Moderátor: Moderátori
granite01 napísal:Trošku som provokoval . . . ale bolo by vhodné čítať aj príspevky nad tým mojím . . . ak je totiž pravda, že tunel sa bude stavať rovno v 2rúrach, potom aj keď by som sa rozkrájal, tak cena tunelu Sorošky nepôjde pod 4,65km x 25x 2 = 255 mil. eur, veď vieme, že ceny tunela Bôrik bola práve na tejto cene cca 50mil €/1 km. A keďže zároveň sú kapacity dosť naplnené, tak aj o tých 255 mil za tunel dosť pochybujem.
i15 napísal:2 rúry sú finančne neúnosné
poloprofil bude na hrane, keď sa vhodne pohrajú s nárastom dopravy a úsporou času
granite01 napísal:jasne ušetríš namiesto 87% zaplatíš 100% čo znamená, že to bude stáť viac peňazí. Presne o 15% viac (aj ked dostanes dva profily, to nepopieram)
granite01 napísal:jasne ušetríš namiesto 87% zaplatíš 100% čo znamená, že to bude stáť viac peňazí. Presne o 15% viac (aj ked dostanes dva profily, to nepopieram)
či to bude 4,2 alebo 4,6 to veľký rozdiel nerobí . . . stále ten kilometer dialnice c tunely sa bude pohybovať medzi 45- 60 mil eur.
Od Bôrika uplynulo aj dosť času . . . cena technológie aj práce išla skôr mierne nahor ako dole. . .
No keĎ sa na to tak pozriem, pri 6 000 áut za deň to bude pekný luxus . . . len aby nám tie peniaze napr. v Košiciach nechýbali, keď vidíme ako sa rozpadajú chodníky, cesty, mosty a podobne. . . hlavne že 6 000 áut na deň sa bude premávať luxusným 4-prúdom.
A mimochodom, omnoho viac by sa oplatilo postaviť za tie peniaze juhovýchodný obchvat Prešova v polovičnom profile (aj keď na toto každý kašle, radšej chcú realizovať super drahý SO PO)
. . . proste vždy je to aj o prioritách a tie dúfam nám JASPERS nastaví dobre. . .
i15 napísal:granite01 napísal:jasne ušetríš namiesto 87% zaplatíš 100% čo znamená, že to bude stáť viac peňazí. Presne o 15% viac (aj ked dostanes dva profily, to nepopieram)
na predchádzajúcej strane mal poloprofil cenu 80%, teraz je to 87%, za chvíľu bude plný profil lacnejší ako polo
Ako budú rásť intenzity po pretunelovaní Sorošky? Žiaľ nevnímaš realitu, iba seba samého.
DrX napísal:Dufajme, ze to rozbehne este Smer, lebo ak sa to necha zas na KDH, tak bohuzial, radsej prevrtame kazdy kopec okolo Presova.
expwy napísal:To sa veľmi mýliš DrX. Jaspers nepodporí žiaden projekt, ktorému nevychádza ekonomika. Jaspers neuznáva cestnú dopravu, preferuje železničnú dopravu a MHD a preto sú proti navyšovaniu intenzít. Napr. v Prešove majú problem s akýmkoľvek obchvatom, D1 ako tak tolerujú, R4 je podľa nich úlet, ktorý Prešovu nepomôže a nikdy ju nepodporia...
expwy napísal:To sa veľmi mýliš DrX. Jaspers nepodporí žiaden projekt, ktorému nevychádza ekonomika. Jaspers neuznáva cestnú dopravu, preferuje železničnú dopravu a MHD a preto sú proti navyšovaniu intenzít. Napr. v Prešove majú problem s akýmkoľvek obchvatom, D1 ako tak tolerujú, R4 je podľa nich úlet, ktorý Prešovu nepomôže a nikdy ju nepodporia...
devil napísal:Ako budú rásť intenzity po pretunelovaní Sorošky? Žiaľ nevnímaš realitu, iba seba samého.
no ja neviem ale ak by aj rychlo rastli stacilo by to ? inac povedane su dnesne intenzity na branisku hodne toho kolko stoji tunel ? asi nie...takze jedna vec je suvisla dialnica a druha je riesenie zavad. toto neviem ci riesi JASPERS alebo sa caruje s cislami aby to vyslo.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 19 hostí.