Stránka 2 z 118

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2006 13:36
od Dialniciar
R2 bude na 1/2 profil dostavaná súvisle tak ako je dnes navrhnutá (bez úseku okolo Drietomy) najskôr v r. 2025. Dostavaná potom na plný profil môže byť najskôr v r. 2040. :idea:

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2006 16:48
od kaviarista
od LC po KE by sa mala stavat uz dnes v parametroch D

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2006 17:05
od mel
kaviarista napísal:od LC po KE by sa mala stavat uz dnes v parametroch D


Mozno nie priamo v parametroch D, ale malo by sa na to mysliet ... myslim, ze taky obchvat Ozdian bude aj bez parametrov D dost velkou pomocou ... podobne Figa a Tornala ... Ja by som nebol proti, ak by sa to stavalo kombinovane ... teda na miestach, kde to nie je problem (=nie je velke zvysenie financnych nakladov) by som staval v parametroch D a kde by to bolo prilis drahe tak v parametroch R, pripadne nie D(120) ale D(100).

Ja som nebol dlho v KE teraz, ale chystam sa na Vianoce a tesim sa, ze pojdem prvykrat tak, ze bude hotova Zarnovica, Ozdany aj Tornala ...

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2006 17:25
od kaviarista
Dialniciar (alebo nejaky iny rozumny stavbar) .

Vedel by si priblizne odhadnut, o kolko percent by sa predrazili obchvaty Tornale a Ozdian, keby sa stavali v parametroch D?

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2006 17:32
od devil
Ja som nebol dlho v KE teraz, ale chystam sa na Vianoce a tesim sa, ze pojdem prvykrat tak, ze bude hotova Zarnovica, Ozdany aj Tornala ...


a ak sa da tak sa pozri na Figu ci sa tam nieco deje (aj ked tam sa velmi neoplati obzerat mimo).

inac existuje aj kategoria R24,5 aj R26,5, uz u R24,5 je sirka jazdneho pruhu taka ako na D 26,5 len deliaci pas a krajnica je uzsia.

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2006 17:45
od kaviarista
devil napísal:
Ja som nebol dlho v KE teraz, ale chystam sa na Vianoce a tesim sa, ze pojdem prvykrat tak, ze bude hotova Zarnovica, Ozdany aj Tornala ...


a ak sa da tak sa pozri na Figu ci sa tam nieco deje (aj ked tam sa velmi neoplati obzerat mimo).

inac existuje aj kategoria R24,5 aj R26,5, uz u R24,5 je sirka jazdneho pruhu taka ako na D 26,5 len deliaci pas a krajnica je uzsia.


devil, nejde len o sirku jazdneho pruhu , ale hlavne o stupania a polomery zakrut. Ono, ten komfort si clovek uvedomi, az ked pouzije R a D tesne za sebou. Ja som nedavno isiel ZV-NR-TT(R1)-TN-PB (D1) a ten rozdiel si fakt hmatatelne uvedomis kazdym dalsim kilometrom. Na kratku vzdialenost do 100 km je to pre vodica jedno, ale pri 300 km vzdialenosti sa ta kvalita komunikacie na vykone vodica uz podpise citelne.
Pre mna osobne napr. D1 okolo L.Mary nie je dialnica, ale rychlocesta.

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2006 17:57
od devil
mas pravdu, to dost zavisy od vzdialenosti na ktoru sa cestuje. myslim si ze Tornala by sa prilis nepredrazila ale o ozdanoch by som to netvrdil. podla mna pahorky okolo LC a RS by si urcite vyzadovali vacsie investicie ako pri RC.

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2006 18:10
od Koksolam
kaviarista napísal:...
Pre mna osobne napr. D1 okolo L.Mary nie je dialnica, ale rychlocesta.


Ved ten zaciatok je aj navrhovany ako rychlocesta, tie polomery zakrut tam stoja "zato" :wink:

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2006 10:42
od mel
kaviarista napísal:Dialniciar (alebo nejaky iny rozumny stavbar) .

Vedel by si priblizne odhadnut, o kolko percent by sa predrazili obchvaty Tornale a Ozdian, keby sa stavali v parametroch D?


Pri Ozdanoch to stupanie je dost velke, tam by sa to zrejme predrazilo o dost. Tornala mozno aj by stacilo rozsirenie a splnalo by to parametre D :)

devil: na Figu sa pozriem, tolko casu snad budem mat :) Mozno sa aj zastavim v motoreste na zaciatku figy aby som to kukol.

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2006 11:11
od Dialniciar
kaviarista napísal:Dialniciar (alebo nejaky iny rozumny stavbar) .

Vedel by si priblizne odhadnut, o kolko percent by sa predrazili obchvaty Tornale a Ozdian, keby sa stavali v parametroch D?


:oops: neskoro to tu čítam.

Nie, neviem to, ja som hlavne toho názoru, že tu sa malo rovno stavať na plný profil. 8)

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2006 11:38
od Jarda
Dialniciar napísal:
kaviarista napísal:Dialniciar (alebo nejaky iny rozumny stavbar) .

Vedel by si priblizne odhadnut, o kolko percent by sa predrazili obchvaty Tornale a Ozdian, keby sa stavali v parametroch D?


:oops: neskoro to tu čítam.

Nie, neviem to, ja som hlavne toho názoru, že tu sa malo rovno stavať na plný profil. 8)


Proč rovnou na plný profil? Myslíš, že tam bude v následujících létech podstatný nárůst intenzity dopravy?

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2006 11:47
od Dialniciar
Jarda napísal:Proč rovnou na plný profil? Myslíš, že tam bude v následujících létech podstatný nárůst intenzity dopravy?


Prečo :?:

1. Viem, aké sú plány, R1 sa postupne zmení na tak, že bude od TT po KE.
2. Keď výstavba R2 na parameter diaľnice, tak už radšej rovno plný profil R2.
3. Nevyhovuje pôvodná cesta, ide o úseky ciest smrti, je tu jedna z najzaostalejších oblastí v SR a plný profil R2, kde náklady by boli 400 mil. SKK na 1 km sú priamo ideálne.

Ale v SR to takto nefunguje. Do 10 rokov ten 1/2 profil nebude stačiť.

A len tak mimochodom, keby sme sa mali riadiť podľa intenzít, tak dnes na D2 MA-Kúty nie je žiadna diaľnica, ani tunel Branisko by tu nestál. :idea:

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2006 13:35
od Čumil
Dialniciar napísal:
A len tak mimochodom, keby sme sa mali riadiť podľa intenzít, tak dnes na D2 MA-Kúty nie je žiadna diaľnica


To je fakt, este sa mi na tej trase nestalo, ze by som sa ocitol v nejakej hustejsej premavke. Kde-tu auto, kde-tu kamion.

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2006 13:42
od Dialniciar
Čumil napísal:
Dialniciar napísal:
A len tak mimochodom, keby sme sa mali riadiť podľa intenzít, tak dnes na D2 MA-Kúty nie je žiadna diaľnica


To je fakt, este sa mi na tej trase nestalo, ze by som sa ocitol v nejakej hustejsej premavke. Kde-tu auto, kde-tu kamion.


No a hlavne v noci je to cca. 6-7x kolóna kamiónov po 10-12 kusov a len výnimočne osobné auto. Až od priemyselného parku je to (ale hlavne cez deň) trochu plnšie, ale zaujímavé to začína byť tak 5 km pred BA.

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2006 18:09
od bobikboobika
Myslíte, že bude někdy v blízké budoucnosti snaha jednat s Maďarskem o odbočce z Tornaľy do Miskolca, tedy vlastně směr na Rumunsko, jakožto do nového člena EU?

Dialniciar napísal:
Jarda napísal:Proč rovnou na plný profil? Myslíš, že tam bude v následujících létech podstatný nárůst intenzity dopravy?


Prečo :?:

1. Viem, aké sú plány, R1 sa postupne zmení na tak, že bude od TT po KE.
2. Keď výstavba R2 na parameter diaľnice, tak už radšej rovno plný profil R2.
3. Nevyhovuje pôvodná cesta, ide o úseky ciest smrti, je tu jedna z najzaostalejších oblastí v SR a plný profil R2, kde náklady by boli 400 mil. SKK na 1 km sú priamo ideálne.

Ale v SR to takto nefunguje. Do 10 rokov ten 1/2 profil nebude stačiť.

A len tak mimochodom, keby sme sa mali riadiť podľa intenzít, tak dnes na D2 MA-Kúty nie je žiadna diaľnica, ani tunel Branisko by tu nestál. :idea:

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2006 19:48
od Jarda
Dialniciar napísal:
Jarda napísal:Proč rovnou na plný profil? Myslíš, že tam bude v následujících létech podstatný nárůst intenzity dopravy?


Prečo :?:

1. Viem, aké sú plány, R1 sa postupne zmení na tak, že bude od TT po KE.
2. Keď výstavba R2 na parameter diaľnice, tak už radšej rovno plný profil R2.
3. Nevyhovuje pôvodná cesta, ide o úseky ciest smrti, je tu jedna z najzaostalejších oblastí v SR a plný profil R2, kde náklady by boli 400 mil. SKK na 1 km sú priamo ideálne.

Ale v SR to takto nefunguje. Do 10 rokov ten 1/2 profil nebude stačiť.

A len tak mimochodom, keby sme sa mali riadiť podľa intenzít, tak dnes na D2 MA-Kúty nie je žiadna diaľnica, ani tunel Branisko by tu nestál. :idea:


Branisko je na 1/2 profil a na D2 intenzita výrazně neroste kvůli rozpadu federace (zejména se přestalo jezdit na GŘ z Bratislavy do Prahy a z Prahy a Brna do Bratislavy).
Ale máš pravdu, že stavět R2 rovnou na plný profil by celkově vyšlo podstatně levněji než stavět ty úseky nadvakrát a byl by to větší impuls pro investory na jihu a východě Slovenska.

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2006 11:06
od Dialniciar
RC R2 v celej svojej dĺžke sa rozdelila na hraničné, západné a východné krídlo.

Hraničné je úsek okolo Drietomy, kde sa momentálne uvažuje, že by sa po dohode s ČR definitívne určilo, či tu má alebo nemá byť RC. Minimálne sa však plánuje pripraviť do r. 2009 výstavba cestného obchvatu Drietomy.

Západné krídlo neráta so súvislou výstavbou do r. 2012, plánujú sa tu riešiť len cestné obchvaty, Trenčína, Prievidze, Žiaru nad Hronom a prípadne aj Handlovej. V r. 2007-2008 sa plánuje začať obchvat TN s termínom dostavby v r. 2010 (most) - 2012 (aj s cestami) a ZH sa pripravuje.

Východné krídlo predpokladá zastavenie ďalšieho rozvoja, teda dostavia sa rozostavaný úsek a dokončia sa už otvorené úseky. A nová výstavba sa tu plánuje po r. 2008, resp. 2012.

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2007 21:51
od Tinko
Dialniciar napísal:RC R2 v celej svojej dĺžke sa rozdelila na hraničné, západné a východné krídlo.

Hraničné je úsek okolo Drietomy, kde sa momentálne uvažuje, že by sa po dohode s ČR definitívne určilo, či tu má alebo nemá byť RC. Minimálne sa však plánuje pripraviť do r. 2009 výstavba cestného obchvatu Drietomy.

Západné krídlo neráta so súvislou výstavbou do r. 2012, plánujú sa tu riešiť len cestné obchvaty, Trenčína, Prievidze, Žiaru nad Hronom a prípadne aj Handlovej. V r. 2007-2008 sa plánuje začať obchvat TN s termínom dostavby v r. 2010 (most) - 2012 (aj s cestami) a ZH sa pripravuje.

Východné krídlo predpokladá zastavenie ďalšieho rozvoja, teda dostavia sa rozostavaný úsek a dokončia sa už otvorené úseky. A nová výstavba sa tu plánuje po r. 2008, resp. 2012.


A vsetko len 1/2 profil? Uplne cely usek?

Takze vystavba zo ZV na vychod az po 2012? R2 ma prioritu az po R3?

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2007 11:23
od Dialniciar
Tinko napísal:
Dialniciar napísal:RC R2 v celej svojej dĺžke sa rozdelila na hraničné, západné a východné krídlo.

Hraničné je úsek okolo Drietomy, kde sa momentálne uvažuje, že by sa po dohode s ČR definitívne určilo, či tu má alebo nemá byť RC. Minimálne sa však plánuje pripraviť do r. 2009 výstavba cestného obchvatu Drietomy.

Západné krídlo neráta so súvislou výstavbou do r. 2012, plánujú sa tu riešiť len cestné obchvaty, Trenčína, Prievidze, Žiaru nad Hronom a prípadne aj Handlovej. V r. 2007-2008 sa plánuje začať obchvat TN s termínom dostavby v r. 2010 (most) - 2012 (aj s cestami) a ZH sa pripravuje.

Východné krídlo predpokladá zastavenie ďalšieho rozvoja, teda dostavia sa rozostavaný úsek a dokončia sa už otvorené úseky. A nová výstavba sa tu plánuje po r. 2008, resp. 2012.


A vsetko len 1/2 profil? Uplne cely usek?

Takze vystavba zo ZV na vychod az po 2012? R2 ma prioritu az po R3?


Čo platí dnes, nemusí o 2 roky. :idea: Lebo tak to je v SR. :idea:

Ja si myslím, že som zrozumiteľne napísal stav a nájdeš všetky odpovede na svoje otázky v konkrétnych témach ako aj tu.

Všetko na 1/2 profil. R2 sa v r. 2007 stavať nezačne, R3 ano. Tak čo to asi znamená :?:

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2007 20:47
od Dialniciar
Stavebné náklady (v Sk) bez DPH v CÚ 2005 a ukončenie príprav:

R2 Pstruša – Kriváň ...2 366 520 000 ... 2009
R2 Kriváň – Lovinobaňa ... 1 524 896 000 ... 2010
R2 obchvat Žiar nad Hronom ... 2 676 437 000 ... 2009
R2 Ožďany – Zacharovce ... 1 525 776 000 ... 2010
R2 Zacharovce – Bátka ... 1 447 618 000 ... 2010
R2 Bátka – Figa ... 1 340 000 ... 2 009 000 ... 2009
R2 Ruskovce – Pravotice ... 2 130 568 000 ... 2009

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2007 15:48
od Jurislav
kaviarista napísal:od LC po KE by sa mala stavat uz dnes v parametroch D


Jasne, uz jak ini lobbisti.

Dialnica je o moc rozumnejsia severom ako juhom.
Ked sa D3 stavia ako RC, co je myslim vyznamnejsia cesta ako R2, tak preco kurnik v parametroch D?

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2007 15:52
od Dialniciar
Jurislav napísal:
kaviarista napísal:od LC po KE by sa mala stavat uz dnes v parametroch D


Jasne, uz jak ini lobbisti.

Dialnica je o moc rozumnejsia severom ako juhom.
Ked sa D3 stavia ako RC, co je myslim vyznamnejsia cesta ako R2, tak preco kurnik v parametroch D?


Asi preto, že az raz bude hotová na plný profil aj R7, tak úsek LC-KE sa stane dôležitým bodom pre R1+R2 a pre R7+R2, ... tak asi preto.

Ale keďže sa tam nestavia ani len na plný profil tá RC, tak od diaľnice to má ešte dosť ďaleko ...

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2007 19:56
od Jurislav
Moj nazor: Je mi absolutne jedno, ci je cesta 24,5 alebo 26,5 alebo jaka chmara, 4 pruhy ako 4 pruhy. Piste mi tu aj desat stranove slohy, za tymto si stojim a budem aj vzdy stat.

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2007 19:57
od Dialniciar
Jurislav napísal:Moj nazor: Je mi absolutne jedno, ci je cesta 24,5 alebo 26,5 alebo jaka chmara, 4 pruhy ako 4 pruhy. Piste mi tu aj desat stranove slohy, za tymto si stojim a budem aj vzdy stat.


V takom prípade ale nepotrebuješ nové RC na Dobšinú či Vernár, ale bude ti stačiť aj cesta I. triedy na 2+2 jazdné pruhy. :wink:

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2007 20:01
od Jurislav
Dialniciar napísal:
Jurislav napísal:Moj nazor: Je mi absolutne jedno, ci je cesta 24,5 alebo 26,5 alebo jaka chmara, 4 pruhy ako 4 pruhy. Piste mi tu aj desat stranove slohy, za tymto si stojim a budem aj vzdy stat.


V takom prípade ale nepotrebuješ nové RC na Dobšinú či Vernár, ale bude ti stačiť aj cesta I. triedy na 2+2 jazdné pruhy. :wink:


Cakal som vselijake reakcie ale toto nie :D