DrX napísal:Mozno su si relativne isti tym, kadial to chcu tahat...
na useku Krivan-Mytna je 4 kilometre dlha estakada. Mozno studia povie, ze lacnejsie budu 2 tunely (1040m a 680m), ktore tam boli povodne navrhovane
Moderátor: Moderátori
DrX napísal:Mozno su si relativne isti tym, kadial to chcu tahat...
devil napísal:opakujem, tie tunely nahradia estakady len ciastocne.
Účelom stavby je vybudovanie rýchlostnej cesty v kategórii R 24,5/100. Trasa rýchlostnej cesty R2 sa v predmetnom úseku začína v staničení 0,000 00 za mimoúrovňovou križovatkou Kriváň, ktorá je súčasťou predchádzajúceho úseku R2 Pstruša - Kriváň. Trasa končí pred krížením rýchlostnej cesty R2 cestou II/595. Dĺžka trasy 22,568 km.
eucitizen napísal:A tento usek by sa mal robit v plnom profile?
Moj osobny nazor je ze R2 od Zvloena po Lcenec a od Roznavy po Kosic by mala byt v plnom profile.
i15 napísal:Účelom stavby je vybudovanie rýchlostnej cesty v kategórii R 24,5/100. Trasa rýchlostnej cesty R2 sa v predmetnom úseku začína v staničení 0,000 00 za mimoúrovňovou križovatkou Kriváň, ktorá je súčasťou predchádzajúceho úseku R2 Pstruša - Kriváň. Trasa končí pred krížením rýchlostnej cesty R2 cestou II/595. Dĺžka trasy 22,568 km.
veľmi dobrá správa, ale dúfam že ďalším krokom bude príprava tendra na poloprofil Mýtna - Lovinobaňa a 1,5 - 2 km od MÚK Kriváň po I/50, aby sa nemuselo jazdiť cez obec
Andrej napísal:Budem sa opakovat, ale bolo by dobre, keby sa v ramci studie realizovatelnosti posudila aj moznost postavit cast useku Krivan-Mytna s nizsou navrhovou rychlostou, pokial by to prinieslo podstatne znizenie nakladov. Pri znizeni MPR zo 130 na 100, resp. 110 km/h na useku dlhom do 8 km by to urobilo stratu do 1 minuty, ale aspon by sme tu dolinu nezmasakrovali 6 kilometrami estakad .
Pri znizeni MPR zo 130 na 100, resp. 110 km/h na useku dlhom do 8 km by to urobilo stratu do 1 minuty, ale aspon by sme tu dolinu nezmasakrovali 6 kilometrami estakad .
Nakolko su tam planovane estakady, tak rozdiel v cene plny profil/pol profil asi budu znacne a usetrene peniaze by som radsel dal na R2 Batka-Figa.
To je dalsi usek R2, kde sa zmestia do 5 mil.E/km.
Jano1 napísal:Teraz je to navrhnute ako R24,5/100, chces to na R24,5/80?
V úseku Podkriváň je trasa vedená variantne v spoločnom koridore, len s rozdielnym výškovým vedením vzhľadom na ďalší úsek. Odporúča sa v nadväznosti na predchádzajúci úsek a pokračovanie v ďalšom úseku modrý variant. V tomto úseku je problematická asanácia rodinných domov, ktoré sa nachádzajú v trase komunikácie. Opodstatnenosť asanácie je potrebné dokladovať podrobnejším technicko - dopravným riešením - možnosť odklonu trasy. Pri dotyku s obytnou zónou je potrebné vybudovať protihlukové opatrenia.
- v úseku Píla - Mýtna (cca km 30 - 32) je vedená v troch variantoch, pričom červený a zelený variant sú tunelové, modrý variant je vedený v údolí Krivánskeho potoka. Z hľadiska dopravného, ekonomického a technického je jednoduchší a lacnejší povrchový modrý variant, avšak z veľkým zásahom do okolitej krajiny. Z hľadiska ochrany prírody sú prijateľnejšie tunelové varianty. MDPT SR vo svojom stanovisku zásadne trvá na povrchovom variante. OÚ ŽP v Lučenci a CHKO Cerová vrchovina odporúča tunelové varianty, ktoré zachovávajú migračné koridory a ostáva zachovaný predmet ochrany lokalita s koncentrovaným výskytom chráneného a veľmi ohrozeného druhu flóry Slovenska - perovníka pštrosieho.
V tomto úseku sa uprednostňujú tunelové varianty.
- v úseku Mýtna je trasa vedená v jednom variante (spoločný úsek všetkých posudzovaných variantov). V tomto úseku sa odporúča modrý variant s nadštandardnými opatreniami kvôli vodnej nádrži Mýtna, biokoridoru Krivánsky potok a nadregionálnemu biokoridoru NBk 6/20 Tisovník - Bralce. V týchto miestach je potrebné vykonať technické opatrenia pre prechod vysokej zveri. V cca km 35,5 je potrebné vykonať protihlukové opatrenia, nakoľko v týchto miestach bude kumulácia hluku zo železnice a z rýchlostnej komunikácie.
- v úseku Lovinobaňa je trasa vedená variantne, v modrom a červenom variante (variant zelený je totožný s variantom červeným). V tomto úseku sa odporúča variant modrý, avšak s potrebou jeho modifikácie a technického preriešenia na konci úseku vo vzťahu k nadväzujúcemu úseku R2 Lovinobaňa - Ožďany. Protihlukové opatrenia (cca km 40) sa musia vykonať na základe aktuálnej protihlukovej štúdie. Definitívne umiestnenie križovatky je závislé od umiestnenia križovatky v pokračovaní trasy na Lučenec (napr. križovatka s 11/595 v smere na Poltár by vylúčila križovatku v km 42,0 pri modrom variante).
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.