rozpocte priestor max. na jedno dalsie dialnicne PPP, ak nechceme len splacat PPP a okrem toho nic ine nestavat.
Ak by konkurentmi na to PPP boli jednotlivo dokoncenie D3, D1 Tu-Hu, R4 PO Sever, myslis ze R1 BB-RK by ich porazila (v serioznom odbornom porovnani)?


Nepočítam eurá MD. Na PPP je ešte 75 milionov. Ak by 50 mil. šlo na R1 25 na tunel pod Karpatmi a ostatné treba eurofondy.
Viac sa mi vidia kompaktné projekty cca 50km na PPP. Ako to drobiť. Pozri dva už sú na západe, jeden v strede na východ pôjdu eurofondy, lebo pre zaostalosť, tohoto regiónu stále majú a budú mať opodstatnenie. Trasovanie RK-BB nemá definitívu a nieje podložená najnovšími intenzitami SSC. Čiže investičné rozhodnutie nemôže padnúť zajtra. Ale do prípravy by to malo ísť, intenzita z min. mesiaca 11000áut/h na Donovaloch naznačuje tendencie ako sa vyvinuli dopravné prúdy. A dokončiť základnú kostru dopravy D1-R1 nieje vôbec útopia.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.