R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Aký variant strednej casti R3 je najvhodnejší pri zohľadnení všetkých aspektov?

turiec - maly sturec ( var Ax ) - BB + prelozka I/59
21
13%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + prelozka I/59 + "banska" spojka
19
12%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + rozsirenie terajsej I/59 + "banska" spojka
17
10%
ruzomberok - donovaly - BB ( var F ) + Rx cez turiec k R2
39
24%
ruzomberok - mostenecka/hiadelska dolina - severny obchvat BB - ZV
67
41%
 
Celkový počet hlasov : 163

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod bodrik » 28. Feb 2016 09:44

rudko.f, je niekde aj webová verzia toho článku?
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rudko.f » 04. Mar 2016 10:57

Na www.rkhlas.sk by to malo časom byť...
Obrázok používateľa
rudko.f
nováčik
 
Príspevky: 6
Založený: 06. Okt 2010 14:34

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rudko.f » 30. Mar 2016 13:17

Obrázok používateľa
rudko.f
nováčik
 
Príspevky: 6
Založený: 06. Okt 2010 14:34

R1 Banská Bystrica - Ružomberok (D1 - R1)

Odoslaťod KN.SK » 13. Apr 2016 10:53

Programové vyhlásenie vlády Slovenskej republiky
•••
Cestná doprava
Vláda bude pokračovať v rozvoji dopravnej infraštruktúry, osobitne rýchlostných ciest R2, R3, R4, R7. Bude pokračovať v budovaní diaľničného prepojenia s Poľskom. Okrem pokračovania vo výstavbe na diaľnici D3 naprieč regiónom Kysúc sa sústredí na prípravu výstavby východného prepojenia od Prešova na Poľsko prostredníctvom rýchlostnej cesty R4. Najvyššou prioritou na tomto cestnom ťahu je severný obchvat Prešova a v závislosti od výšky disponibilných zdrojov financovania pokračovať smerom na sever v úsekoch s najvyššou intenzitou. Na Orave sa sústredí na výstavbu rýchlostnej cesty R3. V záujme vlády bude pokračovať aj vo výstavbe južného ťahu R2 medzi mestami Zvolen a Košice. Vláda bude pripravovať prepojenie Banskej Bystrice s D1 rýchlostnou cestou.
•••
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod fh » 13. Apr 2016 11:03

Vlada bude pripravovat nie stavat a tak to aj verim ostane.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 13. Apr 2016 14:02

Zaujimava formulacia (Banska Bystrica s D1) - chyba tam R1 a Ruzomberok, moze to teda znamenat aj Banska Bystrica - Martin, lebo R3 sa v dokumente spomina
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 27. Máj 2016 09:44

Feasibility study jasne dokázala tento úsek ako opodstatnenú investíciu lebo integruje Spiš, Liptov a Oravu tj 700 000 obyv. na BB-ZV a opačne. Minister ak má zdravý úsudok nepôjde proti týmto záverom štúdie. Intenzita by na úseku BB- Slovenská Ľupča po výstavbe dvojrúrového tunela popod Nízke tatry dosiahla 25 000 aút za 24 hodín, čo nemá ani Turany- Hubová. V Ružomberku je denne na Bystrickej ceste 22 000 aút za 24 hodín. Minimálne tieto dva úseky by mohli byť postavené na plný profil. Korytnica -L.Osada by sa nemusel stavať. L.Osada - Biely potok by zniesol aj polovičný profil prinajhoršom.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod aquila » 27. Máj 2016 10:09

vlada nema ani peniaze na dolezitejsie useky ako tento .. bude uspech ak sa do 2030 postavi aspon usek po slovensku lupcu ..

btw. intenzity po slovensku lupcu 25 tisic/24hod ... je na urovni palcakovych 20 tisic na D3 ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod robertko » 27. Máj 2016 10:15

veď práve pozerám sčítanie dopravy pre Šturec 3 tis , Donovaly 7 tis , Čertovica 2 tis , Vernár 3 tis pre rok 2010 cca 15 tis vozidiel ...
už to pochopte prosím že najideálnejšie prepojenie R1 D1 je R3 cez Kremnicu ... :)
robertko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 330
Obrázky: 30
Založený: 06. Okt 2013 19:16

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 27. Máj 2016 10:31

aquila napísal:vlada nema ani peniaze na dolezitejsie useky ako tento .. bude uspech ak sa do 2030 postavi aspon usek po slovensku lupcu ..

btw. intenzity po slovensku lupcu 25 tisic/24hod ... je na urovni palcakovych 20 tisic na D3 ..


Tento Ľupčiansky úsek s ružomberským obchvatom by sa mal stavať o tri roky. Vyhodnotenie z najbližšej EIA by malo zadefinovať koridory pre spracovanie DUR, DSP.
I keď Ľupčiansky úsek sa mi zdá bez tunela Nízke tatry nepotrebný, lebo nesťahuje dopravu z Donovál, kde je denne cca 7000 aút. podľa ssc 2010

R1 by teda prevažne stiahla Vernár, Čertovicu, Kremnicu aj Donovaly do jedného intenzívne vyťaženého úseku. Čisla z 2010 z ssc treba počitať s 30% percentným nárastom.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod DrX » 27. Máj 2016 11:05

BB-RK je totoalne lokalny problem, ktory sa stane uplne nepodstatnym, ked sa dostavia za zlomok ceny a bez tunelov R3 ZnH-MT. Ked nieco robit s R1, tak ju tahat na Brezno, aby sa zvysila obsluznost hladovej doliny od Brezna na vychod a juh. Tunel pod Donovaly je rovnake psycho ako tie tunely okolo Ziliny (ktore sa tiez stanu totalne lokalnym problemom na obsluhu ZA-MT, ked sa dostavia R3 ZnH-MT, kedze napojenie severovychodu SK na BA bude tymto poriesene bez tunelov).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 27. Máj 2016 11:49

R1 RK BB má niekoľko významov.

Celoslovenský a stredeurópsky význam
1. Alternatívne prepojenie východ západ.
2. Najkratšia severojužná trasa cez Krakow S7 R3 R1 M2 do Budpaešti- Dokáže stiahnuť na seba aj dopravu z Katowic na Budapešť.

Lokálny význam - ktorý nevylučuje horespomínaný medzinárodný význam, ale ho umocňuje.

1. Pomáha integrovat všetky krajské mestá BA TT NR BB PO (dokonca KE s BB) BB-ZA (tiež TN po výstavbu Rematy)
2. Pomáha jasne integrovať Oravu Liptov Spiš na BB ZV až ZH
3. Pomáha integrovať priemyselné a turistické oblasti :V prvej diagonále HE, BJ, PO, LE, PP, LM, DK, RK, BB, ZV, ZH až po BA a v druhej KE RV LC RS ZV BB BR RK MT ZA CA

R1 by stratila význam keby si vybágroval Banskú Bystricu a Zvolen s celou stredoslovenskou aglomeráciou.
variant 2 Vybagrovať Oravu Liptov a Spiš
Naposledy upravil Lorenc dňa 27. Máj 2016 12:00, celkovo upravené 1 krát.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod DrX » 27. Máj 2016 12:00

Lorenc napísal:Celoslovenský a stredeurópsky význam
1. Alternatívne prepojenie východ západ.
2. Najkratšia severojužná trasa cez Krakow S7 R3 R1 M2 do Budpaešti- Dokáže stiahnuť na seba aj dopravu z Katowic na Budapešť.


Toto vsetko zabezpeci aj R3, a bez miliardoveho tunelu. Naviac, R3 dobre obsluzi S-J aj smerom na Krakow aj smerom na Katowice.

Lorenc napísal:Lokálny význam - ktorý nevylučuje horespomínaný medzinárodný význam, ale ho umocňuje.
1. Pomáha integrovat všetky krajské mestá BA TT NR BB PO (dokonca KE s BB) BB-ZA (tiež TN po výstavbu Rematy)
2. Pomáha jasne integrovať Oravu Liptov Spiš na BB ZV až ZH
3. Pomáha integrovať priemyselné a turistické oblasti :V prvej diagonále RK, LM, PP, DK, BB ,ZV, ZH a v druhej LC RS ZV BB RK MT ZA CA


1. BB je velmi male a excentricky polozene krajske mesto vramci BB kraja, takze ak u ostatnych plati, ze napojenie kraj.mesta zabezpeci aj obsluhu kraja, tak u BB urcite nie. A z toho co si vymenoval bude tiez poriesene urcite vsetko s vynimkou samotneho spojenia BB na PO a BB na ZA, a kvoli comu urcite miliardovy tunel stavat nebudeme. BB-KE poriesi priamo R2, a je velmi smutne, ze Bystricania udupavaju juh a juhovychod svojho vlastneho kraja tym, ze trubia, ze do KE by sa z BB malo jazdit po R1 nie po R2.
2. Nespravi nic s integraciou krajov Gemer, Novohrad, Horehrone, ktore su v BB kraji a ktore v prvom rade potrebuju dostat sa do svojho kraj.mesta. Cize toto by vas v Bystrici malo trapit, aby ste neboli kraj, v ktorom su okresy s najvyssou nezamestnanostou na SK.
3. To vsetko urobi na 90% aj R3 a tych 10% sa rozlozi medzi Donovaly, Certovicu a Vernar.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod okorec » 27. Máj 2016 15:56

Lorenc napísal:...lebo integruje Spiš, Liptov a Oravu tj 700 000 obyv...


tam ale zaratali aj polsku oravu a polsky spis, aby im to vyslo 700 tisic, ze :lol:
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 27. Máj 2016 16:22

Preklep cca 600 000
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banská Bystrica - Ružomberok (D1 - R1)

Odoslaťod Lorenc » 28. Máj 2016 16:26

KN.SK napísal:Programové vyhlásenie vlády Slovenskej republiky
•••
Cestná doprava
Vláda bude pokračovať v rozvoji dopravnej infraštruktúry, osobitne rýchlostných ciest R2, R3, R4, R7. Bude pokračovať v budovaní diaľničného prepojenia s Poľskom. Okrem pokračovania vo výstavbe na diaľnici D3 naprieč regiónom Kysúc sa sústredí na prípravu výstavby východného prepojenia od Prešova na Poľsko prostredníctvom rýchlostnej cesty R4. Najvyššou prioritou na tomto cestnom ťahu je severný obchvat Prešova a v závislosti od výšky disponibilných zdrojov financovania pokračovať smerom na sever v úsekoch s najvyššou intenzitou. Na Orave sa sústredí na výstavbu rýchlostnej cesty R3. V záujme vlády bude pokračovať aj vo výstavbe južného ťahu R2 medzi mestami Zvolen a Košice. Vláda bude pripravovať prepojenie Banskej Bystrice s D1 rýchlostnou cestou.
•••


Rozhovor s R.Auxtom / viewtopic.php?f=35&t=21495

Kedy by ste boli spokojný vy? Keby ste strihali pásky na koľkých kilometroch?

Nechcem sa zamerať len na strihanie pások, aj to, čo tu necháme po štyroch rokoch, je benefit pre krajinu. Ide o to, aby sme mali v príprave čo najviac kritických úsekov, to môže byť spomínaný tunel Soroška, ďalšia časť obchvatu Bratislavy, tunel Karpaty, alebo dokončenie spojenia R1 z Banskej Bystrice po D1 pri Ružomberku.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod garip » 28. Máj 2016 17:10

lorenc, naco to tu znovu vytahujes, tento usek je uplne nepotrebny.
"Sociálna demokracia = my si zvýšime platy o 100% a plebsu zvýšime dane a poplatky"
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 673
Obrázky: 213
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 28. Máj 2016 17:24

Nastastie jeho sef je triezvejsi:

Prečo dokončenie rýchlostnej cesty R1 z Banskej Bystrice popod Donovaly do Ružomberka nemôže byť realizované formou PPP? Váš predchodca Ján Počiatek označil práve tento úsek za jedného z kandidátov na ďalší PPP projekt.


Podľa analýz, ktoré mi predložili, to na PPP projekt rozhodne nevyzerá, práve z titulu vyťaženosti tejto komunikácie. Ak idete dnes cez Donovaly, vyzerá to síce na vysokú intenzitu dopravy, no na diaľničný tunel formou PPP to rozhodne nie je.

Bude sa vôbec tento úsek stavať? Objavili sa totiž informácie, že namiesto daného úseku spojí sever s juhom rýchlostná cesta R3 okolo Kremnice.

Hľadáme modely financovania a pokiaľ nájdeme vhodný model aj na toto, budeme nad tým uvažovať. V tejto chvíli to však nie je najvyššia priorita.

viewtopic.php?f=35&t=21419&p=181165&hilit=preco+dokoncenie#p181165

R1 RK-BB sa neda stavat ani z eurofondov, lebo nie je v CORE TENT, na rozdiel od paralelnej R3 cez Turiec. Tiez si pozri prispevok od p. Snopka: viewtopic.php?p=181642#p181642 , aby Ti bolo jasnejsie, ze v sucasnosti ide o nefinancovatelnu megalomaniu.

Podla vsetkeho to smeruje ku kompromisu:
Treba sa vrátiť k variantu R3 napojiť cez Turček na Banskú Bystricu a krajské mesto bude mať napojenie aj na D3, D1 a R3. To by bolo ekologické riešenie. viewtopic.php?p=180756#p180756
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 30. Máj 2016 12:03

Politické dôvody sa formujú. Technické riešenia sa dajú nájsť.

Počul som aj o investičnom rozhodovaní v tomto projekte kde sa porovnával IRR (Internal rate of retrun) (vnútorná miera návratnosti)
R1 bola na urovni 7 rokov návratnosti a R3 po Š.Podhradie sa počitala v 10 tkach rokoch.
Keby som minister dopravy tak hľadám všeobecne prospešnejšie riešenie dopravy.
Žilinsko-Martinsko centristické riešenía nie je prospešné pre ostatné regióny Liptov Orava BB Zvolen Brezno.


Podľa tejto skice vysvetľujem skôr spomenuté diagonály.
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=33704
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod aquila » 30. Máj 2016 12:22

IRR na urovni 7 rokov nema ani obchvat bratislavy :) take IRR je sialene vysoke a neni ani najmensia sanca ze je pravdive.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod robertko » 30. Máj 2016 12:40

pribudli tu nejaký trolovia ktorý idú napriek tomu že už je to tu X krat popísané / rozobrané tak budú stále tvrdiť to samé len teraz neviem či to robí PR zo súmračnej alebo z rontgenovej
robertko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 330
Obrázky: 30
Založený: 06. Okt 2013 19:16

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 30. Máj 2016 13:00

Lorenc napísal:Politické dôvody sa formujú. Technické riešenia sa dajú nájsť.

Lorenc, nakreslit sa da vselico a vynasobit bulharskou konstantou tiez, ale hadam sme sa od cias Vazneho a jeho chyb v analyzach PPP aspon trochu posunuli a poucili.
Ak nechces rychlostnu cestu krizom cez nas najvacsi park NAPANT a Naturu 2000, musi mat tunel 11 az 17 km, pozri si tento prispevok viewtopic.php?p=178571#p178571 . A cudujem sa, ze cast ludi z Bystrice stale presadzuje variant na Ruzomberok, ked obchodne je pre Bystricu ovela lepsie spojenie na priemyselnu Zilinu a po D3 dalej na Sliezsko ako spojenie na vymierajuci Ruzomberok, kde okrem papierni, ktore maju svoje dni v digitalnej dobe spocitane, tazko najdes vacsi podnik. A lepsie obchodne spojenie znamena aj vyssie mzdy a nizsiu nezamestnanost v Bystrici.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 30. Máj 2016 13:33

Záverečné stanovisko výňatok

Severo-južné prepojenie SR — opodstatnenosť cesty R1 (Banská Bystrica — Ružomberok) vo vzťahu k ťahu R3 cez Turiec — strategické a koncepčné porovnanie ťahov z hľadiska ekonomikv. dopravných prognóz. stupňa návratnosti IRR. intenzit dopravy. dopravného zaťaženia a nákladov. Odpoveď: Pre cesty R1 a R3 boli vypracované technické štúdie. Ich porovnanie v rámci dopravno-inžálierskych analýz poukazuje na vyššie dopravné zaťaženie a ekonomickú efektívnosť R1. Vypracovaný bol dopravný model, ktorý poukázal na fakt, že nulovom variante (realizácia R3 a nerealizácia R1) by sa dopravné intenzity Revúckym podolím znížili len v malom rozsahu. Podľa dopravnej prognózy do roku 2040 narastie doprava Revúckym podolím 3-násobne, a túto situáciu je potrebné riešiť už v súčasnosti. nakoľko príprava je veľmi časovo náročná. V čase spracovania Správy o hodnoteni a aj technickej štúdie R1 Banská Bystrica — Ružomberok D1 nebola ešte k dispozícii technická štíidia R3 Homá Stubňa — Šášovské Podhradie. štúdiu spracoval DPP a_s. pre NDS a.s. v januári 2010. Časť technickej štúdie — technicko ekonomické vyhodnotenie spracovala Zilinská univerzita (Poc. Valúch a kolektív). Závery a odporťičania tejto štúdie sú veľmi významné. pretože určujú nové vedenie R3 v polohe Horná Štubňa — Ráztočno (I.150) R2_ Vedenie R3 v oblasti Kremnice. podľa tejto štúdie nie je z hladiska dopravnej atraktívnosti potrebné a logické. ani ekonomické. Už predchádzajňce dopravné anal•zy pots.-rdili vyšší dopravný význam R1 a spominané záverv štúdie R3 jednoznačne tento názor potvrdzujú_ Zároveň je z t•chto záverov možné konštatovať. že sa významne zmení funkcia a význam R3. pretože stratí charakter severojužného cestného prepojenia strede Slovenska s medzinárodným vÝznamom.

IRR z 2010

- Pochybnosti o ekonomickej návratnosti definovanej koeficientom IRR. Odpoved': Aktualizovaný dopravný model preukázal vysok-ú atraktivnosť a tomu odpovedajnce Generované dopravné zaťaženie: posúdenie preukázalo výhodnosť riešenie RI v kategórii R 22.5.8O: na základe technicko-ekonomickeho vyhodnotenia možno stavbu jednoznačne odporučiť vzhľadom na vnútomé výnosove percento IRR 10.37 a návramosť 9.09 rokov.

Spojenie cez Ružomberok neblokuje obchodné vzťahy medzi BB a ZA. Toto je presne logika R1 integruje aj ZA, RK, LM PP aj DK na BB a ZV riadnym spojením.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod BoroZA » 30. Máj 2016 15:31

Takže ak to chápem správne, táto vláda chce predsalen začať s výstavbou R1tunelovým variantom popod Nízke Tatry do Ružomberka, a neplánuje postaviť žiadny ďalší úsek R3 medzi MT a ZH... Nakoniec možno bude pri súčasnej politike hotový skôr menovaný úsek R1 ako D1 medzi MT a RK.
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod mb1000 » 30. Máj 2016 15:36

BoroZA napísal:Nakoniec možno bude pri súčasnej politike hotový skôr menovaný úsek R1 ako D1 medzi MT a RK.


Nie, nebude.
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 26 hostí.