Stránka 5 z 8

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2023 20:48
od jarino
NDS uzavrela so Zhotoviteľom dokumentácie dodatok, podľa ktorého dodá upravenú DSP a DP do 30 dní od dňa účinnosti dodatku.
Tých zmien je pomerne dosť.
Jedna z najdôležitejších je, že na základe pripomienok JASPERS a UHP bude križovatka Ludvíkov dvor zjednodušená s cieľom znížiť investičné náklady. Budú vypustené vetvy A a B, kolektory, mosty 202-00 a 203-00 a zmena vetiev E a F v napojení na cestu 1. triedy. Takisto budú upravené vetvy C a C1, keďže budú napojené na R2 priamo bez kolektorových pásov.
Okrem toho budú dlhšie PHS o 1,6 kilometra oproti DUR.
V križovatke Košice - Juh pribudnú vetvy I a J, aby boli v križovatke zabezpečené všetky dopravné smery.

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2023 21:05
od DrX
Super, ze konecne slovenskych megalomanov tlacia k normalnosti. Aj ked, je to samozrejme take hej-blavastanske, ze sa to nerobi na hej-D1+D3, ale ze sa setri len na R2. Kazdopadne, tu je uzavreta zmluva https://www.crz.gov.sk/data/att/4050419.pdf , pre tych co to chcu citat podrobnejsie.

No a dufajme, ze podobne prehodnotia aj zvysne useky R2 aby im vysli rozumne riesenia a aby sa mohlo stavat.

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2023 06:40
od tomenmen
Takže je tu šanca že sa bude tlačiť na spustenie výstavby aj tejto časti úseku? Alebo je to len ďalšia dokumentácia do šuflíka?

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2023 06:56
od devil
pred casom som tu vytykal zbytocne komplikovanu krizovatku a boli co to obhajovali.

https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... e-olsany-2

http://abload.de/img/ludvikovdvorwsxo9.jpg

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2023 08:27
od jarino
tomenmen napísal:Alebo je to len ďalšia dokumentácia do šuflíka?

Nie je to dokumentácia do šuflíka.
Jedná sa o dokumentáciu pre stavebné povolenie (DSP) a dokumentáciu na ponuku (DP).
Citujem technický predpis:
DP umožňuje účastníkom výberového konania účelne a objektívne vypracovať svoju cenovú ponuku na zhotovenie stavby. DP obsahuje podrobné vymedzenie predmetu zákazky na základe jeho podrobného popisu s uvedením technicko-kvalitatívnych a zvláštnych technicko-kvalitatívnych podmienok stavby, ako aj všeobecných a zvláštnych zmluvných podmienok.


Áno, v ďalšom kroku by NDS mala vyhlásiť VO na realizáciu (dokumentácia na ponuku je súčasťou podkladov na základe ktorých uchádzači nacenia projekt).
Ešte k tomu chýba hodnotenie projektu UHP resp. zverejnenie aktualizovanej CBA plus ďalšie papierovačky. V súčasnosti by to mal byť najpripravenejší projekt zo všetkých na vyhlásenie VO (BB - Slovenská Ľupča už je v tendri, ten nepočítam).

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2023 13:01
od umk
tomenmen napísal:Takže je tu šanca že sa bude tlačiť na spustenie výstavby aj tejto časti úseku? Alebo je to len ďalšia dokumentácia do šuflíka?

Kebyže odobrili I. úsek, tak to bude len kvôli príchodu Volva. Od ÚHP prišla odpoveď ako vždy: je potrebný ďalší dopravný model (tentoraz chcú započítať aj budúce intenzity s Volvom), CBA a nové je preskúmanie križovatky Ludvíkov Dvor ako veľkej okružnej (niečo ako rondel pri Liptovskom Mikuláši alebo Levoči).
Ináč stavba je majetkoprávne vysporiadaná skoro celá, o chvíľu bude mať aj realizačnú dokumentáciu, ale peniaze na výstavbu zatiaľ nie sú a stavať sa má podľa harmonogramu vlády po roku 2030. Je ale šanca, že sa to zmení s príchodom automobilky.

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2023 20:50
od DrX
No, uvidime, kedy sa tento usek pohne... v porovnani s ostatnymi castami R2 ma este stale relativne dobre sance...

„Novela zákona vzhľadom na štádium prípravy nijako neovplyvní prípravu D1 na hranicu s Ukrajinou ani I. úsek R2, Košice Šaca – Košice, juh. Čo však novela ovplyvní pri všetkých úsekoch uvedených v prílohe č. 2 zákona, je vypustenie hodnotenia aj po skončení verejného obstarávania na zhotoviteľa, teda pred podpisom zmluvy s víťazným uchádzačom. Súčasne sa novelou predlžuje platnosť územného rozhodnutia pre všetky úseky diaľnic z troch na päť rokov,“
viewtopic.php?f=35&t=26553

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2023 15:59
od Morao
Bolo by super, ak by to bolo hotove co najskor, nakolko Volvo napor na prepojku medzi Haniskou a Ludvikovym dvorom este zvysi. Aj ked, tento usek nevyriesi hanebnu krizovatku v Saci. Som zvedavy, ci bude v tomto pripade na konci maja v aktualizovanych prioritach vystavby ciest alokovany rozpocet do roku 2030, spolocne s druhou rurou v Branisku.

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2023 18:45
od Vlados
Ak si si nevšimol padla vláda... nehrozí že sa nejaké priority v máji schvália.

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2023 09:02
od Morao
Iba tolko, ze https://rokovania.gov.sk/RVL/Material/28519/1 priloha c.1, strana c. 1, subtotals NDS Projekt podľa Prílohy č. 4 priorizácie , riadok c.2 su ocakavane faktury za vystavbu R2 Saca-Haniska v rokoch 2025-28, kde celkova suma za stavbu je 188M EUR a riadok c. 7 su ocakavane faktury za vystavbu Branisko vol. 2 v AZ rokoch 2030-2034, kde je celkova suma za stavbu aj s pripravou 355M EUR. Pripravene za noveho ministra. Minuly rok bolo NA VYSTAVBU alokovanych do roku 2028 pre obe stavby 0 eur.

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2023 19:50
od DrX
Parada, dufajme, ze sa tento usek za noveho ministra fakt aj rozbehne. A tiez, ze Slovensko uz nikdy nebude mat ziadneho dalsieho Dolezala...

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2023 16:05
od badger-FB
Vtipné bude, ak sa bude musieť vrátiť 300 mega za D3 lebo ekodukt. To si myslím, že všetky úseky, ktoré sa stávajú výhradne štátnym rozpočtom dostanú jednoducho menej peňazí a to aj príprava. A to, že sa ekodukt nestíha je viac ako očividné. Čiže ani nebude potrebné nemať Doležala, stačí, že tu bol. Či nájdeme nejakú inú dotku, návratnú pôžičku pre NDS na 15 rokov? Alebo iný spôsob? Píšem to, lebo úradnícka vláda sa zameriava na jasné priority v zmysle D1 a D3. Nepíše o R2, hoci na R2 bežia prípravy aj výstavba. Nerobme si zase ďalšie ilúzie. (75 mil. podľa odhadu budú navyše na tech. na D1, tie sa určite nájdu; a bude sa musieť zreálniť rozpočet na RK aj na TS). Takže som názoru, že všetko ostatné si to odskáče v podobe + pridaných rokov v procesoch. VOLVO samé o sebe o rok posunulo svoj plný nábeh, čiže prežije sa, si povedia na ministerstve noví ľudia na jeseň.

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2023 16:40
od DrX
"Jaroslav Kmeť is at Ministerstvo dopravy SR.
INVESTÍCIA VOLVO - UŽ TERAZ VÝZNAMNE POMÁHA ROZVOJU VÝCHODNÉHO SLOVENSKA
Prinášame dobrú správu pre Košičanov. Už na budúci rok plánujeme vyhlásiť verejné obstarávanie na zhotoviteľa výstavby I. úseku rýchlostnej cesty R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany, ktorá je súčasťou medzinárodného koridoru Via Carpatia. K tomu, že sa táto stavba výrazne posunula v harmonograme priorít, prispela investícia automobilky Volvo."
https://www.facebook.com/jaroslavkmetIT ... embed_post
https://kosicednes.sk/spravy/slovensko/ ... -su-plany/

Bolo by dobre aby zverejnili upravene plany pre ten usek. Mali tam sekat aby nieco usetrili...

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2023 20:19
od nevo83
veru veru akoby to bolo vcera GR NDS GAJDOS na otvarani R4 vravi a buduci rok ide do sutaze komplet R2 KE...
Riaditel DI vravi: no mohli ste spravit uz teraz ten privadzac pre USS stacil uplne jednoduchy pre tie TIR nech sa netocia pred Sebastovciami... netreba za 3r sa jazdi tak ako sa ma...
a zbytok je uz historia....

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2023 22:15
od Vlados
DrX napísal:"Jaroslav Kmeť is at Ministerstvo dopravy SR.
INVESTÍCIA VOLVO - UŽ TERAZ VÝZNAMNE POMÁHA ROZVOJU VÝCHODNÉHO SLOVENSKA
Prinášame dobrú správu pre Košičanov. Už na budúci rok plánujeme vyhlásiť verejné obstarávanie na zhotoviteľa výstavby I. úseku rýchlostnej cesty R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany, ktorá je súčasťou medzinárodného koridoru Via Carpatia. K tomu, že sa táto stavba výrazne posunula v harmonograme priorít, prispela investícia automobilky Volvo."
https://www.facebook.com/jaroslavkmetIT ... embed_post
https://kosicednes.sk/spravy/slovensko/ ... -su-plany/

Bolo by dobre aby zverejnili upravene plany pre ten usek. Mali tam sekat aby nieco usetrili...

Nevedel som, že Via Carpatia odbočuje k USS :shock:

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2023 07:34
od vladik67
Vlados » 03. Júl 2023 23:15

Nevedel som, že Via Carpatia odbočuje k USS :shock:
Vlados


No vidíš, čo si sa dozvedel nove aj na východ od BA a LC. A to stačilo MUK Hanisku vybudovať pri výstavbe R4 Šebastovce-Milhosť a úsek by stal len o niečo viac a mohli si oddýchnuť od tranzitnej kamiónovej dopravy až štyri či päť obci. Lenže ta MUK sa nedostala ani doteraz do výstavby obchvatu KE, keďže bol rozdelený na 2 úseky a ten úsek, kde sa MUK má stavať je v nedohľadne. Mohlo sa to vytendrovať aj s odpočívadlom ale tiež nebolo z toho nič. Vďaka skvelému manažmentu a logistickej príprave infraštruktúry zodpovedných. Volvo bude mať skoršie napojenie ako existujúce U.S.Steel.

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2023 09:05
od devil
a teraz si koledujeme o dalsi problem ked R2 bude koncit 500 metrov pred semaforom saca. nestacila PB, KM, RK, ZH a ZV. ani pri tomasovciach nie je dobre zakoncenie ale toto je klinec. mal by sa "prilepit" kusok z dalsieho useku a bolo by to vyriesene.

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2023 10:03
od Vlados
vladik67 napísal:
Vlados » 03. Júl 2023 23:15

Nevedel som, že Via Carpatia odbočuje k USS :shock:
Vlados


No vidíš, čo si sa dozvedel nove aj na východ od BA a LC. A to stačilo MUK Hanisku vybudovať pri výstavbe R4 Šebastovce-Milhosť a úsek by stal len o niečo viac a mohli si oddýchnuť od tranzitnej kamiónovej dopravy až štyri či päť obci. Lenže ta MUK sa nedostala ani doteraz do výstavby obchvatu KE, keďže bol rozdelený na 2 úseky a ten úsek, kde sa MUK má stavať je v nedohľadne. Mohlo sa to vytendrovať aj s odpočívadlom ale tiež nebolo z toho nič. Vďaka skvelému manažmentu a logistickej príprave infraštruktúry zodpovedných. Volvo bude mať skoršie napojenie ako existujúce U.S.Steel.

Dozvedel som sa že nie sme schopní ani korektne úsek lokalizovať a pre klamanie asi EÚ používame také nehoráznosti.
MÚK Haniska nemohli vybudovať pri výstavbe R4 Šebastovce-Milhosť nakoľko vtedy neexistovala ani na papiery. Napojenie R2 bolo počítané v MÚK Košice juh.

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2023 11:12
od devil
dozvedeli sme sa ze vysoko postaveny fukcionar povedal nezmysel, lebo to splietol s druhou castou obchvatu. my klameme EU na fiktivnych intenzitach a nie na tomto.

a preco to nebolo na papiery ? lebo pri najlacnejsiej R-ke siroko-daleko sa to nezmestilo do rozpoctu ?

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2023 12:27
od Vlados
lebo bolo takéto trasovanie gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=6255
ani MÚK Haniska, ani Ľudvíkov Dvor neboli v pláne. jednoducho aj tu sa objavil ten nešvár - pridávať MÚK

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2023 12:31
od DrX
Vlados napísal:
DrX napísal:"
I. úseku rýchlostnej cesty R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany, ktorá je súčasťou medzinárodného koridoru Via Carpatia.

Nevedel som, že Via Carpatia odbočuje k USS :shock:


Klidek, Vlados. Zas si len potvrdil, ze nevies ciatat. Vztazne zameno KTORA sa tu vztahuje na podstatne meno CESTA, kedze je v zenskom rode, a nie na "I. usek" (muzsky rod). Cize, jedine, co napisal je, ze "rýchlostna cesta R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany je súčasťou medzinárodného koridoru Via Carpatia". A to tvrdenie je pravda, aj ked to neplati pre celu R2 Saca-Olsany.

Pocuvam, ze ziacici maju v skole problem s porozumenim. Teba by mohli uvadzat ako vystavny priklad :-).

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2023 16:18
od DrX
Vlados napísal:lebo bolo takéto trasovanie gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=6255
ani MÚK Haniska, ani Ľudvíkov Dvor neboli v pláne. jednoducho aj tu sa objavil ten nešvár - pridávať MÚK


No toto tu je presne totalne zle riesenie, ktore vyplieska peniaze na dialnicu ale neobsluzi velku cast potrebnych smerov. V tomto pripade su praveze MUK velmi dolezite a uzitocne. Napr. toto tu bolo totalne nezmyselne pre smer: US steel - R4, pre smer Kosice-Letisko R4 aj R2 na vychod. S tymi MUK dokonca pre zapadnu cast Kosic bude najrychlejsia stvorprudova vypadovka tadial cez Peres, nie cez Barcu. Cize tie MUK su potrebne. Problem je len, ci potrebuju byt take megalomanske, ako sa povodne nakreslili. A to sa malo pokial viem zredukovat/zjednodusit. Otazka znie ako to dopadlo...

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2023 20:53
od Vlados
Ako že neobslúži? Z každej štvorprúdovej cesty sa dalo odbočiť na každú. Bolo by fajn poznať riešenie a nie kecať ako v krčme pri pive.

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2023 21:13
od Vceliak
Ste vedľa jaj ta jedľa!
To že sa nedostalo do výstavby R4 Šebastovce- HU privádzač k USS Steelu a ani k letisku Košice, môže "nedohoda na úplatkoch" vtedajších mocipánoch. Totižto, nie všetci už mali poskupované pozemky, ktoré by od nich štát odkúpil a tak by si zlegalizovali byť bohatý jak tí z "mostu".
Čakali na lepšiu konšteláciu a nevyšlo to, no čo už.
A my môžeme rozoberať, prečo sa nevieme bezkolízne dostať na letisko, prečo kamióny z juesstilu chodia cez Košice, a prečo minister dopravy nevie čo so Šacou (pôvodne mala R2 obchádzať fabriku južne, ale to by nezarobili tí správny.

Re: R2 Košice-Šaca - Košice-Juh (I. úsek KE-Šaca – K.Oľšany)

OdoslaťOdoslané: 05. Júl 2023 07:13
od vladik67
Vceliak » 04. Júl 2023 22:13

Totižto, nie všetci už mali poskupované pozemky, ktoré by od nich štát odkúpil a tak by si zlegalizovali byť bohatý jak tí z "mostu".
Čakali na lepšiu konšteláciu a nevyšlo to, no čo už.


Tak tu ti musím oponovať, a ty si vedľa ako ta jedľa, lebo tí tvoji domnelí správní doposiaľ neposkupovali pozemky pod plánovanou MUK Haniska a ani neposkupovali milimeter štvorcový pozemku, ak by šla R2 južne od U.S.Steelu. V tom to není. Snáď pri tom všimnom máš pravdu, ale to su len dohady.


Vlados » 04. Júl 2023 13:27

lebo bolo takéto trasovanie gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=6255
ani MÚK Haniska, ani Ľudvíkov Dvor neboli v pláne. jednoducho aj tu sa objavil ten nešvár - pridávať MÚK


To trasovanie ak si všimneš nezahrňalo súčasnú cestu do U.S.Steelu a Šaci, ale mala ísť severne nad ňou, no potom sa rozhodli páni projektanti na niekoho pokyn ušetriť a tak chceli využiť doterajšiu štvorpruhovú cestu, ktorá z rozprávania už stála minimálne od roku 1975. Bola panelová, stredný deliaci pás bol zatrávnený bez zvodidiel a mala slúžiť pre potreby armády ako núdzové letisko. Keď bola táto situácia prehodnotená a zavrhnutá, tak odvtedy nechali rásť topole bez úpravy výšky, dali do stredu zvodidlá a keď s toho urobili akože R2, kvôli viac km v SR, zabudli to aj oplotiť. Po preprojektovaní neušetrili, ale ešte navýšili cenu pridaním ďalšej MUK Ľudvikov dvor, lebo prišli na to, že od brány č.4 U.S.Steelu by schádzali vozidla na Pereš, letisko do Košíc zo smerov od Prešova a Bidoviec.

V momentálnej situácii, nemá význam už všetko meniť, tak ako už juhom nepovedie cesta v parametroch D. ale bude musieť byť raz R, lebo to je už na severe.
Stačí upraviť nadštandartnú MUK Ludvikov dvor, vyhodiť MUK Šaca a ťahať to na Moldavu veď územne rozhodnutie je schválené. Alebo vyhodiť MUK Ľudvikov dvor a ponechať Šacu, avšak poriešiť paralernu cestu od Ľudvíkoveho dvora na Šacu a U.S.Steel v rovnakých parametroch, ako je teraz. Lenže to by museli padnúť dva domy a posunúť sa trafostanica pre električky viac do poľa alebo preložiť na opačnú stranu, čo su tiež investície. No určite nie sú potrebné dve MUK vedľa seba (Šaca, Ľudvikov dvor), lebo súčasna nákladná doprava by pre U.S.Steel využívala len MUK Haniska. Dokonca ak by sa radným pánom z mesta KE uráčilo postaviť prístupovú cestu od brány č.7 do ich priemyselného parku na mestských pozemkoch Bočiar, tak by netrpeli cesty 2 triedy v smere na bránu č.1, či už do U.S.Steelu alebo na Bočiar, lebo by mohli využívať dobudovanú cestu alebo jazdiť cez bránu č.7 do U.S.Steelu, pričom by sa využíval komfortný zjazd z R2/R4 cez MUK Haniska bez využívania Šace.
Tým by bola vylúčená tranzitná doprava osobných ako aj nákladných vozidiel a súčasná križovatka v Šaci by postačovala pre osobnú dopravu a na vylepšenie by sa mohol na Ľudvikovom dvore pridať z hľadiska bezpečnosti pripájaci pruh od cesty 2 triedy v smere na Košice pre cieľovú dopravu na letisko, Poľov, Lorinčik, Pereš.