R2 Mýtna - Tomášovce

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod DrX » 28. Dec 2022 17:43

No a tu je aj video z prejazdu od toho spackaneho mostu pri Mytnej po Tomasovce: https://www.facebook.com/watch/?v=3351854388395263
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod DrX » 06. Jan 2023 16:55

Par nehod na novej dialnici (kedy otvoria most este nevedia):
viewtopic.php?f=35&t=26422

Ale aj na starom useku pri Tornali:
https://mynovohrad.sme.sk/c/23105460/na ... dieta.html
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod Vlados » 06. Jan 2023 22:44

Žgravčáková šteboce o rozhodnutí o predčasnom užívaní, ale doteraz na stránke nie je zverejnené https://www.mindop.sk/transparentnost/v ... e-vyhlasky. Konajú rovnako ako kedysi na ministerstve výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod DrX » 26. Jan 2023 14:31

Termin otvorenia mosta stale neznamy https://www.rimava.sk/spravy-z-regionu/ ... -opravuju/
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod metelesku.blesku » 26. Jan 2023 19:45

Už keď otvárali tento úsek, tak žgravčali o minimálne 10 týždňoch, t.j. uzatvorenie mosta najmenej do konca februára.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod frontier » 26. Jan 2023 20:37

zjavne zgravcanie= klamstvo v priamom prenose
frontier
diskutujúci
 
Príspevky: 85
Založený: 14. Jan 2023 23:54

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod Vlados » 26. Jan 2023 23:29

žgravčanie:
Most mierne klesol v decembri po otvorení vyše trinásťkilometrového úseku R2 od Mýtnej po Tomášovce. Odvtedy je po ňom zakázaný prejazd a motoristi ho musia obchádzať pomocou blízkej kruhovej križovatky.
Takisto dávame do pozornosti, že okolité obce boli o stave korektne informované prostredníctvom rozhodnutia o predčasnom užívaní. Most bude motoristom sprístupnený po vydaní rozhodnutia o užívaní,

čo bolo skôr, vajce alebo sliepka?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod DrX » 21. Feb 2023 05:09

No s tym mostom to nevyzera dobre:
"Práce na tlakovej injektáži boli ukončené, pokračuje sledovanie sadania krajných opôr, pripravuje sa návrh opatrení pre komplexnú úpravu úseku, v ktorom došlo k sadaniu mostného a cestného telesa. O výsledku Vás budeme informovať.

Most bude motoristom sprístupnený po vydaní rozhodnutia o užívaní."
https://www.facebook.com/pomoc.na.dialn ... 8FAu541FXl

To teda moze byt este na velmi dlho...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod vaclav » 21. Feb 2023 09:56

to je žlutý fidic?
vaclav
diskutujúci
 
Príspevky: 161
Založený: 25. Aug 2010 09:16

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod Azir78 » 21. Feb 2023 11:04

To znamena ze bol vyrobeny v Cine. :lol: :lol: :lol:
Azir78
diskutujúci
 
Príspevky: 183
Založený: 17. Dec 2020 10:29

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod metelesku.blesku » 23. Feb 2023 12:46

vaclav napísal:to je žlutý fidic?

Tento úsek bol červený fidic. Žltý je vedľa úsek Kriváň - Mýtna.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod rempo » 23. Feb 2023 16:58

História a súčasnosť výstavby diaľničnej siete na Slovensku na stránke http://www.historiadialnic.sk/
Obrázok používateľa
rempo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 744
Obrázky: 2319
Založený: 22. Feb 2010 00:25

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod badger-FB » 23. Feb 2023 20:43

V záplave paranoje a kritiky na riadenie štátu a NDS a iných je občas situácia, ktorá je naprosto normálna a vyžaduje triezvejšie vnímanie problému a uvedomenie si, že to nemusí byť otázka mesiacov. Nie že dní a týždňov ako tu stále je možné čítať ako to už už bude..
Kým zhotoviteľ neusúdi, že ho nanovo prestavia, tak má štát smolu. Teoreticky by taká prestavba stála časovo 1 rok, ale mohla by byť takpovediac ako definitívne riešenie. Najdrahšie možné riešenie, takže ako posledné možné. Takto to môže trvať aj niekoľko rokov opráv a užívania.
A to zhotoviteľ neurobí dokiaľ existujú technické riešenia. A tie existujú. Bude sa ale snažiť o.i. o čo najmenšie náklady. Ak sa tá oprava nepodarí (lebo záručná doba), tak vyskúša ďalšiu. Ak ani tá, tak sa to bude snažiť uhrať do outu, že to tak vlastne štát chcel a nechcel akceptovať iný postup (ktorý medzičasom je v návrhu) len, aby nemuseli urobiť stavebný objekt poriadne tak, aby sa problém odstránil. A to už nie sme u zhotoviteľa, ale až u projektanta. Na konci dňa je faktúra a niekto ju musí zaplatiť, takže čakať rozhodovanie v spôsobe že si to pozriem na kolene a zajtra to schválim je nerealistická predstava.
Časovo sa to ale možno podarí už v 1. kroku, ale môže to trvať aj pol roka, než sa prejaví problém, tak ďalšieho polroka iného doriešenia etc.
Čím viac rokov od odovzdania pôvodného úseku, tým viac šancí pre zhotoviteľa prejaviť snahu o prehodenie zodpovednosti na investora v tom, že sa v lokalite dejú zmeny, za ktoré on nemôže. A urobil viacero nápravných opatrení (ktoré mu boli mimochodom schválené) Nebolo by to prvý a určite ani posledný krát a nie že na Slovensku..
Investor si tiež nemôže robiť čo chce. Je to stavebný problém pred otvorením. Štát mohol neprevziať celú zakázku a niečo požadovať, ale bavíme sa o úžitkovom prínose, ktorý by bol v riešení a síce, že toto nemá vplyv na užívanie celej stavby a zbytočne by sa blokovali ďalšie procesy (preberacie konania, fakturácie, záručné doby, referencie etc.). Politicky bolo pekné to odovzdať do užívania, šou sa spravila a toto sa rieši ďalej. Ale aj ekonomicky sa otvorením úseku znižujú náklady na pohonné hmoty, šetrí to peniaze, znižuje emisie etc.
Na ťahu je stále zhotoviteľ a investor sa musí prispôsobiť jeho scenárom. To tak v stručnosti. Je to štandardný problém a naozaj nemusí byť vina na zhotoviteľovi ak by sme sa chceli na to pozerať negativisticky. Muselo by sa mu dokázať, že konal účelovo, ale to NDS vyvrátila už tvrdením, že tam mala monitoring. A ten tam nemala len tak sama od seba že tak tu ho dáme. :D Čiže zhotoviteľ konal a koná štandardne a keďže je to stavebný problém na novej stavbe, tak si to žiada nejaké postupy a tie sa nedajú skrátiť, lebo by to urýchlenie nemuselo pomôcť. Komu sadal dom a riešil to injektážou, tak vie o čom to je a to je len dom. A týchto prípadov pribúda spolu s tým ako sa mení klíma a sú extrémne prívalové zrážky a v posune sú svahy, polia, kde pred dekádou nebola žiadna ulica a dnes sú celé satelity. Ale aj celkovo, sadajú a posúvajú sa svahy na D1 pri Senci.. aj to sa bude musieť riešiť. Ale tam sa čaká na expanziu úseku.
Keby stavebná firma konala účelovo, že o probléme vedela, ale nekonala ako mala, lebo chcela dielo nechať prejsť procesom.. a vyskytol by sa problém v záruke, investor by mal o jeden krok sťažený postup. Síce áno, záruka, ale sú veci, na ktoré sa záruka nevztiahne. Spravila by sa nejaká oprava a keby to nestačilo, bolo by na investorovi, či nechá most prestavať. Takto je ten krok oddialený z pohľadu štátu. Dnes by sa mali stavby posudzovať aj z tohto pohľadu, nie len že "tu si to postavím". A sú to často existenčné otázky keď sa potom niečo stane. Okrem úseku pri SC je v problémoch v podstate každý úsek, ktorý je po výdatnejšom daždi dlhšie zaplavený stojatou vodou a to opakovane, čiže nejde o samotný problém slabej údržby odvodňovacieho zariadenia, ale o to, že sa zmenili iné podmienky.. zem v pohybe, prúdenie vody tiež a pevné stavby sú len pevnými stavbami. Neuhnú, posunú sa alebo respektíve sa zlomia, aby sa mohli posunúť, ale to nepríde okamžite, ale postupne. Odplaví sa kúsok podložia, zeminy, stále viac, až sa to raz prepadne. A sú to aj úseky, ktoré nevedú v zmysle že tu je cesta a ide po svahu, ale ide aj v zárezoch. Tam sa zosúva okolie na cestu, občas skaly ak tam sú, ale aj odplavuje cestu a to je vidieť aj pohľadom väčšími prasklinami vozovky, ktoré sa tam nemali kde vziať. Tá diaľničná sieť nie je najmladšia.. a v minulosti sa to takto neplánovalo ani sa nevedelo, že sa takto zmení klíma, že bude 1 mesiac bez zrážiek s extrémnym teplom, výparmi a nárazovými zrážkami aké nespadnú za mesiac a rok po roku. Toto degraduje infraštruktúru na celom svete, Slovensko nie je výnimka. My z nejakého dôvodu chceme znížiť normy a odstrániť rozsiahle odvodňovacie systémy, ktoré naopak všade pridávajú a dimenzujú.. proti prúdu ako vždy. Preto je občas možnosť pozorovať prepravu špeciálnych nadrozmerov v ĽJP v niektorých úsekoch, respektíve v celom páse, aby nezaťažili nadmerne krajný.. a niekto im tú informáciu musí na nejakom podklade posunúť, ktoré km sú na tom takto. :wink:
A je krajne nechutné stále čítať ako sa odsúva jeho otvorenie do prevádzky. :!: Ako keby na tom stál svet a išlo o život. O ten by išlo, keby sa tam jazdilo a akože by to bolo ok.. tu je obava o to, aby neboli problémy aj inde, aj keď sa nejaké prieskumné merania spravili.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod badger-FB » 12. Mar 2023 18:46

časozberné video výstavby mostu nad traťou: https://www.youtube.com/watch?v=5gIcJQNugW4
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod DrX » 22. Mar 2023 11:36

Tak uz to zacina byt jasne, ide sa burat a prerabat:
https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 63ad2d7904
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod Pacho » 22. Mar 2023 22:27

a kdepak soudruzi spravili chybu?. A pritom si nás tu dlhé roky presvied čal o bezproblémovej a lacnéj výstavbe R2. :?:
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod vladik67 » 23. Mar 2023 06:56

Pacho » 22. Mar 2023 23:27

a kdepak soudruzi spravili chybu?. A pritom si nás tu dlhé roky presvied čal o bezproblémovej a lacnéj výstavbe R2.


Lacná a bezproblémová, dokonca aj v naplánovanom čase by bola, ak by stavebník pristupoval od začiatku zodpovedne, staval tam, kde sa dalo a na záver by si nechal ten úsek, kde nevedel zabezpečiť preložky vedenia elektriky, lebo ten posledný most sa tiež dal postaviť v naplánovanom čase. Na tých základoch sadajúceho mosta bolo dostatok času. A vyhovárať sa na Covid? Veď UKR dnes bojujú, takže lacná pracovná sila tu ani po Covide nie je až v takom množstve, ako bola a k predraženiu materiálu pri výstavbe v začiatkoch odovzdania stavby tiež nemuselo dôjsť až v takom rozsahu, ako to bolo účtované. Viď dokončovanie zárezu a PHS steny, ktorá mohla byť hotová minimálne 2 roky pred odovzdaním.
Ale u nás na na Slovensku je na všetko čas.
Už teraz stavebník pri Košiciach si kvôli rozšírenému archeologickému prieskume vytvára časový priestor (zadné dvierka), že obchvat KE ukončí neskôr hoci najväčšie meškanie môže byť pri technologickej výstavbe mostov.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod devil » 23. Mar 2023 10:27

akoze "by bola" ? hadam si nikto nemysli ze kvoli jednemu kratkemu mostu to brutalne zdrazie ? usek je v prevadzke, bol lacny, to meskanie kvoli tomu kablu nie je vina projektu ani stavitela. a praveze ked bude skompletizovanych 40 km R2 napriek vsetkym chybam bude patrit medzi najvydarenejsie projekty dialnic na Sk.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod vladik67 » 23. Mar 2023 12:05

Asi si ma zle pochopil. "by bola" postavená včas, čiže podľa vysúťaženého harmonogramu a nie takmer s ročným opozdením. Brutálne zdraženie nebolo, no keby od začiatku stavali ako treba, a nie, že sem tam robotníka bolo prvým rokom stavby vidno, tak aj výkony a material boli za inú cenu. Preto narážam aj na košický obchvat, aby sa to neopakovalo.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod DrX » 23. Mar 2023 12:28

Suhlasim s devilom, ze je to nepodstatny (aj ked smutny) detail. Vladik, snivat o lepsich pracovnikoch na vsetkych stupnoch mozeme. Pointa je, ze na R2 to sposobi zanedbatelnu neprijemnost (jeden zjazd a vyjazd z dialnice), ale pri megalomaniach na D1 to sposobi 30-50-rocne zdrzania, resp mozno aj nikdy nedokoncenie :-) :-) :-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod devil » 23. Mar 2023 13:10

ja neviem aky material je za aku cenu. vieme len ze na tazkom useku krivan-mytna isla po tych vsekych inflacnych tlakoch po 4. dodatku isla cena z 232 "az" na 234 mil. nejako mi to nesedi ked citam o zdrazovani vselijakych tovarov a sluzieb. takze pochybujem ze by to meskanie nejako vyrazne ovplyvnilo cenu.

skor je to o rozumnom projektovani a primeranom naceneni. nejlepsia je rovina, potom most a az potom tunel. pri cene cim narocnejsie dielo tym menej namyslania si ako sa to da postavit "diskontne". alebo to dopadne ako visnove.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod Vlados » 23. Mar 2023 20:38

Nebyť šermiara a starostu Mýtnej, tak by nebola MÚK, a nebolo ani sadanie.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod vladik67 » 24. Mar 2023 07:40

Ešte raz. Ja som poukazoval nato, že na neschopnosť od počiatku pracovať naplno tam kde je to potrebné a sa to dá (ako je to v západných krajinách a dnes to vidno aj v Poľsku). Ak môžem robiť na stavebných objektoch ako mosty, tak ich začnem čo najskôr stavať a z dôvodu prekládky elektriky mohol chýbať len krátky úsek, pokiaľ nebola realizovaná prekládka. Ten zárez robiť ku koncu, tiež nebolo "terno", lebo ten už mohol dávno byť. A budem sa opakovať, keď na všetko máme čas, tak robotníkov na stavbe nevidieť a vyhovárať sa na Covid bolo smiešné a aj doceňovanie stavby niečo stojí, či už čas manažérov. Nechce sa mi skúmať cena stavby pri podpise zmluvy a porovnať cenu stavby po jej ukončení, A hoci to bol rozdiel aký je hore uvedený, zamestnal mnoho administratívnych ľudí, čo nemuselo byť a efekt pre občana, platcu dani takmer žiaden (a teraz obhajujte administratívu).
Pri obchvate Košíc už kvôli rozšírenému územiu na archeologický prieskum, oznámili pravdepodobnosť omeškania termínu. Ale ak sa dajú stavať mosty, tak nech sa hrabu pol roka v zemi, veď neskôr na rovine by nemal byť časový problém vyviesť zeminu, navoziť podklad a vrchná časť vozovky sa dáva až nakoniec. Ak je to v priestore mosta, tak sa dostavia neskôr, ale ostatné mosty budú už stáť a čakať na finálny povrch vozovky. Ale na mostoch sa môže pracovať a to pri úseku Mytna-Tomášovce určite nebolo.
Obdobne je to aj už aj pri Tvrdošín-Nižná. Vraj tvrdší podklad. Ale veď preložka plynu sa mala realizovať už na začiatku stavby čiže v roku 2021 a oni na to prišli teraz. Mosty na tvrdšom podklade sa hádam mohli stavať a boli už by pred finálnym dokončením. A že v zárezoch je tvrdší podklad, mohli to vedieť tiež skôr a riešiť už v roku 2021 alebo 2022, veď je rok 2023 a pol roka do plánovaného ukončenia stavby. Som len laik, ale sedliackzm rozumom mi vychádza že sú neschopní manažéri a jednoducho postupy výstavby nebežia tak, ako by mali, šetrí sa práca ako za komunizmu a že na Slovensku je to jednoducho tak, nám ukazujú aj meškania s pravidelnosťou nedodržania naplánovaného ukončenia prác. Asi preto sú len naplánované.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod Vlados » 24. Mar 2023 22:03

Problém začína v NDS. Nie je ochotná/schopná správne vyhodnocovať nepredpokladané skutočnosti, ich právnici sa nevedia efektívne brániť voči zhotoviteľom, tak výsledok je aký je.
Chápem, že to zhotoviteľ mohol realizovať, nijako ho neobhajujem, aj najskôr za všetkým hľadaj náklady. Prekládku treba zaplatiť, aj ju chceš urýchliť a nie sú voľné kapacity tak si treba priplatiť. Ak je na poli úroda a zničíš ju, tak musíš kompenzovať poľnohospodára, takže čakám na zber úrody. Ak postavíš most, násyp, zárez skôr ako je fakturačný míľnik, tak v tom máš vložené peniaze ty, alebo subka ktorá chce niekedy zaplatiť, čiže si potrebuješ "požičať" aby si ju vyplatil. Ďalej k tomu vznikajú náklady so strážením objektov. Ak zmizne pred prebratím zákazníkom kilometer zvodidiel, je to tvoj problém. Ak sa objavia grafity na moste/opornom múre tak tvoj problém. Ak máš niekde zákazku pred ukončením, s tvrdšími sankciami a pod. a nemáš práve voľné kapacity, tak optimalizuješ - tlačíš nejakú realizáciu na neskôr. Každý zhotoviteľ uvíta nepredvídane udalosti, vie na tom zarobiť a častokrát lepšie ako na samotnom diele. Tu už nesúťažíš s cenou. Je to brutálne zlé pre občanov, ale súkromná firma je na to aby generovala zisk a (žiaľ) sa čo najviac vykrúcala z povinností, ak sa to dá. Ako som začal, problém začína v samotnej NDS. Radšej dajú drobné na Pata a Mata čo točia primitívne videá, akoby zaplatili za skutočných odborníkov. Za 1500-2000 v hrubom im tam nik šaškovať nepríde a ešte mu naložia povinností pre troch.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod vladik67 » 25. Mar 2023 07:26

Vlados » 24. Mar 2023 23:03

Chápem, že to zhotoviteľ mohol realizovať, nijako ho neobhajujem, aj najskôr za všetkým hľadaj náklady. Prekládku treba zaplatiť, aj ju chceš urýchliť a nie sú voľné kapacity tak si treba priplatiť. Ak je na poli úroda a zničíš ju, tak musíš kompenzovať poľnohospodára, takže čakám na zber úrody. Ak postavíš most, násyp, zárez skôr ako je fakturačný míľnik, tak v tom máš vložené peniaze ty, alebo subka ktorá chce niekedy zaplatiť, čiže si potrebuješ "požičať" aby si ju vyplatil.


Ako to všetko chápem a myslím si, že pri príprave aj investor stavby takto postupuje, a nie že "malo by sa". Veď prvé sú na stavbe prekládky (plyn, elektrika a pod.), samozrejme predtým vytýčenie stavby pre informáciu poľnohospodárom, že už nebudú tam hospodáriť. Po nich alebo súčasne nasledujú ťažšie čiže časovo a technologicky náročne úseky a až potom tie ľahšie, finálne. Myslím si, že fakturačné míľniky nie sú postavené opačne. Pekne to vidno na stavbe Kriváň-Mýtna, kde najprv zárezy ku pätkám, pätky na mostne stĺpy, mostne stĺpy a následne prepájanie. Je to daný technologický postup a ináč to ani nevymyslíš. Zárezy by mali ísť časovo súbežne so stavbou mostov, veď tomu tiež nič nebráni. A s tým strážením, tak hádam pri podpísaní zmluvy si to zhotoviteľ už ošetril, alebo to nepredpokladal, lebo to nebolo niekde napísané, ale naceniť vedel. Tak tu už len paródia a typické české príslovie: "Dejte mi lidi a já to už udelám".
Chyba je na oboch stranách a ak obhajuješ súkromné konzorcia kvôli nákladom, tak najlepšie sa dá nabaliť zo štatného (spoločného), veď z cudzieho krv netečie.
A počiatočné náklady znášajú aj tak subky, ktoré svojimi peniazmi a výkonmi dotujú stavebné konzorcia a ako vidíme z minulosti, často sú nevyplatení a poniektorí sa dostavajú do krachu.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.