jarino napísal:Tak na RC je vyčlenených cca 230 miliónov a plný by stál cca 400 miliónov podľa CBA. Intenzity 20 000 tiež neviem či sú reálne, ale polprofil ... Všetko je to iba naťahovanie času.
400 mil. sú celkové náklady (projekty, výkupy, stavba...). Celý úsek stoja stavebné náklady cca 290 mil. EUR (podľa štátnej expertízy), stavba zahrňa aj stredisko správy a údržby + veľké odpočívadlo (ktoré musia byť podľa Koncepcie vybudované) a dalšie náklady zhltne mimoúrovňová križovatka Ludvíkov Dvor (cca 40 mil. EUR) + vyvolané investície na celom úseku (je tam veľké množstvo sietí ktoré treba preložiť). Tak povedz koľko ušetrí ten polprofil? 30-40 mil. z celkových stavebných nákladov. Mimochodom, skoro celý úsek je už majetkoprávne vysporiadaný a to na plný profil - išlo tam cez 80 mil. EUR.
Intenzity tam budú po dostavaní na jednotlivých medzikrižovatkových úsekoch od 12 000 voz. cez 20 000 voz. (tie sú na úseku okolo US Steelu už teraz cca 23 000 podľa sčítania SSC). Treba si uvedomiť, že cez túto R2 nebude prechádzať len tranzit ale aj doprava z mestských častí napr. za prácou do US Steelu... Postavením tohto úseku v plnom profile by sa vytvoril dokompletizoval celkový ťah od hraníc s Maďarskom, obchvatom Košíc a napojením na diaľnicu D1 do Prešova.
Tak ako si poznamenal, všetko je to iba naťahovanie času, Valent by rád videl vo výstavbe R2 Kriváň - Lovinobana a pod., kde je síce príprava už o čosi ďalej, ale peniaze na tieto úseky nemá...