R2 Kriváň – Lovinobaňa

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod nevo83 » 19. Feb 2018 11:01

nie nie je to do teba.. ale uz vychod nebavi pocuvat pockajte lebo robime D1, pockajte dokoncime D3 lebo tranzit, pockajte lebo peniaze musime dat na obchat BA lebo sa tu vkuse vsetci stahujete , pockajte musime pridat pruhy, pockajte treba dobudovat lebo investori chcu fabriky len na zapade... a nakoniec to skonci tak ze nooo sme za zivotnostou podme to cele opravovat
a to sa nebavime o akej takej ceste dalej za KE smer na MI kt nebude ani po 2030 zacata
Za chvilu nam skoncin ekonmicky cyklus hojnosti lebo od 2010 len rastieme a ta kriza za rok dva dojde a sa dozvieme prepacte ale je zle ideme setrit
Tu sa tesia ludia aspon z toho ze do civilizacie , nebude 200km ale uz len 160km...
uprimne pochybujem ze si z KE, lebo tak ***** by si nedokazal produkovat..
Je zaujimave ze vsetci chcu byt sebci pre svoj kraj len ty nechces.. ale ako sa vravi hlas slabeho nepocut..
nevo83
diskutujúci
 
Príspevky: 126
Založený: 22. Mar 2017 19:00

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod devil » 19. Feb 2018 12:08

nie nie je to do teba.. ale uz vychod nebavi pocuvat pockajte lebo robime D1, pockajte dokoncime D3 lebo tranzit, pockajte lebo peniaze musime dat na obchat BA lebo sa tu vkuse vsetci stahujete , pockajte musime pridat pruhy, pockajte treba dobudovat lebo investori chcu fabriky len na zapade... a nakoniec to skonci tak ze nooo sme za zivotnostou podme to cele opravovat

nevo83, tak toto treba vytesat do kamena.

8a v procese ÚR ako adekvátne alternatívne riešenie


pozeram na tu prilohu, je tiez velmi vseobecna. neviem si vysvetlit poziadavku adekvatne alternativne riesenie.

O prieťahoch obcami tu nikdy nepadlo ani slovo. Celá moja debata bola vždy o preložkách, o nezmyselnosti šírky 11,5 v 2-pruhovom usporiadaní a že pridaním 2 metrov môžeme mať komfortný striedavý 3-pruh a hlavne podstata, čo som sa snažil povedať v predchádzajúcom príspevku, že parametrami ide len o preložku cesty I. triedy a to, že ju honosne voláme RC, nám robí len zbytočné problémy.


no ved prave :!: treba vyriesit prelozky a mozeme konstatovat ze oba severojuzne tahy a vacsina R2 budu nadlho vyriesene. cista administrativna zalezitost rozclenit planovane useky na prelozky a ine useky a stavat prelozky. co sa tyka 11,5 uz dlhe roky pisem ze je to nebezpecny a zly parameter, zial takto sa stavali uz C11,5 za komunistov. ale zaroven tvrdim ze stale lepsie ako tie prietahy stredom obci a miest :!: a co sa tyka ci poloprofil R alebo C tak stale pochybujem ze C je vyrazne lacnejsie. ak aj, tak nie skrz parametrov hlavneho telesa ale npr. tym ze na C budeme mat urovnove T krizovatky a na R budu nadjazdy. potom je to uz na ukor bezpecnosti, cize znizena rychlost na C a napriek tomu stale nebezpecenstvo ze zboku niekto neda prednost a nabura.

TEN-T core koridor a intenzity neporovnateľné so Soroškou 6000 skv/24hod, samozrejme okrem precedensu D3 Svrčinovec - Skalité, ktorý pregĺgali dlho a nevedeli to stráviť, ale po dohode s Poľskom to nakoniec pustili. Jaspers nemá nič proti diaľniciam tam, kde to má opodstatnenie. Pre nich RC je to isté čo diaľnica, a to isté aj pre proces EIA a európsku legislatívu. Stále hovorím o polovičných profiloch, že to zbytočne honosne voláme RC - a to je jediný kameň úrazu, ešte k tomu v debilných parametroch 11,5.


no dobre, a trasy R3/R4 nie su sucastou TEN :?: tam su miestami aj nizsie intenzity alebo aj D1 v PO kraji s 10.000 je uz v pohode :?:

Samozrejme, že sú ZA. Toto je pre nich ukážkový príklad pre celú EÚ ako sa má robiť proces EIA a primerané posudzovanie Natura 2000. Berú to ako učebnicový príklad najprv ako sa to nemá robiť a potom ako za ich pomoci sa to zvládlo ukážkovo. Celý Brusel o tom hovorí ako o perfektnom procese Turany Hubová. Brodno KNM berú ako súčasť TEN-T core a nemajú s tým problém, dokonca hovoria, že celá D3 už mala dávno byť hotová.


tak potom o com je jaspers ked im ide o to aby mali pekne spracovane papiere a nezaujimaju ich navratnosti alebo zozeru vsetko co sa im predlozi :?: lebo ak tur-hub prejde moze prejst hocico.

Financovanie je irelevantné. To je úplne jedno z akých zdrojov sa niečo bude financovať. Tu bola porušená európska a domáca legislatíva precesu EIA.


vedu sa stovky konani proti vsetkym clenom za porusovanie legislatívy.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod devil » 19. Feb 2018 12:31

rozhodne vola a nevola stavat. cena je do 12 mil/km. ja som raz napisal ze R2 v plnom profile v takomto terene sa da postavit za 10 mil/km a stale si to myslim.

aké efektívne riešenie? aj dnes (a vlastne ako vždy) keď som prechádzal úsek R2 Zvolen-východ - Kriváň tak ľavý pruh zýval prázdnotou. nakoľko je cesta oplotená tak sa tam ani srnky nemôžu špacírovať. len peniaze vyhadzujeme...


podobne je to od LM na vychod na severnej D1. od 10k vyssie sa suvisly polopoprofil stava cestou smrti. ak chceme setrit setrime na technickych parametroch, skratit mosty a povolit vacsie stupania, nestavat zbytocne MUK ako pri mytnej. 2+2 ale zarucuje priepustnost a to ze nebudu celne zrazky. ak raz bude 1+1 tak kym sa uplne nevycerpa kapacita cize asi do 20k sa stavat druhy profil nebude. cize by sme mali roky ak nie destarocia dalsiu zlatomoravecku cestu s intenzitami medzi 10-20k. to iste je od TN na BN. bud uplne reko a 2+1 kedze to ide mimo obci, alebo R24,5 ale nie paralelna R11,5.

ak ideme stavať súvislý ťah, "trošku" dlhší ako Pr1bina, tak som za všetkými 10timi. ale ak budeme postaviť len 20-30km tak potom radšej postavme skromnejšií polprofil a postavme toho viac. aký má zmysel, že po Kriváň máme kapacitu 60tisíc vozidiel a od neho 20? to isté ak tu hranicu posunieme po Tomášovce?


rozum ostava stat. suvisly tah NACO A ZACO ked mame cez 100 km 1+1 s kapacitou mozno 15k a intenzity su pod 10k :?: inac to iste, premrstene kapacity su kdekade na D1, D2, D3 aj R1 dokonca aj na povazi je stale priblizne 50% rezerva. 20-30 km poloprofil je vela, bud kratke ako ozdany alebo ziadne. este by som povedal ze krivan-mytna 9 km budis ak to naozaj vyrazne usetri ako SO PO II. ale mytna-tom v ziadnom pripade. ked sa niekto zasekne za kamionom na poloprofile a vie ze do 5 min. bude na plnom tak radsej pocka ako ked vie ze 2 pruhy budu vkuse a zacne "manevrovat".

ked pocitam usporu casu tak mi vychadzaju 3-4 min. v plnom profile, uz to asi 1/3 cize je to uplne na hrane, tak prosim ta kto by jazdil na poloprofile s este nizsou usporou :?:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod fh » 19. Feb 2018 17:18

nevo83 napísal: ale uz vychod nebavi pocuvat pockajte lebo robime D1,


lebo D1 sa v posledných rokoch intenzívne stavala na východe, úseky smerom na Prešov. Takže neklam a nezavádzaj aj keď ti tu ďalší klamári a demagógovia tlieskajú, jedine ak je pre teba východ iba územie na trase R2 :mrgreen: niektorí sa tu fakt nevedia pozrieť pravde do očí, slepí, hluchí.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod babar » 12. Mar 2018 13:50

"Pripravované úseky rýchlostnej cesty R2 od Kriváňa po Lučenec budú vybudované v plnom profile, ďalšie smerom na Rimavskú Sobotu a Rožňavu však štát plánuje postaviť len v polovičnom profile. Obidva úseky od Kriváňa po Lučenec chce štát podľa jeho slov stavať v plnom profile aj z dôvodu, že je tam odbočka na medzinárodný koridor smerom do Maďarska, ktorá je z hľadiska dopravy dôležitá. „Spolupracujeme s maďarskou stranou, pretože potrebujeme dokázať opodstatnenie plného profilu na tomto úseku,“ povedal minister a dodal, že Maďari pri Šalgotarjáne takisto budujú k hraničnému priechodu Šiatorská Bukovinka plný profil ich rýchlostnej cesty R21."

No neviem, madari stavaju 21 s kruhacmi zatial len po Salgotarjan a keby to potiahli az po hranice my potiahneme po hranice R7? A postavime dalsi usek R2 aspon po krizovatku Lucenec v plnom profile alebo ako mam tomu rozumiet? Vie niekto viac?

Inak cely clanok je tu: http://lucenec.dnes24.sk/r2-bude-do-luc ... nom-291872
Video z blokady cesty medzi LC a RS za vystavbu R2: https://youtu.be/nN412U442wA
Obrázok používateľa
babar
diskutujúci
 
Príspevky: 100
Obrázky: 7
Založený: 03. Máj 2014 16:39

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod doktorandfei » 12. Mar 2018 14:14

Nemáte tu niekto nejakú skicu ako by mala vyzerať R2 okolo Lučenca a to napojenie smerom na Maďarsko?
Je to na úrovni technickej štúdie, či ako je to s tým pokračovaním?
doktorandfei
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 263
Obrázky: 1
Založený: 10. Máj 2012 10:10

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod devil » 12. Mar 2018 16:09

21-ka po salgotarjan je 2+2 pricom stara cesta bola vacsinou mimo obci a miest ale aj tak pocitali ze 1+1 nestaci a intenzity su tam podobne ako na ZV-LC. uz to je argument v prospech 2+2 u nas. prihranicny usek na oboch stranach, asi 12 km u nich a asi 2x tolko u nas si nevyzaduje 2+2.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod babar » 12. Mar 2018 17:57

Tak preco madari vraj budu tahat plny profil az po hranice? Ak je to pravda, mali by sme aj my nie?
Video z blokady cesty medzi LC a RS za vystavbu R2: https://youtu.be/nN412U442wA
Obrázok používateľa
babar
diskutujúci
 
Príspevky: 100
Obrázky: 7
Založený: 03. Máj 2014 16:39

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod Vlados » 12. Mar 2018 19:18

nie je to pravda. stačí toľko?

devil, maďari k tej 2+2 nemajú paralelnú cestu a my ju mať budeme, takže preto u nás nevyžaduje k 1+1 2+2. prečo takto nie si štedrý na Kysuciach či Prešove?
moderátor devil mi zmazal príspevok: "zlý vtip je tunel pod Donovaly... to ale bystričan NIKDY nepochopí."
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 124
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod devil » 13. Mar 2018 09:56

sam vies ze 21-ka ide po rovine a obchadzala mesta a obce aj predtym. vacsinou, batonyterenye si neviem predstavit inac ako novou cestou. to je prva vec, dalej nasa cast je "E" a ich nie. neviem ci rozsirovat cestu na E trase cez hory-doly je spravne. a nehovor ze madari by urobili to iste ak by tam nemali rovinu.

na kysuciach je rovna cesta ako 21-ka, akurat je je 4 metre sirsia (11,5 vs. 7,5). dalsie 2 useky vobec nebolo treba, obchvat CA ma sluzit tranzitu a nie pre lokalku s 3 MUK. PO mal byt v skromnejsich parametroch a MUK. je mi luto ze ides porovnavat nasobne lacnejsiu a dietnejsiu R2 s presovom a kysucami. akurat co mi vadi na R2 su tiez niektore zbytocne MUK ako pri mytnej.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod babar » 13. Mar 2018 15:46

Devil keby na R2 nebola MUK, nebol by ziadny zjazd od Krivana az po Tomasovce, cca 20km, Nejde len o Mytnu, ale aj Ruzinu, Divin, rekreacnu oblast okolo vodnej nadrze, cestu hore na Budinu...atd.
Video z blokady cesty medzi LC a RS za vystavbu R2: https://youtu.be/nN412U442wA
Obrázok používateľa
babar
diskutujúci
 
Príspevky: 100
Obrázky: 7
Založený: 03. Máj 2014 16:39

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod pohodak » 13. Mar 2018 18:06

wow, ziadna MUK na D/RC celych 20km, kto to kedy videl :roll:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 14:49
Bydlisko: PK

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod janci497 » 17. Apr 2018 11:23

janci497
návštevník
 
Príspevky: 15
Založený: 14. Okt 2014 15:08

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod expwy » 17. Apr 2018 22:28

Povrchový variant padol kvôli procesu EIA, do výstavby pôjde pôvodný estakádovy variant v plnom profile 24,5.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 121
Založený: 08. Apr 2005 10:30

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod DrX » 17. Apr 2018 22:48

panbohzaplat :-)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod rempo » 17. Apr 2018 22:50

musel som to viackrát prečítať aby som uveril,tak aby maďar nahnal čo najviac južných voličov do košiara obetuje prírodu a omnoho viacej peňazí nás všetkých lebo nechce čakať na nový proces EIA je to správne,a to mal veľkohubé reči o optimalizovaní úseku vyhodení estakád a šetrení peňazí,ale to sa dalo čakať každý dava len svojim
História a súčasnosť výstavby diaľničnej siete na Slovensku na stránke http://www.historiadialnic.sk/
Obrázok používateľa
rempo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 563
Obrázky: 1908
Založený: 22. Feb 2010 01:25

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod DrX » 17. Apr 2018 22:54

ano, napr. ked Ersek podpisal PO predrazeny zbytocny megalomansky obchvat na D1 a dalsi na R4, alebo zilinsko-kysucanom usek D3, alebo orvcom kus R3, tak to bol "madar ktory daval svojim". chodte si liecit komplexy niekam...
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod Viktorius » 18. Apr 2018 14:13

rempo napísal:musel som to viackrát prečítať aby som uveril,tak aby maďar nahnal čo najviac južných voličov do košiara obetuje prírodu a omnoho viacej peňazí nás všetkých lebo nechce čakať na nový proces EIA je to správne,a to mal veľkohubé reči o optimalizovaní úseku vyhodení estakád a šetrení peňazí,ale to sa dalo čakať každý dava len svojim


Sorry ale... stavia sa na zapade, na severe, na vychode a sutaz bezi uz aj na juh...ja si myslim ze je to plne fer pre kazdu cast SR.
Viktorius
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 944
Obrázky: 19
Založený: 20. Nov 2013 19:09

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod Milos » 18. Apr 2018 14:19

rempo napísal:musel som to viackrát prečítať aby som uveril,tak aby maďar nahnal čo najviac južných voličov do košiara obetuje prírodu a omnoho viacej peňazí nás všetkých lebo nechce čakať na nový proces EIA je to správne,a to mal veľkohubé reči o optimalizovaní úseku vyhodení estakád a šetrení peňazí,ale to sa dalo čakať každý dava len svojim


Rempo, podľa môjho názoru ten úspornejší povrchový variant aj tak nemal šancu prejsť cez EIA
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 419
Založený: 15. Feb 2005 17:20

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod rempo » 18. Apr 2018 14:29

Myslel som to tak že aby stihol Ersek rozostavať prvu časť a pochvaliť sa pred voličmy tak radšej zrušia optimalizovanie useku na čo treba novu EIU ktorej vyhotovenie by trvalo a už by nebol vtedy minister v žiadnom pripade nie som proti tomu aby sa postavil skôr presne naopak
História a súčasnosť výstavby diaľničnej siete na Slovensku na stránke http://www.historiadialnic.sk/
Obrázok používateľa
rempo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 563
Obrázky: 1908
Založený: 22. Feb 2010 01:25

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod DrX » 18. Apr 2018 19:27

Pointa je, ze to co je tam navrhnute, je v porovnani so severnou D1+D3 megalomaniou (napr. D1 PO Z-J) este stale uplne nic, a standardna stvorprudovka je na tejto hlavnej spojnici KE-BA potrebna. Tak ked je to tak pripravene, je hlupost to teraz nanovo 20x prekreslovat. Nech to tak zacnu cim skor stavat. A HZP a podobne veci nech sa riesia na novopripravovanych usekoch.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod Vlados » 18. Apr 2018 20:31

Pointa je, že to tiež zbytočne megalomanske. Si rovnaký ako kysučania, prešovčania... len sa sa nehodí by korektný lebo ide o cestu smerom do mojej garáže... HzP až pri novopripravovanom úseku.
moderátor devil mi zmazal príspevok: "zlý vtip je tunel pod Donovaly... to ale bystričan NIKDY nepochopí."
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 124
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod DrX » 18. Apr 2018 20:38

Nie, pointa je, ze na kysuce a na PO sa dialnica intenzivne uz 25 rokov stavia. Na R2 sa nestavia nic. A presne ked sa uz ma zacat, tak zrazu vtedy ministerstvo zacne zohladnovat HzP, pocet pruhov atd. Uvedom si, ze praveze tu sa uz aspon 2 roky riesi, ako tento usek prerobit - chvilu to bolo na 17.5metra stvorprudkovky, potom vselijake tebou navrhovane polprofily, a neviem co este. Pritom cas bezi, a ak si niekto az teraz uvedomil, ze tie alternativy potrebuju nanovo EIA, tak praveze to nevyzera ako snaha najst optimalne riesenie, ale ako snaha cim dalej to kvoli roznym pseudodovodom odkladat. Myslim, ze uz to, ze sa ten usek rozdelil na dva a ze sa pripravi kvalitna sutaz umozni stlacit cenu maximalne bez toho, aby to trebalo nanovo cele prekreslovat (to iste som navrhoval napr. na D1 pri PO - nanovo sutaz, ale to nikto nechcel pocut). Tak ked nevidis rozdiely, tak nevidis.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod Vlados » 18. Apr 2018 21:00

si to pletieš. úsek kde majú byť dlhé estakády, s veľkou výškou, spoločnými piliermi pre oba smery nemá zmysel stavať v polprofile, staval by som ho v plnom a od Mýtnej pokračoval polprofilom. ak je možnosť skrátiť estakády hoci len na polovicu stálo by to za to. peňazí nie je na zvyš. primerané riešenie a kvalitná súťaž dokáži stlačiť cenu ešte viac. (keď ide o R2 tak nie je problém otočiť kabát a obhajovať megalomanske riešenie.)
moderátor devil mi zmazal príspevok: "zlý vtip je tunel pod Donovaly... to ale bystričan NIKDY nepochopí."
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 124
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod DrX » 18. Apr 2018 21:26

Tak mi ukaz, kde si ty pri D1 PO Z-J, alebo R4 PO, alebo D1 Visnovom, alebo pri D3 ZA strazov-brodno alebo pri D3 Cadca-Bukov - Svrcinovec pozadoval setrenie, prekreslovanie, a vyhlasovanie novych sutazi. A to sa tam dali usetrit doslova miliardy. A este mi ukaz kolko by si asi tym "polprofilom pri Mytnej" ci "skratenim estakad" usetril. Lebo casu by si tym zabil minimalne 5 rokov (teda odsunutim vystavby - co je jasne tvoj hlavny zamer).
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.