Stránka 3 z 34

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2014 20:59
od ecce
Kym smerom do BA su obchvaty porovnatelne (mozmo prietah je trochu lepsi), severny obchvat ma znacnu dopravnu vyhodu smerom do BB, tak dufam, ze sa tam este nejake riesenie najde.

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2014 22:01
od Andrej
Milos napísal:Určite to radi neprivítajú, ale možno to nakoniec bude nutnosťou, ako pred pár rokmi v PB, tam by tiež bol ideálny tunelový variant, ale nebola vôľa zo strany štátu. Pri vhodných protihlukových a kompenzačných opatreniach plus vyriešení bariéry (R2 v presypaných tuneloch, súbežná obslužná mestská komunikácia s omnoho menej intenzívnou premávkou než súčasná I/50) to môže byť v porovnaní s dnešnou situáciou dokonca prínosom

V PB by tunelovy variant nebol az tak idealny, ale to sme OT. Vo ZV to vyzera tak, ze najpriechodnejsi bude prietah mestom s urcitymi opatreniami - myslim, ze to, co si spisal by bolo obrovskym prinosom.

Neviem, kam by to este na severnom obchvate chceli posunut, vela miesta tam nie je. Kazdopadne cena useku bude velmi vysoka bez ohladu na trasu.

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2014 22:18
od ANDi
Moznost posunut to na severe nizsie tam je, ale znamenalo by to ovela dlhsi tunel... Napr. kombinacia C5 a C2.

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2014 22:22
od Andrej
Vysledky HGP nezahrnuju uzemie vychodne od Sliacu vseobecne? Za 2 roky stihli preskumat len jeden kratucky tunel?

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2014 00:13
od ANDi
Ja len teoretizujem, ze je tam pomerne rozsiahle nezastavane uzemie medzi ZV a Sliacom, o vysledkoch HGP nemam ani paru :)

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2014 00:21
od DrX
Kvoli takymto veciam je dolezite robit pripravu paralelne na viacerych usekoch, aby bol zasobnik, z ktoreho je vzdy co stavat pre pripad, ze sa nieco takto pokaka.

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2014 08:17
od mirsi
HydroGep hudrogeologicky priskum 0 zaverecna sprava:
http://www.obyvateliapresliac.sk/doc/zaver.pdf

v zavere:
Nakoľko rýchlostná cesta R2 bude prechádzať priamo cez novozistené zdroje minerálnych vôd a zároveň cez II. ochranné pásmo prírodných liečivých zdrojov v Sliači a v Kováčovej, boli definované možné riziká aj pre tento úsek.

Vrtmi C3-1 a C3-2 sme zistili významné zdroje minerálnych vôd s potenciálnymi využiteľnými množstvami.

ale vsak:
B) prieskum nepreukázal ovplyvnenie minerálnych a termálnych vôd v Sliači, realizovanými technickými prácami: desať hydrogeologických vrtov (hĺbky 40 a 70 m), desať overovacích hydrodynamických skúšok (24 hodín), jedna spoločná dlhodobá čerpacia skúška na vrtoch: C3-1, C3-2, C3-3, C3-4, C3-5, C3-7, C3-10 v trvaní 28 dní a jedna spoločná poloprevádzková čerpacia na vrtoch: C3-1, C3-2, C5-2 a C5-4 v trvaní 60 dní, počas ktorej bolo odčerpaných sumárne Q sum =76 629 m3

teoreticky mi to vychadza, ze C5 variant by este mohol byt schodny

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2014 08:24
od mirsi
variant C5 s tunelom:
Tunel nepredstavuje akútne nebezpečenstvo pre minerálne a termálne vody v Sliači, pretože:
a) bude hĺbený v slabo priepustných vulkanoklastických horninách,
b) jeho niveleta bude z väčšej časti nad, resp. mierne pod hladinou podzemných vôd, výnimku predstavuje jeho východná časť, v ktorej sa ponára hlbšie pod hladinu podzemných vôd,
c) nezasiahne kolektory zistené vrtmi C5-2 a C5-3,
d) chemizmus podzemných vôd v trase variantu C5, s výnimkou vody vrtu C5-2, poukazuje na ich rozdielne infiltračné a akumulačné oblasti, v porovnaní s vodami žriedelnej oblasti.

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2014 16:28
od Andrej
DrX napísal:Kvoli takymto veciam je dolezite robit pripravu paralelne na viacerych usekoch, aby bol zasobnik, z ktoreho je vzdy co stavat pre pripad, ze sa nieco takto pokaka.

Nastastie priprava na viacerych usekoch pokracuje. Okrem planovanej Sorosky a obchvatu KE sa pripravuje aj cely usek Krivan-Lovinobana, hoci pochybujem, ze by siel do tendra uz buduci rok, ako to chcu na ministerstve.

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2014 17:58
od ANDi
Obrázok

V tej HGP sprave sa spomina len variant C3 a C5... To znamena, ze na variant C2 s 540m tunelom sa nerobil prieskum vobec??!

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2014 14:36
od cryfcad
Milos napísal:Určite to radi neprivítajú, ale možno to nakoniec bude nutnosťou, ako pred pár rokmi v PB, tam by tiež bol ideálny tunelový variant, ale nebola vôľa zo strany štátu. Pri vhodných protihlukových a kompenzačných opatreniach plus vyriešení bariéry (R2 v presypaných tuneloch, súbežná obslužná mestská komunikácia s omnoho menej intenzívnou premávkou než súčasná I/50) to môže byť v porovnaní s dnešnou situáciou dokonca prínosom


Som Zvolencan, dokonca byvajuci na Sekiery, a musim povedat, ze Milos ma v tomto urcite pravdu. Ja to vravim uz dlho, ze nerozumiem preco to Manka vtedy zatrhol. Pre Sekier by to bolo urcite najlepsie riesenie. Teraz sme tam aj tak odrezany I50tkou a pokial by sa tato Rka robila skutocne s citom, zapustena do zeme, presypana, tak by to bolo urcite omnoho lepsie ako to je teraz. Z mojho pohladu je to nie len vyhodne pre obyvatelov (zidem z kopca a som na vypadovke z mesta), ale skutocne aj najlepsie mozne riesenie pre Zvolencanov. Pokial by sa to tahalo severne od mesta ako su vsetky varianty cez Sliac, tak by znicili dolezite urbanisticke uzemie, jedno z mala kam sa chodia Zvolencania relaxovat. Prechadzka popri Hrone na Sliac by uz to caro nemala keby tam ponad hlavu mala ist rychlostna cesta.

Posuvat trasovanie dalej na sever je uplne od veci lebo by to vobec neriesilo potrebu obchvatu Zvolena. Neodlahcilo by to mesto, tak ako by to odlahcilo keby to bolo blizsie.

Juzny tunelovy variant je sialene riesenie, ktore je na Slovensku absolutne nerealizovatelne, nehovoriac o tom, ze sa to spolieha na vystavbu VD Slatinka, ktora s troskou stastia nebude nikdy postavena (zabija dalsie uzemie kam chodia Sekiercania/Zvolencania relaxovat).


Takze jednoznacne najlepsie riesenie je tahat to Neresnicou a Motovou. Pokial by sa to robilo s rozumom a s ohladom na ludi, tak by to skutocne malo pre mesto este aj prinos.

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2014 17:15
od racto
Aj mne sa zdá že prieťah mestom by bol najlepší zo všetkých variantov. Ale pochybujem že by sa realizoval.

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2014 17:22
od ANDi
Ste vtipni :D

V Motovej je malo miesta, rodinne domy su tam na oboch stranach a velmi by ma zaujimalo, kadial by ste chceli tahat paralelnu cestu I. triedy, alebo len samotne napojenie Sekiera na mesto. Je tam sice miesto na rozsirenie v zmysle prietahu 2+2, ale to rozsirenie straca zmysel po vybudovani RC... Na plnohodnotnu RC s mpr 130 tam priestor nie je. A netreba zabudat, ze kusok vedla je koryto Slatiny. To ako si to predstavujete vy, ze zapustena RC a presypane tunely... To by bolo drahsie ako ktorykolvek severny variant a hlavne by to vobec neriesilo napojenie BB smerom na vychod.

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2014 18:40
od Andrej
Mas pravdu, ze by to bolo drahsie riesenie (aj ked to na prvy pohlad tak nevyzera), avsak juzny obchvat je este drahsi a severny je zrejme nepriechodny. Pri prietahu mestom bude zrejme potrebny aj dalsi tunel kvoli obchvatu Lieskovca.

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2014 19:56
od i15
Plnohodnotná RC sa cez mesto asi nedá postaviť. Ja by bol za čo najskoršiu úpravu I/50 od Budče po Zv.Slatinu na 2+2 s MPR 70-110 a následne by sa postavil ekologicky prijateľný severný obchvat.

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2014 20:59
od Milos
A co si vy, Kefalíne, představujete pod pojmem "plnohodnotná RC"? :) Obchvat Linzu, resp. prieťah, má obmedzenú rýchlosť na 100, v presypaných tuneloch na 80.. Ale Rakúšania to všeobecne s obmedzeniami preháňajú, viď MPR 80 km/h na obchvate Viedne S1 od Vösendorfu smerom na Linz, 3 pruhy v jednom smere, žiadny tunel, obmedzenie platí nonstop vo dne, v noci. Pritom v neďalekom najdlhšom tuneli na obchvate S1 (pri Schwechate) je 100 km/h.

Takže ak by bola na R2 vo ZV MPR 100, možno 110 km/h, tak ťažká pohoda.

Úprava I/50 by situáciu s rozdelením mesta bariérou až do vybudovania obchvatu, t.j. na dlhé roky, ak nie nejaké to desaťročie, ešte zhoršila.

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2014 22:33
od ANDi
Plnohodnotna RC znamena mpr 130, s vynimkou tunelov.

Prejazd po I/50 je aj v sucasnoti plynuly, a ako som uz parkrat spominal, bolo by to ovela lepsie keby sa posunuli znacky koniec obce pod zimnym stadionom a na dlhej rovinke pri Bucine, alebo pri Bucine aspon zvysili mpr na 70, lenze kde by potom chudaci merali... A ako som informoval pred tyzdnom, vo ZV sa robi presny opak a nie zvysovanie rychlosti viewtopic.php?p=161990#p161990

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2014 23:01
od i15
Linz je mimo hlavného ťahu, naproti tomu ZV je hlavný ťah pre východ BB kraja, KE kraj a horný Zemplín, takže treba rozmýšľať dlhodobo

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2014 23:21
od Milos
Dobre, tak teda nie Linz, ale Wien S1

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2014 01:17
od ANDi
Obrázok

Miesta je tam podla mna este viac nez dost... {plne rozlisenie}

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2014 01:30
od mareks96
Co znamena ten zlty utvar?

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2014 01:37
od ANDi
Kopa volneho nezastavaneho priestoru...

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2014 11:34
od plš
Trasy sa tomu miestu nejako podozrivo vyhýbajú, ako čert svetenej vode. Nie sú tam náhodou zariadenia špeciálneho významu, lebo podozrivo blízko sú 3 duby?

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2014 11:38
od Andrej
Tu "kopu volneho nezastavaneho priestoru" vzhladom na relief vies prekonat jedine:
1. dlhym tunelom, ktory moze byt opat problem pre protesty Sliacu
2. mohutnou estakadou od R1, ktora bude zrejme nepriechodna pre vzletovu drahu letiska Sliac, znicenie obrovskeho mnozstva lesov a zbytocne exhalaty vzhladom na maximalne stupanie z oboch stran.
A netreba zabudat aj na velku plochu vzacneho arboreta Borova hora, ktore je 3. stupnom ochrany.
http://uzemia.enviroportal.sk/main/detail/cislo/202

Osobne vidim len 2 mozne varianty:
1. upraveny severny obchvat, je vsak potrebne presvedcit ludi, ze vodu je pri razeni tunela mozne vyuzit aj bez znecistenia - po skusenostiach s Korbelkou to vsak nevidim realne
2. upraveny prietah mestom, ako pisal Milos

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2014 12:10
od ecce
Dlhy tunel cca. 3-4km na severe (dalej od Sliacu, blizsie k Zvolenu) by bol stale lepsi ako dve 4km tunely na juhu. Prietah neviem, nakolko sa zmesti, ani cenu, takze s tym neviem porovnat.