Vceliak » 04. Júl 2023 22:13
Totižto, nie všetci už mali poskupované pozemky, ktoré by od nich štát odkúpil a tak by si zlegalizovali byť bohatý jak tí z "mostu".
Čakali na lepšiu konšteláciu a nevyšlo to, no čo už.
Tak tu ti musím oponovať, a ty si vedľa ako ta jedľa, lebo tí tvoji domnelí správní doposiaľ neposkupovali pozemky pod plánovanou MUK Haniska a ani neposkupovali milimeter štvorcový pozemku, ak by šla R2 južne od U.S.Steelu. V tom to není. Snáď pri tom všimnom máš pravdu, ale to su len dohady.
Vlados » 04. Júl 2023 13:27
lebo bolo takéto trasovanie gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=6255
ani MÚK Haniska, ani Ľudvíkov Dvor neboli v pláne. jednoducho aj tu sa objavil ten nešvár - pridávať MÚK
To trasovanie ak si všimneš nezahrňalo súčasnú cestu do U.S.Steelu a Šaci, ale mala ísť severne nad ňou, no potom sa rozhodli páni projektanti na niekoho pokyn ušetriť a tak chceli využiť doterajšiu štvorpruhovú cestu, ktorá z rozprávania už stála minimálne od roku 1975. Bola panelová, stredný deliaci pás bol zatrávnený bez zvodidiel a mala slúžiť pre potreby armády ako núdzové letisko. Keď bola táto situácia prehodnotená a zavrhnutá, tak odvtedy nechali rásť topole bez úpravy výšky, dali do stredu zvodidlá a keď s toho urobili akože R2, kvôli viac km v SR, zabudli to aj oplotiť. Po preprojektovaní neušetrili, ale ešte navýšili cenu pridaním ďalšej MUK Ľudvikov dvor, lebo prišli na to, že od brány č.4 U.S.Steelu by schádzali vozidla na Pereš, letisko do Košíc zo smerov od Prešova a Bidoviec.
V momentálnej situácii, nemá význam už všetko meniť, tak ako už juhom nepovedie cesta v parametroch D. ale bude musieť byť raz R, lebo to je už na severe.
Stačí upraviť nadštandartnú MUK Ludvikov dvor, vyhodiť MUK Šaca a ťahať to na Moldavu veď územne rozhodnutie je schválené. Alebo vyhodiť MUK Ľudvikov dvor a ponechať Šacu, avšak poriešiť paralernu cestu od Ľudvíkoveho dvora na Šacu a U.S.Steel v rovnakých parametroch, ako je teraz. Lenže to by museli padnúť dva domy a posunúť sa trafostanica pre električky viac do poľa alebo preložiť na opačnú stranu, čo su tiež investície. No určite nie sú potrebné dve MUK vedľa seba (Šaca, Ľudvikov dvor), lebo súčasna nákladná doprava by pre U.S.Steel využívala len MUK Haniska. Dokonca ak by sa radným pánom z mesta KE uráčilo postaviť prístupovú cestu od brány č.7 do ich priemyselného parku na mestských pozemkoch Bočiar, tak by netrpeli cesty 2 triedy v smere na bránu č.1, či už do U.S.Steelu alebo na Bočiar, lebo by mohli využívať dobudovanú cestu alebo jazdiť cez bránu č.7 do U.S.Steelu, pričom by sa využíval komfortný zjazd z R2/R4 cez MUK Haniska bez využívania Šace.
Tým by bola vylúčená tranzitná doprava osobných ako aj nákladných vozidiel a súčasná križovatka v Šaci by postačovala pre osobnú dopravu a na vylepšenie by sa mohol na Ľudvikovom dvore pridať z hľadiska bezpečnosti pripájaci pruh od cesty 2 triedy v smere na Košice pre cieľovú dopravu na letisko, Poľov, Lorinčik, Pereš.