R2 Mýtna - Tomášovce

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Vlados » 23. Okt 2016 10:57

expwy sa tým chválil čo super vymysleli a kam dotlačili projektantov. Neuviedol ako to bude mimo estakád, myslel som že tam bude polprofil 24,5. Uvidíme či 17,5 na zvyšnom úseku bude skutočným prínosom alebo nie.
Odvodnenie vozovky bez stredného deliaceho pásu – kategória R17,50/100:
- v km 2,335-KÚ je klopenie vozovky navrhnuté s jednostranným sklonom z dôvodu možnosti zabezpečenia rozšírenia na výhľadovú kategóriu R24,50/100. Dažďové vody sú pozdĺžnym a priečnym sklonom odvádzané k okraju vozovky, pričom v strede vozovky nie je žiadne odvodňovacie zariadenie, vody pretekajú cez odvodňovacie otvory betónového zvodidla

Nenašiel som informáciu ako by bolo realizované potencionálne dobudovanie na plný profil. K 17,5 sa pridá štandardný polprofil a vznikne niečo ako 28,0 alebo sa bude musieť odrezať časť zo 17,5, upraviť sklon odrezanej časti a pristavať zvyšnú časť druhého polprofilu? Mosty na 17,5 majú šírku 20 až 20,6m, čo asi naznačuje prvú možnosť... alebo sa ani nepočíta s rozširovaním 17,5. 17,5 mimo estakád je taký mačkopes, keďže na predchádzajúcom úseku má R2 až 24,5, zdôvodňovalo sa to zvýšením bezpečnosti.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod DrX » 23. Okt 2016 11:20

Podla mna, pokial to bude "polprofilova stvorprudovka" (nie polprofil stvorprudovky), tak to bude OK. A mozu tak stavat aj zvysok cesty az po KE. Som ale zvedavy, ci toto pojde fakt do vystavby skor nez Soroska. Dufam, ze nie, ale zas az tak velmi na tom nezalezi.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod i15 » 23. Okt 2016 11:49

Ten parameter R17,5 by sa hodil na severnú R3, alebo R4, kde dlhé roky nebude potrebný plný profil RC. R2 má väčší potenciál nárastu premávky, takže by sa nemalo šetriť na nesprávnom mieste a R24,5 by mal byť minimálny parameter. Keď nie sú peniaze na R24,5, treba rozšíriť súčasnú cestu na striedavý 3 pruh
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod ANDi » 23. Okt 2016 12:44

expwy napísal:Tie estakády nad údolím sa budú stavať v polovičnom profile čiže 1 most ako 4-pruh, kategórie 17,5. Jazdné pruhy o šírke 2 x 3,5 m, stredný deliaci pás šírky 1,5 m betónové zvodidlo. Plný profil 24,5 tam zatiaľ nevychádza ani omylom a náklady sú šialené. Navrhnuté je to tak, že ak niekedy v budúcnosti bude potrebný skutočný 4-pruh, tak vedľa sa bude dať dostavať ďalší 2 pruhový most s odstavným pásom. Zo 4-pruhového 17,5 m širokého mosta sa odstráni betónové zvodidlo, premaľuje sa na 3-pruh s odstavným pásom, kde 1 z pruhov bude ako stúpací.


DSP napísal:Celkový rozsah
Predmetný úsek rýchlostnej cesty R2 je navrhnutý v kategórii R 24,5/100 (km 0,0-2,7), resp. R17,5/100 (km 2,7-21,9) v dĺžke 21,910 km.


Takze takmer 22 km bez odstavnych pruhov, to nie je velmi bezpecne riesenie. Kolko % nakladov to akoze usetri?
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Milos » 23. Okt 2016 13:23

Ten stúpací pruh na pôvodnom polprofile 17,5 m po dobudovaní na plný profil s odstavnými pruhmi sa týka len estakád, resp. stúpaní Mýtna - Kriváň? Lebo sa mi nezdá, že by to bolo potrebné a efektívne na takmer 22 km úseku. Bolo by oveľa drahšie budovať aspoň na úseku Lovinobaňa - Tomášovce hneď R 24,5?
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Jano1 » 23. Okt 2016 14:32

Na plny profil R24,5 su tam slabe intenzity, podla posledneho scitania by tam jazdilo okolo 7 tisic v./24h, takze 2+2 so sirkou 17,5m medzi zvodidlami je kompromisne a velkoryse riesenie na dane intenzity a narocnost useku.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Milos » 23. Okt 2016 15:05

Práveže hlavne na mostoch v úsekoch, kde v budúcnosti po dostavaní na plný profil nebude stúpací pruh nutný, mi to z dlhodobejšej perspektívy pripadá ako plytvanie prostriedkami a v konečnom dôsledku oveľa väčší zásah do životného prostredia, keďže potom bude mať R2 predimenzované šírkové parametre v úsekoch, kde by aj v budúcnosti na xx rokov postačoval šírkový parameter 24,5 m, ale 2+2 17,5 m už bude málo.
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod devil » 23. Okt 2016 16:56

ked malo ist o usporu na par km dlzke tak to podla mna malo zmysel ale s tym ze od mytnej to mal byt standart. dostavba bude v tomto pripade daleka buducnost.

Jano1 napr. na hybe-vazec sa stavala D26,5. v roku 2000 cize ked uz bola v prevadzke tam bolo 8.700 aut cize ako pri mytnej v 2015 resp. mozno na R17,5 o 5 rokov ak bude narast dopravy. potom D26,5 je superluxus....ale OK, jazdny pruh 3,5 m je standart pri poloprofiloch, zuzeny SDP tiez nie je problem. akurat ta krajnica....tych min. 1,5 m by tam malo byt....dufajme ze kvoli tomu nebude vyrazne znizena rychlost, cize min. 110 km/h by tam malo byt aby tam bola vyznamna casova uspora.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Vlados » 23. Okt 2016 19:18

Tá neštandardná šírka bude prínosom pre priepustnosť ale veľkým rizikom pre bezpečnosť. Problémom bude odvodnenie v celej šírke vozovky na jednu stranu a cez betónové zvodidlá + chýbajúca krajnica. Neverím že sa niekto podpíše pod 110 km/h a za dažďa tam možno bude 90 km/h.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod eric987 » 23. Okt 2016 20:11

Neviem ci niekto z Vas cital aj riesenie jednotlivych objektov v technickej sprave. Ja som ho prebehol sice len z rychlika ale zostal som zhrozeny. Na najdlhsiej estakade 10 dilatacii, na kratsich po 2-4. Zbytocne velke rozpatia poli, vniektore mosty (napr. MUK Krivan) zbytocne dlhe. Myslim ze ak by tato stavba bola normalne naprojektovana tak by stala cela v 24,5/100 tolko ako toto. Nehovoriac o tom, ze ak sa to zrealizuje tak ako to je, tak kazdych 15-20 rokov sa zase budu musiet investovat nemale peniaze do oprav mostov. Dilatacie sa totiz velmi neosvedcili, trend je ich vylucovat. Len DPP ich seka coraz. Ironiou je, ze su tam naprojektovane 1,5 m siroke nudzove chodniky takze sirka NK ma byt 20,75 m. Len pre zaujimavost, ak by tie chodniky boli 0,5 a 0,75 m tak ako inde, z 19,5 m volnej sirky sa da vycarovat podobne usporiadanie, avsak s 1,5 m sirokym odstavnym pruhom (ako pri R22,5); usetri sa vsak miesto v SDP.

Este k tomu sklonu - Ak tam budu strbiny, zo zaciatku to podla mna pojde, pokial nebude poriadny lejak. Otazka je, ako rychlo sa upchaju. Ina vec je, ze vdaka jednotnemu sklonu bude jeden jazdny pruh nespravne klopeny co je ovela vaznejsi problem.

Nech si na toto spravi kazdy vlastny nazor.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod i15 » 23. Okt 2016 22:18

ušetrí sa na parametroch, aby sa mohlo viac ukradnúť v kartelovom tendri a priplatiť za expresnú výstavbu
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod milan_KM » 23. Okt 2016 22:31

Zaujímavé devil, že pri tomto úseku megalomániu nevidíš. Mne sa tie mega estakády a parameter R 17,5 javí, ako celkom slušná megalománia na toľko áut, koľko tam jazdí (hlavne podiel NA). Ale nevadí. Na tomto úseku by som rád videl porovnanie cien :
1. Plný profil R 24,5 estakády na združených prierezoch - jeden most, pomalé pruhy
2. Polprofil R 11,5 + pomalé pruhy
3. Polprofil R 17,5
4. Plný profil R17,5+R11,5 ako celkovú cenu, ktorú za úsek zaplatíme aj keď o 30r.

To všetko samozrejme za predpokladu transparentnej súťaže, ktorá vytvorí reálne ceny, nie ako na D3 napr.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Vlados » 23. Okt 2016 22:59

R17,5 dáva nesmierne priestory na manipuláciu. Verejnosti sa bude prezentovať štvorpruh a ako akože lacno ho obstarali.
R17,5 nie je v žiadnej kategorizácii uvedený. V texte je "až" 2x uvedený 1/2 profil a desiatky krát (smerovo rozdelená kategória) RC 17,5/100. Toto chcú pravdepodobne potichu pretlčiť ako nový kategóriu, t.j. žiadny polprofil ale ako plný profil bez odstavných pruhov a s nevhodným odvodnením. Radšej by sme tu mali vidieť polprofil 24,5 ako n obchvate Bánoviec.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Maxx787 » 24. Okt 2016 00:26

myslim ze keby sa to urobilo v parametroch 22,5 tak by to bolo fajn alebo ako je obchvat BB 20m alebo 19,5 tusim...
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod PeterPeter » 24. Okt 2016 12:11

Lepšie keď tam bude 2+2 aj keď užší, ako 1/2 profil. Nakoľko dodatočné rozšírenie by bola ďaleká hudba budúcnosti. Aspoň sa budú v pohode predchádzať kamióny a pomalé vozidlá čo je tu najväčšia brzda premávky.
PeterPeter
návštevník
 
Príspevky: 23
Založený: 22. Okt 2016 17:00

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod devil » 24. Okt 2016 15:03

megalomania asi tazko ked tam bolo vyrazne zlacnenie na 16 mil/km (po 1000x opakujem ze po povrchu sa neda ist lebo chranene uzemie). hlavne tu niektori volali po tuneloch kde by asi poloprofil nebol mozny. :wink: aj mne vadi ze zatial by tam nebolo ani 10.000 aut ale pre 2020 to stale vychadza lepsie ako npr. presovske obchvaty, turany-hubova alebo viacere useky D3 ktore by bez politickych rozhodnuti nemali sancu. btw. aj kombinacia R11,5 na estakade a R22,5 so zuzenym SDP by bol OK.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod i15 » 24. Okt 2016 17:53

PeterPeter napísal:Lepšie keď tam bude 2+2 aj keď užší, ako 1/2 profil. Nakoľko dodatočné rozšírenie by bola ďaleká hudba budúcnosti. Aspoň sa budú v pohode predchádzať kamióny a pomalé vozidlá čo je tu najväčšia brzda premávky.


to umožní aj rozšírenie cesty 1.triedy na 2+1
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod PeterPeter » 24. Okt 2016 18:35

Ciastocne, ale toto je lepsie riesenie.
PeterPeter
návštevník
 
Príspevky: 23
Založený: 22. Okt 2016 17:00

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod babar » 24. Okt 2016 20:52

Pri Mytnej naozaj nebude MUK? Takze 22 km bez zjazdu? To sa casto nevidi ci? Je tam dost obci plus rekreacna oblast Ruzina.
Taliani maju viac tunelov okolo jedneho jazera ako mi na celom slovensku! https://youtu.be/cQb5CPNFOio
Obrázok používateľa
babar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 260
Obrázky: 22
Založený: 03. Máj 2014 15:39

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod babar » 24. Okt 2016 20:53

Ja som videl nakres s MUK Mytna dokonca aj parkoviskom pri Mytnej, ci aj to zoskrtali kvoli financiam?
Taliani maju viac tunelov okolo jedneho jazera ako mi na celom slovensku! https://youtu.be/cQb5CPNFOio
Obrázok používateľa
babar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 260
Obrázky: 22
Založený: 03. Máj 2014 15:39

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod babar » 24. Okt 2016 21:15

Inak tie parametre mi pripominaju cesty v madarsku, tam konci asfalt centimeter za ciarou.
Taliani maju viac tunelov okolo jedneho jazera ako mi na celom slovensku! https://youtu.be/cQb5CPNFOio
Obrázok používateľa
babar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 260
Obrázky: 22
Založený: 03. Máj 2014 15:39

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod PeterPeter » 25. Okt 2016 07:08

Presne, radšej sa uspokojím s nižšími parametrami plného profilu ako by sa mal stavať 1/2 profil.
PeterPeter
návštevník
 
Príspevky: 23
Založený: 22. Okt 2016 17:00

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod pohodak » 25. Okt 2016 08:29

babar napísal:Pri Mytnej naozaj nebude MUK? Takze 22 km bez zjazdu? To sa casto nevidi ci? Je tam dost obci plus rekreacna oblast Ruzina.


no u nas sa to ozaj casto nevidi, lebo je zvyk mat MUK pri kazdej vrbe :roll: podla mna tych 15-20km medzi MUK je tak akurat na takuto redsie osidlenu oblast (podobne aj na D1 by kludne mohli zmiznut MUK vazec, 2 z troch v PB, liptovsky jan, vo vychodnej stacil bohato jeden zjazd atd)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod juancarlos » 25. Okt 2016 13:38

A čo už potom taký štvorboj D1xD4, Triblavina, Senec, Blatné.
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 736
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod pohodak » 25. Okt 2016 13:42

D1xD4 je krizovatka dvoch dialnic, tam toho moc nenavymyslas, triblavina je uplny nonsens a k tomu tam nema co robit ani MUK cierna voda na D4...senec a blatne - stacila by len jedna ak by existoval nejaky zapadny obchvat SC a rozumne rieseny vstup do SC od MUK senec
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 21 hostí.