Stránka 2 z 6

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2005 19:26
od Adaios
Problem so starym/docasnym znacenim a novym znacenim (ze su oba naraz vidiet) je dost casto aj vo svete, takze nemusite byt z toho smutny. Len dost casto je docasne riesenie inou farbou alebo inou hrubkou. :wink:

OdoslaťOdoslané: 25. Dec 2005 17:32
od Lenny
Proč nebyl vybrán tunelový variant pod Voznickou skálou, teda pokud byl. Je to kvůli špatné geologii nebo kvůli penězům?

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2005 16:37
od eros
ja si myslim, ze kvoli peniazom. Skoro vsetko je kvol peniazom.

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2006 12:22
od B;
Neviem urcite, moj nazor : stara cesta sa prebudovava na R takze netreba az tak vela miesta na novu R.
A kde to bolo najuzsie tam posunuli Hron.
Stara cesta bola moc nalepena na skalu, pri Novej Bani podobny problem vyriesili salamunsky - presli na druhu stranu Hrona.
Kratky tunel by moc nepomohol zmenit situaciu a dlhy by bol zbytocny, usek nie je typickym U, kde tunel aj vyrazne skrati trasu.

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2006 15:48
od Nevedko
B; napísal:Neviem urcite, moj nazor : stara cesta sa prebudovava na R takze netreba az tak vela miesta na novu R.
A kde to bolo najuzsie tam posunuli Hron.
Stara cesta bola moc nalepena na skalu, pri Novej Bani podobny problem vyriesili salamunsky - presli na druhu stranu Hrona.
Kratky tunel by moc nepomohol zmenit situaciu a dlhy by bol zbytocny, usek nie je typickym U, kde tunel aj vyrazne skrati trasu.


Prave v mieste, kde cesta vedie upatim strmeho svahu, je ostra lavotociva zakruta. Kratky tunel by zmiernil obluk a podstatne skratil rizikovy usek, kde hrozi padanie skal na cestu. Druha vec ale je, ze na okraji takeho naruseneho svahu kopat tunel by bolo naozaj narocne a zbytocne by to celu stavbu predrazilo. Takto sa zrejme iba spevnia svahy a mozno znizi MPR v danej zakrute.

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2006 15:54
od B;
Aky dlhy tunel ? 50-100 m?

A je to "iba R", ostrejsiu zakrutu to zvladne.
Ved aj teraz sa dala prejst 90-100 ;-)

P.S. Snazim sa iba rozmyslat, preco sa to tak robi a nie inak, mne sa viac paci riesenie prejst na druhu stranu, tie padajuce skaly ma vzdy trosku znervoznuju.

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2006 22:32
od Adaios
Ja sa do tohto nechcem starat, ale 50-100 metrove tunely by som ja nestaval, ... to len portal je drahy atd. - skor odporucam vyraznejsie zarezy - to sa da vzdy spravit. :wink:

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2006 18:56
od Lenny
Ví se už kdy bude na podzim tato stavba zprovozněna?

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2006 22:35
od Milos
Lenny napísal:Ví se už kdy bude na podzim tato stavba zprovozněna?


Ak sa nemýlim, tak nejak september - október..ˇ
Potešilo však, že pred pár dňami otvorili premávku na polovičnom profile od Rudna n. Hr. až za Voznickú skalu. Je to vlastne nevyhnutmé kvôli dostavbe druhého profilu. Takto je vlastne veľká väčšina celého úseku (až na dve kratšie miesta) uvedená do prevádzky na pol profil. Samozrejme, o nejakom výraznejšom zrýchlení premávky nemôže byť ani reči, práve kvôli tým dvom kratkym úsekom, kde prebieha výstavba a treba spomalit

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2006 01:47
od Branco
Znamená to, že úsek celý úsek Rudno-Žarnovica je /až ako spomínaš, na dve miesta/ otvorený v polprofile? Obchvat Žarnovice už samozrejme, v polprofile nejaký čas je postavený.

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2006 01:59
od Milos
Presne tak, ale ako vravím, nejaký výraznejší efekt to zatiaľ nemá, pretože najmä na tom dlhšom z tých dvoch krátkych chýbajúcich miest (za Voznickou skalou v smere na ZC) treba výrazne spomaliť kvôli značnému zúženiu jazdných pruhov, ktoré si vynútila v tesnej blízkosti prebiehajúca výstavba. Vyzerá to tam veľmi podobne ako výstavba D3 pri Hričovskej priehrade

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2006 07:29
od ELZ
Btw. ako to vyzera s dostavbou obchvatu Zarnovice na plny profil? Bude to tiez hotove do toho septembra - oktobra? (tato cast bola deklarovana ako sucast Rudno-Zarnovica)

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2006 12:07
od Nevedko
ELZ napísal:Btw. ako to vyzera s dostavbou obchvatu Zarnovice na plny profil? Bude to tiez hotove do toho septembra - oktobra? (tato cast bola deklarovana ako sucast Rudno-Zarnovica)

Nedavno som isiel okolo a na niektorych usekoch obchvatu uz bol polozeny zakladny asfaltovy koberec, takze to vyzera pomerne optimisticky.

Obchádzka na R1

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2006 15:02
od Milos
Kto sa tešil, tešil sa predčasne.. Áno, veľká väčšina tohto úseku je už de facto postavená na pol profil, ale previezt sa ním môžete len v smere na BB :( V opačnom smere je obchádzka, asi najdlhšia, akú si na trase R1 pamätám. Začína sa už pred začiatkom tohto úseku, teda pred obchvatom Žarnovice, ide cez Žarnovicu, mostom ponad obchvat a Hron, Okrut, tam doľava, ďalej cez Voznicu, Rudno nad Hronom, nadjazdom ponad R1 a pripojí sa teda až na začiatku úseku Rudno - Beňadik.. Aspoň že sa človek v tom peknom prostredí okolo Voznice trošku odpúta od nervozity z dosť dlhého zdržania, pravda, pokiaľ zrovna nejde natlačený medzi dvomi kamiónmi :D a pozrie sa, pokiaľ mu to občas stromy dovolia, na Hron a trasu R1 aj z trošku inej perspektívy.. Neviem, odkedy táto obchádzka platí, je možné, že keď som písal moje predchádzajúce príspevky v tejto téme, tak ešte neplatila (vtedy som išiel neskoro večer v smere na BB a nezdalo sa mi, že by bol druhý smer uzavretý, ale neviem to naisto)

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2006 15:14
od Milos
Sorry za nepresnosť, v Okrute (oproti Žarnovici, hneď za Hronom, trasa obchadzky odbočuje samozrejme smerom vpravo, nie vľavo

R1 popod strmy svah

OdoslaťOdoslané: 01. Jún 2006 14:47
od derrick2006
Nevedko napísal:
B; napísal:Neviem urcite, moj nazor : stara cesta sa prebudovava na R takze netreba az tak vela miesta na novu R.
A kde to bolo najuzsie tam posunuli Hron.
Stara cesta bola moc nalepena na skalu, pri Novej Bani podobny problem vyriesili salamunsky - presli na druhu stranu Hrona.
Kratky tunel by moc nepomohol zmenit situaciu a dlhy by bol zbytocny, usek nie je typickym U, kde tunel aj vyrazne skrati trasu.


Prave v mieste, kde cesta vedie upatim strmeho svahu, je ostra lavotociva zakruta. Kratky tunel by zmiernil obluk a podstatne skratil rizikovy usek, kde hrozi padanie skal na cestu. Druha vec ale je, ze na okraji takeho naruseneho svahu kopat tunel by bolo naozaj narocne a zbytocne by to celu stavbu predrazilo. Takto sa zrejme iba spevnia svahy a mozno znizi MPR v danej zakrute.


otazka (kedze som danym usekom uz dlho nesiel): cesta. ktora predtym isla tesne popod strmy svah (kde hrozilo padanie skal) a stane sa sucastou R, je teraz posunuta dalej od toho svahu? z novych fotiek na highways to nejako neviem vypozerat.

Re: R1 popod strmy svah

OdoslaťOdoslané: 01. Jún 2006 15:49
od Nevedko
derrick2006 napísal:otazka (kedze som danym usekom uz dlho nesiel): cesta. ktora predtym isla tesne popod strmy svah (kde hrozilo padanie skal) a stane sa sucastou R, je teraz posunuta dalej od toho svahu? z novych fotiek na highways to nejako neviem vypozerat.


Skus pozriet na tuto fotku
http://www.highways.sk/express/img/Ru-Zc2/Zc31.jpg

Tu je celkom pekne vidno, ze nova rychlostna cesta sa vdaka posunutiu koryta Hrona dost vzdialila od skaly.

OdoslaťOdoslané: 01. Jún 2006 16:15
od devil
no neviem...mne sa skor zda ze ten hotovy 2pruh je prava cast 4pruhu a lava cast sa akurat valcuje (tam pod skalou vidno aj samotne valcovanie). na tejto fotke vidno navalcovanu vrstvu

http://www.highways.sk/express/img/Ru-Zc2/Zc30.jpg

...teda este musi byt postaveny mur ku tej skale.

OdoslaťOdoslané: 01. Jún 2006 19:56
od aquila
inak osobne by ma zaujimalo, co je to za cestu uplne vlavo a kam vedie ... je to paralerna cesta prvej triedy ci co si pod tym moze clovek predstavit ?

http://www.highways.sk/express/img/Ru-Zc2/Zc40.jpg

http://www.highways.sk/express/img/Ru-Zc2/Zc39.jpg

http://www.highways.sk/express/img/Ru-Zc2/Zc38.jpg

a tu uz ale nie je, pricom je ale este viditelny betonovy vytah/prepravovac

http://www.highways.sk/express/img/Ru-Zc2/Zc37.jpg

ale mam taky blby pocit, ze to je ta ista cesta co vychadza tunak za voznicou .. alebo ze by to bola len prijazdova cesta k zeleznicej zastavke ?

http://www.highways.sk/express/img/Ru-Zc2/Zc36.jpg

OdoslaťOdoslané: 01. Jún 2006 20:24
od mapman
ono je to podobne aj u úseku HB - NB vid: http://www.highways.sk/express/img/NBana5/NBana62.jpg , aj tam je ta doprovodná komunikácia, úzka, do kopca, ale predsa je...

OdoslaťOdoslané: 01. Jún 2006 21:39
od Andrej
mapman napísal:ono je to podobne aj u úseku HB - NB vid: http://www.highways.sk/express/img/NBana5/NBana62.jpg , aj tam je ta doprovodná komunikácia, úzka, do kopca, ale predsa je...


Tato komunikacia je vsak podstatne uzsia, bez asfaltu a na konci zarubneho muru odbaca do lesa a stava sa z nej lesna cesta.
Nova cesta, ktoru spomina aquila je podstatne sirsia, takze to bude zrejme prijazdova cesta k niecomu, pochybujem, zeby robili paralelnu cestu I. triedy, ved aj pri predoslom useku ju nerobili, len trocha zlepsili parametre cesty III. triedy na druhej strane Hrona.

OdoslaťOdoslané: 01. Jún 2006 21:50
od mapman
Tak plnohodnotná paralelná cesta k R1 vedie na druhej strane Hrona, to je OK, ta cesta čo ukazuje aquila mi príde skor ako príjazd k horárni a zastávke na druhom brehu od Voznice...

OdoslaťOdoslané: 01. Jún 2006 22:48
od aquila
inak aj tak nechapem preco tam neurobili hned aj paralernu cestu prvej triedy, vsak henta uzka cesta nad tym je vlastne pokracovanim byvalej cesty prvej triedy ...

obchadzka Zarnovica-Voznica

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2006 09:30
od beatle
Viete niekto, dokedy bude obchadzka zo Zarnovice do Voznice? Ja mam info, ze do konca juna.

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2006 12:19
od beatle
Odpoviem si zrejme sam. Dnes, 3.7.2006, som dostal info, ze 17.7. ma byt skolaudovany "nejaky" usek, predpokladam, ze to bude polovicny profil medzi Rudnom a zaciatkom Zarnovice. Potom by obchadzka cez Voznicu a Rudno skoncila. Na druhej strane, pocul som aj o tom, ze obchadzka bude trvat do konca augusta.