Stránka 54 z 73

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2020 21:54
od Jano1
DrX napísal:JV PO

Neviem co je JV PO, to je nejaka madarska nadavka? Ci Tvoj novy vymysel?

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2020 22:02
od DrX
Alebo jednoduchy preklep? Ale dik za upozornenie. Takze, JZ PO, cize D1 juhozapadny obchvat PO je za 45mil EUR/km, cize jasna predrazena megalomania, ktora vobec nie je v rozsahu 6-13mil EUR, ako tvrdis Ty.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2020 01:03
od Jano1
Napisal si jasne:
DrX napísal:predrazene useky D1 od PP po PO


A presne na to som reagoval, na to aby som sa dostal po Presov od PP nepotrebujem PO,zapad-PO,juh a preto som ho ani nezahrnul do usekov PP-PO a tie su v devilovom zozname 6,5-13 mil.E/km, teda tie ktore sa stavali z EU fondov, pretoze si pisal o EU fondoch, ktore isli na PP-PO.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2020 01:48
od DrX
Dalsia "jano-logika": cize obchvat PO nie je ani sucastou PO-PP ani sucastou PO-KE. Cize vlastne to ani nie je naklad na vystavbu D1, vsakze!!?!?! A, podla tejto "logiky" ani obchvat Ziliny cez Visnove nas vlastne nestoji nic :-)
Praveze, ked uz sa bavime o PO-PP, stoji za to pripomenut, ze druhy najlepsi minister dopravy v historii Miklos rozdelil v 2002 obchvat PP na tri useky, ked sa mu nepacila vysutazena cena z jednej sutaze na usek ako celok. A usetril tym hromadu penazi.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2020 10:01
od devil
Jasne, to su priority z roku 2011, takze im malo Slovensko navrhnut ako hlavny slovensky koridor ZV-KE. No viete, podla scitania 2010 tam mame intenzity na vyse 100 km 4-8 tisic, ale to je urcite najdolezitejsi slovensky koridor. Co na tom,ze BA-CA je najnizsia intenzita v roku 2010 15 tisic v/24h, to predsa nemoze byt dolezity koridor, lebo tam na 15 km (5% trasy hranica z Rakuskom - hranica s Polskom) su nizke intenzity, ani nakladna doprava nad 7,5 tony tam nesmie jazdit. :roll:


Useky D3 sa posudzovali, ratalo sa pre ne IRR. To, ze sa najprv postavili 2 velmi malo uzitocne useky, je vec rozhodovania uradnikov v Bratislave. To, ze sa nestavali najpotrebnejsie useky D3 a urobili trasovanie a konstrukcny navrh, aby to bolo co najdrahsie, je zase len robota uradnikov v Bratislave. A ked uz chceli silou mocou stavat Strazov-Brodno, tak kandidat na primatora BB vysutazeny tender s cenou o 100 mil.E nizsou ako vyslo z nasledneho tendra, protizakonne zrusil a vydlazdil tak cestu pre fakturu za usek o 100 mil.E vyssiu.
neodvadzaj pozornost, soroska nevychadza tak sa neda zaradit do fondov. uplne to chapem ale brodno a skalite tiez nevychadzali a dali sa. je jedno ci 5% alebo 50% trasy ked kazdy usek sa UDAJNE posudil. pisem udajne lebo ktovie ako sa to robilo ked to preslo. a velke projekty stale schvaluje brusel samozrejme podklady im dodaju nasi uradnici. vo svrcinovci slubili nejaky ekodukt. argument v prospech D3, no zasnem. a hlavne dodali ktovie ake vypocty o buducich intenzitach na kompletnom tahu. na juhu sa samozejme nic take nezohladnuje alebo nie do tej miery. najlepsie je riziko tunela cele sa to ma zosypat..., to ze cesta ide v sucasnosti priamo cez NP je sumafuk, obcas nejaky kamion v priepasti - riziko ohrozenia vod. ale ked som napisal ze cesta mala ist v trase zeleznice ZA-MT tak tolko kriku ze je to hned pri NP alebo na jeho okraji a to sa neda. cez kras nie je problem.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2020 10:20
od Jano1
DrX napísal:Dalsia "jano-logika": cize obchvat PO nie je ani sucastou PO-PP ani sucastou PO-KE


Len primitivne prekrucas. Ale co ine mozno od teba cakat. Po PO, znamena po Presov a nie niekam za Presov smerom na Kosice, ale to ty nie si schopny pochopit a rozlisit.

devil napísal:uplne to chapem ale brodno a skalite tiez nevychadzali a dali sa. je jedno ci 5% alebo 50% trasy


To je co za blbost, ze nizke intenzity na 5% alebo 50% trasy su "jedno". Ked budes vyberat mytne (ci mat uspory casove a dalsie) a na 50% trasy budes mat nizke intenzity a na 50% "dobre", tak vyberies rovnake peniaze (mat rovnake uspory v sucte pre vsetky vozidla) ako ked budes mat na 95% "dobre" intenzity?

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2020 10:39
od devil
ked sa bavime o 600-700 mil eur tak to jedno nie je. tolko stali tie 2 useky. a netusim naco narazas. neexistencia tych 2 usekov nijak neovplyvni resp. by neovplyvnila vyber myta. ale poriesim na 100 km 2-3 zavady moze to mat nejaky vplyv na preferencie aut. ze ci ides 50 alebo 90 nie je jedno.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2020 10:59
od Jano1
devil napísal: ze ci ides 50 alebo 90 nie je jedno.

Hlavne je rozdiel ci stravis hodinu prevazne poposuvanim sa na 30 km na Kysuciach alebo ides aspon tych 50 km/h.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2020 11:38
od Vlados
Jano1 napísal:
DrX napísal:EU napr. jasne povedala, ze tunel Visnove sa nemohol stavat z eurofondov v 2008 kvoli prilisnej koncentracii penazi do ZA kraja

:lol: :lol: :lol:

EÚ jasne povedala, že tunel Soroška sa nemôže stavať z eurofondov.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2020 12:16
od devil
ale pri brodne sa neposuvas hodinu a ani cez skalite. ked na tiesto useky ide 20 percent aut a vacsina aj tak chodi cez svrcinovec resp. cez ZA tak aj pripadne navysenie sa bude dedit v tom pomere. cize ked sa cisto teoreticky navysi intenzita o 10.000 aut tak na tychto usekoch to bude asi 2.000 aut navyse. :lol:

EÚ jasne povedala, že tunel Soroška sa nemôže stavať z eurofondov.
toto je na urovni ze svrcinovec-skalite sa predrazilo kvoli rychlostnej prirazke, ze poloprofil by usetril neviem kolko penazi na dalsie dialnice, ze jedna rura tunela usetri malo penazi. bez uvedenia zdroja proste nezmysel. niektore sme tu priamo spocitali a dokzali ze je to nezmysel, naposledy soroska mala byt za 300 mega tender je 243 mega a este sme nevideli ponuky. okrem toho je dodnes v zasobniku projektov operacneho programu integrovana infrastruktura 2014-20. to ze nebude z toho je jasne lebo sa to neda dokoncit do 2023 ani len teoreticky.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 18. Mar 2020 17:08
od rempo
predlžené do 15.5.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 18. Mar 2020 18:43
od Viktorius
Mame tu nejake nove zauzivane pravidlo...

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 19. Mar 2020 09:33
od vladik67
Páni moderatori, prečo mi hodilo príspevok do inej diskusie? Konkrétne to hodilo k ministrovi Doležalovi. Dá sa to dať na pravú mieru? Hoci v názve je aj skutočná oblasť udaná, no rozbehne sa diskusia mimo OT.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 19. Mar 2020 15:07
od DrX
No smola. Ale nie prekvapive...

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2020 21:26
od EmBe
Nakoľko má vláda záujem riešiť cesty I. triedy a Soroška je jedna zo závad na nich, ďalej majú záujem dotiahnúť projekty v pokročilom štádiu a minimálne pri železniciach spomínali aj prioritne TEN-T (zrejme aj pri cestách, kde je tento úsek asi v comprehensive), tak snáď to už nejak dajú dokopy.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2020 06:56
od nevo83
https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/21 ... -mu-stopka

- ale sam zaciatok hovori to co vieme uz davno- sutaz sa zrusi


ak ma niekto HN predplatene poprosim o skopirovanie clanku

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2020 07:35
od Ister
Nech sa páči, je to už v Monitoringu dennej tlače plus obrázok v galerii

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2020 09:13
od jarino
Pekne spackaný tender. Narýchlo ušité.
Ale snáď aspoň to dotiahnu k predloženiu cien. Celkom by ma zaujímalo, kam by sme sa dostali.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2020 12:03
od DrX
No jo, vyzera to cierne. Zvlast ked zas idu davat na rady Kovalcika.

Na druhej strane, Remisova hned vo vedlajsom prispevku (podla RSS) hovori:
>>Na margo výjazdových rokovaní vlády a „rozdávačiek“ peňazí menej rozvinutým regiónom vicepremiérka kritizovala, že toto rozdávanie bývalej vládnej garnitúry bolo podmienené „politickým tričkom“, čo chce súčasný kabinet eliminovať. „Toto predsa nie je regionálny rozvoj, toto je hlúpe politické rozdávanie spriazneným ľuďom,“ uviedla Remišová.

Eurofondy sú tu podľa nej práve na to, aby vyrovnávali regionálne rozdiely. Slovensko má stále veľa menej rozvinutých regiónov. „A preto potrebujeme, aby EK presmerovala peniaze práve do týchto oblastí,“ uzavrela Remišová s tým, že chápe aj záujmy členských krajín, ktoré sú „čistými platcami“ a chceli by nastaviť rozpočtové priority inak.<<

Tak argumentovat Gemerom by urcite mohla.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2020 20:47
od Vlados
jarino napísal:Pekne spackaný tender. Narýchlo ušité.
Ale snáď aspoň to dotiahnu k predloženiu cien. Celkom by ma zaujímalo, kam by sme sa dostali.

Ak ho zrušia tak sa ani cenu dozvieš, veď je to teraz nenaceniteľné.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 29. Apr 2020 14:40
od 110mat110
DrX napísal:Eurofondy sú tu podľa nej práve na to, aby vyrovnávali regionálne rozdiely. Slovensko má stále veľa menej rozvinutých regiónov. „A preto potrebujeme, aby EK presmerovala peniaze práve do týchto oblastí,“ uzavrela Remišová s tým, že chápe aj záujmy členských krajín, ktoré sú „čistými platcami“ a chceli by nastaviť rozpočtové priority inak.<<

Tak argumentovat Gemerom by urcite mohla.


Lenze vyrovnat regionalne rozdiely potrebujeme pri 90% SK voci zapadnej EU

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 29. Apr 2020 17:32
od cPalo
110mat110 napísal:
DrX napísal:Eurofondy sú tu podľa nej práve na to, aby vyrovnávali regionálne rozdiely. Slovensko má stále veľa menej rozvinutých regiónov. „A preto potrebujeme, aby EK presmerovala peniaze práve do týchto oblastí,“ uzavrela Remišová s tým, že chápe aj záujmy členských krajín, ktoré sú „čistými platcami“ a chceli by nastaviť rozpočtové priority inak.<<

Tak argumentovat Gemerom by urcite mohla.


Lenze vyrovnat regionalne rozdiely potrebujeme pri 90% SK voci zapadnej EU

lol

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 29. Apr 2020 18:21
od devil
kohezny fond je pre krajiny co maju menej 90 percent hdp priemeru EU. v ramci regionov nuts2 zapad, stred, vychod tolko nema, akurat BA kraj je nad. a ze 85 alebo 65 je im jedno. spravne by bolo diferencovat ze pri 60% ma region narok na viac ako pri 70 atd....

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 28. Máj 2020 18:51
od DrX
Update z FB NDS:
Otazka: Dobry den. Mozete oznamit, kedy sa planuje zverejnit vyhodnotenie sutaze na R2 Roznava - Jablonov nT (tunel Soroska)? Podla dostupnych informacii sa to malo stat uz 15.5. Vdaka.

Author Národná diaľničná spoločnosť
Dobrý deň, v uvedenom prípade aktuálne prebieha proces verejného obstarávania. MEDIA TÍM NDS

:-)

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 28. Máj 2020 21:58
od lolo
Posunuté na 15. Júna