Stránka 26 z 73

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2017 20:18
od mostovka
no zbohom.. toto je krok do hovna a spiatocka.. zjavne vidia ze dlhova brzda nebude, eurofondy nie su tak si jednoducho odklepli obycajnu cestu 1.triedy.. hnus jdu blejt velebnosti ..tu mate ficove istoty.. sa cudujem ze ersek to nech len tak..

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2017 20:45
od rastislav5
Je to na zvazenie, ale intenzita na Soroske 5792 vozidiel, z ktorej sa len cast presunie do tunela, ktory navyse z obidvoch stran bude napojeny pravdepodobne polprofilmi, tazko obhaji 2 plnohodnotne rury. Iste, v buducnosti bude potrebne dostavat to ovela drahsie, ako keby sa to postavilo teraz, ale to nebude mozno ani o 20 rokov a za ten cas by aj udrzba druhej zbytocnej rury nieco stala.Tazsie odovodnitelne je to aj voci dalsim odsuvanym stavbam (napr. obchvat Krupiny), ktore sa zatial nejdu stavat ani na polprofil.
Budme radi, ze sa to konecne zacne stavat aspon takto. Ersek u mna s R2 boduje.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2017 21:52
od Vlados
Pri razení únikovej štôlne sa ušetriť v porovnaní s plnou moc nedá a rúra s obojsmernou premávkou musí mať väčšinou komplikovanejší (drahší) spôsob vetrania ako jednosmerná. Ak chceme silou mocou šetriť na šetrime len na netunelovej časti.
Ak by predsalen mohlo byť v obojsmernej rúre (bude dlhá 4200m) priečne vetranie tak by sme mohli zvážiť aspoň razenie druhej rúry v plnom profile a osadiť ju technológiou pre únikovú. Nič lepšie si v krase nemôžeme želať.
(Ak by sme mali za sebou skúsenosť dobudovávania druhej rúry, či už prebudovaním únikovej, alebo doplnením ďalšej tak by sme takéto návrhy brali s veľkou rezervou. Skutočne radšej výstavbu odložiť o 10 rokov... aj potom budú politici ktorí a budú sa chcieť zapáčiť.)

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2017 05:52
od rastislav5
Rozumiem, ale co viac motoristom pomoze: polprofil zacat stavat teraz alebo plny profil s odkladom 10 rokov? Soroska je aj symbolicky dolezita pre R2 tak ako nebezpecne Strecno pre D1.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2017 11:27
od rastislav5
A este dodam prislovie Lepsi vrabec v hrsti, ako holub na streche. Ktovie aka bude dalsia vlada a ci bude tak naklonena R2. Co ak bude dalsi minister dopravy z Kysuc alebo z Bratislavy? Mozno narast dopravy a nespokojnost ludi po celom Slovensku sposobi, ze peniaze budu len na tie useky, kde budu velke zapchy (co na Soroske este dlho nebude) a velke protesty. Mozno dalsieho ministra napadne len rozsirit cestu na 2+1 (poniektori aj na tomto fore chceli len rozsirit cestu pod Strecnom) atd. Nemajme velke oci, mohlo to byt sice lepsie, ale aj horsie.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2017 11:41
od Vlados
Peniaze nie sú ani na tie úseky kde sú veľké zápchy. Ak by boli tak sa sústredime na cesty v Prešove (nie SO), Radoli (nemyslím tým D3 ako celok), Nitre (nie ten paškvil čo sa deje okolo JLR), Bratislave (nie D4), JO TT, Šalu... poradie je viac menej náhodné.
Nakoľko treba "rovnomerne" riešiť všetky regióny tak aj v trase R2 je čo riešiť - to čo kvalitatívne nevyhovuje a keď reko je obez obchádzky nemožná tak tam prichádza do úvahy vyšší level - polprofil v novej trase. Aj toto pomôže regiónu a bude viac muziky za menej peňazí.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2017 13:14
od Vceliak
Dnešná vláda, dá peniaze iba na tie úseky, na ktoré už je urobená príprava. Ten zoznam a stav prípravy je notoricky známi. Na ďalšie neuvoľní peniaze, lebo "politika". Vyhovárajú sa dlhovú brzdu, lebo zlá opozícia, pričom nie sú schopný priebežne pripravovať nové aj keď dôležité úseky infraštruktúry.
Čo myslíte? Taká mediálna masáž, ako okolo dlhovej brzdy nebola od čias socializmu, alebo si aspoň nepamätám. Na niekoho tu svoju neschopnosť musia hodiť!

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2017 13:30
od expwy
Veď takto to bolo vždy. Tu sa pripravujú a stavajú diaľnice a cesty nie podľa potreby ale tzv. salámovou metódou. Čo je pripravené, nájdu sa peniaze a to ide. Rozdiel je len v tom, že kto je pri kormidle, tak pri príprave sa kladie dôraz na to jeho vysnívané a tu sa tlačí na super rýchlu prípravu, kde sa odflákne geológia + ďalšie veci, a tak to potom vyzerá. Všetky kapacity pripravujú vysnívané stavby, ale opäť sa nepripravuje to čo je potrebné (až na pár výnimiek). Potom do výstavby ide, ten vysnívaný úsek aj s chybami v dokumentácii. Väčšinou ho začne stavať ten čo ho nepripravoval, ale keďže nič iné pripravené nemá, tak je rád, že vôbec niekde môže stáť na bedni a vyškierať sa do kamier.
:lol:

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2017 19:16
od Jano1
aquila napísal:polovicny profil je v tomto pripade krok vedla, radsej nech stavaju ine useky na R2 a toto nech stavaju v plnom profile.


Aha, tak tu obhajujes plny profil, a tam kde budu 2-nasobne intenzity, pricom intenzity NA budu 3-nasobne, Ti zily trha plny profil.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2017 19:44
od DrX
Mne je v zasade jedno aky tu bude profil. Ale, ze intenzity na R2 nasobne stupnu, ked sa Ersekovi podari toto vsetko dostavat, je myslim vsetkym na tomto fore jasne. Aj tym ozembuchom pretlacajucim naokolo-blizsie D1+D3. Vsak aj preto tak velmi kvakaju...

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2017 21:07
od devil
polovicny profil je v tomto pripade krok vedla, radsej nech stavaju ine useky na R2 a toto nech stavaju v plnom profile.


neexistuje ziadny usek kt. by bolo nutne stavat na full. ani krivan-tomasovce, tam je ale aspon realny predpoklad ze intenzity pojdu cez 10k do 5-10 rokov. inde je to 20 rokov alebo mozno nikdy. soroska s 5.000 autami v jednej rure ma fakticky 15.000 rezervu.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2017 21:37
od Lorenc
POLOPROFIL jednoznačne!!! S 5000-vými intenzitami plný? To nieje serpentínové ako Branisko a niesú tam ani dediny na trase ako napr.Donovaly...
Keby sa niečo v tuneli udeje ako údržba, tak tam je stále kapacitná cesta, ktorá unesie v maxime aj 15 tis. dva tri dni. S tou cenou to môže byť fáma, nikto nedokázal, že bude rovnaká žiadnym tendrom.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2017 23:13
od jarino
1) Vzhľadom na prípravu a financie sa to v blízkej dobe sotva stavať bude
2) Vzhľadom na intenzity ani to tak skoro stavať nie je nutné.
Takže tiež si myslím, že bude dobré počkať ešte nejakú dobu a medzitým rozostavať ostatné úseky z toho zoznamu.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2017 23:38
od bananarepublic
vymenuj tieto body miestnym obcanom, ktori tam koli tomu robia(a dufam ze aj budu robit nadalej) dalsie protestne blokady, ktore podporuju v plnej miere aj samotni miestni starostovia obci a garantujem ti keby si im to povedal do xsichtu priamo, zivy stadial neodides, mal byt riadne plny profil, ako podla povodnych planov, cela R2 aj s tunelom Soroska ,uz i tak sa skratil samotny tunel a stavim sa ze za tym je ta ich hodnota za peniaze ako inak, ktora to pretlacila a vylobovala aj u erseka.... vsetko je tu prezrate skorumpovanou vladnou mocou ktora chce z euracov do vrecak uliat co najviac tak comu sa cudovat ze..

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2017 23:44
od jarino
Plný profil? Pre koho? Kto by to zaplatil?
To je tak, keď si niekto myslí, že s cestou príde blahobyt. Stačí nasľubovať hory doly...
Aj vzhľadom na prípravu si nemyslím, že do roku 2020 sa to bude stavať. Najskôr Košice, Mýtna - Lovinobaňa a možno tá Bátka a to je všetko.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2017 05:02
od Vceliak
jarino napísal:Pre koho? Kto by to zaplatil?

Ten istý, ako ako ten, čo platí D3 do Poľska.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2017 07:13
od i15
2 pruhy vydržia 20 rokov. Keby sa tunel prevádzkoval v plnom profile, znamená to 20 rokov vyhodených peňazí na prevádzku a údržbu 1 zbytočnej rúry. Za ten čas sa bude musieť aspoň raz kompletne vymeniť zastarané technologické vybavenie v 1 zbytočnej rúre.

Riešenie je potom postaviť 2 rúry, ale druhú nechať len ako únikovú štôlňu bez plnohodnotného technologického vybavenia.

Treba spraviť serióznu analýzu ROI. Nie len porovnať náklady na plný vs. polovičný profil, ale pozrieť sa na to v dlhodobom horizonte 20 rokov:

v1 - tunel postavený a 20 rokov prevádzkovaný v polovičnom profile, potom nákladné rozšírenie na plný profil
v2 - tunel postavený a 20 rokov prevádzkovaný v plnom profile
v3 - tunel vyrazený v plnom profile, 20 rokov prevádzkovaný v polovičnom profile a potom jednoduché rozšírenie na plný profil

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2017 07:47
od nevo83
i15 presne minule sme sa s kolegami bavili o takejto moznosti - v3 ze preco to nikoho nenapadne. Usetreny cas aj peniaze. Pretoze si nemyslim ze hodnota stavby za 20r bude nizsia.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2017 09:32
od aquila
Jano1 napísal:Aha, tak tu obhajujes plny profil, a tam kde budu 2-nasobne intenzity, pricom intenzity NA budu 3-nasobne, Ti zily trha plny profil.


za prve, pri tuneloch som _vzdy_ obhajoval plny profil. dokonca aj pri horelici, a nezmyselnom useku do polska.

za druhe , ak si si nevsimol pisem, ze radsej nech sa stavaju zatial ine useky ako prelozky jedniciek v trase R2, ako tu stavat polovicny profile. zase si vyberas co ti vyhovuje.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2017 11:08
od Vceliak
i15 napísal:Keby sa tunel prevádzkoval v plnom profile, znamená to 20 rokov vyhodených peňazí na prevádzku a údržbu 1 zbytočnej rúry.

Do tejto tvojej kalkulácie nákladov na prevádzku, ako započítaš počet mŕtvych pri čelnej zrážke v tuneli? Mimo tunela nech je polovičný profil, kde sú dostatočne široké jazdné pruhy. Ale u obojsmerného tunela nestojí otázka či, ale kedy nastane čelná zrážka. Bezpečnosť niečo stojí. Ako pretavíš mŕtvych do nákladov prevádzky druhej rúry?
PS: Koľko životov má na svedomí vraj prázdne Branisko?

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2017 11:26
od fh
No koľko to Branisko? Lebo mŕtvych máš aj na plnoprofilovych diaľniciach a tuneloch. Samozrejme tunel v polovičnom profile predstavuje riziko ale neviem že by u nás Branisko či Horelica boli zrovna tie nehodove oproti iným úsekom.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2017 12:43
od Vceliak
fh napísal:že by u nás Branisko či Horelica boli zrovna tie nehodove oproti iným úsekom

Ja nehovorím o nehodách, ale o podiele mŕtvych k počtu nehodám. Samozrejme, všade sú nehody, aj v jednosmerných tuneloch, len v protismerných má zubatá k počtu nehôd vysoko nadpriemerný úspech.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2017 13:29
od Vlados
Vceliak, pozeráš len z jedného uhla. Do kalkulácie zarátaj počet mŕtvych na cestách ktoré si nerekonštruoval nakoľko si na ne nemal prostriedky lebo si staval dve rúry s jednosmernými prevádzkami... nehody na tých cestách napr. vplyvom zlej krajnice, vyjazdených koľají, hladkého asfaltu, chýbajúcich odbočovacích pruhov, zvodidiel, nasvietených prechodov pre chodcov... to čo by si ich rekonštrukciou odstránil a nemalo by následok na vznik tragickej nehody. Môžeš započítať aj že ušetrené peniaze by išli na podporu VHD... na cestách by bolo menej vozidiel a preto by menšia zaťaženosť a nehodovosť.
Odložme tunel napr. o 10 rokov a riešme cesty ktoré sú na tom horšie ako Soroška - kvalitou, zaťaženosťou...

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2017 14:07
od aquila
ja som tiez toho nazoru, napriklad krasny priklad je branisko. ktore sa vlastne stavalo ako prve, a potom sa k nemu tahala z jednej aj druhej strany dialnica a teraz je na hranici moznosti a treba ho draho rozsirovat.

je otazka, ze ci nebolo lepsie urobit useky pred a za braniskom a potom by sa zistilo, ze ma ozaj zmysel rovno stavat na plny profil..

v podstate je to sice take tlacenie problemu pred sebou, ale takto to vypalilo pri visnovom a to boli kedysi myslienky urobit visnove len v polovicnom profile...

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2017 14:20
od expwy
Aj Poliaci robia tie 2 tunely na S1 obchvate Maďarskej Hôrky na plný profil. Holt sme nepoučiteľní národ: Múdri sa učia na cudzích chybách, rozumní sa učia na vlastných, hlúpi sa nepoučia robia tie chyby stále...