Stránka 21 z 73

R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2017 18:59
od Vlados
Jano1 napísal:
stanley napísal:....................................................

Ak tu je niekto, kto sa myli, tak si to ty. Soroska sa oddaluje pre nizke intenzity dopravy, intenzita menej ako 6000 v./24h sa rozdeli do tunela a cast ostane na starej ceste. Aka bude intenzita v tuneli? Soroska nie je taka zla cesta ako Branisko, cize vacsi podiel zostane na starej ceste. Z tych 5792 v./24 v roku 2015, pojde aspon 5000 do tunela? Je dost mozne, ze nie.

Usek I/16, ktory ma by nahradil usek RC sa jazdi v sucasnosti 18 km za 14 min, cize 77 km/h, teda cesta tam asi zla nebude.

https://www.google.sk/maps/dir/48.6422077,20.5305522/48.5961272,20.7068692/@48.6164822,20.602838,12.5z/data=!4m2!4m1!3e0

Plny profil, ked tam nie je v sucasnosti ani 6000 v./24h? Potom z toho vylezie nieco take, ako je R4 s 3272 v./24h na plnom profile.

Nemusíte si tu nadávať.
a) Soroška nie je priorita lebo voľné peniaze + lebo nedostatočné intenzity
b) to že by sa mal raziť plný profil je iná vec, ale najskôr bude potrebné zmeniť a) a potom môže prísť ešte niekto kto ušetrí rozhodnutí o polprofile... niečo ako na D3 Skalité.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2017 20:33
od Jano1
Vymazavanie prispevkov opat v mode. Sa niekomu nehodi co pisem. Tak si tu pokojne bacujte.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2017 21:47
od DrX
Aspon som nemusel odpisovat, ze zas, ako tradicne, zamienas pricinu a nasledok, resp. uvadzas priklady *** Jano1-dvojiteho metra:
- na severe: investujeme do dialnic aby sme pritiahli novych investorov, a potom dalej vrieskame, ze chceme viac investicii do dialnic, lebo su pretazene, ked pritiahli tych investorov a stiahli dopravu z inych regionov/ciest,
- na juhu: neinvestujeme do nicoho, lebo sa politicky rozhodlo, ze najprv investujeme do D1. Takze sa nepritiahnu ziadni novi investori, ludia musia odist a ti, co zostanu, si vyvazanie autom nemozu dovolit, a dialkovu dopravu este odvedieme na naokolo blizsie. A potom vypisujeme, ze sak pozrite sa jake su intenzity.

Ked sa Soroska postavi, tak je hromada dovodov, aby sa intenzity znasobili (moznost dochadzania do KE pre RV, pritiahnutie investorov, zlepsenie pre kamionovy tranzit V-Z, kedze sa eliminuje hlavna bodova zavada).
Takze 60:40 na vas!!!

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2017 15:24
od devil
Vymazavanie prispevkov opat v mode. Sa niekomu nehodi co pisem. Tak si tu pokojne bacujte.


neviem kto to zmazal ale myslim ze to bolo vymazane kvoli prispevku od stanley ktory si odcitoval....takze po uprave som to vratil.

inac je malichernost riesit par sto aut hore. dole. kludne 80 percent aut prejde do tunela lebo tam nie je velka lokalka. pre poloprofil okolo bodovych zavad intenzity nie su podstatne.

Usek I/16, ktory ma by nahradil usek RC sa jazdi v sucasnosti 18 km za 14 min, cize 77 km/h, teda cesta tam asi zla nebude.


podla toho ako potiahnes ciaru na mape. bezny den sa 77km/h malokedy podari, normal je asi 70 km/h. a je to citit ked pred/za sa ide bezne mpr.

Ked sa Soroska postavi, tak je hromada dovodov, aby sa intenzity znasobili


podla mna osamely 15 km usek neznasobi intenzity ani ked bude mat 10 pruhov.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2017 19:07
od nevo83
dobre som pocul slecnu v spravach na Tv Narkoza ze to bude jednorurovy tunel a nie 2rurovy

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2017 19:36
od yombie
desiata "reportáž" -> Jaskyňu prepoja s tunelom
http://videoarchiv.markiza.sk/video/prv ... zne-noviny

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2017 20:36
od garip
stanley napísal:soroska bude dvojrurovy tunel je to uz cierne na bielom ,schvalene najdite si dokazy, aj na nds sa to pise aj ostatne zdroje to tak uvadzaju, za prve, za druhe branisko v kratkej dobe zacnu (do r.2020) s vystavbou druhej rury, hawk bodka. tu nie je o com diskutovat ,toto su fakty

nechces este raz prehodnotit toto tvoje tvrdenie? :lol:

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2017 20:48
od Viktorius
Soroska bude jednorurovy tunel s obojsmernou premavkou. Mozme ocakavat opat predlzenie terminu.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2017 21:13
od medima
Jednorurovy tunel? To by bola chyba. Dufam, ze prehodnotia nazor. Akoby nestacilo, ze na vychod a KSK kaslu, su az taki skupi, ze ked nam tu maju jeden tunelik vyvrtat, tak uz trochárčia.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 20. Jún 2017 09:21
od Maxx787
ved ale to je aka sprostost? aj tak sa musi robit unikovka, a ked vrtam do jaskyne a niekedy to mozno budu robit na 2+2 aj ked nie tak rychlo, tak to budeme do chranenych uzemi vrtat dva razy a nicit pozdemnu priprodu? slovensko: uroven vyhladoveho myslienia level 0.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 20. Jún 2017 10:03
od Vlados
nerieš, čo povie nejaká "hovorkyňa". keby jej tam napísali, že v jaskyni bude aj čerpačka tak to povie.
ak niekto predsalen politicky/kapitánsky rozhodne, že tunel bude jednorúrový tak bude aj keď to malo stáť takmer ako plný dvojrúrový, stačí že ovečkám povie že to stálo menej. na Slovensku ešte žiadny politik ani štátny manager nikdy nesedel za nesprávne rozhodnutia.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 20. Jún 2017 11:20
od Vceliak
Vlados napísal: čo povie nejaká "hovorkyňa"

Ale ja by som rád vedel, kto to tej akože hovorkyni nadiktoval. Nie preto, že by to bolo zaujímavé si s nim o tom argumentačne podiskutovať, ale aby bolo jasné, že koho na tie kandelábre je potrebné zavesiť, na výstrahu! :-)

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 20. Jún 2017 13:02
od devil
a ta unikovka by stala tolko ako kompletna druha rura ?

R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou/Ceny...

OdoslaťOdoslané: 20. Jún 2017 13:31
od KN.SK
devil napísal:a ta unikovka by stala tolko ako kompletna druha rura ?
Pred vyše rokom:
jarino napísal:Červený variant
Plný: 442,3 mil. eur
Polprofil: 305,4 mil.eur

Modrý variant
Plný: 445,8 mil.eur
Polprofil: 308,6 mil.eur

V červenom variante tunel Soroška 201,7 mil. eur v plnom profile. V polovičnom 121 mil. eur. Jeden dlhší most je za 18,7 mil. eur.
Vo Value for money je tento úsek za 413 mil. eur

A iné posudzovaniahodné geologické, hydrologické a technologické záležitosti:
viewtopic.php?f=47&t=13301&start=400#p177935
viewtopic.php?f=47&t=13301&start=400#p177939
viewtopic.php?f=47&t=13301&start=375#p177728

R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou/Ceny...

OdoslaťOdoslané: 20. Jún 2017 14:13
od KN.SK
Oprava:
KN.SK napísal:
devil napísal:a ta unikovka by stala tolko ako kompletna druha rura ?
Pred 2 mesiacmi (02. Apr 2017 16:29):
jarino napísal: •••


A iné posudzovaniahodné geologické, hydrologické a technologické záležitosti:
Pred vyše rokom:
viewtopic.php?f=47&t=13301&start=400#p177935
viewtopic.php?f=47&t=13301&start=400#p177939
viewtopic.php?f=47&t=13301&start=375#p177728

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 20. Jún 2017 14:44
od fh
Vceliak napísal:aby bolo jasné, že koho na tie kandelábre je potrebné zavesiť, na výstrahu! :-)


Za to že tam nebudeš mať čo ty chceš? Na kandelábre a podobné popravy vyzývali vždy manipulátori davov v mene ich pošahaných revolúcií, či už to bol výbor pre verejné blaho za Robspierra alebo boľševici, vždy chátra tlieskala.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 20. Jún 2017 15:42
od milan_KM
Inak som zvedavý na použitý FIDIC na tomto úseku. Keďže je geológia ozaj náročná a ani neviem či máme moderné skúsenosti s tunelmi v "ementále", tak bude bohatý priestor na tučné dodatky.
Tiež súhlasím, že sa oplatí investovať a v takýchto náročných podmienkach raziť hneď obe, boh vie na čo všetko sa tam môže naraziť. A postupné razenie, môže vyvolať naozaj nepriaznivú redistribúciu napätosti ak bude masív plný jaskýň. (Ak sa mýlim poprosím odborníka o názor)

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 20. Jún 2017 18:08
od medima
Soroska uz je prevrtana jednym tunelom, zeleznicnym. Oni sa tvaria, akoby ten masiv bol nedotknuty, nepoznany a teraz ho dobyvaju jak stratenu archu. To ako tunel razili v inych podmienkach? Tie jaskyne tam predtym neboli, nevedeli o nich, nevyskytli sa uz skor pocas razenia?

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 20. Jún 2017 19:06
od random
Vraj pri razeni tunela narazili na nejake kaverny ale zasypali ich. Netreba zabudat, ze v jeho tesnej blizkosti je Jablonovska jaskyna.
Co viem tak na isto sa nasla jaskyna v telgartskeho tunela nasli nieco vacsie ale tiez to zasypali.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 20. Jún 2017 19:10
od Vceliak
fh napísal:
Vceliak napísal:aby bolo jasné, že koho na tie kandelábre je potrebné zavesiť, na výstrahu! :-)


Za to že tam nebudeš mať čo ty chceš? Na kandelábre a podobné popravy vyzývali vždy manipulátori davov v mene ich pošahaných revolúcií, či už to bol výbor pre verejné blaho za Robspierra alebo boľševici, vždy chátra tlieskala.


Evidentne si si nevšimol šmailíka na konci vety, alebo nevieš, čo to znamená. Trošku nadsádzky, a hneď urobíš zo mňa Lenina :-)
Rád by som sa zúčastnil prerokovania argumentov v tých alternatívach. Podľa mňa je to postavené na vode. Žltý FIDIC by tie kalkulácie rozdupal na framforce.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 21. Jún 2017 08:59
od fh
OK, sorry :D

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou/Ceny...

OdoslaťOdoslané: 21. Jún 2017 09:18
od fh
KN.SK napísal:
devil napísal:a ta unikovka by stala tolko ako kompletna druha rura ?
Pred vyše rokom:
jarino napísal:Červený variant
Plný: 442,3 mil. eur
Polprofil: 305,4 mil.eur

Modrý variant
Plný: 445,8 mil.eur
Polprofil: 308,6 mil.eur

V červenom variante tunel Soroška 201,7 mil. eur v plnom profile. V polovičnom 121 mil. eur. Jeden dlhší most je za 18,7 mil. eur.
Vo Value for money je tento úsek za 413 mil. eur



Trošku mám v tom hokej ako je to rozpísané :) ale ak by bol polovičný profil za 121 mil. oproti 201 mil. za plný tak pri 6000 intenzitách to bude stačiť aj na 25 rokov s bohatou rezervou.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 21. Jún 2017 10:02
od Vceliak
To tak nefunguje. Stavia sa celý úsek. Ten musí byť celý z cementovým povrchom, lebo "Kaprun". Využitie vyrúbanej sute sa osvedčilo využívať. Náklady na celý úsek idú najviac na samotne razenie tunelových rúr. Síce je pravda, že uniková rúra môže byť priemerom nižšia ako tunelová, ale zasa tunelová musí byť väčšia, ak je obojsmerná. Je tam určite rozdiel, ale nie taký, aby bol väčší ako rozdiel v ponukách jednotlivých staviteľov. Takže je možné, že napríklad pri žltom FIDICu Scanska by dala nižšiu ponuku za dvojrúrovu verziu ako Doprastav na jednorúrovú. Bez súťaže len tápeme.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 21. Jún 2017 10:17
od devil
a co tak naklady na kazdorocnú prevadzku 2 rúr oproti jednej rure ?

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 21. Jún 2017 10:20
od i15
Je dojímavé, ako nám doprajete Sorošku v plnom profile, ale v skutočnosti to len oddiali začiatok výstavby, lebo pre 5000 vozidiel nebude nikto stavať 2+2. Branisko vydrží 20 rokov od otvorenia v usporiadaní 1+1 a Soroška aj dlhšie