R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod ecce » 25. Júl 2017 14:28

mostovka napísal:velmi sa mi tam paci komentar znameho aktivistu Karola Labasa, ktori to dokonale vystihol: citujem: "Neriešenie problémovej Sorošky spolu s nevšímavosťou k havarijnému stavu mosta cez Ružín sú ukážkovým vysvedčením vlády Smeru v Košickom samosprávnom kraji.


Ale presne to je jeden z problémov, že u anas všetci chcú 4-prudovu diaľnicu všade a tak dávame kopu peňazí na zopár veľkorysych stvorpruhovych diaľnic namiesto toho, aby sme radsej riesili za rovnaké pebiaze väčší počet problém, ktoré sa dajú lacnejšie vyriešiť akor, ako sa stanú kritické (Ružín, Kremnické bane, most v Podbieli a pod.).
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Jano1 » 25. Júl 2017 14:33

Devil, rozumies, ze od Jablonova po sedlo sa to da lahko rozsirit na 2+1 v celej dlzke, len uzko je na cca 650 m, kde treba oporny mur, cize za velmi nizke naklady OA nebudu z jednej strany kopca obmedzovane NA. Alebo urobit 2+1 len mimo tych 650 m kde je uzko za doslova niekolko mil.Eur, teda spolu 3,5 km 2+1 (od zeleznice po sedlo).
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod DrX » 25. Júl 2017 15:51

Vsade sa daju najst rozne riesenia. Napr., Vladosovo riesenie - nestavat na R2 od Tornale vobec nic (ale sucasne liat miliardy do D1/D3; napr aktualne 340mil EUR do 8km okolo PO), urcite zabezpeci, ze ziadne intenzity na Soroske neporastu. A ked to chceme zabezpecit 100%-ne, este treba nechat rozpadnut sa tu aktualnu jednotku. A potom mozes vykazovat, kolko si usetril na R2 - a rozkradol na D1. Fakt pozoruhodne, ako sa setrici vyrojili, ked sa ma nieco robit na R2 (zatialco dalej v paralelnom vlakne obhajuju megalomanstvo napr. na D3). Holt, zilinovia su vsade kolo nas...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Vlados » 25. Júl 2017 18:18

Je smutné že pán DrX nechápe, vlastne on nechce len jeho osobný záujem leží v lokalite Gemeri. Má tam investície a tie nie a nie sa mu vrátiť.
Od Figy po Šacu je luxusná jednotka (s takými parametreami že okrem Sorošky sa dá jazdiť 130km a cez Sorošku žiaľ iba 90) a od Šace po KE je štvorpruh (luxusná jednotka politicky preznačená na RC). Prestavba týchto úsekov nijako významnejšie neskráti jazdý čas na trase KE-BA.
Všetky peniaze, ktoré by mohli ísť na R2 by mali ísť na úsek od ZV po Figu. Žiadne ušetrenie nebude len sa porieši úzke miesto vo Zvolene a jednotky ktoré neboli posledných 30 rokov rekonštruované/postavené. Pekne pokračujme na R2 kde sme skončili - od Kriváňu smerom na východ alebo od Figy smerom na západ.
Verejne DrX vyzývam, aby uviedol kde som kedy obhajoval megalomanstvo na D3.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod devil » 26. Júl 2017 12:48

Devil, rozumies, ze od Jablonova po sedlo sa to da lahko rozsirit na 2+1 v celej dlzke, len uzko je na cca 650 m, kde treba oporny mur, cize za velmi nizke naklady OA nebudu z jednej strany kopca obmedzovane NA. Alebo urobit 2+1 len mimo tych 650 m kde je uzko za doslova niekolko mil.Eur, teda spolu 3,5 km 2+1 (od zeleznice po sedlo).


na to musis ziskat povolenia a ja tvrdim ze sa to da pretlacit len aroganciou moci alebo ani tak nie. no a podruhe, to nie je cesta na urovni cesty I. triedy kde nemaju co hladat serpentiny. len pridanie dalsieho pruhu. usetri min. casu, ak vobec. prelozka/poloprofil usetri 4-6 min. co je na tych 15 km celkom OK. cize vyznamna uspora aj bez 2+2. zaroven sa vyriesi aj zvlneny teren pri. k. podhradi a usek sa z oboch stran napoji na luxusnu jednotku.

rozsirovat treba cesty ktore na to maju parametre, npr. siroku, rovnu I/11.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Jano1 » 26. Júl 2017 16:00

rozsirovat treba cesty ktore na to maju parametre, npr. siroku, rovnu I/11.


Mimo obci s tym nemam problem.

prelozka/poloprofil usetri 4-6 min. co je na tych 15 km celkom OK.

Prelozka(polprofil) I/12 usetri 8 minut.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Jano1 » 26. Júl 2017 16:03

devil napísal:len pridanie dalsieho pruhu. usetri min. casu, ak vobec.

No, ja som tu cital staznosti, ze sa musis vliect za kamionom.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod DrX » 26. Júl 2017 16:37

Vlados napísal:Je smutné že pán DrX nechápe, vlastne on nechce len jeho osobný záujem leží v lokalite Gemeri. Má tam investície a tie nie a nie sa mu vrátiť.
Od Figy po Šacu je luxusná jednotka (s takými parametreami že okrem Sorošky sa dá jazdiť 130km a cez Sorošku žiaľ iba 90) a od Šace po KE je štvorpruh (luxusná jednotka politicky preznačená na RC). Prestavba týchto úsekov nijako významnejšie neskráti jazdý čas na trase KE-BA.
Všetky peniaze, ktoré by mohli ísť na R2 by mali ísť na úsek od ZV po Figu. Žiadne ušetrenie nebude len sa porieši úzke miesto vo Zvolene a jednotky ktoré neboli posledných 30 rokov rekonštruované/postavené. Pekne pokračujme na R2 kde sme skončili - od Kriváňu smerom na východ alebo od Figy smerom na západ.
Verejne DrX vyzývam, aby uviedol kde som kedy obhajoval megalomanstvo na D3.


Spojit cely vychod a zapad slovenska a dve najvacsie slovenske mesta - cca 3miliony ludi, to je podla teba "moj osobny zaujem". D1 to bud nikdy nespravi, alebo to spravi zle (60-km naokolo blizsie cez kopce/tunely/zlu geologiu a zle pocasie). Realne to spravi R2.
Navadzat ludi na prekracovanie rychlosti (130km) je navadzanie k porusovaniu zakona. A praveze v porovnani s tym, ak clovek ide dnes oficialnou MPR dokaze 4-prudovka od Kosic po Jablonov za 5milEUR/km usetrit velmi vela casu (aktualne 39min https://binged.it/2h3bW5O , pri priemerke 130kmh 22min na 48km, cize 17min uspora ZA 240MIL EUR!!!!! - CIZE LEN 2/3 CENY OBCHVATU PO).
Ak by sa k tomu pridala Soroska, hned usetrime na ceste KE/Vychod - Roznava/RS/LC/ZV/NR/BA aspon 25min. Takze nechciet robit na tom useku nic je hlupost a umyselne brzdenie rozvoja a stredu juzneho SK.

A k tej vyzve: No ked kritizujes PLANY vystavby R2, ale si ticho pri mrhani na D1 a D3, tak mlcanim tu megalomaniu obhajujes lebo sa tvaris, ze to problem nie je.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Vlados » 26. Júl 2017 23:53

R2 to bez D1 NIKDY nespraví :D
Na nič som nenavádzal, aj D1 pred Branisko je postavená na 130km/h a aktuálne sa tam jazdí 80. 5 mil./km je v 2017 mýtus, či už so Smerom alebo bez. V ďaleko horšom stave sú cesty medzi Kriváňom a Figou takže tak by mali ísť milióny skôr.

D1 je potrebná na prepojenie Slovenska, nakoľko Slovensko nie sú len Bratislava a Košice ( aj keď k ním mám najbližšie) a I/11 potrebujeme skapacitniť na 2+2 určite tam nie je potrebná žiadna D, veď ani Poliaci si ten ťah necenia na D. Aj voči R5/6/7/8/9 mlčím ale tým ich neobhajujem.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod devil » 29. Júl 2017 12:20

V ďaleko horšom stave sú cesty medzi Kriváňom a Figou takže tak by mali ísť milióny skôr.


to nie je celkom tak, od lovinobane po zacharovce cca 40 km nie su vazne problemy co je vyse polovica useku krivan-figa.

Prelozka(polprofil) I/12 usetri 8 minut.


iste, oproti byvalej ceste II. triedy je uspora vyssia.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Vlados » 29. Júl 2017 21:11

tak odstráňme tie vážne problémy a potom horsa na prejazd Zvolenom
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod betonarka » 07. Aug 2017 11:34

betonarka
návštevník
 
Príspevky: 19
Založený: 07. Aug 2017 11:30

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod betonarka » 07. Aug 2017 11:37

A to len pripomínam čo sa písalo pár rokov dozadu.. verejné vyhlásenie vlády spolu s NDS, citujem: Rýchlostnú cestu s tunelom pod Soroškou začnú stavať na budúci rok Tunel bude dvojrúrový. Motoristi ním budú jazdiť maximálne stovkou. 8. jan 2014 o 9:55 SITA . . Národná diaľničná spoločnosť podľa zverejnených informácií predbežne predpokladá začiatok stavby v roku 2015 a ukončenie v roku 2020. Ako vyplýva so zverejnených materiálov, na základe technickej štúdie bola spracovaná Správa o hodnotení vplyvov stavby na životné prostredie (EIA) s odporučeným tunelovým variantom. Ministerstvo životného prostredia vydaním záverečného stanoviska rovnako odporúča realizáciu tunelového variantu. Celková dĺžka rýchlostnej cesty R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou je 14 100 metrov, vrátane dvojrúrového tunela popod Sorošku" :wink: :lol: :D
betonarka
návštevník
 
Príspevky: 19
Založený: 07. Aug 2017 11:30

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod jarino » 07. Aug 2017 11:45

Ten tender budúci rok a výstavba v 2019 sú dosť optimistické termíny. Skôr 2020 a neskôr.
Prebieha príprava Dokumentácie pre stavebné povolenie(DSP) a tu je časová os prípravy: https://ndsas.sk/uploads/media/priprava ... ova_os.png
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod betonarka » 07. Aug 2017 12:43

Ajtak sa staviat nič nebude,len sa všetko vytuneluje a občania na juhu ako vždy utru huby.. už aj samotná eú to pochopila a zastavila nám akýkoľvek prísun ďalších eurofondov keďže tie predošlé mizli bez stopy len tak, niekomu do vrecka ..takže zrejme rátajú už len s vlastnými peniazmi z rozpočtu,preto tie roky.. bude sa staviat dlho a draho, na sekeru.. podľa mňa my sa toho už nedozijeme resp bez pomoci druhých štátov eú to nikdy nedokončime..stačí vidieť ako sa stávalo resp nestávalo v 90 rokoch a ešte aj po r.2000 pár rokov.. keď sme eu fondy ešte nemali..
betonarka
návštevník
 
Príspevky: 19
Založený: 07. Aug 2017 11:30

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Yurri » 07. Aug 2017 18:34

betonarka napísal:A to len pripomínam čo sa písalo pár rokov dozadu.. verejné vyhlásenie vlády spolu s NDS, citujem: Rýchlostnú cestu s tunelom pod Soroškou začnú stavať na budúci rok Tunel bude dvojrúrový. Motoristi ním budú jazdiť maximálne stovkou. 8. jan 2014 o 9:55 SITA . . Národná diaľničná spoločnosť podľa zverejnených informácií predbežne predpokladá začiatok stavby v roku 2015 a ukončenie v roku 2020. Ako vyplýva so zverejnených materiálov, na základe technickej štúdie bola spracovaná Správa o hodnotení vplyvov stavby na životné prostredie (EIA) s odporučeným tunelovým variantom. Ministerstvo životného prostredia vydaním záverečného stanoviska rovnako odporúča realizáciu tunelového variantu. Celková dĺžka rýchlostnej cesty R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou je 14 100 metrov, vrátane dvojrúrového tunela popod Sorošku" :wink: :lol: :D


toto by bolo potrebne zaslat na ministerstvo, NDS a do medii, aby ludia videli, aki odborníci im vladnu, pricom sam sef NDS schvaluje zvysovanie nezamestananosti a odlyvu pracovnej sily v regione:
"To, či sa bude stavať polovičný profil, sa rozhoduje podľa výhľadových intenzít. Výhľadové intenzity dokonca na niektorých úsekoch R2 v priebehu času klesajú. Čo to znamená? Je tam vysoká nezamestnanosť a ľudia odtiaľ odchádzajú. Regióny stagnujú čoraz viac. Odchádza pracovná sila, a preto po cestách objektívne nemá kto jazdiť."
:)
Yurri
návštevník
 
Príspevky: 14
Obrázky: 20
Založený: 12. Dec 2012 21:17
Bydlisko: Presov

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod DrX » 10. Aug 2017 15:00

Celkom zajimave, ze v tomto rozhovore nie je o Soroske ani zmienka: viewtopic.php?f=35&t=22729&p=197906#p197906
Zabudla Krajanova ci zabudol Kovalcik, ci vedia nieco co my nevieme?
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod plš » 13. Aug 2017 14:31

Árpi Érsek by mohol EK do Bruselu navrhnúť tunelársky kšeft, ktorý by Slovensku vyhovoval.
a/ vieme, že budovať na Soroške tunel 1 normo-rúra + 1 malá úniková rúra, je hovadina na n-tú /úspora cca 25% pri 1 rúre, pri 2. rúre v 2. fáze cca + 50%/=
1. v normorúre budovanej v prvej fáze bude treba zriadiť priečne vetranie, ktoré určite bude stáť viac ako bigotné pozdĺžne vetranie v oboch rúrach /v druhej fáze prepážku v strope búrať?/
2. pri stavbe druhej normorúry bude potrebné ponechať v prevádzke únikovú rúru, čím dôjde k tomu, že deravá vápencová skala s krasovými útvarmi/ bude rozvŕtaná o 50% viac /diery bude treba zasypávať resp. tubus bude treba zospodu šalovať ako most?/

náklady a/ = normotunel + priečne prepoje + priečne vetranie
malý tunel + vetranie
stavebný dvor, prístupové komunikácie
škody na ekológii v prípade stavania druhej normorúry v druhej fáze

náklady b/ v prípade stavania tunela s 2ks normorúrami
normotunel č.1+ priečne prepoje + lacnejšie pozdĺžne vetranie
normotunel č.2 + lacnejšie pozdĺžne vetranie
stavebný dvor, prístupové komunikácie

Érsek by EK do Bruselu mohol navrhnúť, aby sme výhľadovo nerozbili vápencový kopec viac ako treba, náklady takto:
c/ nech EK zaplatí z eurofondov /doteraz 85%/
normotunel č.1+ priečne prepoje + lacnejšie pozdĺžne vetranie
stavebný dvor, prístupové komunikácie
nech Slovenská republika zaplatí /doteraz 15%, teraz to bude niečo viac %/
normotunel č.2 + lacnejšie pozdĺžne vetranie

Výsledok:
EK a prísni kontrolóri z JASPERSU voči pôvodnému riešeniu a/ ušetria
- náklady za malý tunel + vetranie
- náklady za normotunel č.2 + lacnejšie pozdĺžne vetranie
- ekológiu v prírodnej rezervácii

Slovensko ukáže Európe, že nie je najväčším európskym hlupákom
Ak Slovensko zaplatí o pár miliónov viac za Sorošku, tak tých pár miliónov z eurofondov ostane na ďalší úsek.
Najdôležitejší rezultát bude v tom, že stavba sa prevedie pod dohľadom EK a JASPERSA - teda bude redukovaná možnosť absolútne nekontrolovane uliať peniaze
Nakoľko tu je prírodná rezervácia, je v tomto prípade možnosť to využiť. Nech sa ekologisti vyšantia, ale nie po funuse.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod devil » 13. Aug 2017 16:12

a/ vieme, že budovať na Soroške tunel 1 normo-rúra + 1 malá úniková rúra, je hovadina na n-tú /úspora cca 25% pri 1 rúre, pri 2. rúre v 2. fáze cca + 50%/=


preco nikto nepocita stratu tzv. umrtvene naklady. doba 15-20 rokov kym sa kapacita vycerpa je konzervativny odhad. vieme ze druha rura bude treba pri 20.000 intenzitach. teraz keby tunel stal tak by ho vyuzivalo cca. 5.000 aut denne. cize rezerva je 15.000 aut. kedze aj narast intenzit ma svoj strop ani nevieme kolko to bude. vzhladom na hustotu obyvatelstva na gemeri sa moze stat ze ten strop bude prave okolo 20-30.000 aut denne z coho par tisic pojde cez kopec.

kludne sem dajte priklady zo zapadnej europy kde je hustota obyvatelov siroko-daleko okolo 50 obyvatelov na stvorcovy kilometer, je aspon jedna paralelna cesta a su tam 30-40.000 intenzity.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod 3pa3ck3 » 13. Aug 2017 17:03

Taká otázka - musel by mať jednorúrový tunel priečne vetranie? Konkrétne chorvátsky tunel Sveti Ilija s podobnou dĺžkou (mimochodom, tiež v krasovom masíve) bol stavaný ako trvalo jednorúrový a nezdá sa mi, žeby mal priečne vetranie
http://radioimotski.hr/naslovnica/wp-co ... 080713.jpg
Ale je pravda, že v tomto prípade sa zrejme využíva aj prirodzené prúdenie vzduchu, keďže tunel je celý v stúpaní a jeden portál je takmer na brehu mora.
3pa3ck3
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Založený: 19. Jún 2014 15:25

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Yoggy52 » 13. Aug 2017 18:03

Ked uz stavat Sorosku, tak jednorurovu, osobne si nemyslim, ze v najblizsom horizonte intenzity prekrocia 30tisic, braisko by tiez mohlo zostat jednorurove, zatial je uplne v pohode... a kedze vraj r2 stiahne dopravu z d1, tak ak by boli intenzity hore aj dole, rovnako 10K, tak by obidva tunely mohli zostat jednorurove na dost dlhu dobu.
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Vceliak » 13. Aug 2017 18:22

Tu už nejde iba o intenzity! Jednoducho, jednorúrové (protismerný tunel) diaľnice sú potencionálne zdrojom smrteľných nehôd = sú nebezpečné. Stačí jeden sviatok v týždni, a jednorázovo po sviatku sa znásobí intenzita, a oheje na streche. Apropo, koľko ľudí už zomrelo v tuneli Branisko? Nezaslúžime si v 2.1 storočí bezpečné cesty? Ak už staviame, prečo zase len polovičate?
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 488
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Vlados » 13. Aug 2017 18:50

postavme najskôr 50km R2, aby mohla konkurovať D1 a potom už budú intenzity aj pre 2 rury.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod i15 » 13. Aug 2017 21:13

Vceliak napísal:Tu už nejde iba o intenzity! Jednoducho, jednorúrové (protismerný tunel) diaľnice sú potencionálne zdrojom smrteľných nehôd = sú nebezpečné. Stačí jeden sviatok v týždni, a jednorázovo po sviatku sa znásobí intenzita, a oheje na streche. Apropo, koľko ľudí už zomrelo v tuneli Branisko? Nezaslúžime si v 2.1 storočí bezpečné cesty? Ak už staviame, prečo zase len polovičate?


V Branisku bolo veľmi málo smrteľných nehôd a väčšinu spôsobil mikrospánok, ktorý zabíja aj na plnoprofilových diaľniciach. Soroška v plnom profile môže byť paradoxne nebezpečnejšia, ako polovičný profil, lebo to bude krátky úsek cesty s možnosťou predbiehať a to bude nabádať ku vysokému prekračovaniu rýchlosti v snahe popredbiehať čo najviac kamiónov

Napadá ma jeden kompromis - postaviť únikovú štôlňu v šírke plnohodnotnej tunelovej rúry. Bude to o niečo lacnejšie ako 2+2 a ušetrí sa aj na prevádzkových nákladoch
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Peterman » 13. Aug 2017 21:28

Ono s tým dvojrurovym tunelom je to fakt diskutabilné ... je pravda ze sa pri tom vela neušetrí, a neskôr su náklady vyššie, ale aj keby boli náklady pri jednorurovom 60-70% dvojruroveho, tých 30-40% ušetrených sa môže použiť na výstavbu teraz potrebných usekov ... a urcite lepšie mat 50km, alebo 100km plynulý usek normálnej plnohodnotnej dialnice/erky s jedným obojsmernym tunelom, ako 3-4 rozkuskovane úseky dialnice a z dvojrurovym tunelom - ked teraz tie intenzity nedosahujú úrovne pre plnohodnotný tunel, a ani tak skoro nebudú .. a myslím to platí aj o Branisku, to tiež este vydrží v tejto podobe par rokov, radšej dobudovať súvislú sieť ako za každú cenu mat dvojrurove tunely.
Už som to tu aj pisal .. rakúska A2 na Graz a Klagenfurt bola desaťročia v prevádzke s viacerými tunelmi s jednou rúrou a teda obojsmernou prevádzkou a všetko fungovalo, občas vznikali kolóny, ale to tam už boli intenzity naozaj na plnohodnotný profil. Az neskôr dobudovali druhé tunelové rúry.
A to iste platí aj inde po Európe, niektoré mesta majú porobené tunelové obchvaty, resp. tunelmi poriešenie prepojenia popod centra, rúrami ktoré majú 5-8km a su obojsmerne a bez odstavných pruhov, a všetko funguje; ... a pritom v mnohych je intenzita po cely deň uplne na doraz ...
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.