Stránka 57 z 73

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2020 18:12
od Mawerick81
No ale povedal to Devil, cize zbytocne je davat tu ine argumenty

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2020 18:31
od Pacho
ako ináč, devil zasa tára. Z oravy, je to za "pár minút" (oravská polhora Turany 1h10´). ale na východe do je veľký problém . Zrejme asi najhorší prístup k dialnici má asi humenné s dostupnostou 52´. takže porovnávaj, ale objektívne, a prestaň prosím ťa šíriť tie tvoje táraniny, .

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2020 19:01
od nevo83
Pacho ked ides porovnavat tak porovnavaj podobne a nie to co sa babe snilo Stakcin/Ubla-Bidovce 1,14h.. smejes sa devilovi aletiez davas len co Ti pasuje :)

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2020 19:20
od Yoggy52
Inak je zaujimave, ze devil by chcel stavat vsetky cesty pre lokalku, ale D3 pre lokalku stavat nemozeme. :lol:

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2020 19:27
od IceFox
Lebo sa postavilo D3 Skalité - Svrčinovec pre lokálku :lol:

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2020 19:35
od Pacho
nevo83 napísal:Pacho ked ides porovnavat tak porovnavaj podobne a nie to co sa babe snilo Stakcin/Ubla-Bidovce 1,14h.. smejes sa devilovi aletiez davas len co Ti pasuje :)

Veď práve, ja som reagoval na jeho bludy, keď uviedol "pár minút". Určite sa nájdu aj horšie prípady ako Ubľa, ale nemôžeš porovnávať dostupnosť trebárz priemyselne rozvinutéj oblasti Trstenej a námestova, kde je nepomerne vyšší tranzit, s Ubľov, kde dojazd k dialnici je +- rovnaký. Ja som chcel hlavne poukázať hlavne na to, že PP, KK, PO, ležia priamo na dialnici, ale aj tak majú relatívne veľké problémy so zamestnanosťou. Ono infraštruktúra je dôležitá, ale nie je všeliek na všetko. Ďalšia vec, je tá, pokiaľ nebude dobudovaná "pažravá Žilina", bude mať aj východ problémy s prístupom na dialnice. To, že HU-IVachnová mala byť hotová v 2017, že višnové sa buduje tuším od roku 1998, že úseky sú predražené, za to fakt pažravá za to nemôže. Určite by ani tu sorožku za deklarovanú cenu nepostavili.
ešte by som doplnil, pre objektívnosť by sme mali prístup k dialnici brať Žilinu, a nie turany, lebo tých par km nikoho nezachráni, lebo aj tak strečno to istí.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2020 20:29
od nevo83
Vihorlat SNINA Ti isto nieco hovori ze... special vyroba vojenskej techniky, neskor strojarska vyroba... CO AK by lepsie dopravna infrastruktura dotiahla dalsich investorov do hladovej doliny kt ma strojarensku historiu od 1951, ak ma priemyselnu historiu aj Humenne ale nema opat nema infrastrukturu co s tym... a s Turizmom na mna nechod.. :)

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2020 21:36
od Pacho
vihorlat sninu, veľmi dobre poznám, robil som tam SVOČ, a vyhral som druhé miesto a mali sme na pivo na celý víkend :-) . Na predchádzajúcom pracovisku, jeden chla zo sniny nám dodával Al odliatky, veľmi seriózny chlapík.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2020 05:12
od luboslavko
Z diskusie o R2 sme na D3 :-)

Ale späť k R2, ak nevyšlo posúdenie o vodách, treba opraviť projekt (možno to nie sú veľké zmeny), veď zrejme trasovanie netreba meniť, iba opraviť technické riešenie tak, aby tunel neodviedol vodu z masívu (injektáže? , izolácia po obvode? )... A k hodnote za peniaze, tak asi najlepšie bude, ak to posúdenie urobia po tom ako sa otvoria obálky... lebo až súťaž ukáže skutočnú cenu diela. Dnes vychádzame z ceny investora a pri nej to nevyšlo, ale ak súťaž vygeneruje polovičnú cenu (zámerne som to prehnal), tak návratnosť tejto investície spolu v kombinácií so správnymi údajmi o doprave môžu ukázať iný výsledok...
NDS by bola podľa mňa hlúpa, ak by pri relatívne nízkej investícií do úpravy projektu (v porovnaní s tým čo už investovala), neopravila podklady a nedosúťažila to, zrušiť to môže aj potom (ak bude vysoká cena, ÚHP dáva dostatok argumentov na zrušenie).
Tak uvidíme či konečne niekto začne používať rozum na NDS...

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2020 08:24
od PK
Pacho napísal:PO kraj má fakticky, respektíve v krátkej dobe bude mať ukončenú základnú dialničnú sieť, a na zamestnanosti to neako nevidieť?. Väčšina dôležitých miest má dostupnosť dialnice do 50, max 70km.


Kdeze je to ten PO pripojeny na tu dialnicnu siet? Ja pokial si pamatam tak ked idem z PO do BA, tak musim ist bud cez zabity Ruzomberok a Strecno, alebo stat na semafore pre rozbitu cestu niekde na Certovici.
Dialnica pokial nie je pripojena na celoeuropsku siet tak plni svoju funkciu len mozno na tretinu. V podstate vsetky peniaze investovane do dialnic v PO kraji su utopene kym nebude dokoncena D1 kompletne.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2020 09:01
od pa3ck
Prešov bude napojený na európsku sieť už po dostavbe M30/R4, avšak súhlasím s tézou, že úseky medzi Žilinou a Ivachnovou sú dôležité aj pre mestá a okresy na východ od Ružomberka

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2020 10:08
od Dendik
Pacho napísal:PO kraj má fakticky, respektíve v krátkej dobe bude mať ukončenú základnú dialničnú sieť, a na zamestnanosti to neako nevidieť?. Väčšina dôležitých miest má dostupnosť dialnice do 50, max 70km.

Tak toto hadam trva aj niekolko rokov že? Snad 10 a viac... A tiez je dobre vediet kedy sa na ten region pozeras, či pocas krizy, alebo rozmachu, že? :wink:

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2020 13:26
od jarino
luboslavko napísal:NDS by bola podľa mňa hlúpa, ak by pri relatívne nízkej investícií do úpravy projektu (v porovnaní s tým čo už investovala), neopravila podklady a nedosúťažila to, zrušiť to môže aj potom (ak bude vysoká cena, ÚHP dáva dostatok argumentov na zrušenie).
Tak uvidíme či konečne niekto začne používať rozum na NDS...

UHP nie sú povolaní na hodnotenie, za akých okolností môže byť VO zrušené zákonným spôsobom :wink:

Môže nastať situácia, že ÚVO prikáže NDS zrušiť rozhodnutie o zrušení VO. SSC sa to stalo... Totiž to, že si oni napíšu do súťažných podmienok nejaký odstavec, kedy môžu VO zrušiť ešte neznamená, že to môžu svojvoľne urobiť kedykoľvek. Nato musí byť dostatok dôkazov zo strany Obstarávateľa, že jeho konanie nie je svojvoľné a viac-menej došlo k situácii, ktorú nedokáže ovplyvniť -> napr. MDV SR nedá peniaze na projekt, ktorá bola pôvodne plánovaný, avšak MDV SR musí túto skutočnosť potvrdiť.
Takisto ak Obstarávateľ vie, že nemá peniaze na daný projekt, mal by bezodkladne oznámiť túto skutočnosť (medzi NDS a MDV SR sa uzatvárajú kontrakty, takže NDS o nich vie; 20.12.2020 v kontrakte dostala NDS 220 miliónov od MDV SR na prípravu a realizáciu piatich projektov R2). Nie že nechá záujemcov pokračovať v príprave ponúk nebodaj na svojom profile zverejní rozhodnutie s určeným úspešným uchádzačom.

Takže ak NDS vie, že na projekt nemá peniaze, mala by čím skôr zverejniť oznámenie s dostatočne dobrými dôvodmi na zrušenie VO (podľa môjho názoru ŠOP je dosť dobrý dôvod, na druhej strane NDS vypisovala VO s vedomím, že nemá potrebné dokumenty a ani ich nemusí získať). Môže sa stať, že všetky dobré argumenty stratia na váhe (NDS o nich vedela, napriek tomu VO pokračovalo) a NDS bude musieť uzavrieť Zmluvu (to by sa mohlo odzrkadliť aj na tempe výstavby ostatných projektov financovaných zo ŠR).

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2020 15:10
od DrX
Je verejne zname, ze vsetky potrebne doklady nie su dopredu hotove aj vo vela inych pripadoch. Napr. na aktualnom D4R7 neboli este ani vykupene pozemky ked uz bol podpisany kontrakt - nehovoriac o vypisani sutaze, a rovnako na Visnovom sa nejake napojenie zo ZA strany riesilo za pochodu uz predtym, nez zmluvu zrusili. To je jedna vec.
Druha vec je, ze samozrejme peniaze v SR na Sorosku proste su, rovnako ako boli na Krivan Mytna a Mytna - Tomasovce. Jednoducho, stat ma dostatocnu vatu aby vyclenil na 5 rokov po 50mil EUR extra na tento projekt, a tak to aj Ersek prezentoval. Je dobre aj pripomenut, ze ani na rozkradacskom PPP1/3 vlada nezrusila zmluvy - jednoducho vitazi mali stanoveny termin do ktoreho mali ukazat, ze maju zabezpecene financovanie, a ani jeden z nich to nebol schopny spravit, takze zmluvy prepadli.

PS pre Pacha: R1 Pr1bina nie je draha dialnica na juhu - mala zabezpecene eurofondy, a cez PPP sla len kvoli tomu, ze D1 Visnove eurofondy nemalo. Takze cena Pribiny je len vysutazenou cenou za realizaciu - vsetko ostatne je len rozkradacstvo ficovskych vlad.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2020 15:45
od Loe
Keď sa hovorí o vate v prostredí verejnej správy tak to vždy spozorniem :)

Plánované zostatky na bežnom účte NDS a.s., ešte v časoch pred koronakrízou, boli nasledujúce:

k 31.12.2019 mal byť zostatok 22 568 000 EUR
K 31.12.2020 má byť 11 855 000 EUR
K 31.12.2020 má byť 10 441 000 EUR

Opakujem, toto sú plánované hodnoty z časov pred koronakrízou. Rozpočet na rok 2020 sa už zosypal, čo bude na rok nikto netuší. Máme deficitné hospodárenie. Ochota MinFinu doplniť hoci len pár miliónov je nulová. Na druhej strane, rozpočet skrýva široké možnosti škrtania výdavkov, lenže to je samozrejme silne nepopulárne. Finančné krytie tejto stavby skrátka nie je.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2020 15:57
od DrX
Ake boli v tychto zostatkoch k danym datumom planovane vyzdvky na:
R2 Krivan - Mytna
R2 Mytna - Tomasovce
D4R7?

Ochota MinFinu moze byt vselijaka. Realita je taka, ze ide kriza, a to je cas, ked praveze vlady sa zadlzuju aby stimulovali hospodarstvo. A slovenska vlada si vie a bude velmi vyhodne poziciat, takze z toho moze Slovensko len ziskat.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2020 16:06
od Vlados
Loe napísal:Keď sa hovorí o vate v prostredí verejnej správy tak to vždy spozorniem :)

Plánované zostatky na bežnom účte NDS a.s., ešte v časoch pred koronakrízou, boli nasledujúce:

k 31.12.2019 mal byť zostatok 22 568 000 EUR
K 31.12.2020 má byť 11 855 000 EUR
K 31.12.2020 má byť 10 441 000 EUR

Opakujem, toto sú plánované hodnoty z časov pred koronakrízou. Rozpočet na rok 2020 sa už zosypal, čo bude na rok nikto netuší. Máme deficitné hospodárenie. Ochota MinFinu doplniť hoci len pár miliónov je nulová. Na druhej strane, rozpočet skrýva široké možnosti škrtania výdavkov, lenže to je samozrejme silne nepopulárne. Finančné krytie tejto stavby skrátka nie je.

Mi to silne pripomína finančné krytie na 13. dôchodky.

Asi tam má byť rok 2021. Ak by aj čísla platili, tak pre retarta 23+12+10=45 mega. Už som našiel časť peňazí na Sorošku :lol:

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2020 18:10
od IceFox
DrX napísal:A slovenska vlada si vie a bude velmi vyhodne poziciat

Hmm... Kto to len kedysi hovoril?
Hint: Aktuálne sa nachádza na smetisku politických dejín.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2020 18:26
od devil
ake financne krytie bolo na stihacky ? novy minister uz hovori o 2 mld eur. peniaze su aj budu ked vlada chce. to iste su 13. dochodky. ci budu, budu ale okliestene alebo posunute na dalsi rok alebo nebudu vobec zalezi od priorit vlady.

pre vsetkych co tu namietate ze dialnica nie je hotova tak ste si neprecitali ze som napisal "bude" cize to co je rozostavane cize aj visnove. male prerusenie suvislej dialnice ako turany-hubova sa nepovazuje za prekazku (to konstatuje aj slavne UHP). takisto chybajuci obchvat ZV sa nepovazuje za prekazku a som za to aby ani dargov sa nepovazoval ak by sa budoval az usek za nim.

tak tvrdit ze KE kraj 65percent je teda dost trufale max tak 40p... RV, TV, MI, SO, hmmm a aj KS hodnotim na 20p
pocty obyvatelov si mozes preverit za 2 minuty. KS je dostupna ako KE urcite do pol hodiny.

ako ináč, devil zasa tára. Z oravy, je to za "pár minút" (oravská polhora Turany 1h10´). ale na východe do je veľký problém . Zrejme asi najhorší prístup k dialnici má asi humenné s dostupnostou 52´. takže porovnávaj, ale objektívne, a prestaň prosím ťa šíriť tie tvoje táraniny, .
uz by si si mohol odpustit to taranie nie je to prilis inteligentne skor iritujuce. to co si uvedol je obec na hornej orave, ale ako som pisal 85% je pri dialnici alebo blizko nej. 2 okresy hornej oravy su tych asi 15% obyvatelov ZA kraja. je jedno ci budeme riesit PO a KE kraj zvlast alebo spolu bude to stale ovela menej ako 85%

Inak je zaujimave, ze devil by chcel stavat vsetky cesty pre lokalku, ale D3 pre lokalku stavat nemozeme. :lol:
D3 je hotova vacsia cast. k tomu mame pred dokoncenim CA a fakticky poloprofil na lieskovec-oscadnica. dokopy cez 80% km/trasy. stat nevie postavit jeden privadzac resp. vyriesit jednu problemovu krizovatku. oproti tomu na R4 mate nevyriesene zavady az na svidnik a priemerku mate okolo 60 km/h mozno do 70 km/h.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2020 16:28
od metelesku.blesku
pa3ck napísal:
Pacho napísal:PO kraj má fakticky, respektíve v krátkej dobe bude mať ukončenú základnú dialničnú sieť, a na zamestnanosti to neako nevidieť?. Väčšina dôležitých miest má dostupnosť dialnice do 50, max 70km.

Lenže stále nie je napojená na nejakú súvislú diaľnicu.


A v ktorom kraji sa napojí na nejakú súvislú diaľnicu???

fuj fuj Žilina? či sa prerúbeme cez Donovaly, nech môžeme hovoriť, že sa miliardy preinvestovali okrem ŽSK aj v BBSK?

Niekedy nerozumiem, čo tu niektorí diskutéri vlastne chcú. Regionálny rozvoj má priniesť diaľnica, ale pokiaľ nie je súvislá, žiadny neprinesie. Ale súvislá môže byť iba investovaním do chýbajúcich úsekov okolo Žiliny, no tam sa už nalialo veľa peňazí, takže srať na Žilinu, ideme stavať inde.
Kde? no niekde, kde zase postavíme úsek, ktorý nebude napojený na žiadnu súvislú diaľnicu.

Ach :roll:

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2020 17:13
od Vceliak
metelesku.blesku napísal:v ktorom kraji sa napojí na nejakú súvislú diaľnicu

Tak, napríklad R3 Martin - Žiar n/Hronom, to by bolo lacnejšie, ako Žilina, alebo R2.
Ešte niečo nevieš? Stačí sa opýtať. :-)

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2020 19:59
od okorec
1) Si si istý, že by to za dnešného stavu bolo lacnejšie?
2) Turiec je v žilinskom kraji.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2020 20:02
od Pacho
trocha vedľ, s R3 ZH MT, tak akorát napojíš na dialničnú sieť martin a nič viac. Navýchod nič na západ nič.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2020 20:03
od okorec
Tiež pravda :)

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2020 20:12
od Vceliak
To bol príklad. Iná verzia je napojenie Martin - B. Bystrica okolo T. Teplic.
Ja nie som projektant, ale určite bez tunelu sú úseky lacnejšie, ako s tunelom, a určite kratšie tunely sú lacnejšie ako dlhšie. Zvyčajne.