teda ako je mozne ze ked D1 je chrbtova kost tak sa neriesi aspon po MI
Bidovce - Dargov stav prípravy: Proces EIA
Dargov - Pozdišovce stav prípravy: Proces EIA
Pozdišovce - Michalovce stav prípravy: Proces EIA
neviem, ale mne to pride ako "riesi sa"
podla mna BA / KE so sirokym okolim
suhlasim. dialnica ale nie je len o prepojeni 2 priemyselnych megacentier, ale aj o prepojeni ostatnych priemyselnych oblasti; este raz - netvrdim, ze kapacitnu infrastrukturu netreba aj v trase R2, ale aktualne nie je ani v jednom bode, ani v jedinej bodovej zavade dopravny problem tak vypukly, ako na ktorejkolvek bodovej zavade v trase D1/D3, kde aktualne D chyba;
takisto je otazne aku intenzitu generuju turisticke centra ?
ano, je to otazne, pretoze to este asi nik neratal; aj scitace spocitaju akurat tak pocet vozidiel (tie lepsie aj klasifikuju), ale staci si porovnat scitanie pocas a mimo prazdnin, napriklad taky RK. Bezny pracovny den to byvalo myslim okolo 20000/den (V-Z); prazdniny tomu pridaju 5000/den, a to nie su scitane vozidla, ktore obchadzaju RK po trase cesty 3.triedy - tych je odhadom mozno okolo 4000/den
takze s velmi hrubym odhadom sa da hovorit o nejakych mozno 6000-8000 vozidlach za den, ktore generuje len turizmus - bude tolko iba prazdninovy narast na JV, aj keby bola hotova R2?
preco su najpocetnejsi navstevnici cesi ? zeby kvoli kvoli blizkosti ked aj napriek mizernej urovni sluzieb ked akurat oni (+ poliaci) su ochotny platit + jazykova blizkost. preco nie su v turistickych centrach masy nemcov, britov ci zaocenancov ?
tu nechapem suvis s problematikou; ak pochadzate priamo z regionu, ktoreho sa R2 vysostne dotyka, tak s tym skuste nieco spravit - otvorte si podnik a ponukajte kvalitne sluzby;
mame zname udaje z 2000 a menej zname 1995 ked na severe boli nasobne nizsie intenzity ako teraz. porastli ked sa postavila dialnica
to je take tvrdenie, ktore je mozno trosku manipulativne; intenzity rastu neustale s casom, a je jedno - ci na juhu, vychode, zapade, severe... proste v celej krajine sa zvysuje mobilita a IAD sa stava neunosnou a infrastruktura uz je na svojich limitoch; to nie je len o tom, ze sa postavilo nieco na D1; na druhej strane aj rast intenzit je rozdielny v zavislosti od regionov a sever rastie az prilis rychlo;
E, batka a soroska spolu = 20 minut uspory. sice na cca. 150 km dlzke ale aj tak je to citelna uspora
ktosi v inom vlakne uvadzal na Sorosku, ze priemerna prejazdna rychlost tam je 78km/h; no neviem, ale taka priemerna rychlost nie je na I/18 medzi ZA a RK ani uprostred noci; kolko asi tak bude uspora na obchvate RK alebo ZA, ked sa dokoncia? v extremnom pripade (teda pocas povedzme piatkovej alebo prazdninovej spicky) mozno aj cez 60+ minut na jediny usek (cca 15km);