R2 Košice, Šaca – Košické Olšany (križovatka D1)

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Re: R2 Košice, Šaca – Košické Olšany (križovatka D1)

Odoslaťod umk » 02. Sep 2017 10:14

jarino napísal:Tak na RC je vyčlenených cca 230 miliónov a plný by stál cca 400 miliónov podľa CBA. Intenzity 20 000 tiež neviem či sú reálne, ale polprofil ... Všetko je to iba naťahovanie času.

400 mil. sú celkové náklady (projekty, výkupy, stavba...). Celý úsek stoja stavebné náklady cca 290 mil. EUR (podľa štátnej expertízy), stavba zahrňa aj stredisko správy a údržby + veľké odpočívadlo (ktoré musia byť podľa Koncepcie vybudované) a dalšie náklady zhltne mimoúrovňová križovatka Ludvíkov Dvor (cca 40 mil. EUR) + vyvolané investície na celom úseku (je tam veľké množstvo sietí ktoré treba preložiť). Tak povedz koľko ušetrí ten polprofil? 30-40 mil. z celkových stavebných nákladov. Mimochodom, skoro celý úsek je už majetkoprávne vysporiadaný a to na plný profil - išlo tam cez 80 mil. EUR.

Intenzity tam budú po dostavaní na jednotlivých medzikrižovatkových úsekoch od 12 000 voz. cez 20 000 voz. (tie sú na úseku okolo US Steelu už teraz cca 23 000 podľa sčítania SSC). Treba si uvedomiť, že cez túto R2 nebude prechádzať len tranzit ale aj doprava z mestských častí napr. za prácou do US Steelu... Postavením tohto úseku v plnom profile by sa vytvoril dokompletizoval celkový ťah od hraníc s Maďarskom, obchvatom Košíc a napojením na diaľnicu D1 do Prešova.

Tak ako si poznamenal, všetko je to iba naťahovanie času, Valent by rád videl vo výstavbe R2 Kriváň - Lovinobana a pod., kde je síce príprava už o čosi ďalej, ale peniaze na tieto úseky nemá...
umk
diskutujúci
 
Príspevky: 53
Obrázky: 24
Založený: 17. Apr 2005 18:50

Re: R2 Košice, Šaca – Košické Olšany (križovatka D1)

Odoslaťod i15 » 02. Sep 2017 15:49

R2 Kriváň - Lovinobaňa je v pokročilejšom stave? Tam je už vyhlásený tender na DSP, vykúpené pozemky a aktualizovaná dokumentácia na parameter R24,5/80?
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 21:49
Bydlisko: Košice

Re: R2 Košice, Šaca – Košické Olšany (križovatka D1)

Odoslaťod aquila » 02. Sep 2017 17:05

toto je nezmysel aby sa stavalo v polprofile, je to relativna rovina a rozdiel je minimalny, navyse ako bolo spominane urobi sa nielen suvisly dialnicny prejazd od presova po budapest .. co je dost velke plus.

dalej to urcite odlahci aj miestne cesty, kedze pre kopu ludi to bude atraktivne ist k zelezniarnam aj kechencu a bude mozne vylucit tranzit (skoda, ze sme neni ako v CR resp rakusku, ze stare jednicky idu na kraj a je tam vyluceny tranzit)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: R2 Košice, Šaca – Košické Olšany (križovatka D1)

Odoslaťod Vlados » 02. Sep 2017 20:18

umk napísal:Valent by rád videl vo výstavbe R2 Kriváň - Lovinobana a pod.

Valent a R2? určite nie... R1

aquila napísal:dalej to urcite odlahci aj miestne cesty, kedze pre kopu ludi to bude atraktivne ist k zelezniarnam aj kechencu

z KE sa neoplatí na obchvat do USS a vlastne ani do Kechnecu.
moderátor devil mi zmazal príspevok: "zlý vtip je tunel pod Donovaly... to ale bystričan NIKDY nepochopí."
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 124
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: R2 Košice, Šaca – Košické Olšany (križovatka D1)

Odoslaťod atlan » 02. Sep 2017 20:49

Z KE snad chodia autobusmi nie?

Kam sa treba ist poprechadzat po prechode aby bol spraveny plny profil?
atlan
diskutujúci
 
Príspevky: 122
Založený: 12. Apr 2015 00:41

Re: R2 Košice, Šaca – Košické Olšany (križovatka D1)

Odoslaťod jarino » 03. Sep 2017 19:38

Nikde som nenapísal, že som za polprofil. Polprofil nekomentujem, preto som dal v predchádzajúcom príspevku tri bodky. Ďalšia CBA sú vyhodené peniaze a strata času. Dosť času sa premrhalo tým, že ÚVO nakázal NDS-ke podpísať zmluvu na vypracovanie DSP. Potom aj Kriváň - Lovinobaňa je v príprave ďalej, ale tam je iný problém. Zasa na druhú stranu, čo ak Hodnota za peniaze sa pozrie aj na tento úsek... Výsledok je, že už teraz sa to dosť posúva, DSP, SP, DRS, tender zhotoviteľa a sme možno pri roku 2020, kým sa začne stavať.

To je už tretia cifra, čo by to malo stáť. Auxt kedysi spomínal 240 miliónov, teraz čítam 290 miliónov eur a CBA uvádza 400 resp. 397 miliónov eur s intenzitami 14 186 vozidiel. Pozrel som si znova aj Štúdiu realizovateľnosti, tam je kopa čísel a nejako mi to nesedí, ale v tabuľke je to ako D1+R2: Príprava 12,25 mil. eur, stavebná časť 545,35 mil. eur, technologická časť 10,956 mil. eur, zriadenie staveniska 16,458 mil. eur, vyvolané investície 41,185 mil. eur. Keď to spočítam a odčítam 270 miliónov za Budimír - Bidovce zo štúdii, som niekde na 350 miliónov eur(dosť otázne, keď nie je tam uvedené presné číslo). Ak stavebné náklady sú 290 miliónov a polprofil ušetrí priemerne 30% t.j. 80 - 90 miliónov (možno tých 30 - 40, neviem), možno zrazu celkové náklady cca 260 miliónov sú pre niekoho prijateľné číslo (napr. MF SR), keďže niekto rozdiel medzi 230 miliónov EÚ + ŠR bude musieť zaplatiť..
Z teoreticky ušetreného sa Kriváň - Lovinobaňa sotva postaví, aj keď niekto môže vymýšľať. Skôr teoreticky by sa dal postaviť Bátka - Figa, ale neviem o tom, žeby Brusel mal záujem tento úsek preplatiť.
Ak okolo KE budú intenzity 20 tisíc, tak jasné, že polprofil je blud.


Zároveň sa v štúdii uvádzajú aj intenzity. Ja som len zvedavý, či sú tie intenzity reálne, to je všetko. Teraz čítam o intenzitách 12 až 20 tisíc vozidiel, v štúdii dokonca sa niekde uvádza 17 500 až 22 500 vozidiel.

Význam spojenia Maďarsko - Poľsko okolo KE tu je, štúdia ale väčší význam pripisuje tranzitu západ - východ.

Prechádzka po prechode nie je žiadne merítko. Je dosť otázne, koľko vozidiel na obchvat prejde a koľko zostane na súčasnej sieti, takže čakanie na prechode sa môže skrátiť iba trochu. Dubná Skala - Turany je pekný príklad, situácia bola neúnosná a napriek tomu medzi MT a Sučanmi napočítali 16 000 vozidiel, Sučanci asi neprebehnú hneď cez cestu a semafór je zväčša chvalabohu vypnutý.
Tak isto nákup pozemkov na plný profil nie je dôvod, aby sa skutočne staval. Debata plný vs. polprofil bola pri Kriváň - Lovinobaňa, kde budú intenzity určite menšie ako okolo KE.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: R2 Košice, Šaca – Košické Olšany (križovatka D1)

Odoslaťod betonarka » 03. Sep 2017 21:46

jednoznacne poprofil Saca Olsany je idiotina na n-tu a najma zvlast ked sa jedna o prepojenie R4 na Madarsko a D1 a intenzity su tam velke a len vyrazne budu rast najma po dobudovani useku D1 Budimir-Bidovce ,cize tranzit na madarsku D1+ na juznu R2 ,tam logika nepusti.. dufam ze tu megakravinu neschvalia a ze to ostane len na papieri, jednoznacne plny profil ani sa nebavit o inej alternative.. a dalsie useky R2 to iste.. raz to zacala ta hodnota za peniaze tak to po nej teraz kazdy opakuje a zacinaju blbnut aj dalsi.. a nakoniec z cele R2 spravia obycajnu cestu 1.triedy ale co cakat v tomto dementistane kde si kazdy len do vrecak dava a chce sa nabalit a vymysla lacnejsie alternativy na ukor kvality zivota ludi aby sa oni sami mohli nabalit, drbly cvokhaus tento stat.. :x
betonarka
návštevník
 
Príspevky: 19
Založený: 07. Aug 2017 12:30

Re: R2 Košice, Šaca – Košické Olšany (križovatka D1)

Odoslaťod Vlados » 03. Sep 2017 23:47

intenzity sú tam (R4) veľké??? no daj.
ako som dávno napísal, intenzity tam na plný profil tak skoro nebudú... Košice majú značný podiel cieľovej dopravy a ani súbeh R2 s R4 nezabezpečí naplenie obchvatu. Veľmi zaujimavé by bolo vedieť aký rozdiel v cene by vygenetoval trh.
moderátor devil mi zmazal príspevok: "zlý vtip je tunel pod Donovaly... to ale bystričan NIKDY nepochopí."
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 124
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: R2 Košice, Šaca – Košické Olšany (križovatka D1)

Odoslaťod i15 » 04. Sep 2017 05:56

fakt nemá zmysel diskutovať o poloprofile, keď je tu jednoduchý terén, na paralelnej ceste jazdí 20-50 tisíc vozidiel a bude tu končiť plný profil od Maďarska/západnej Európy
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 21:49
Bydlisko: Košice

Re: R2 Košice, Šaca – Košické Olšany (križovatka D1)

Odoslaťod betonarka » 04. Sep 2017 17:27

vlados, pockaj po dobudovani madarskej casti D1(resp u nich je to M30) po nase hranice ako vyrazne stupnu intenzity-vsetko smerujuce na Budapest a smerom do BA z vychodu slovenska pojde cez madarsko ,madari tam maju defacto samu rovinu takze to bude co nevidiet resp v najhorsom ocakavam cca narovnako dobudovanie tejto R2 a madarskej casti a potom mi das za pravdu. (samozrejme dufam ze ostane klasicka 4 prudova R2) ,inak max suhlas s i15, je to tak ako to napisal
betonarka
návštevník
 
Príspevky: 19
Založený: 07. Aug 2017 12:30

Re: R2 Košice, Šaca – Košické Olšany (križovatka D1)

Odoslaťod Vlados » 04. Sep 2017 18:26

ako výrazne nakoľko teraz tam nie je ani 3000 vozidiel? len minimum vodičov pôjde cez Maďarsko. efekt sa nafukuje rovnako ako na D3 pri Skalitom. ďaleko väčší prínos by bol pri riešení R2 medzi ZV a KE.
moderátor devil mi zmazal príspevok: "zlý vtip je tunel pod Donovaly... to ale bystričan NIKDY nepochopí."
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 124
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: R2 Košice, Šaca – Košické Olšany (križovatka D1)

Odoslaťod betonarka » 04. Sep 2017 18:58

je tam rovina ,intenzity vyrazne stupnu ja si za tym stojim a suhlasim s vacsinou, R2 ma byt a verim ze aj bude v plnom profile v celej dlzke a najma pri Kosiciach ,kedze tu byvam blizko tak viem o com pisem ..konecne budeme mat obchvat v plnom rozsahu dokonceny ,tu nic ine ako stvorprudovka nebude, to je uz viacmenej jasne navyse R2 je na rozdiel od R1 od BB na RK EU schopna preplatit z eurofondov v celej jej dlzke kedze juzna trasa nejde cez takme ziadne ochranne pasma narodne parky ci podobne uzemia..
betonarka
návštevník
 
Príspevky: 19
Založený: 07. Aug 2017 12:30

Re: R2 Košice, Šaca – Košické Olšany (križovatka D1)

Odoslaťod DrX » 04. Sep 2017 19:00

Vlados, 100% suhlas. Okolo Kosic dominuje cielova doprava este viac nez v PO. Takze pokial sa da maximum penazi presunut z R2 Saca-Olsany na cokolvek medzi Sacou a ZV, tak to treba okamzite spravit. Napr. hned aj obchvat Sace by bol uzitocnejsi nez plny profil Saca-Olsany.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Košice, Šaca – Košické Olšany (križovatka D1)

Odoslaťod atlan » 04. Sep 2017 19:57

Jasne a mesto nech sa upcha kamionmi. Ked bude polprofil tak nema vobec vyznam lokalke tam ist. Ak bude plny profil, tak je celkom realne ze sa využije aj pre lokalku. A skor ci neskor ten plny profil treba.
atlan
diskutujúci
 
Príspevky: 122
Založený: 12. Apr 2015 00:41

Re: R2 Košice, Šaca – Košické Olšany (križovatka D1)

Odoslaťod medima » 04. Sep 2017 21:21

Tvrdiť, že metropola východu si nezaslúži diaľničný obchvat na plný profil, môžu len protikošické prostitútky. Kto tu býva a jazdí tadiaľto, by to hneď odobril. Nech sa páči na most VSS a počítať a počítať a sledovať, čo voz, to poľský a rumunský kamión. Stačí jedna nehoda na Južnom nábreží a kolóna po MUK Budimír je na svete.
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 17
Založený: 05. Jan 2013 22:23

Re: R2 Košice, Šaca – Košické Olšany (križovatka D1)

Odoslaťod Vlados » 04. Sep 2017 23:11

Akými kamiómi sa mesto upchá, nejaké nové prichádzajú? Počítať tých pár tisíc kamiónov, čo idú na juh alebo do USS? Suma čo má stáť výstavba obchvatu by sa dala použiť s väčším efektom... získali by aj košičania/východniari. Prínos obchvatu sa preceňuje, a nielen tohto.
moderátor devil mi zmazal príspevok: "zlý vtip je tunel pod Donovaly... to ale bystričan NIKDY nepochopí."
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 124
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: R2 Košice, Šaca – Košické Olšany (križovatka D1)

Odoslaťod jarino » 04. Sep 2017 23:53

Plus kamióny čo prejdú na obchvat nahradia na existujúcej sieti osobné autá.

Čo som spomínal intenzity 17 500 až 22 500, tak tie sú odhadované na rok 2040(a to som prehliadol Košické Oľšany - Hrašovík s cca 25 600). Pre rok 2020 sa teoreticky najviac odhadovalo na úseku Košické Oľšany - Hrašovík: 18 019 a najmenej na úseku Haniska - Ľudvíkov dvor: 12 210.
Podľa CBA s východným obchvatom by tie intenzity boli vyššie a viac by sa odľahčila existujúca sieť.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: R2 Košice, Šaca – Košické Olšany (križovatka D1)

Odoslaťod betonarka » 05. Sep 2017 02:06

ersek ajtak rozhodne a bude lobovat za stvorprudovku takze je to jasne.je jasne striktne a zasadne proti takym dementom ako hodnota za peniaze a pod organizaciam ktore su chcu uliat svojimi drblymi navrhmi do svojich vrecak z euracov.. verim ze si kosicania vydychnu uz coskoro. tato cast R2 je strategicky velmi dolezita a spolu s usekmi Krivan-Lovinobana a Soroskou by mali byt najblizsie jasnou prioritou..
betonarka
návštevník
 
Príspevky: 19
Založený: 07. Aug 2017 12:30

Re: R2 Košice, Šaca – Košické Olšany (križovatka D1)

Odoslaťod Vceliak » 05. Sep 2017 06:15

Neviem, o čom sa tu polemizuje? Ak tvrdíte, ž obchvat Košíc má byť v polprofile, tak potom, ktorá rýchlostná cesta na Slovensku má byť v plnom profile? Existuje iné miesto na Slovensku s plánovanou (dnes už reálnou na prvej triede) vyššou intenzitou dopravy na rýchlostnej ceste, ako okolo Košíc? Tak "odborníci" ukážte sa, sem s tým!
Vceliak
diskutujúci
 
Príspevky: 187
Založený: 20. Okt 2016 12:50

Re: R2 Košice, Šaca – Košické Olšany (križovatka D1)

Odoslaťod nevo83 » 05. Sep 2017 08:00

Par dni dozadu som si presiel tuto cestu. Teda Ke- milhost staru aj R4. Moze mi niekto vysvetlit ako je mozne ze plno kamionov este chodi po starej ceste ??? Nie je to tak ze ak je R tak automaticky by po nej mali ist vsetky TIR ??
Plus plno polskych aut ide tadialto.. neverim tomu ze takto idu aj do PO ( starou cestou) aby uaetrili na dialnicnej nalepke.

Zdaju sa mi potom cisla intenzity ako nepresne
nevo83
diskutujúci
 
Príspevky: 126
Založený: 22. Mar 2017 19:00

Re: R2 Košice, Šaca – Košické Olšany (križovatka D1)

Odoslaťod caki » 05. Sep 2017 08:50

na hranici s HU je dost slabe znacenie kadial ide R4 a kde je stara cesta. Isiel som tade druhykrat, bol som uz na to pripraveny aj tak som mal co robit aby som sa zorientoval. Potom mi je jasne preco vacsina aut ide po starej ceste. Snad to zmeni aspon ten 2km usek co madari dokoncia v jeseni
caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 294
Obrázky: 30
Založený: 01. Júl 2010 12:47

Re: R2 Košice, Šaca – Košické Olšany (križovatka D1)

Odoslaťod MVO » 05. Sep 2017 09:15

Vceliak napísal:Neviem, o čom sa tu polemizuje? Ak tvrdíte, ž obchvat Košíc má byť v polprofile, tak potom, ktorá rýchlostná cesta na Slovensku má byť v plnom profile? Existuje iné miesto na Slovensku s plánovanou (dnes už reálnou na prvej triede) vyššou intenzitou dopravy na rýchlostnej ceste, ako okolo Košíc? Tak "odborníci" ukážte sa, sem s tým!


Napriklad Pristavny most v BA.
MVO
diskutujúci
 
Príspevky: 102
Obrázky: 1
Založený: 20. Jún 2014 14:08

Re: R2 Košice, Šaca – Košické Olšany (križovatka D1)

Odoslaťod Vlados » 05. Sep 2017 10:05

@Vceliak, tvrdním že obchvat KE počká ešte 10 rokov, stačí ak bude daný do užívania v 2030, vtedy by mal zmysel plný profil. Opäť si myslíme, že len diaľnice pomôžu doprave na Slovensku. Tých miest kde by sa mohlo tých 200-300 mil. použiť efektívnejšie je množstvo. Ak by to nemalo byť (všetko) len medzi ZV a KE tak na východe je tých miest celkom dosť, napr. najznámejšie Dvorianky, obchvat Trebišov-Hriadky+Sečovce, ďalej pokračovanie obchvatu Vranova+Hrabovca, obchvat Petrovce-Strážske atď.
moderátor devil mi zmazal príspevok: "zlý vtip je tunel pod Donovaly... to ale bystričan NIKDY nepochopí."
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 124
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: R2 Košice, Šaca – Košické Olšany (križovatka D1)

Odoslaťod Vceliak » 05. Sep 2017 11:49

nevo83 napísal:ak je R tak automaticky by po nej mali ist vsetky TIR ??

Pre caki to isté: Nie, ak tie TIR idú do US STEELu, tak R4 nevyužijú, nemôžu, nie je privádzač.
Vlados napísal:obchvat KE počká ešte 10 rokov

Toto nespochybňujem. To že Košice majú dosť dobrý prieťah mesta neznamená, že na dokončenom obchvate by bolo málo aut.
MVO napísal:Napriklad Pristavny most v BA.

Zlý príklad. Tam je plánovaná diaľnica a nie rýchlostná cesta.
Vceliak
diskutujúci
 
Príspevky: 187
Založený: 20. Okt 2016 12:50

Re: R2 Košice, Šaca – Košické Olšany (križovatka D1)

Odoslaťod devil » 05. Sep 2017 11:53

to som pisal aj ja ale bolo mi povedane ze smerom na U_A nie je tranzit....ved co na tom ze sa ide cez dediny...

ale pokial na obchvate KE budu intenzity cez 10.000 oplati sa postavit v plnom profile. zatial by stacil aj poloprofil ale nie dlho. keby malo byt na obchvate cca 5.000 aut ako cez sorosku tak potom by bol full naozaj plytvanie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.