R2 Mýtna - Tomášovce

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod devil » 17. Máj 2020 17:00

gallery/image_page.php?album_id=283&image_id=44679
celkom urcite.

A to netvrdim, ze ta dostavba D3 je to najdolezitejsie, ale tvrdit, ze pre cca 7 tisic treba plny profil a pre 15 tisic netreba, tak u nas je to na zamyslenie, ale iny kraj iny mrav.
a co ak pomer cena/intenzita vychadza lepsie pre plny profil so 7.000. a co ak ten druhy profil neusetri prakticky nic alebo malo casu. uvidime co sa udeje ked sa spusti CA-svrcinovec.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod Vlados » 17. Máj 2020 17:03

devil napísal:vsetko je urazka co nie v zhode s tvojim nazorom. uz aj to je urazka ked chceme vysvetlit co si vlastne myslel. a ked ti to niekto dokaze opak tak zacnes vyplakavat o arogancii moci alebo zdrhnes na par dni kym prispevky zapadnu prachom.

Podobné križovanie a podstane kratší most.
to je most ponad zeleznicu kde neprekonava vyskovy rozdiel, tu mas cestu+zeleznicu. takze nie je podobne krizovanie.

Detto 1/2km most pri Uderinskom mlyne, namiesto dvoch krátkych. Funguje tu rovnaká megalománia ako na severnej D1.
ano tam je medzi tratou a potokom 200-300 metrov. ochranne pasmo a brehy by z toho nieco ukrojili. k tomu zeleznica urcite standartne chcela nechat priestor pre druhu kolaj. neviem ci tam ostalo 200 metrov, kde by zase len musel byt nejaky nasyp ak nechceme husekovu drahu. to uz je aka megalomania oproti desiatkam km tunelov a mostov na severe.

Začiatok úseku nie je s pripájacím a odpájacím pruhom, lebo tam bude len dočasne napojenie, ktoré zanikne sprejazdnením úseku Kriváň-Mýtna. Dočasné napojenie sa tam čiastočne rysuje. Ten násyp mohol kľudne stúpať až neskôr.
kvoli vodnej nadrzi urcite musela byt cesta zdvihnuta. akurat pozeram projekt, od konca nasypu po krizovanie s cestou je zase cca. 200 metrov. neviem presne odhadnut uhol krizenia ale pravy uhol to nie je. samozrejme opat kolaje, ochranne pasmo cesty, zeleznice.

Láskavo mi ukáž kde som akýkoveľvek sprojekt za 30-40 mil. schvaľoval.
viewtopic.php?p=218143#p218143

takze turany-hubova uz malo byt davno v prevadzke. usek bez kolon a dokonca s kvalitnejsou cestou ako je I/16 pri mytnej. dvojaky meter ako hrom. samozrejme obhajoba 10 km tunelov hp-ll-ds, a ako pise doktor nevsimli sme si protestovat voci tunelom pri PO.

viewtopic.php?p=220547#p220547
zevraj druhy profil D3. nadhera....

Práve všetko čo nie je s tvojim názorom je urážka. Pozrime na príspevky v temách D1, D3, R4. cPalo-vi som vysvetil, tak nemudruj neobjedktívny moderátor.
Písal som to od strany "kameňolomu". Tam most mohol končiť hneď pri trati a nie mať zbytočne po 4 piliere.
Jasné. Namiesto 30-50 metrového a 50-100 metrového mostu tak budneme 460 metrový. Krásna megalomácia. Násyp by tam bol ako tu, čiže opäť len hrotíš situáciu.
Jasné, kvoli vodnej nádrži, ktoré posledné roky je takmer prázdna. Minule leto alebo predchádzajúce bola úplne prázna. Ak sa zadarí, tak aj 20 metrové vlny tam vieme holograficky premietať ;) Opäť násyp nemusí končiť o 100 metrov skôr a namiesto neho tam dáme po 5 pilierov.
Nepíšem tam náhodou o polprofile (2+1). Ušetrili by sme s ním pod-stat-ne viac ako tu na R2. Jasné, úsek Mýtna-Tomášovce zažíva dennodenné kolóny... druhé Kysuce. Smutné, ale doteraz som si to nikdy nevšimol. Tunely sme bežne stavali za Rakúska-Uhroska, ale komunisti nám ukázali že tunely sú fuj fuj fuj. Smutné, že v niektorých hlavách to zostalo. Niektorí by všetko riešili po povrchu, čo tam potom že by to bolo drahšie a ďaleko ohyzdnejšie.
Chápem, ty by si im postavil k existujúcemu polprofilu D18 kompletne novú D3. Ako netreba šetriť na R2 tak ani na D3, čo tam potom že v každom kúte Slovenska treba stovkymiliónov na cesty (jednotky, dvojky, trojky, MK). Nádhera...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod Jano1 » 17. Máj 2020 17:04

Vlados napísal:Násyp je lacnejší ako most a geotextílie by umožnili mať strmšie svahy, čím sa mohol značne skrátiť most aj od salašu.


Presne tak, ale to tu niektorym nevysvetlis, ze to moze byt aj takto:
https://www.google.com/maps/@49.125246,18.9163618,3a,43.5y,122.18h,95.02t/data=!3m6!1e1!3m4!1s-oe0GLnawsMfJ5x2vvSR_Q!2e0!7i13312!8i6656
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod Vlados » 17. Máj 2020 17:09

Jano1 napísal:
devil napísal:viewtopic.php?p=220547#p220547
zevraj druhy profil D3. nadhera....

To je tak ked niekto vykrikuje, ze treba plny profil pre 7 tisic v/24h a tam kde uz 2015 na polprofile D3 bola intenzita vyse 15 tisic v/24h, tak plny profil zarucene netreba. A to netvrdim, ze ta dostavba D3 je to najdolezitejsie, ale tvrdit, ze pre cca 7 tisic treba plny profil a pre 15 tisic netreba, tak u nas je to na zamyslenie, ale iny kraj iny mrav. Jaj zabudol som, iny kraj, tak aj pre 7 tisic treba plny profil.

Jano1, nevidíš tam tu objektivitu? Keď to ide okolo mojej garáže, tak kľudne nech sú tam zbytočne nevyužívané pruhy, veď čo je doma to sa počíta.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod Jano1 » 17. Máj 2020 17:11

devil napísal:https://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=283&image_id=44679
celkom urcite.


A tymto chcel basnik co povedat?

devil napísal: a co ak pomer cena/intenzita vychadza lepsie pre plny profil so 7.000.

Ci ze ked je to lacnejsie, tak to budeme stavat aj ked to netreba? :lol:
Mame taky super usek v plnom profile s intenzitou 3 tisic v/24h, ved to bolo lacne, tak to musi byt super vyhodna investicia. :lol:
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod Vlados » 17. Máj 2020 17:15

Jano1 napísal:
Vlados napísal:Násyp je lacnejší ako most a geotextílie by umožnili mať strmšie svahy, čím sa mohol značne skrátiť most aj od salašu.

Presne tak, ale to tu niektorym nevysvetlis, ze to moze byt aj takto:
https://www.google.com/maps/@49.125246,18.9163618,3a,43.5y,122.18h,95.02t/data=!3m6!1e1!3m4!1s-oe0GLnawsMfJ5x2vvSR_Q!2e0!7i13312!8i6656

Tak tak. Predpokladám, že na R2 chcel niekto zarobiť na výkupe pozemkov. Arpi tam len tak 2 roky pred uzatvorením súťaže poklepával základný kameň. Ten čo mal chyby v texte :roll:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod devil » 17. Máj 2020 18:09

Jasné. Namiesto 30-50 metrového a 50-100 metrového mostu tak budneme 460 metrový. Krásna megalomácia. Násyp by tam bol ako tu, čiže opäť len hrotíš situáciu.
no neviem ci 30 metrov alebo 50 metrov. skor tie vyssie cisla. ani 200 metrov navyse sa neda ani len porovnat s niekolko km dlhymi tunelmi. vycislil si usporu 5-10 mil. to bol tvoj kvalifikovany odhad alebo si len tak strelil ?? v kazdom pripade nie si hodnoverny ked obhajujes usek za miliardu a na druhej strane kricis kvoli 5-10 mil. ci 4 pilierom. ved to je uz uplne smiesne.

Jasné, kvoli vodnej nádrži, ktoré posledné roky je takmer prázdna.
ale to sa tak nikde neprojektuje ze zatvorime oci a tvarime sa ze neexistuje lebo je takmer prazdna.

Nepíšem tam náhodou o polprofile (2+1). Ušetrili by sme s ním pod-stat-ne viac ako tu na R2. Jasné, úsek Mýtna-Tomášovce zažíva dennodenné kolóny... druhé Kysuce. Smutné, ale doteraz som si to nikdy nevšimol. Tunely sme bežne stavali za Rakúska-Uhroska, ale komunisti nám ukázali že tunely sú fuj fuj fuj. Smutné, že v niektorých hlavách to zostalo. Niektorí by všetko riešili po povrchu, čo tam potom že by to bolo drahšie a ďaleko ohyzdnejšie.
pises "dostavat druhy profil" to znamena plny. uz ani nevies co si pisal ?? preco teda TAM nestaci polovicny ?

za R-U sa bezne stavali tunely. to si uz nedodal ze to boli kratke tunely. dokonca uplne kratke. niekolko dlhsich tunelov za CS a aj vojne. samozrejme tunel zeleznicny je nieco ine ako dialnicny (sama technologia). tym sa ale prilis neobtazujes, ani tym kolko stoja pri vsetkej tej setrnosti ktoru zdoraznujes.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Zoznam_%C ... _Slovensku

dialnica nie je sutaz krasy. hociktory velky kamenolom co vidis pri hociktorej dialnici je ohyzdnejsie ako dialnica samotna. tam kde sa da treba viest po povrchu. ale vzdy budu nejake mosty aj to aj dlhe lebo civilizovana krajina riesi aj ochranu prirody. a sice rad zdoraznujes ze nasyp je lacnejsi ako most (vacsinou asi je) tak ja zase ze most je vacsinou lacnejsi ako tunel. :wink:

Jano1, nevidíš tam tu objektivitu? Keď to ide okolo mojej garáže, tak kľudne nech sú tam zbytočne nevyužívané pruhy, veď čo je doma to sa počíta.
to ze mas garaz v oblasti zilinska/kysuc je tak jasne ako ked svieti slnko....podla toho co pisem ja mam garaz aj na orave, aj na zempline aj pri nitre.....a samozrejme v kazdom meste BB kraja...

Ci ze ked je to lacnejsie, tak to budeme stavat aj ked to netreba? :lol:
Mame taky super usek v plnom profile s intenzitou 3 tisic v/24h, ved to bolo lacne, tak to musi byt super vyhodna investicia.
tahas to do extremu lebo pri 3.000 autach pochybujem o navratnosti plneho profilu pri tejto cene ci menej. ale intenzite okolo 10.000 a nizkej cene je navratnost realna.

ze co treba a co nie je tvoj nazor. v krajinach ako polsko a madarsko to vidia inak. tam stacia intenzity 10.000 niekde aj menej, staci ze sa napoji nejake konkretne uzemie ktore im stoji za to napojit. ked sa diskutuje v prislusnych temach o desiatkach km novych usekov tak ste ticho. a zrejme ticho zavidite.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod devil » 17. Máj 2020 18:27

komunisti nám ukázali že tunely sú fuj fuj fuj. Smutné, že v niektorých hlavách to zostalo.
kazdy aspon trosku vzdelany vie ze socializmus bol hlboko podkapitalizovany. po vojne sme sa mohli porovnavat s rakuskom ale v 1990 bolo rakuska ekonomika niekde uplne inde. CS bolo v ostblolu akurat tak jednooky kral medzi slepymi
https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... P_1990.jpg
https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-b ... 768750628d
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod nevo83 » 17. Máj 2020 18:28

ja len tak pomimo,, ruzinna,, sa vypusta cca 2,5r a mozno este pol roka, +potom REkonstrukcia cca 1,5r a napustanie zasa mozno 1,5r...
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod pa3ck » 17. Máj 2020 18:38

za R-U sa bezne stavali tunely. to si uz nedodal ze to boli kratke tunely. dokonca uplne kratke. niekolko dlhsich tunelov za CS a aj vojne. samozrejme tunel zeleznicny je nieco ine ako dialnicny (sama technologia). tym sa ale prilis neobtazujes, ani tym kolko stoja pri vsetkej tej setrnosti ktoru zdoraznujes

Zase z pohľadu technológie nemôžeme porovnávať ani železničné tunely z povojnového obdobia a tie, čo staviame dnes
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod Pacho » 17. Máj 2020 18:49

tak toto je výsledok investovania do turisatickéhu ruchu na juhu. Podľa mňa škoda tam investovať. Taktiež dialnice juh nespasia. ináč devil vlados s 3000, intenzitami mieril na R4 KE-HU, ktorá čaká na svoje zlaté časy, možna za 2-3 roky sa dočká, aspoň čiastočnej satisfakcie, a stupnu intenzity na 4pruhovej dialnici aspoň na 5000aut/24hod. Taktiež čo sa týka dostavby D3, nejde o SV-PL, ale obchvat čadce , kde keby sa dnes dokončila druhá rúra Horelice, tak je neskoro.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod devil » 17. Máj 2020 18:58

lenze horelica ma problem kvoli semaforom za nou. a to sa vyriesi ked sa spusti cadca-svrcinovec. k tym intenzitam zase len to iste madari tam stavaju dialnicu a z druhej strany ju postavia poliaci. v oboch pripadoch plne profily. tomu som sa cudoval aj ja, zrejme tamojsi planovaci a rozhodovaci necitali nazory VUD ZA a obavam sa ze ani len HzP....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod Vlados » 17. Máj 2020 19:02

devil napísal:
Jasné. Namiesto 30-50 metrového a 50-100 metrového mostu tak budneme 460 metrový. Krásna megalomácia. Násyp by tam bol ako tu, čiže opäť len hrotíš situáciu.
no neviem ci 30 metrov alebo 50 metrov. skor tie vyssie cisla. ani 200 metrov navyse sa neda ani len porovnat s niekolko km dlhymi tunelmi. vycislil si usporu 5-10 mil. to bol tvoj kvalifikovany odhad alebo si len tak strelil ?? v kazdom pripade nie si hodnoverny ked obhajujes usek za miliardu a na druhej strane kricis kvoli 5-10 mil. ci 4 pilierom. ved to je uz uplne smiesne.

Jasné, kvoli vodnej nádrži, ktoré posledné roky je takmer prázdna.
ale to sa tak nikde neprojektuje ze zatvorime oci a tvarime sa ze neexistuje lebo je takmer prazdna.

Nepíšem tam náhodou o polprofile (2+1). Ušetrili by sme s ním pod-stat-ne viac ako tu na R2. Jasné, úsek Mýtna-Tomášovce zažíva dennodenné kolóny... druhé Kysuce. Smutné, ale doteraz som si to nikdy nevšimol. Tunely sme bežne stavali za Rakúska-Uhroska, ale komunisti nám ukázali že tunely sú fuj fuj fuj. Smutné, že v niektorých hlavách to zostalo. Niektorí by všetko riešili po povrchu, čo tam potom že by to bolo drahšie a ďaleko ohyzdnejšie.
pises "dostavat druhy profil" to znamena plny. uz ani nevies co si pisal ?? preco teda TAM nestaci polovicny ?

za R-U sa bezne stavali tunely. to si uz nedodal ze to boli kratke tunely. dokonca uplne kratke. niekolko dlhsich tunelov za CS a aj vojne. samozrejme tunel zeleznicny je nieco ine ako dialnicny (sama technologia). tym sa ale prilis neobtazujes, ani tym kolko stoja pri vsetkej tej setrnosti ktoru zdoraznujes.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Zoznam_%C ... _Slovensku

dialnica nie je sutaz krasy. hociktory velky kamenolom co vidis pri hociktorej dialnici je ohyzdnejsie ako dialnica samotna. tam kde sa da treba viest po povrchu. ale vzdy budu nejake mosty aj to aj dlhe lebo civilizovana krajina riesi aj ochranu prirody. a sice rad zdoraznujes ze nasyp je lacnejsi ako most (vacsinou asi je) tak ja zase ze most je vacsinou lacnejsi ako tunel. :wink:

Jano1, nevidíš tam tu objektivitu? Keď to ide okolo mojej garáže, tak kľudne nech sú tam zbytočne nevyužívané pruhy, veď čo je doma to sa počíta.
to ze mas garaz v oblasti zilinska/kysuc je tak jasne ako ked svieti slnko....podla toho co pisem ja mam garaz aj na orave, aj na zempline aj pri nitre.....a samozrejme v kazdom meste BB kraja...

Ci ze ked je to lacnejsie, tak to budeme stavat aj ked to netreba? :lol:
Mame taky super usek v plnom profile s intenzitou 3 tisic v/24h, ved to bolo lacne, tak to musi byt super vyhodna investicia.
tahas to do extremu lebo pri 3.000 autach pochybujem o navratnosti plneho profilu pri tejto cene ci menej. ale intenzite okolo 10.000 a nizkej cene je navratnost realna.

ze co treba a co nie je tvoj nazor. v krajinach ako polsko a madarsko to vidia inak. tam stacia intenzity 10.000 niekde aj menej, staci ze sa napoji nejake konkretne uzemie ktore im stoji za to napojit. ked sa diskutuje v prislusnych temach o desiatkach km novych usekov tak ste ticho. a zrejme ticho zavidite.

Zrazu aký bojazlivý. Tak ti zmeriam napr. most pri Stožku. Má 80, slovom osemdesiat, metrov. Určite by sa dalo ušetriť aj viac ako 10 mil. Neobhajujem miliardu, ale potreby pre dané intenzitami. Ja tie intenzity tam netvorím, ani nehovorím vodiči nič vám tam nepostavíme lebo pri Mýtnej je to podstatne lacnejšie tak staviame tam... tam si dokonca môžeme dovoliť aj plýtvať, veď aj na severe sa kedysi stavalo honosne.
Priznávam, v živote som nevidel tú nádrž naplnenú kopcom. Ak máme myslieť aj na túto blbosť, tak dajme R2 na 20 metrový násyp.
Nehovor mi čo som myslel! Nie som dement. Ak som to v jednom neuviedol jasne, tak si pozri moje ostatné príspevky.
Za Rakúsko-Uhorska sa budovali doslova ručne. Ani elektriku nemali. Bolo to 100x náročnejšie. Nechápem čo tu obhajuješ?
Tam určite nemám garáž, za to mám garáž pri Lučenci, ale to mi nebráni napísať pravdu o plytvaní na úseku ktorým budem pravidelne používať.
Pri Mýtnej na R2 nebude ani 7000 vozidiel.
V Poľsku alebo Maďarsku nestavajú zbytočné násypy ako my na Slovensku. Teraz si jasne protirečíš, že pri R2 netreba stavať skromne... ako sa stavia v Maďarsku alebo Poľsku.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod Vlados » 17. Máj 2020 19:07

nevo83 napísal:ja len tak pomimo,, ruzinna,, sa vypusta cca 2,5r a mozno este pol roka, +potom REkonstrukcia cca 1,5r a napustanie zasa mozno 1,5r...

Píšeme o VD Mýtna ;)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod Vlados » 17. Máj 2020 19:09

Pacho napísal:tak toto je výsledok investovania do turisatickéhu ruchu na juhu. Podľa mňa škoda tam investovať. Taktiež dialnice juh nespasia. ináč devil vlados s 3000, intenzitami mieril na R4 KE-HU, ktorá čaká na svoje zlaté časy, možna za 2-3 roky sa dočká, aspoň čiastočnej satisfakcie, a stupnu intenzity na 4pruhovej dialnici aspoň na 5000aut/24hod. Taktiež čo sa týka dostavby D3, nejde o SV-PL, ale obchvat čadce , kde keby sa dnes dokončila druhá rúra Horelice, tak je neskoro.

Asi si ma s niekým mýliš. Ani raz som teraz nespomenul R4.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod devil » 17. Máj 2020 19:44

Určite by sa dalo ušetriť aj viac ako 10 mil.
tak to uz ***.ohromna suma oproti tunelom.

Neobhajujem miliardu, ale potreby pre dané intenzitami.
akymi preboha, z tych 13.000 by na dialnici jazdilo mozno 10k, to tiez nie je nic extra. zato cena je x-nasobna.

Nehovor mi čo som myslel! Nie som dement. Ak som to v jednom neuviedol jasne, tak si pozri moje ostatné príspevky.
OK, mylit sa je ludske.

Tam určite nemám garáž, za to mám garáž pri Lučenci, ale to mi nebráni napísať pravdu o plytvaní na úseku ktorým budem pravidelne používať.
si kup garaz pri ziline a mozes pisat o plytvani 24/7/365, a tych 10mega ti bude pripadat ako baksis....

Pri Mýtnej na R2 nebude ani 7000 vozidiel.
potom cez visnove bude kolko ? cez ovciarsko bude kolko ?

Za Rakúsko-Uhorska sa budovali doslova ručne. Ani elektriku nemali. Bolo to 100x náročnejšie. Nechápem čo tu obhajuješ?
to nic nememi na fakte ze su drahe a ze nestavali take tunely ako dnes. ani dlzkovo ani technologicky. dnes je pracovny uraz na dialnici vazna vec. vies kolko ludi vtedy zomrelo? a nielen vtedy ale aj za vojnoveho statu ked stavali tunelovu trat pod sturcom. takze toto by som az tak neobhajoval okrem toho R-U sa snazili viest zeleznice v udoliach, vid strecno, ziadny 7 km tunel. aj 3 km bujanovsky tunel bol doplneny po vojne hoci trat v udoli hornadu uz existovala desiatky rokov.

V Poľsku alebo Maďarsku nestavajú zbytočné násypy ako my na Slovensku. Teraz si jasne protirečíš, že pri R2 netreba stavať skromne... ako sa stavia v Maďarsku alebo Poľsku.
na R2 je to stale skromnejsie ako D1/D3. ale vidim ze si sam protirecis lebo uz aj nasypy su zle. zly zly nasyp a zly zky 600 metrovy most. zato tunely su mnam. kedze stale oponujes dal som si namahu a sice neviem kolko mostov a nasypov tam bude

https://ec.europa.eu/regional_policy/en ... ut-traffic
Total investment for the project “Expressway M30 Miskolc - Tornyosnemeti- Slovakian border” is EUR 840 917 954, with the EU’s Cohesion Fund contributing EUR 552 616 950 through the “Integrated Transport” Operational Programme for the 2014-2020 programming period. The investment falls under the priority “Improving access to the TEN-T road network”.
841/56,7 sa rovna 14,8 mil eur za kilometer. aj v pripade ze by do toho zapocitali pripavu nie jeto ani nahodou pod 10mega/km. a prioria TEN-T bez toho aby to bolosucastou CORE. uplne stacilo comprehensive. takze plne porovnatelna cena s R2 okrem 2-3 usekov pritom na tomto useku su intenzity skor nizsie ako na ZV-LC.

uz sa konecne zmierte s tym krajiny okolo nas stavaju plne profily pre nizsie intenzity na podporu regionalneho rozvoja za normalne ceny.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod Vlados » 17. Máj 2020 20:29

Ak ti je 10 mil. nič, tak daruj 10 mil. NDS.
Ak sa odstránia bodové závady pri ZA a RK tak tam poskočí intenzita a to by už cesta cez obce nezvládala bez kolón.
Nemyslím, že si dobrý realitný agent, tak nedám na túto radu.
Dnes je pracovný úraz vážna veci pri akomkoľvek odvetví. Žiaľ kedysi ľudia umierali aj pri iných prácach ako pri stavbách tunelov. Nechápem čo si tým chcel povedať. Verím, že máš problém pochopiť Švajčiarov, Japoncov, Nórov, Číňanov... čo stavajú násobne dlhšie tunely.
Aj zbytočný násyp je zlý, aj zbytočný most je zlý, aj zbytočný tunel je zlý.
Takže porovnávaš niečo a niečo okrem. Typický devil.
Ak na to majú nech stavajú. My na to žiaľ nemáme. Máme terén aký máme. Prečo Švajčiarsko nestavia za normálne ceny?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod devil » 17. Máj 2020 20:57

Ak sa odstránia bodové závady pri ZA a RK tak tam poskočí intenzita a to by už cesta cez obce nezvládala bez kolón.
aha takze tam staci ak poskocia v buducnosti ale na inych trasach nestaci. zaujimave. lieskovec-oscadnica detto, tam je dokonca sucasna cesta fakticky poloprofil. a to mame miliardu za ktoru postavime tolko obchvatov ako nikdy predtym.

Dnes je pracovný úraz vážna veci pri akomkoľvek odvetví. Žiaľ kedysi ľudia umierali aj pri iných prácach ako pri stavbách tunelov. Nechápem čo si tým chcel povedať. Verím, že máš problém pochopiť Švajčiarov, Japoncov, Nórov, Číňanov... čo stavajú násobne dlhšie tunely.
vidim ze si nepochopil ten graf vyssie a teda ani to ze nech nikoho ani vo sne nenapadne porovnavat sa tymito krajinami. radsej napis kolko km tunelov buduju poskomunisticke krajiny vychodnej europy. :wink:

Ak na to majú nech stavajú. My na to žiaľ nemáme. Máme terén aký máme. Prečo Švajčiarsko nestavia za normálne ceny?
fajn, tak potom nemame ani na tunely. nase kopce nie su alpy takze my ani nepotrebujeme stavat to co svajciarsko. nas teren sa urcite viac podoba na teren susedov ako na alpsky ani fatry nie su reprezentativne. prave trasa spodkom je typicka Sk krajina s par tazkymi usekmi ale vacsinou pahorkami a dolinami. niekde uzsie inde sirsie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod cPalo » 17. Máj 2020 20:57

Vlados napísal:
cPalo napísal:Začiatok úseku je samozrejme s pripájacím a odpájacím pruhom + keďže ideme výškovo z pod úrovne železnice na úroveň ponad železnicu, tak násyp musí byť vysoký. Je tam šírka aj 70m podľa mňa.

Začiatok úseku nie je s pripájacím a odpájacím pruhom, lebo tam bude len dočasne napojenie, ktoré zanikne sprejazdnením úseku Kriváň-Mýtna. Dočasné napojenie sa tam čiastočne rysuje. Ten násyp mohol kľudne stúpať až neskôr.

Máš mapu? Lebo bez mapy sa mi to zdá málo dôveryhodné, keďže predchádzajúci úsek je už "vo výstavbe", bola by blbosť to nepostaviť s pruhmi, lebo rok a pol po dokončení, by sa to stavalo a to by znamenalo úsek neprejazdný.
od Vlados » 17. Máj 2020 13:32
cPalo napísal:
Čo sa týka dĺžky mosta, pri takom vysokom násype, by si zasypal aj koľaje, takže most musí byť výrazne dlhší ako sa zdá. Môžme sa tu baviť o pár metroch, určite nie o 2/3 mosta.

Podobné križovanie a podstane kratší most.

Sry, ale nevidím ani priblíženie podobností, dokonca je to úplne mimo (podobnosť sa blíži nule).
od Vlados » 17. Máj 2020 13:32 cPalo napísal:
Druhá vec je, že aj taký násyp (15m do výšky) niečo stojí a ako si videl ak má mať hore 24,5m + bezpečná krajnica, tak dole 15m+ to môže byť 50m+.


Násyp je lacnejší ako most a geotextílie by umožnili mať strmšie svahy, čím sa mohol značne skrátiť most aj od salašu.
Detto 1/2km most pri Uderinskom mlyne, namiesto dvoch krátkych. Funguje tu rovnaká megalománia ako na severnej D1.

Ja netvrdím, že to nejde lacnejšie, ale podľa mňa to nie je donebavolajúce plytvanie ako tvrdíš ;)
Samozrejme že väčšinou je násyp lacnejší (skús zasypať 30m most s výškou 50m - extrém na pochopenie), ale pri takých strmých svahoch (ako navrhuješ) už tam musíme naliať tony betónu.
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod Vlados » 17. Máj 2020 21:23

cPalo napísal:
Vlados napísal:
cPalo napísal:Začiatok úseku je samozrejme s pripájacím a odpájacím pruhom + keďže ideme výškovo z pod úrovne železnice na úroveň ponad železnicu, tak násyp musí byť vysoký. Je tam šírka aj 70m podľa mňa.

Začiatok úseku nie je s pripájacím a odpájacím pruhom, lebo tam bude len dočasne napojenie, ktoré zanikne sprejazdnením úseku Kriváň-Mýtna. Dočasné napojenie sa tam čiastočne rysuje. Ten násyp mohol kľudne stúpať až neskôr.

Máš mapu? Lebo bez mapy sa mi to zdá málo dôveryhodné, keďže predchádzajúci úsek je už "vo výstavbe", bola by blbosť to nepostaviť s pruhmi, lebo rok a pol po dokončení, by sa to stavalo a to by znamenalo úsek neprejazdný.

Nemám po ruke mapu/výkres. Dočasné napojenie nebude pred začiatkom úseku, ale z bočnej strany úseku, jasne to vidno aj na tom videu. Predchádzajúci úsek nebude nijako obmedzovať prevádzku na tomto úseku.

cPalo napísal:
od Vlados » 17. Máj 2020 13:32 cPalo napísal:
Druhá vec je, že aj taký násyp (15m do výšky) niečo stojí a ako si videl ak má mať hore 24,5m + bezpečná krajnica, tak dole 15m+ to môže byť 50m+.


Násyp je lacnejší ako most a geotextílie by umožnili mať strmšie svahy, čím sa mohol značne skrátiť most aj od salašu.
Detto 1/2km most pri Uderinskom mlyne, namiesto dvoch krátkych. Funguje tu rovnaká megalománia ako na severnej D1.

Ja netvrdím, že to nejde lacnejšie, ale podľa mňa to nie je donebavolajúce plytvanie ako tvrdíš ;)
Samozrejme že väčšinou je násyp lacnejší (skús zasypať 30m most s výškou 50m - extrém na pochopenie), ale pri takých strmých svahoch (ako navrhuješ) už tam musíme naliať tony betónu.

Aj most v MÚK Levoča mal byť 300 metrov dlhý a "chamtivý" zhotoviteľ tam postavil dva 40 metrové.
Asi nemám zmysel diskutovať - extrém na pochopenie.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod Vlados » 17. Máj 2020 21:42

devil napísal:
Ak sa odstránia bodové závady pri ZA a RK tak tam poskočí intenzita a to by už cesta cez obce nezvládala bez kolón.
aha takze tam staci ak poskocia v buducnosti ale na inych trasach nestaci. zaujimave. lieskovec-oscadnica detto, tam je dokonca sucasna cesta fakticky poloprofil. a to mame miliardu za ktoru postavime tolko obchvatov ako nikdy predtym.

Dnes je pracovný úraz vážna veci pri akomkoľvek odvetví. Žiaľ kedysi ľudia umierali aj pri iných prácach ako pri stavbách tunelov. Nechápem čo si tým chcel povedať. Verím, že máš problém pochopiť Švajčiarov, Japoncov, Nórov, Číňanov... čo stavajú násobne dlhšie tunely.
vidim ze si nepochopil ten graf vyssie a teda ani to ze nech nikoho ani vo sne nenapadne porovnavat sa tymito krajinami. radsej napis kolko km tunelov buduju poskomunisticke krajiny vychodnej europy. :wink:

Ak na to majú nech stavajú. My na to žiaľ nemáme. Máme terén aký máme. Prečo Švajčiarsko nestavia za normálne ceny?
fajn, tak potom nemame ani na tunely. nase kopce nie su alpy takze my ani nepotrebujeme stavat to co svajciarsko. nas teren sa urcite viac podoba na teren susedov ako na alpsky ani fatry nie su reprezentativne. prave trasa spodkom je typicka Sk krajina s par tazkymi usekmi ale vacsinou pahorkami a dolinami. niekde uzsie inde sirsie.

Môžeš sa aj každý večer poctivo modliť, ale na južnej trase nie sú také bodové závody, ktoré by odraďovali od prejazdu. Južnú trasu treba riešiť, ale tiež bez zbytočnej rozšafnosti, a pre intenzity by tam bol polprolil na desiatky rokov postačujúci. Prečo do diskusie Z-V východ ťahaš S-J vieš asi len sám? Asi došli argumenty.
Tak poďme do Talianska. Prečo majú viac tunelov ako Nemecko, keď sú ekonomicky niekde inde?
Čiže kľudne odpíšeš územie, kde je vyššia intenzita dopravy (a aj historicky bola - cestná+železničná), lebo je tam potrebné postaviť niekoľko tunelov.

Všetkým sorry za zbytočné príspevky ale moderátor má pocit, že sa mu vyhýbam.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod lučencan » 17. Máj 2020 23:13

Pacho napísal:tak toto je výsledok investovania do turisatickéhu ruchu na juhu. Podľa mňa škoda tam investovať. Taktiež dialnice juh nespasia. ináč devil vlados s 3000, intenzitami mieril na R4 KE-HU, ktorá čaká na svoje zlaté časy, možna za 2-3 roky sa dočká, aspoň čiastočnej satisfakcie, a stupnu intenzity na 4pruhovej dialnici aspoň na 5000aut/24hod. Taktiež čo sa týka dostavby D3, nejde o SV-PL, ale obchvat čadce , kde keby sa dnes dokončila druhá rúra Horelice, tak je neskoro.


skoda investovat ??? mame jedny z najvacsich regionalnych rozdielov v EU, dialnica je dost podstatna na znizenie toho rozdielu. nikto ale nevravi ze je to spasa. napriklad taka Ruzina ma velky potencial len ho treba vyuzit, zides z dialnice a za 5 minut si tam. ci to tato oblast vyuzije je druha vec.
lučencan
návštevník
 
Príspevky: 17
Založený: 20. Okt 2016 10:02

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod devil » 18. Máj 2020 05:49

Môžeš sa aj každý večer poctivo modliť, ale na južnej trase nie sú také bodové závody, ktoré by odraďovali od prejazdu.
ak tym myslis zavady ktore vytvaraju kolony tak take nie su. ale mne uz spolupracovnik z KE pred vela rokmi povedal ze on pojde radsej cez madarsko lebo ho nebavi trepat sa cez kopce ako soroska a spol. kazdy ma iny prah toho co akceptuje. ale tento plny profil by sa dal skor nazvat "otvorenie uzemia".

Prečo do diskusie Z-V východ ťahaš S-J vieš asi len sám? Asi došli argumenty.
??

Tak poďme do Talianska. Prečo majú viac tunelov ako Nemecko, keď sú ekonomicky niekde inde?
aj talianska ekonomika je niekde inde ako nasa. a navyse aj oproti nemecku poriadne zadlzena. zle zle zadlzovanie tiez casto spominas. zrazu to nevadi ? ake velke tunely ma madarsko, polsko a cesko ?

Čiže kľudne odpíšeš územie, kde je vyššia intenzita dopravy (a aj historicky bola - cestná+železničná), lebo je tam potrebné postaviť niekoľko tunelov.
aj tento usek bol sucastou trate postavenej uz v 19. st. tzv. uhorska severna zeleznica. otvorena v roku ako bohuminska trat na ktorej vyznam sa priaznivci severu casto odvolavaju. a skor ako povazska trat :wink: . dotiahli ju az do BB ale inac isla cez hronsky benadik aby sa vyhla sturcu. takze nech sa paci mas nadherny priklad ako sa vyhybali velkym tunelom.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod devil » 18. Máj 2020 06:16

Začiatok úseku je samozrejme s pripájacím a odpájacím pruhom + keďže ideme výškovo z pod úrovne železnice na úroveň ponad železnicu, tak násyp musí byť vysoký. Je tam šírka aj 70m podľa mňa.
a nie je to nahodou len stavenisko pre potreby parkovania strojov, ulozenie materialu? lebo ze cesta nebude mat 70 metrovu sirku je snad jasne
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Mýtna - Tomášovce

Odoslaťod cPalo » 18. Máj 2020 10:33

Vlados napísal:
cPalo napísal:
od Vlados » 17. Máj 2020 13:32 cPalo napísal:
Druhá vec je, že aj taký násyp (15m do výšky) niečo stojí a ako si videl ak má mať hore 24,5m + bezpečná krajnica, tak dole 15m+ to môže byť 50m+.


Násyp je lacnejší ako most a geotextílie by umožnili mať strmšie svahy, čím sa mohol značne skrátiť most aj od salašu.
Detto 1/2km most pri Uderinskom mlyne, namiesto dvoch krátkych. Funguje tu rovnaká megalománia ako na severnej D1.

Ja netvrdím, že to nejde lacnejšie, ale podľa mňa to nie je donebavolajúce plytvanie ako tvrdíš ;)
Samozrejme že väčšinou je násyp lacnejší (skús zasypať 30m most s výškou 50m - extrém na pochopenie), ale pri takých strmých svahoch (ako navrhuješ) už tam musíme naliať tony betónu.

Aj most v MÚK Levoča mal byť 300 metrov dlhý a "chamtivý" zhotoviteľ tam postavil dva 40 metrové.
Asi nemám zmysel diskutovať - extrém na pochopenie.

Stále tu dávate mosty s kolmým križovaním a dokonca aj s kladným prevýšením. Ja si myslím, že sa tu bavíme o pár možných metroch, ktoré možno ušetriť (možno), určite nie o polovičke či nebodaj viac.
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.