R2 Košice, Šaca – Košické Olšany (križovatka D1)

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

R2 Košice, Šaca – Košické Olšany (križovatka D1)

Odoslaťod i15 » 07. Júl 2009 18:02

Bola vypracovana sprava o hodnoteni vplyvu na zivotne prostredie tohoto useku R2, ktory bude tvorit obchvat mesta Kosice. Posudzovali sa 2 varianty, cerveny a modry:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6255

Kategoria: R24,5/120

Krizovatky (spolocne pre oba varianty):

*Saca: prestavba existujucej MUK
*US Steel: napojenie vstupneho terminalu pre kamiony, napojenie planovanej prekladacej stanice intermodalnej dopravy
*Kosice-Juh: krizovatka R2, R4 a I/68 juzne od obce Sebastovce
*Kosice-Krasna: krizovatka s II/552 juhovychodne od mesta
*Kosicke Olsany: krizovatka s I/50 a D1 vychodne od mesta

Tunely: pre modry variant je z dovodu kolizie s pristavacou drahou letiska navrhovany hlbeny tunel "Haniska" dlzky 605m

Cerveny variant:

* 21,395 km
* 387 866 tis. EUR (11,7 mld Sk ; 546 mil. Sk/km)

Modry variant:

* 21,675 km
* 448 665 tis. EUR (13,5 mld Sk ; 624 mil. Sk)

Navrhovany termin vystavby: 2014 - 2017


Zdroj: http://eia.enviroportal.sk/detail/r2-sa ... cke-olsany

Termin vystavy je podla mna OK. Cena sice poskocila s povodne planovanych asi 6,5 mld Sk (statna expertiza z roku 2006), ale stale je to relativne lacny obchvat krajskeho mesta. Nesuhlasim vsak s castou spravy, ktora sa tyka predpokladnanych intenzit na ceste I/50 - za zaklad si beru udaje z roku 2005 a do roku 2016 pocitaju len s priblizne 20% narastom, co je podla mna dost podhodnotene. Ak by mal byt narast len takyto, tak ten obchvat vlastne nie je potrebny :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod qantas » 07. Júl 2009 19:00

no a bude plny profil???
qantas
diskutujúci
 
Príspevky: 198
Založený: 23. Feb 2008 23:08

Odoslaťod Dialniciar » 07. Júl 2009 22:03

qantas napísal:no a bude plny profil???
ty si ako malý s týmito rovnakými otázkami ... R24,5/120 znamená, že bude plný profil. :!: A tá cena hovorí za seba. :!:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod vladi87 » 08. Júl 2009 07:34

Dialniciar napísal:
qantas napísal:no a bude plny profil???
ty si ako malý s týmito rovnakými otázkami ... R24,5/120 znamená, že bude plný profil. :!: A tá cena hovorí za seba. :!:

:D :D :D
Možnože nie každý chápe označeniam kategórií.. :idea:
Obrázok používateľa
vladi87
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 403
Obrázky: 8
Založený: 05. Jún 2009 07:38

Odoslaťod Koro » 08. Júl 2009 09:57

preco to bude R24,5 a nie R22,5?
Obrázok používateľa
Koro
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 291
Obrázky: 50
Založený: 19. Sep 2008 22:07

Odoslaťod expwy » 08. Júl 2009 10:44

Koro napísal:preco to bude R24,5 a nie R22,5?

Lebo podľa dohody AGR musí diaľnica alebo rýchlostná cesta, ktorá je súčasťou E-ťahu spĺňať minimálne požiadavky na šírkové usporiadanie a R22,5 nevyhovuje. Už terajšia R1 v parametri R22,5 je nevyhovujúca a je stavaná na výnimku.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Tomas PO » 08. Júl 2009 13:37

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6255
To neni R4? Mam trochu zmatok teraz.
R4 bude v peazi s D1 (PO-KE). Za Budimirom sa potom peaze rozdelia na D1 (smer MI), R4 (smer HU) a R2 (smer Saca), s pokracovanim na Zvolen???
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod i15 » 08. Júl 2009 16:06

dost velka cast tohoto useku je vlastne aj R4 - od krizovatky Kosice-juh po krizovatku Kosicke Olsany

inak som trochu sklamany, ze sa v ramci vystavby neprebuduje krizovatka Ludvikov Dvor na mimourovnovu, ale namiesto toho sa pre US Steel postavi samostatna... nuz, asi je to takto lacnejsie
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Vlados » 08. Júl 2009 16:16

práve som chcel napísať čo uviedol i15 :)

i15: Problémom je MÚK Košice - Šaca, ktorú by bolo potrebné posunúť aby sa dala využiť existujúca štvorprúdka. Toto riešenie však nehodne riešiť prepojenie R2 od Moldavy na R4 smer HU a opačne a tiež príjazd do KE z juhu cez existujúcu štvorprúdku :cry:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Odoslaťod i15 » 08. Júl 2009 16:27

Vlados napísal:... a tiež príjazd do KE z juhu cez existujúcu štvorprúdku :cry:


toto vidim ako hlavny problem, ved aj po postaveni obchvatu bude najvacsia premavka na starej stvorprudovke a krizovatku LD bude aj tak treba riesit
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Vlados » 08. Júl 2009 17:04

podľa návrhu bude treba zísť na MÚK US Steel, pokračovať po Ceste do Hanisky a cez MÚK LD sa pripojiť na štvorprúdku. Ja to vidím tak, že tento diaľničný privádzač nebude využívaný na trase z/na R4.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Odoslaťod duli » 21. Sep 2009 19:10

bude na tomto obchvate budovana MUK s cestou smerom do krasnej nad hornadom?
duli
diskutujúci
 
Príspevky: 226
Obrázky: 5
Založený: 21. Jún 2009 13:19
Bydlisko: Lipt.Mikulas

Odoslaťod Vlados » 21. Sep 2009 23:04

áno
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Odoslaťod random » 22. Sep 2009 09:04

ja to poviem tak ... BA nema obchvat .. ma iba mestu dialnicu D1+D2 .... ak si niekto bude mysliet ze kosicam niekto daruje odhadom 2mld.EUR na postavenie D1 od budimiru az za dargovsky priesmyk + R4 (dvojpruh) od hranice MR (hlavne teraz ked sme s madarmi na noze :D) po D1 a R2 (dvojpruh) od zadiela po R4 to je na velkom omyle ... az raz bude mat BA obchvat potom sa zacne uvazovat nad tym co dalej ... odhadujem ze to bude rok 2020...
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod Vlados » 22. Sep 2009 09:29

Samotné R4 nenapojíš na D a RC sieť. Budeme mať ďalšiu PB, Svit, Ladomerskú Viesku...? :shock:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Odoslaťod random » 22. Sep 2009 09:52

no z MR na PL sa cez KE dostanes celkom pohode ... opacne deto .. mame dialnicny privadzac aj niekym riadne dok...enu krizovatku PO-SC (ale ide len o bodovu zavadu ktora tu bude strasit 20 rokov a mozno viac) ... mala bodova zavada je tiez na krizovatke VSS tam si clovek postoji jednu dve varky na semaforoch ... inak je to pohodova cesticka ... ak by sa R4 urobila v plnom profile po krizovatku z R2 a rozsirila by sa cesta az do KE ... urobil by sa obchvat sebastoviec .... tak to podrzi dalsich 10 rokov a viac ... len problemom je to ze ludia v KE by boli otravovany a traveny zvysenou dopravou na privadzaci ... uz teraz je to tak ale bude to uz len horsie a horsie ...
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod Vlados » 22. Sep 2009 10:06

Diaľničný privádzač sa určite využiť dá (môj názor na PO-SC je rovnaký), ale chýba pripojenie na neho. random, sám si napísal "inak je to pohodova cesticka ... ak by sa R4 urobila v plnom profile po krizovatku z R2 a rozsirila by sa cesta az do KE ... urobil by sa obchvat sebastoviec", ale neuviedol si kto by to mal financovať? NDS vrámci R4 alebo SSC?
Podľa mňa NDS bude v blízkej budúcnosti pokračovať smerom na V (D1) a tiež na Z (R2), takže radšej postaví tie úseky, veď nie sú zložité a už neobsahujú tunelové varianty.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Odoslaťod random » 22. Sep 2009 14:07

obchvat R2/R4 ma jeden tunelovy varient ... konkretne v koliznej zone letovej zony kosickeho letiska .. myslim cerveny variant ... ale je menej vlnity a nezasahuje tak do biotopov ako modry (nece sa mi kukat ktory je ktory ale ak sa mylim tak to je opacne)...
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod Vlados » 22. Sep 2009 14:33

z hľadiska vplyvu na ŽP bol odporučený netunelový variant, ten viac vlnitý, ktorý nezasahuje toľko do "lesa".
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Odoslaťod i15 » 22. Sep 2009 16:19

Neviem preco riesite okolite dialnice a RC, ked je to tema o obchvate. Ten je v porovnani s inymi krajskymi mestami dost lacny (400tis. €)

Pre stavbu obchvatu je dolezity vyvoj premavky na moste VSS-Nad jazerom (najzatazenejsia cast kosickeho mestkeho okruhu). V roku 2005 tu boli intenzity 38440 v./24h. Okrem miestnej dopravy ho vyuziva aj tranzit sever-juh a vychod-zapad. Parametre nie su bohvieake, je to vlastne obycajna stvorprudovka bez odstavnych pruhov a stredneho deliaceho pasu, na krizovatke VSS sa na smer Miskolc odbocuje cez semafor...
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod i15 » 22. Sep 2009 16:22

* oprava* najzatazenejsi usek na kosickom okruhu je v severnej casti mesta (mosty pri hypertescu), ale tuto cast okruhu tranzit skoro vobec nevyuziva a nie je to ani RC
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod i15 » 26. Jan 2010 21:28

bolo vypracovane zaverecne stanovisko EIA:

http://eia.enviroportal.sk/detail/r2-sa ... cke-olsany

z neho vyplyva, ze odporucanym variantom je kombinovany variant: cerveny v useku Saca - Kosice-Juh a modry v useku Kosice-Juh - Kosicke Olsany:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6255
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod DrX » 27. Jan 2010 02:37

Super. Ešte tak vedieť, v ktorom tisícročí to chcú začať stavať. :-)

Resp., z pohľadu Košíc by bolo ešte dôležitejšie vedieť, či sa plánuje robiť niečo na "ceste pre motorové vozidlá" Košice-Šaca. Mám na mysli hlavne obchvat Pereša a zrušenie/prereobenie úrovňových križovatiek, aby sa na tejto ceste mohlo ísť súvislo 130km/h.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Odoslaťod Vlados » 27. Jan 2010 09:57

tá cesta je cesta I. triedy. Nepredpoladám, že budú budovať MÚK, skôr očakávaťm, že sa rýchlosť zníži na 100km/h.

Viete niekto čo je pri 5,5.km ("les" uprostred poľa)? Červený variant to obchádza. Má tam byť aj pritihluková stena.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Odoslaťod i15 » 27. Jan 2010 17:38

v sprave sa spomina nejake chranene uzemie v tej oblasti
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Ďalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.