R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Ktorý variant trasovania obchvatu ZV preferujete pri zohľadnení všetkých kritérií?

Severný obchvat C2-C4 (kratší tunel)
41
30%
Severný obchvat C5 a jeho modifikácie (dlhší tunel)
47
34%
Prieťah mestom A a jeho modifikácie (zapustenie RC pod zem)
33
24%
Južný tunelový obchvat D
6
4%
RC odložiť na neurčito a dostavať I/50 na 4-pruhovú komunikáciu
10
7%
 
Celkový počet hlasov : 137

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod okorec » 11. Nov 2015 14:25

Ja by som výrazne preferoval C5 variant. 2 km tunel nie je zas také terno a ak bola expertíza na úrovni čosi cez 400M €, tak by som to tlačil na prípravu. V momente, keď sa zmení vláda (či to bude o pol roka alebo o 4 roky) a bude sa dať vysúťažiť cena možno pod 300M € a nebude prichystaných do realizácie veľa úsekov, tak je reálne, že toto môžu spustiť. Už len kvôli faktoru súvislej diaľnice, obchvatu veľkého mesta a významnej dopravnej križovatky by na tom mohol byť aj politický záujem.

Obávam sa, že ak sa bude robiť provizórium cez mesto a bude sa brojiť proti severnému obchvatu všeobecne, tak to spôsobí to, že zo Zvolena bude na dlhé roky lievik a nevyužije sa tým dostatočne ani diaľnica Zvolen - Kriváň, lebo ľudia budú hľadať iné trasy. Taktiež ekonomický vplyv na oblasti za Zvolenom bude negatívny. A nakoniec dôljdeme k tomu, že namiesto stavby za 300M sa bude postupne robiť niekoľko provizórií, preložiek a prestávb za možno 100M a finálnemu riešeniu za 300M sa aj tak nevyhneme, akurát ho odložíme o 10-15 rokov.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod babar » 11. Nov 2015 15:39

Mestom to musi byt OVELA lacnejsie, od Slatiny po Zvolen rovina, cez mesto zapustena alebo lepsie estakada
a este pol estakady pos Pustym hradom, dalej je dvojprudovka az po R1 takze nie je o com. A navyse,
ak ma byt R2 spojnica vychod-zapad Sliac je okluka, to je tak na spojenie BB-LC a okrem toho,
ak pojde R2 Sliac-Slatina tak cela dvojprudovka od Budce po Zvolen, estakada pod Pustym hradom
aj 4 pruhove mimourovnove krizovatky budu len na lokalnu premavku do Zvolena? Ci tade pojde R3??
Taliani maju viac tunelov okolo jedneho jazera ako mi na celom slovensku! https://youtu.be/cQb5CPNFOio
Obrázok používateľa
babar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 260
Obrázky: 22
Založený: 03. Máj 2014 15:39

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod robertko » 11. Nov 2015 17:10

podľa mňa
všetko na sever od prieťahu je nezmysel lebo nevyrieši dopravu križovatka neresnica I/66 I/50 - smer východ západ ( ak boli severné varianty tak je to min.10km zachádzka )
najrozumnejší je južný tunelový obchvat avšak super drahý ... preto je aktuálne prieťah mestom to najrozumnejšie a najreálnejšie riešenie
robertko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 330
Obrázky: 30
Založený: 06. Okt 2013 19:16

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod okorec » 11. Nov 2015 17:10

je spracovana aj varianta R2 prietahom ako 2+2 s MUK a je na to nejaky cenovy odhad? lebo takto tu len varime z vody.

osobne tuto trasu nevyuzivam a tak prosim o odhad tych, co tade chodia, na nasledovnu otazku.
na ako dlho by stacil prietah 1+1 s MUK bez toho, aby sa tam tvorili zapchy?
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod okorec » 11. Nov 2015 17:15

robertko napísal:podľa mňa
všetko na sever od prieťahu je nezmysel lebo nevyrieši dopravu križovatka neresnica I/66 I/50 - smer východ západ ( ak boli severné varianty tak je to min.10km zachádzka )
najrozumnejší je južný tunelový obchvat avšak super drahý ... preto je aktuálne prieťah mestom to najrozumnejšie a najreálnejšie riešenie


keď vezmem sever, juh, vychod, zapad, tak od I/66 z juhu sú intenzity najmenšie. čiže to by som nebral ako nejaký určujúci faktor, či má ísť R2 severom, juhom, stredom.
navyše ak pôjde R3 na Levice a nie na Krupinu, tak to už bude úplne minimálna premávka z I/66.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod i15 » 11. Nov 2015 17:16

Zvolen-Kriváň bez obchvatu ZV je ako Mengusovce - Jánovce bez obchvatu Svitu. Tam sa postavil kilometrový tunel okrajom národného parku a nikto to neriešil. Dúfam, že pri ZV sa bude čo najmenej kresliť a čo najskôr stavať
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod ANDi » 11. Nov 2015 18:37

babar;
Si tu relativne novy, tak si najskor precitaj par stran dozadu, kym tu zacnes pisat... Predstav si, ze cena pozemku v meste je vyssia ako pozemoku v poli... V pripade tunela pozemky ani vykupovat netreba... Cize ano, kludne 10 km cez pole moze byt lacnejsie ako 5 km cez mesto. Dalsim vyznamnym faktorom je prelozka inzinierskych sieti, atd. ktorych je v tom meste tiez podstatne viac ako v poli...

robertko;
Ty pises este vacsie hluposti :D Minimalna premavka je v smere juh-vychod, pretoze Krupina je len vacsia dedina (tym nechcem nikoho urazit) a dalsim vyznamnym cielom su az Sahy a z tadial na Lucenec a opacne nikto cez ZV jazdit nebude. Na smer DT, prip. Brezno sa vyuzivaju cesty nizsej kategorie, napr. Sasa - Slatinske Lazy...

Neresnicka MUK krizovatka na vyzname nestrati, stale bude riesit I/66, teda primarne juh-sever a aj juh-zapad.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod devil » 12. Nov 2015 08:49

Zvolen-Kriváň bez obchvatu ZV je ako Mengusovce - Jánovce bez obchvatu Svitu. Tam sa postavil kilometrový tunel okrajom národného parku a nikto to neriešil. Dúfam, že pri ZV sa bude čo najmenej kresliť a čo najskôr stavať


zvolen-krivan ma zmysel aj bez obchvatu ZV. ide o najproblematickejsiu cast na ZV-KE, co vidiet na priem. rychlosti. predtym nez sa zacalo stavat som napocital usporu asi 7 min, dnes aj vplyvom obmedzeni ktore nastali sa to splha k 10 min. pri SO ZV je to zatial menej ako 5 min.

na ako dlho by stacil prietah 1+1 s MUK bez toho, aby sa tam tvorili zapchy?


okrem kuska od neresnice po odbocku na sekier nie je predpoklad aby sa radikalne zvysovali asi 15.000 intenzity na vstupe do ZV. cize par rokov urcite, premavka bude samozrejme pomala ale stale plynula. jedine ze by v tejto lokalite mal zrazu vyrast nejaky projekt.

dajte teraz vy rozumny argument preco r3 cez levice a cez handlovu ( okrem ineho cez handlovu taky isty pocet km tunelov ako cez napant + 30 km deficit RC )


toto je uz OT. R3 je tak vzdialena buducnost ze sa to nebude ani nema riesit cez R2. prislusne prispevky presuvam do prislusnej temy.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod ANDi » 12. Nov 2015 19:11

robertko; Este aj k tym presunutym prispevkom, pleties jablka s hruskami... Tu sa bavime o tom, ktore trasovanie vychod-zapad (R2) je v okoli ZV najvyhodnejsie, juzny variant to urcite nie je... Tak neviem co do toho pleties polskych a madarskych soferov.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod ecce » 14. Nov 2015 08:48

Ktory smer je vlastne vytazenejsi?
Od Detvy smerom k BB alebo smerom k ZH?
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod ANDi » 14. Nov 2015 09:24

Asi ZH, smer na BB klame, lebo sa tam primiesava tranzit z juhu. A co poznam bystricanov a detvanov, tak ti jazdia po II/591, bo je to kratsie, cize ti ZV obchadzaju uplne.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod eric987 » 15. Mar 2016 15:29

Studiu realizovatelnosti na tento usek doda Dopravoprojekt, viac info : http://www.uvo.gov.sk/vestnik/oznamenie/detail/331262
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod janci497 » 23. Jún 2016 08:13

janci497
návštevník
 
Príspevky: 30
Založený: 14. Okt 2014 14:08

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod aquila » 23. Jún 2016 09:09

nejako sa mi nechce verit, ze urobia miestnu komunikaciu nad prekrytym tunelom napriec zvolenom ...

to uz je realnejsie urobit prelozku lieskovskej cesty a popri stanici sa napojist centrum, ale to bude cisty prietah a nie zrovna idealna vec. kazdopadne to vyzera, ze prietah sa bude presadzovat, az sa presadi ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod racto » 23. Jún 2016 15:10

Ale da sa to :)
Presadzovanie je politická vec, už nie odborná.
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod ANDi » 23. Jún 2016 16:22

To je taky clanok o nicom. A som velmi zvedavy v akej dlzke by mal byt ten povrchovy tunel...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod aquila » 17. Sep 2016 09:52

viewtopic.php?f=35&t=21809

uvidime aka cast pojde realne v tuneli a aky to bude tunel, aj ked osobne si myslim, ze minimalne po MUK neresnicka by to malo ist ako dalsi profil terajsej cesty, a detto okolo buciny ..

v podstate je to aj tak dost divocina, vsak PHS alebo dajme tomu prekryty tunel popri motovej/sekier budiz, ale aj tam to vlastne staci len z jednej strany, lebo popri hrone je aj tak priemysel .. a navyse pri rozumnom aplikovani vyvolanych investicii, ktore uz su v uzemnom plane, tak sa da kopu riesit uplne inak ..

uprimne ked moze ist cez ruzinov, a petrzalka normalna dialnica, preco by nemohlo to ist aj cez zvolen, kde to ide v drtivej vacsine aj ked okolo priemyselnych zon, okrem jedneho sidliska ..

a uplne najlepsie by bolo urobit len normalny prietah v teajsej trase a potom mozno za XY rokov urobit juzny obchvat,kedze severny efektivne nie je mozny ..

kazdopadne, treba si pockat na EIA ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod racto » 17. Sep 2016 10:22

Sa mi páčil jeden komentár. Zvolenčania odmietnu varianty (inak už spisujú petíciu na Môťovej), NDS teda sa nebude zaujímať Zvolenom. Do 10 rokov sa Zvolen pekne podusí vo veľkej doprave a naraz bude dobrý každý južný variant :).
Niečo podobné ako Považská Bystrica.
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod devil » 17. Sep 2016 10:43

uprimne ked moze ist cez ruzinov, a petrzalka normalna dialnica, preco by nemohlo to ist aj cez zvolen, kde to ide v drtivej vacsine aj ked okolo priemyselnych zon, okrem jedneho sidliska ..


v BA nebola moznost inej trasy ibaze by sa nenapajala na PM co bolo nemyslitelne. cez petrzalku bol rezervovany koridor.

... ked cez mesto tak paralelnu cestu, len potom som zvedavy na celkove naklady...niekde kde horko-tazko jazdi 15.000 aut treba mat 70.000 kapacity (D + paralelna jednotka).

co sa vlastne preukazalo ze SO nie je medzi variantami ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod eric987 » 17. Sep 2016 10:53

MOZNY vlpyv na mineralne vody kupelov Sliac. Ked to vsak vedeli poriesit pri Nimnici v suvislosti s prelozkou trate Puchov-PB, niet dovod verit tomu, ze SO bol naozaj nepriechodny.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod DrX » 17. Sep 2016 11:09

Kapacitne to poriesit rozsirenim / podkopanim + "zmimourovnovanim" aktualnej cesty cez ZV je dobry plan. Nech zacnu cim skor. Namiesto severneho obchvatu potom mozu niekedy postavit jednotku, ktora obsluzi smer BB-Detva.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod eric987 » 17. Sep 2016 11:13

Tak prietah ma dialnice fakt nehodne smerove parametre. Nech ten zostane jednotkou (hoc v prevaznej casti 2+2 s MUK a hoc s oznacenim ako cesta pre mototrove vozidla), avsak "definitivna" dialnica nech ide pekne S obchvatom s tomu prisluchajucimi parametrami.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod DrX » 17. Sep 2016 11:22

Mozno nakoniec ten SV obchvat bude. Ale v com konkretne ma ten prietah nehodne smerove parametre?
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod zvR7 » 17. Sep 2016 15:02

"uvidime aka cast pojde realne v tuneli a aky to bude tunel, aj ked osobne si myslim, ze minimalne po MUK neresnicka by to malo ist ako dalsi profil terajsej cesty, a detto okolo buciny ..
v podstate je to aj tak dost divocina, vsak PHS alebo dajme tomu prekryty tunel popri motovej/sekier budiz, ale aj tam to vlastne staci len z jednej strany, lebo popri hrone je aj tak priemysel .. a navyse pri rozumnom aplikovani vyvolanych investicii, ktore uz su v uzemnom plane, tak sa da kopu riesit uplne inak ..
uprimne ked moze ist cez ruzinov, a petrzalka normalna dialnica, preco by nemohlo to ist aj cez zvolen, kde to ide v drtivej vacsine aj ked okolo priemyselnych zon, okrem jedneho sidliska ..
a uplne najlepsie by bolo urobit len normalny prietah v teajsej trase a potom mozno za XY rokov urobit juzny obchvat,kedze severny efektivne nie je mozny"

určite to takto bolo plánované aj za socíku, (stačilo by oprášit staré plány) od odbočky na BB po Neresnickú je to polprofil R-ky, tunel hlavne kvôli hluku by trebalo , nikto by nechcel bývat pri rušnej dialnici , hlavne ked to raz bude hlavný tah z BA na KE... v BA to až tak nevadí, tam sú ludia už zvyknutý na hluk vo dne i v noci, ked tam žiješ a ideš na vidiek sa čuduješ prečo je tak ticho :roll: , ináč zo všetkým plný súhlas... by tam stačilo 3x MUK a je vybavené na min. 20 rokov, a neskôr južný obchvat keď už severný neprejde.
Lenže sme na Slovensku a bude to patová situácia, mesto to bude odmietat ako R , peniaze na južný nie sú ( ani na severný :D ), ale bude sa to plánovať nadalej ako povedzme južný...a na rozšírenie ako cesty prvej triedy bude odpoved, že je to zbytočné lebo bude R , t.z. že dlho dlho nebude nič až následne kolaps dopravy a vtedy si už niektorý budú medliť ruky ako na tom zarobia a prejde nejaký šialene drahý variant.
zvR7
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 343
Obrázky: 0
Založený: 05. Máj 2013 15:13

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod ANDi » 17. Sep 2016 21:34

aquila; problemom ale nie je sidlisko Sekier, ale rodinne domy v Motovej ktore su natlacene popri ceste z oboch stran a medzi nimi uzke ulicky (a tecie tadial Slatina, nie Hron), to by ten elegantny tunelik na prietahu musel mat minimalne 600 metrov... Ale HLAVNE prietah neriesi napojenie na BB. Neviem komu to severne trasovanie tak velmi vadi, ale velmi rychlo od neho upustili. Pritom tam je najvacsi priestor na upravu, optimalizaciu, prip. uplne nove varianty.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.