Neviem devil, či si na mňa reagoval ale asi skôr na 110mat110. Pozrel som si na stránke SCC sčítanie dopravy z roku 2022 a čo prezentujú. Ak sa bavíme o kamiónoch a tranzite cez hranice v okolí Čadce, tak na meranom úseku (úsek 97320) za mestom v smere k hraniciam oboch štátov je napočítaných 3886 nákladných vozidiel vrátane autobusov, pričom pred sčítavacím úsekom (úsek 90269) pred ČR je to 3983 a na hranici s PL (úsek 94759) je to 64 kusov. Čiže skutočne ide najmä o riešenie najmä lokálnej dopravnej infraštruktúry z hľadiska nákladných vozidiel. Čo sa týka osobnej dopravy tak v smere na ČR (úsek 90269) tranzitovalo 4600 osobákov mimo motocyklov a v smere na PL (úsek 94759) 569 taktiež mimo motocyklov.
http://www.ssc.sk/files/documents/dopravne-inzinierstvo/csd_2022/za/csd_vuc_za_2022.pdfhttp://www.ssc.sk/files/documents/dopravne-inzinierstvo/csd_2022/za/csd_tabulka_za_2022_2023.pdfAk sa pozriem na úsek od Šace po Rožňavu najmä z hľadiska jednej anomálie a bodovej závady Soroška v ochrannom prírodnom pásme, ale hlavne po Moldavu, tak štatistika zaznamenala toto.
Za Šacou pred obcou Čečejovce (úsek 00618) bolo 1554 náklaďakov s autobusmi a 10672 osobákov, celkovo 12228 vozidiel. Pred Moldavou (úsek 00600) bolo 1773 náklaďakov s autobusmi a 11352 osobákov. Za cementárňou Turňa a zároveň pred obcou Hrhov (úsek 00589) bolo 1443 náklaďakov s autobusmi a 4541 osobákov. Na obchvate obce Hrhov (úsek 00578) bolo 1229 náklaďakov s autobusmi a 4448 osobákov. Na Soroške za Turňou nad Bodvou ako aj za Hrhovom (úsek 00560) bolo 1439 náklaďakov s autobusmi a 4764 osobákov. Pred RV (úsek 00540) bolo 1391 náklaďakov s autobusmi a 5505 osobákov.
http://www.ssc.sk/files/documents/dopravne-inzinierstvo/csd_2022/ke/csd_vuc_ke_2022.pdfhttp://www.ssc.sk/files/documents/dopravne-inzinierstvo/csd_2022/ke/csd_tabulka_ke_2022_2023.pdfNeviem ako si vysvetliť alebo uveriť týmto štatistickým údajom (anomália???), keď pri Hrhove sa stratí cca 200 kusov nákladných vozidiel a autobusov (sčítacie úseky tesne pred Hrhovom a za Hrhovom resp. za Jablonovom nad Turňou), pričom tam nie je žiadne odpočívadlo, nejaká firma potrebujúca nákladnú prepravu a dovoz väčšieho počtu autobusov do zamestnania a taktiež v Jablonove nad Turňou a ďalších troch malých obciach.
Žeby radšej tranzitovali cez obec Hrhov??? Alebo sčítavacie miesto je ešte pred odbočkou do Cementárne. čo by reálne mohlo ísť o príchod a odchod nákladnej dopravy z cementárne, čiže denné kapacita 100 vozidiel. Len ten nárast ďalej je akosi záhadný.
A ak sa bavíme o úseku medzi Šacou a Moldavou vo vnútrozemí, tak je tam dosť veľká intenzita dopravy a Čečejovce môžeme porovnať kľudne s Turčianskými Kľačanmi na D1 (úsek 97280), kde je 3276 náklaďakov s autobusmi a 9185 osobákov, celkovo 12500 vozidiel mimo a nie v obývanej časti. Alebo ešte na porovnanie úsek 90261 z tabuľky nachádzajúci sa na ceste č.11 s počtom 1925 náklaďakov s autobusmi a 12002 osobákov, len neviem na mape to akosi nájsť. To len na margo, lebo takéto porovnania, ktoré by sedeli jednej alebo druhej strane sa dá vybrať mnoho.
Dôležite je, ako už spomínali aj iní diskutujúci, doprava bude rásť kvôli firme Volvo a ďalších subjektov-dodávateľov, ktorí pritiahnu z hladových dolín okresu Rožňava pracovnú silu, tak prečo nie výstavba aj Sorošky. No na šačanskej križovatke od Moldavy sa budú tvoriť kolóny, trúfam si povedať až po priemyselný park Veľká Ida, čo už sa aj občas v reále stáva, a to len z dôvodu nepotrebnej R2 zo Šace na Moldavu, jej nedostatočnej príprave hoci územné rozhodnutie má platné, a raz bude postavené.