Wildk2 napísal: Jarino, Jarino. Neviem prečo normálne nediskutuješ a len útočíš. Evidentne nemáš o R1 veľké znalosti a to ani o intenzite, nehodovosti, zjazdnosti v zime. Eurokoridoroch. To čo si myslíš akceptujem, je to tvoj názor. Zdrž sa prosím ťa útokov a znižovania hodnoty názoru druhého diskutujúceho.
Možno to považuješ za útočenie, ja to považujem za zhodnotenie reality a priamu konfrontáciu s Tvojimi tvrdeniami, hoci to zároveň môže byť aj "zníženie hodnoty názoru druhého diskutujúceho". Aspoň vieš, na čom konkrétne sa minimálne ty a ja zásadne nezhodujeme.
Mám rozvíjať diskusiu o niečom, na čo by bolo nutné investovať nie najmenej prostriedkov s otáznym využitím? Keby som tu vytiahol v diskusii, že prečo sa nestavia diaľnica napr. Čierna nad Tisou - Michalovce - Humenné - Medzilaborce, lebo je to budúci koridor, tak by ma tu tiež rozdupali a vysmiali. Lenže o takej potrebe veru nie som presvedčený, tak ako nie som presvedčený o BB - RK (x ľudí tu nie je presvedčených napr. o D1 a D3). Teoretizovanie, či sa dajú Malá Fatra, Veľká Fatra, Chočské vrchy, Tatry, Nízke Tatry obísť alebo nedajú je podľa mňa v tomto prípade zbytočné už minimálne vzhľadom na finančné možnosti.
Samozrejme nie som spokojný so sieťou nakreslenou v súčasnosti, minimálne R8 tam nemá čo robiť, a taktiež riešenie okolo BB by sa malo prehodnotiť.
Predĺženie R1 je priorita na papieri, nejaká tá štúdia, nejaké drísty pred voľbami v BB a potom zasa ticho aspoň na dva roky. Reálne ako som napísal, netreba ani jedno (BB-RK) ani druhé (R3). V Turci stačí opraviť cestu 1. triedy, nič viac, ani to nie sú schopní... Jedine na tej Orave namiesto preložiek cesty 1. triedy by som to riešil rovno polprofilom R3.
Skutočné priority by mali byť inde, teda aspoň podľa mňa minimálne vzhľadom na možnosti tejto krajiny. Ak odmyslíme tie, kde už prebieha realizácia: všetky tendrované, obchvat BA - minimálne určité úseky, Turany - Hubová, Brodno - KNM, od Mýtnej po Figu, Soroška, Kapušany - Lipníky, prípadne obchvaty MT, PO atď. Samozrejme opravy a investície do ciest 1. triedy.
BB - RK sa môže pomaly projektovať, netvrdím, že v budúcnosti by sa to postaviť nemohlo, ale realizácia má ešte hodne dosť času. Tak sa zdá, že ešte nevieme, ako nakoniec bude trasovaná R3 na juhu. Náhliť sa s týmto projektom by bolo proti zdravému rozumu, keď nevieš, ako to bude celkovo vyzerať. Historické trasy ciest môžeme uznať, no oveľa viac by som prihliadal na súčasnosť. Nehodové úseky:
http://www.minv.sk/?nehodove-useky-v-ba ... ckom-kraji . Zjazdnosť hádam nebudeme riešiť diaľnicami... Drahé riešenie. Podľa Nariadenia 1315/2013 je BB-RK zaradený do súhrnnej siete. A teraz R3 cez Turiec:
http://www.cdb.sk/files/img/zakladne-ma ... _ten_t.jpgZákladná sieť pozostáva z tých častí súhrnnej siete, ktoré majú najvyšší strategický význam pre dosahovanie cieľov rozvoja transeurópskej dopravnej siete.
Súhrnná sieť sa skladá zo všetkých existujúcich a plánovaných dopravných infraštruktúr transeurópskej dopravnej siete, ako aj z opatrení podporujúcich efektívne a sociálne a enviromentálne udržateľné využívanie takýchto infraštruktúr.
Členské štáty vynaložia všetko úsilie s cieľom dobudovať súhrnnú sieť do 31. decembra 2050.