R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

Odoslaťod 110mat110 » 11. Nov 2024 14:50

2k som nemyslel R4 na madarsko ale R2 do zmoldavy
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 457
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

Odoslaťod nevo83 » 11. Nov 2024 15:17

sklamem Ta Moldava -Kosice ma tah realne okolo 15k po dostavani Volva a rozsireni priem.parku Ida, tato cesta bude stahovat ludi od RV az Kosice.
Fakt o tuto intenzitu by som sa neobaval. O mensich intenzitach by som sa bavil skor o useku Moldava-RV, resp RV-Tornala....
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

Odoslaťod devil » 11. Nov 2024 19:42

Tak skus presnejsie formulovat. pri moldave je 2k kamionov ale pri ca ich nie 10k ale asi 5k. Ani tie vsetky neprejdu na D3 ak sa ponecha I/11. Osobne auta su v oboch pripadoch okolo 10k.

Cize keby sme to prepocitali cez naklady ktore by bolí vyrazne nizsie by r2 pravdepodobne vysla lepsie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

Odoslaťod vladik67 » 12. Nov 2024 09:00

Neviem devil, či si na mňa reagoval ale asi skôr na 110mat110. Pozrel som si na stránke SCC sčítanie dopravy z roku 2022 a čo prezentujú. Ak sa bavíme o kamiónoch a tranzite cez hranice v okolí Čadce, tak na meranom úseku (úsek 97320) za mestom v smere k hraniciam oboch štátov je napočítaných 3886 nákladných vozidiel vrátane autobusov, pričom pred sčítavacím úsekom (úsek 90269) pred ČR je to 3983 a na hranici s PL (úsek 94759) je to 64 kusov. Čiže skutočne ide najmä o riešenie najmä lokálnej dopravnej infraštruktúry z hľadiska nákladných vozidiel. Čo sa týka osobnej dopravy tak v smere na ČR (úsek 90269) tranzitovalo 4600 osobákov mimo motocyklov a v smere na PL (úsek 94759) 569 taktiež mimo motocyklov.
http://www.ssc.sk/files/documents/dopravne-inzinierstvo/csd_2022/za/csd_vuc_za_2022.pdf
http://www.ssc.sk/files/documents/dopravne-inzinierstvo/csd_2022/za/csd_tabulka_za_2022_2023.pdf

Ak sa pozriem na úsek od Šace po Rožňavu najmä z hľadiska jednej anomálie a bodovej závady Soroška v ochrannom prírodnom pásme, ale hlavne po Moldavu, tak štatistika zaznamenala toto.
Za Šacou pred obcou Čečejovce (úsek 00618) bolo 1554 náklaďakov s autobusmi a 10672 osobákov, celkovo 12228 vozidiel. Pred Moldavou (úsek 00600) bolo 1773 náklaďakov s autobusmi a 11352 osobákov. Za cementárňou Turňa a zároveň pred obcou Hrhov (úsek 00589) bolo 1443 náklaďakov s autobusmi a 4541 osobákov. Na obchvate obce Hrhov (úsek 00578) bolo 1229 náklaďakov s autobusmi a 4448 osobákov. Na Soroške za Turňou nad Bodvou ako aj za Hrhovom (úsek 00560) bolo 1439 náklaďakov s autobusmi a 4764 osobákov. Pred RV (úsek 00540) bolo 1391 náklaďakov s autobusmi a 5505 osobákov.
http://www.ssc.sk/files/documents/dopravne-inzinierstvo/csd_2022/ke/csd_vuc_ke_2022.pdf
http://www.ssc.sk/files/documents/dopravne-inzinierstvo/csd_2022/ke/csd_tabulka_ke_2022_2023.pdf

Neviem ako si vysvetliť alebo uveriť týmto štatistickým údajom (anomália???), keď pri Hrhove sa stratí cca 200 kusov nákladných vozidiel a autobusov (sčítacie úseky tesne pred Hrhovom a za Hrhovom resp. za Jablonovom nad Turňou), pričom tam nie je žiadne odpočívadlo, nejaká firma potrebujúca nákladnú prepravu a dovoz väčšieho počtu autobusov do zamestnania a taktiež v Jablonove nad Turňou a ďalších troch malých obciach.
Žeby radšej tranzitovali cez obec Hrhov??? Alebo sčítavacie miesto je ešte pred odbočkou do Cementárne. čo by reálne mohlo ísť o príchod a odchod nákladnej dopravy z cementárne, čiže denné kapacita 100 vozidiel. Len ten nárast ďalej je akosi záhadný.

A ak sa bavíme o úseku medzi Šacou a Moldavou vo vnútrozemí, tak je tam dosť veľká intenzita dopravy a Čečejovce môžeme porovnať kľudne s Turčianskými Kľačanmi na D1 (úsek 97280), kde je 3276 náklaďakov s autobusmi a 9185 osobákov, celkovo 12500 vozidiel mimo a nie v obývanej časti. Alebo ešte na porovnanie úsek 90261 z tabuľky nachádzajúci sa na ceste č.11 s počtom 1925 náklaďakov s autobusmi a 12002 osobákov, len neviem na mape to akosi nájsť. To len na margo, lebo takéto porovnania, ktoré by sedeli jednej alebo druhej strane sa dá vybrať mnoho.
Dôležite je, ako už spomínali aj iní diskutujúci, doprava bude rásť kvôli firme Volvo a ďalších subjektov-dodávateľov, ktorí pritiahnu z hladových dolín okresu Rožňava pracovnú silu, tak prečo nie výstavba aj Sorošky. No na šačanskej križovatke od Moldavy sa budú tvoriť kolóny, trúfam si povedať až po priemyselný park Veľká Ida, čo už sa aj občas v reále stáva, a to len z dôvodu nepotrebnej R2 zo Šace na Moldavu, jej nedostatočnej príprave hoci územné rozhodnutie má platné, a raz bude postavené.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 608
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

Odoslaťod devil » 12. Nov 2024 11:53

reagoval som na 110mat110.

pekne si to rozpisal. ale pre poriadok kedze som porovnaval saca-moldava vs. CA-lieskovec. neriesil som CA samotnu lebo cast aut z hranice konci v CA a zase niektore idu len z CA dalej na juh. cize 90276 je existujuci poloprofil s tunelom horelica a 15734 aut 10454 OA a 5212 NA, dalej 90280 krasno-lieskovec 14519 aut rovnych 9000 OA a 5461 NA

moldava-saca su useky 00618 a 00600 tak ako pises. cize na juhu je asi 1000 OA viac a na severe asi o necelych 4000 NA viac.

obe useky maju 4-5 urovnovych krizovatiek mimo obci, ale moldava-saca ma aj semafor v saci, a cast samotnej sace a a este cecejovce s x odbockami do ulic. nadjazd je len pri moldave ani to nie je MUK. na CA-lieskovec je niekolko nadjazdov a MUK krasno.

suma CA-lieskovec je o nieco viac vytazeny ale aj o nieco lepsia cesta.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

Odoslaťod ViliKE » 27. Nov 2024 09:36

Teraz v PON som bol pozriet most ponad Hornad. Este vidiet salovanie na zaberoch konciacich z oboch stran Hornada,a le uz vidiet aj spodok salovania na prepoji. Prepoj nad riekou je urobeny, je tam salovanie,a le nie pre cely komplet zaber,a le iba spodok. A pomerne culy ruch na stavbe bol. Po 16tej som videl jazdit tatrovky a aj robotnikov kde-tu. Nasypy narastli. Hlavne ten pred mostom ponad zeleznicu od krizovatky za Krasnou a tak isto aj na moste pred Sady n. Torysou. Po nom som videl prejst auto z jednej strany nadruhu. Videl som to iba z auta, bolo velke blato tak som sa nedostal blizko.
Som milo prekvapeny z toho stavebneho ruchu. Neviem ako velmi sa im skomplikovala vystavba v tomto znacne studenom novembri, ale ked tak budu makat a nebude kruta zima, tak leto 2025 by sa uz mohlo jazdit...
ViliKE
diskutujúci
 
Príspevky: 190
Obrázky: 296
Založený: 23. Apr 2014 08:26
Bydlisko: Kosice

Predchádzajúca

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.