R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod devil » 21. Jún 2017 10:43

presne, aj to zvysenie intenzit bolo vyrazne ovplyvnene vystavbou desiatok km D pred/za braniskom. pred/za soroskou su najlepsie useky na celom ZV-KE s najnizsimi intenzitami teda najmenej potrebne useky R2.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Vceliak » 21. Jún 2017 10:57

i15 napísal:Je dojímavé, ako nám doprajete Sorošku v plnom profile, ale v skutočnosti to len oddiali začiatok výstavby, lebo pre 5000 vozidiel nebude nikto stavať 2+2. Branisko vydrží 20 rokov od otvorenia v usporiadaní 1+1 a Soroška aj dlhšie

To nie je pre Vás, okolo R2, ale pre nás, čo to budeme využívať :-)
Obávam sa, že Soroška naozaj skonči na polprofile. Ja som pre R2 odhadoval, že od Rožňavy po Košice bude štvorprúdovka, a medzi Rožňavou a Lučencom bude polprofil. Z Lučeneca po R1 v plnom profile. Holt, asi som sa zmýlil :-(
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Vlados » 21. Jún 2017 11:12

devil napísal:a co tak naklady na kazdorocnú prevadzku 2 rúr oproti jednej rure ?

ten rozdiel nemusí byť veľký. napr. v jednorúvom bude nútené vetranie a v dvojrúrový sa môže vytrať aj sám, v jednorúrovom budú vzduchotechnické kanály a dvojrúrovom najskôr ani jeden, atď.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod nevo83 » 21. Jún 2017 13:00

Vceliak napísal:
i15 napísal:Je dojímavé, ako nám doprajete Sorošku v plnom profile, ale v skutočnosti to len oddiali začiatok výstavby, lebo pre 5000 vozidiel nebude nikto stavať 2+2. Branisko vydrží 20 rokov od otvorenia v usporiadaní 1+1 a Soroška aj dlhšie

To nie je pre Vás, okolo R2, ale pre nás, čo to budeme využívať :-)
Obávam sa, že Soroška naozaj skonči na polprofile. Ja som pre R2 odhadoval, že od Rožňavy po Košice bude štvorprúdovka, a medzi Rožňavou a Lučencom bude polprofil. Z Lučeneca po R1 v plnom profile. Holt, asi som sa zmýlil :-(




presne, aj ja mam ten pocit ze toto by bol idealny scenar, kde sa daju zmysluplne pouzit peniaze...
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod devil » 21. Jún 2017 13:19

ak si doprava zvykne na kusok R2 za ZV tak predpokladam ze tam bude 10k denne inac momentane by bolo vsade pod 10k denne. isteze treba mysliet dopredu ale tiez nie je OK utopit miliony tam kde to nebude mat efekt prinajmensom 20 rokov. dlhe poloprofily R2 su nezmysel tie by mali sluzit na riesenie zavad a soroska je typicka zavada.

este ke tunelu, nechce sa mi verit ze vyse 4 km sa odvetra samo ked bude mat 2 rury. sitina ma 1,5 km a je tam instalovane vetranie. naklady na technologu, naklady za prevadzku su urcite vyssie pri 2 rurach. neviem ci sa niekomu ulavi kvoli 2x2 na 4 km, skor naopak, kolko vodicov sa pozabudne ze na konci tunela bude opat len 1+1....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod milan_KM » 21. Jún 2017 13:34

Skôr narážal na drahé priečne vetranie ako je na dlhom jednorúrovom Branisku a na pozdĺžne čo bude aj na Višňovom.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Vceliak » 21. Jún 2017 16:10

devil napísal:ak si doprava zvykne na kusok R2 za ZV tak predpokladam ze tam bude 10k denne inac momentane by bolo vsade pod 10k denne. isteze treba mysliet dopredu ale tiez nie je OK utopit miliony tam kde to nebude mat efekt prinajmensom 20 rokov. dlhe poloprofily R2 su nezmysel tie by mali sluzit na riesenie zavad a soroska je typicka zavada.

este ke tunelu, nechce sa mi verit ze vyse 4 km sa odvetra samo ked bude mat 2 rury. sitina ma 1,5 km a je tam instalovane vetranie. naklady na technologu, naklady za prevadzku su urcite vyssie pri 2 rurach. neviem ci sa niekomu ulavi kvoli 2x2 na 4 km, skor naopak, kolko vodicov sa pozabudne ze na konci tunela bude opat len 1+1....

Áno, odvetrá sa to takmer "samo". Každé prechádzajúce auto ale priloží "ruku/kapotu" k dielu. Funguje to ako nekonečná vzduchová pumpa, ktorá samozrejme v protismernom tuneli nefunguje. Tie inštalované ventilátory sú tam "pre istotu". Môže nastať klimatická situácia s nehodou alebo poruchou v tuneli, a unikajúce posádky potrebujú čas na prechod do únikovej/druhej rúry, z ktorej už medzičasom operatívne odstavia premávku. Život až na prvom mieste.
PS: Myslíš, že v únikovej rúre nebude potrebné inštalovať vzduchotechniku a monitorovacie zariadenia, ktoré samozrejme stoja porovnáteľne s tunelom, len to samozrejme nevidíme.
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod i15 » 21. Jún 2017 20:04

Dávam tomu 2 strany diskusie a tunel v plnom profile vyjde lacnejší, ako v polovičnom :)

Aj keby bola pravda, že rozdiel v cene je len 10%, stále som za polovičný profil, lebo tých 10% by sa dalo použiť inde (napr. Bátka - Figa). Poloprofilové tunely sa celkom osvedčili, nehôd je tam málo, lebo ľudia si dávajú pozor
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Vlados » 21. Jún 2017 20:16

sa Ti smeje. ak sa nastavia "nezmyselne" opatrenia za chýbajúcu druhú rúru tak cena môže výjsť aj ako píšeš. jednoznačne len súťaž je schopná určiť cenu, či už bude kartelová alebo nie. ideálne by bolo obstarávať obe variatny s vopred známym vzorcom kedy sa akceptuje jedno a kedy dvojrúrové riešenie a vlastne súťaž by určila všetko.

Radšej by som videl najskôr investície do zatraktívnení južnej trasy (na úseky s nízkymi nákladmi) a až potom stavbu Sorošky. Čím neskôr pôjde do výstavby tým väčšia šanca že aj z pohľadu intenzít by bola dvojrúrová Soroška zaujimavá.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Vceliak » 22. Jún 2017 05:13

Vlados napísal:najskôr investície do zatraktívnení južnej trasy (na úseky s nízkymi nákladmi) a až potom stavbu Sorošky.

Úsek so Soroškou sa musí začať aspoň o dva roky skôr, ako priľahlé úseky, aby mohli byť otvorené naraz. Apropo, najprv musíš odstrániť bodovú závadu, aby sa zvýšili intenzity.
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Vlados » 22. Jún 2017 08:35

radšej 3x toľko polprofilu medzi ZV-KE ako úsek so Soroškou.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Vceliak » 22. Jún 2017 08:56

Vlados napísal:radšej 3x toľko polprofilu medzi ZV-KE ako úsek so Soroškou.

Problém je, že pri dnešnej vláde, nebude ani jedno ani druhé! Veď treba zaplatiť štúdie pri Nových Zámkoch a Dunajskej Strede.
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod devil » 22. Jún 2017 13:33

a potom zistime ze tie klimaticke situacie su viac caste nez sa predpokladalo. debata plny/poloprofil je bezna, vzdy sa da argumentovat ze plny je bezpecnejsi, riesenie na vela rokov dopredu atd. vzduchova pumpa logicky funguje pri cim viac autach a kratsom tunely. ze dvojrurova soroska by mala vyse 4km a v jednej rure 2-3.000 aut/denne vzbudzuje pochybnosti ci to fungovalo.

PS: Myslíš, že v únikovej rúre nebude potrebné inštalovať vzduchotechniku a monitorovacie zariadenia, ktoré samozrejme stoja porovnáteľne s tunelom, len to samozrejme nevidíme.


tak teda aky je tam rozdiel ? zariadenia, samotne rozmery, rizika pri razeni. aspon opat vidime ze tunely su draha hracka a normalne by sa mali stavat v pripade krajnej nudze inych rieseni.

inac niekedy sa tu daju citat velmi usmevne veci, horsie ze prispievatelia tomu aj veria co napisu....odstrannie bodovej zavady zvysuje intenzitu. :roll:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Vlados » 22. Jún 2017 16:51

Vceliak napísal:
Vlados napísal:radšej 3x toľko polprofilu medzi ZV-KE ako úsek so Soroškou.

Problém je, že pri dnešnej vláde, nebude ani jedno ani druhé! Veď treba zaplatiť štúdie pri Nových Zámkoch a Dunajskej Strede.

Aj oblasť RS či KE sú tiež ich voliči. Ak chcú politicky nejaké body tak musia aspoň základné kamene poklepať... projekty ich nespasia... a presne pre toto skôr hrozí Soroška ako niečo iné na R2.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod devil » 24. Jún 2017 07:22

a) Soroška nie je priorita lebo voľné peniaze + lebo nedostatočné intenzity
b) to že by sa mal raziť plný profil je iná vec, ale najskôr bude potrebné zmeniť a) a potom môže prísť ešte niekto kto ušetrí rozhodnutí o polprofile... niečo ako na D3 Skalité.


to je uplne scestne uvazovanie. pre plny profil su intenzity dolezite. pre polovicny intenzita dolezita nie je, ale uspora casu. a ta je 1/3 a viac cize namiesto beznych 14-15 to bude 9-10 min. vacsina aut na R2 prejde 1) kvoli uspore 2) kvoli nizsiemu podielu lokalky kedze RV zase nie je az taky zdroj/ciel dopravy.

je divny postoj obhajovat plny profil v buducnosti na soroske s 5-6 tis. intenzitou, pricom vieme ze intezity hodne plneho profilu tam vela rokov nebudu. a obhajovat poloprofil za krivanom kde intenzity su vyssie a porastu rychlejsie vdaka blizkosti suvislej R1-2. tam je poloprofil hlupost lebo uspora bude mensia.

Aj oblasť RS či KE sú tiež ich voliči. Ak chcú politicky nejaké body tak musia aspoň základné kamene poklepať... projekty ich nespasia... a presne pre toto skôr hrozí Soroška ako niečo iné na R2.


nieco ine je akurat zacharovce-batka-figa, tam sa tiez zacala riesit dsp. mytna-tomasovce uz "predbehla" sorosku a to napriek teoriam DrX o zanedbavani R2 v BB kraji. krivan-mytna bude myslim dost tazky usek tak-ci tak. tak potom neviem co by si este uprednostnil pred soroskou ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Vlados » 24. Jún 2017 10:46

niekde som nepísal, že sa má jednať o plný profil, iba tunel a krátky úsek pred portálmi má byť 2+2 nakoľko rozdiel medzi tunelovými riešeniami bude zanezbateľný. raz by mala prísť na rad dostavba R2 na plný profil... v čase keď už nebude zvládať nápor D1 TT-ZA.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod devil » 24. Jún 2017 17:01

to su teorie tunelarov. cim dlhsie texty pisu tym menej konkretnosti a hlavne cisel. velka cast BA-ZA tvori povazska lokalka a regionalka + tranzit na polsko po E75. s tym R2 nema nic spolocne.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Vlados » 24. Jún 2017 19:29

Vážený mág s číslami, s najväčšou vážnosťou sa kajam a priznám že som zabudol uviesť podstatnú informáciu bez ktorej nikto nemal šancu pochopiť môj bezcenný príspevok.
Ak pri jazde BA-(severo)východ Slovenske bude náročné prechádzať úsekom TT-ZA tak bude zaujimavé sa pozrieť na východnú časť R2. Je jedno či to bude o 5 alebo 50 rokov.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod devil » 26. Jún 2017 12:06

nie je jedno kedy. pozri si stare prispevky Kankyho kde popisoval ako nechce ist na zapad cez Hu lebo na M1 je tlacenica a musi ist pernamentne v lavom pruhu. to sa mi na TT-ZA este nestalo.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Vlados » 26. Jún 2017 21:46

len počkaj až dostaviame D3 na PL to budú iné fukoty :D
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod peterle » 29. Jún 2017 16:48

devil napísal:tak teda aky je tam rozdiel ? zariadenia, samotne rozmery, rizika pri razeni. aspon opat vidime ze tunely su draha hracka a normalne by sa mali stavat v pripade krajnej nudze inych rieseni.


Takéto myslenie sa použilo u Turany-Ivachnová a stálo nás to premárnené roky a peniaze, kým sa uznalo, že postaviť tunel a bez šetrenia na dĺžke, je správne.
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod devil » 30. Jún 2017 19:33

za tie peniaze sa inde postavili radovo dolezitejsie useky.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Vlados » 30. Jún 2017 22:16

prosím vymenuj ktoré, neviem si vybaviť ani jeden.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod devil » 01. Júl 2017 18:01

pozri si vacsinu usekov z OPD. si tu uz dost davno, vies co sa kde stavalo. ak nesuhlasis tak napis ze ktory usek OPD je menej dolezity nez turany-hubova a preco. a aby sme neboli OT tak keby mi niekto dal na vyber ze mam prejst sorosku alebo turany-hubova tak beriem turany-hubova.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Vlados » 01. Júl 2017 19:39

sorry, neviem ani o jednom eure, ktoré sa z úseku Turany-Ivachnová použilo na výstavbu inej cesty... preto sa pýtam ktorý sa za ne postavil.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 20 hostí.